Oικοδόμος, υποψήφιος με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ-Ανατρεπτική Συνεργασία
«H κανονικότητα που έχει επέλθει είναι ψεύτικη και μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού της Θεσσαλίας περνάνε πολύ δύσκολα. Oι αποζημιώσεις που δόθηκαν δεν έχουν να κάνουν σε καμιά περίπτωση με τις ανάγκες και τις πραγματικές ζημιές. Ήταν στην κυριολεξία στάχτη στα μάτια του κόσμου», δηλώνει στο Πριν το μέλος του ΔΣ Συνδικάτου Οικοδόμων Λάρισας και υποψήφιος με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ-Ανατρεπτική Συνεργασία Νίκος Ταλαχούπης.
Συνέντευξη στον Κυριάκο Νασόπουλο
Οχτώ μήνες μετά τις τεράστιες καταστροφές από την κακοκαιρία Daniel πως έχει η κατάσταση στη Λάρισα και τις άλλες μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας που επλήγησαν;
Οι καταστροφές από την κακοκαιρία Daniel ήταν πάρα πολύ μεγάλες και βέβαια μέχρι τα τώρα ελάχιστα πράγματα έχουν γίνει. H κανονικότητα που έχει επέλθει είναι ψεύτικη και μεγάλα κομμάτια του πληθυσμού της Θεσσαλίας περνάνε πολύ δύσκολα. Oι αποζημιώσεις που δόθηκαν δεν έχουν να κάνουν σε καμιά περίπτωση με τις ανάγκες και τις πραγματικές ζημιές. Ήταν στην κυριολεξία στάχτη στα μάτια του κόσμου. Επίσης μεγάλο ποσοστό δεν έχει πάρει ακόμη ούτε ένα ευρώ. Τα όποια έργα έχουν γίνει μέχρι τώρα είναι κυρίως αποκατάστασης μικρής εμβέλειας και ο κόσμος όταν συννεφιάζει και μαυρίζει ο ουρανός φοβάται μια μεγάλη νεροποντή. Συμβαίνει αυτό που είχαμε πει εξαρχής, αμέσως μετά την πλημμύρα, ότι θέλουν ένα λαό έρμαιο στα χέρια του συστήματος και του κεφαλαίου, ανίκανο να αντιδράσει και να παλέψει. Και ταυτόχρονα εύκολα διαχειρίσιμο, υποχείριο του κράτους και της εξουσίας. Την ίδια ώρα κερδοσκοπούν από την καταστροφή. Επιχειρηματικά πρότζεκτ στη λίμνη Κάρλα για φωτοβολταϊκά-πλωτά πάνελ χιλιάδων στρεμμάτων, φωτοβολταϊκά και σε δεκάδες χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμης γης του κάμπου. Επίσης εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα γύρω από τη λίμνη Κάρλα παραμένουν πλημμυρισμένα και οι αγρότες είναι σε απόγνωση. Ήδη η «ανάπτυξη» και τα σχέδια για αναδιάρθρωση συνολικά στη Θεσσαλία έχουν ξεκινήσει.
