Δημήτρης Τζιαντζής
Κυνική και χυδαία η κυβερνητική εκστρατεία συγκάλυψης. Ντράπηκε η ντροπή με το χειροκρότημα στον Καραμανλή
Χλωμή αντανάκλαση και ανάξια της κοινωνικής δυναμικής που αναπτύσσεται ενάντια στη συγκάλυψη του εγκλήματος, η τριήμερη συζήτηση στη βουλή που ακολούθησε την πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσε η συμμαχία τεσσάρων κομμάτων της αντιπολίτευσης (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά και Πλεύση Ελευθερίας).
Υπέρ της… συγκάλυψης ψήφισαν τελικά 159 βουλευτές (158 της ΝΔ και ένας πρώην «Σπαρτιάτης») που καταψήφισαν όπως αναμενόταν την πρόταση. Ωστόσο η κυβέρνηση δεν βγαίνει αλώβητη καθώς όχι μόνο βρέθηκε απολογούμενη κάτω και από το βάρος της κοινωνικής πίεσης αλλά κατά τη διάρκεια του τριημέρου ο Κ. Μητσοτάκης αναγκάστηκε να καρατομήσει δύο από τους στενότερους συνεργάτες του στη σκιά των αποκαλύψεων για τα παζάρια με επιχειρηματικά συμφέροντα. Η κυβέρνηση επιχειρεί να βαπτίσει το «όχι» στην πρόταση ως ψήφο εμπιστοσύνης στην πολιτική της και να αξιοποιήσει τη διαδικασία ως «κολυμβήθρα του Σιλωάμ» στην πορεία για τον ουσιαστικό ενταφιασμό της υπόθεσης.
Ακόμα και ο Στέφανος Κασσελάκης χαρακτήρισε τη διαδικασία «σόου και κοκορομαχίες» σε ένα βαθμό για να υποβαθμίσει την πρωτοβουλία του Ν. Ανδρουλάκη, την ώρα που και ο ίδιος ζήτησε από τον Κ. Μητσοτάκη να «αποχωρήσει ήρεμα» μετά τις αποκαλύψεις για τη μονταζιέρα.
Ο Μητσοτάκης ισχυρίστηκε ότι… «στέκεται με σεμνότητα απέναντι στα θύματα» και τα «κοιτάει στα μάτια σαν… γονιός» (για να δείξει την αντίθεση με άτεκνους πολιτικούς αρχηγούς), ωστόσο επικεντρώθηκε στο να βαπτίσει όλα τα ερωτήματα γύρω από την τραγωδία «θεωρίες συνωμοσίας», τσουβαλιάζοντας υπαρκτές πλευρές που χρειάζονται διερεύνηση με ακραία σενάρια που υιοθέτησαν σκοταδιστικοί κύκλοι. Στην πράξη ωστόσο δεν έδωσε απαντήσεις στα αληθινά ερωτήματα και τις τεράστιες πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης του για την απουσία τηλεδιοίκησης, την υποστελέχωση των υπηρεσιών και την υποβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσφέροντας πλήρη πολιτική κάλυψη στον Κ. Αχ. Καραμανλή επανέλαβε το αφήγημα ότι «έγιναν 7 παραβιάσεις του κανονισμού ασφαλείας και ένα ανθρώπινο χέρι έστειλε το τρένο στη λάθος γραμμή». Δεν μας είπε βέβαια γιατί δεν υπήρχε δεύτερο και τρίτο ανθρώπινο χέρι και ηλεκτρονική εποπτεία για να διορθώσει αυτό το λάθος ρίχνοντας για άλλη μια φορά τις ευθύνες στις χρόνιες παθογένειες και τον… «κακό εαυτό μας» (κράτους και κοινωνίας).\
Μ’ ένα στόμα, μια φωνή Μητσοτάκης και Καραμανλής, απέναντι στο ερώτημα γιατί δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμα τόσα χρόνια μετά η σύμβαση 717 για τα συστήματα ασφαλείας στο σιδηρόδρομο επιχείρησαν να μετακυλήσουν όλη την ευθύνη στον Σπίρτζη και τον ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας ότι «αν κάποιοι καθυστέρησαν είναι όσοι είχαν την ευθύνη το 2016, το 2017 και το 2018».
H Μαρία #Καρυστιανου μίλησε πριν από λίγο στο Κρητηtv για το χειροκρότημα στον #Καραμανλη μετά την ομιλία του στη #βουλη .
📽️0:21#τεμπη_εγκλημα #Τεμπη_συγκαλυψη #Τεμπη #Μητσοτακης #νδ #κυβερνηση_Μητσοτακη #προταση_δυσπιστιας pic.twitter.com/h3hZFMU559
— antonis kelaidonis (@antonkelaidon) March 29, 2024
Το εκκωφαντικό χειροκρότημα των βουλευτών της ΝΔ στον Κώστα Αχ. Καραμανλή, τον άνθρωπο που μόλις μια εβδομάδα πριν την τραγωδία διαβεβαίωνε πως «δεν παίζουμε με την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα» και έλεγε ότι «είναι ντροπή να μπαίνει τέτοιο ζήτημα» συμπυκνώνει την κυβερνητική αλαζονεία και την εξόφθαλμη προσπάθεια διαστρέβλωσης της πραγματικότητας από ένα κόμμα που ισχυρίζεται ότι εκπροσωπεί την «κοινή λογική». Στο απυρόβλητο για άλλη μια φορά και τις τρείς μέρες η ίδια η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, οι αμαρτωλές συμβάσεις και οι ντιρεκτίβες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Με κακόγουστο αστείο μοιάζουν και οι αναφορές Μητσοτάκη σε «διαπλεκόμενα» συμφέροντα και «νταβατζήδες» (που είχαν χρησιμοποιήσει ο πατέρας του και ο Κ. Καραμανλής) αλλά και στο ερώτημα «ποιος κυβερνά αυτό τον τόπο».