Σε ποια κατάσταση ακριβώς βρίσκεται ο αγροτικός κόσμος της Θεσσαλίας, τα περιβόητα πακέτα στήριξης από την Ευρωπαϊκή Ένωση τι έγιναν;
Τα λεγόμενα πακέτα στήριξης από την ΕΕ ενισχύουν κυρίως το πολυεθνικό κεφάλαιο της ενέργειας και του αγροτοδιατροφικού τομέα
Οι αγρότες της Θεσσαλίας όλο το προηγούμενο διάστημα ήταν στο δρόμο με μπλόκα στους δρόμους και διαδηλώσεις ακριβώς γιατί οι αλλαγές που προωθούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συνολικά το κεφάλαιο του αγροτοδιατροφικού τομέα έχουν κάνει τη ζωή τους αβίωτη. Τεράστια αύξηση στο κόστος παραγωγής και ταυτόχρονα πολύ χαμηλές τιμές στα προϊόντα τους, παρόλο που ο λαός μας τα χρυσοπληρώνει. Τα λεγόμενα πακέτα στήριξης έχουν να κάνουν κυρίως με σοβαρή ενίσχυση του πολυεθνικού κεφαλαίου της ενέργειας και του αγροτοδιατροφικού τομέα. Είναι οι λεγόμενες πράσινες επενδύσεις για «πράσινη παραγωγή» όπως την ονομάζουν, εκεί δίνεται πακτωλός χρηματοδότησης και τεράστια πακέτα ενίσχυσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η αναθεώρηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, που ήδη προχωράει, έχει ως αποτέλεσμα μεγάλες περικοπές στις επιδοτήσεις και συνολικά διαμορφώνει ένα νέο πεδίο στην αγροτιά. Το μητρώο αγροτών πετάει έξω την πληττόμενη αγροτική πλειοψηφία, δηλαδή οι αγροτοεργάτες δεν παίρνουν καμιά επιδότηση και βέβαια δεν μπορούν να έχουν κανένα μέλλον στο χωράφι.
Το έγκλημα των Τεμπών συνεχίζει να απασχολεί την κοινωνία, παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να το «εξαφανίσει» από τη δημόσια συζήτηση ενόψει και των ευρωεκλογών. Πώς βλέπει τις εξελίξεις η τοπική κοινωνία;
Το πρώτο και κυρίαρχο, το οποίο δεν πρέπει να ξεχνάμε, είναι ότι δικά τους είναι τα κέρδη και δικοί μας είναι οι νεκροί. Αυτό πρέπει να το έχουμε πάντα στο νου μας μετά το φονικό των Τεμπών, όπου ακόμα περιμένουν να βρουν κάποια δικαίωση οι συγγενείς των θυμάτων. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ έχει τονίσει ότι έχουμε ένα προμελετημένο έγκλημα, το οποίο απλά δεν ξέραμε ποια μέρα θα συμβεί. Ήταν προδιαγεγραμμένο με βάση την πολιτική που ακολουθήθηκε στον σιδηρόδρομο όλα αυτά τα χρόνια και ιδιαίτερα μετά την ιδιωτικοποίησή του. Θέσαμε ως ΑΝΤΑΡΣΥΑ βασικό ζήτημα ότι τα δημόσια αγαθά, δηλαδή σιδηρόδρομοι, μεταφορές, υγεία, παιδεία και νερό, δεν μπορούν να είναι εμπορεύματα και να κινούνται στη λογική του κέρδους. Να γίνει η εθνικοποίηση χωρίς αποζημίωση, με εργατικό λαϊκό έλεγχο όλου του σιδηροδρομικού δικτύου και φυσικά να φύγει η Hellenic Train από την Ελλάδα. Να δημιουργηθεί ενιαίος δημόσιος οργανισμός συγκοινωνιών ενάντια στην ιδιωτικοποίηση που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση για δημόσιες, ασφαλείς, φτηνές και σύγχρονες συγκοινωνίες για τον λαό.
Σε ότι αφορά τη δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης, βλέπετε και εσείς επιχείρηση συγκάλυψης;
Πρέπει να γίνει απόδοση των ευθυνών σε όλους αυτούς που χρόνια τώρα διέλυαν τη σιδηροδρομική συγκοινωνία της χώρας, και βέβαια στο ιταλικό μονοπώλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σίγουρα δεν έχουμε να κάνουμε με ανθρώπινο λάθος, όπου κυβέρνηση και σύστημα προσπαθούν να το φορτώσουν αποκλειστικά. Αυτό το χρονικό διάστημα των 15 μηνών έχει αποδειχθεί η προσπάθεια συγκάλυψης και συσκότισης του τι ακριβώς έχει συμβεί στα Τέμπη. Πρόσφατα μάθαμε για μεταφορά ξυλόλιου από την εμπορική αμαξοστοιχία, το οποίο χρησιμοποιείται στην νόθευση καυσίμων και υπολογίζεται σε πάνω από 15 τόνους. Κάτι που πιθανότατα οδήγησε και στη φονική έκρηξη. Σίγουρα δεν έχουμε καμιά εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη, την απάντηση μόνο ο λαός και οι αγώνες του μπορούν να την δώσουν και αυτό φοβάται το σύστημα.
Παράλληλα, στην Θεσσαλία επιχειρείται και ιδιωτικοποίηση-εξπρές του νερού μέσω του ΟΔΥΘ. Ποιος ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
Ο Οργανισμός Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας (ΟΔΥΘ) είναι πλέον πραγματικότητα, είναι νόμος του κράτους. Ουσιαστικά περνάει η διαχείριση του νερού της άρδευσης από τις ΤΟΕΒ και ΥΕΒ στα χέρια του ΟΔΥΘ ΑΕ. Με την κοινοτική οδηγία 2000/60 της ΕΕ, το νερό πλέον παύει να είναι δημόσιο αγαθό. Όπως και με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 135275/22-05-2017 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, με την οποία ο υπολογισμός του συνολικού κόστους της χρήσης του νερού άρδευσης, βασίζεται στο «χρηματοοικονομικό κόστος», στο «περιβαλλοντικό κόστος» και στο «κόστος πόρου». Έτσι άρχισε να αυξάνεται η χρέωση της χρήσης του νερού στην γεωργία, φορτώνοντας εκτός από τα περιβαλλοντικά κόστη και τα κόστη απόσβεσης κατασκευής των έργων του κεφαλαίου στους αγρότες. Ένα δημόσιο φυσικό αγαθό απαραίτητο για τη ζωή κάθε έμβιου όντος πάνω στον πλανήτη, μετατρέπεται σε εμπόρευμα και το κόστος του καλείται να το επωμιστεί ο λαός. Παρόμοιες οδηγίες έχουμε και στον σιδηρόδρομο (οδηγία 91/440 της ΕΟΚ και 2012/34), όπως επίσης στο ηλεκτρικό ρεύμα (οδηγία 96/1992) για να φτάσουμε το 2019 όταν και καθορίστηκε το Χρηματιστήριο Ενέργειας και Ρύπων και η ενιαία αγορά ενέργειας, οδηγώντας τον λαό σε ενεργειακή φτώχεια και τους καπιταλιστές του κλάδου σε υπερκέρδη.
Γιατί λοιπόν ένας εργαζόμενος, φτωχομεσαίος αγρότης ή κτηνοτρόφος από τη Θεσσαλία αλλά και πανελλαδικά να στηρίξει το ψηφοδέλτιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ-Ανατρεπτική Συνεργασία;
Το γιατί αποκαλύφθηκε και παραπάνω, όποια πέτρα και να σηκώσεις, πίσω από τα δεινά που μαστίζουν τον λαό στη Θεσσαλία, κρύβεται η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ψήφος στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ-Ανατρεπτική Συνεργασία σημαίνει μεταξύ άλλων «όχι» στο νέο «Πρόγραμμα Σταθερότητας» σκληρής και μόνιμης λιτότητας που ετοιμάζουν ΕΕ και κυβερνήσεις, σημαίνει «όχι» στις τεράστιες στρατιωτικές δαπάνες και τη συμμετοχή στις πολεμικές συγκρούσεις στην Ουκρανία και στην Μέση Ανατολή, σημαίνει «όχι» στις ιδιωτικοποιήσεις που οδηγούν σε εγκλήματα όπως των Τεμπών, σημαίνει «όχι» στην Κοινή Αγροτική Πολιτική που «σκοτώνει» τους φτωχομεσαίους αγρότες. Στήριξη λοιπόν στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ-Ανατρεπτική Συνεργασία γιατί το σύνθημα «απειθαρχία-ρήξη-αποδέσμευση από την ΕΕ», εκφράζει πραγματικά τα λαϊκά συμφέροντα.