Πολύ νερό κύλησε στο αυλάκι, συγκριτικά με την περσινή τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ. Για την ακρίβεια πολύ αίμα κύλησε στο αυλάκι της Μέσης Ανατολής έστω και αν δεν ήταν Aμερικανικό. Αυτό δεν μπορούσε να μην επηρεάσει και την φετινή βραδιά απονομής που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής (ξημερώματα Δευτέρας ώρα Ελλάδος) στο Dolby Theater του Λος Αντζελες.
Μεγάλη διαδήλωση διαμαρτυρίας και αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη πραγματοποιήθηκε χθες βράδυ στο Λος Άντζελες έξω από το Dolby Theater. Οι διαδηλωτές παρά τα δρακόντεια αστυνομικά μέτρα απέκλεισαν για αρκετή ώρα την κίνηση στη Sunset Boulevard.
BREAKING: A beautiful Pro Palestinian protest outside the #Oscars ceremony 🔥 pic.twitter.com/S9cWbaNt0i
— Khalissee (@Kahlissee) March 11, 2024
Παρά τις συστάσεις και την προσπάθεια να μην υπάρχει στις ομιλίες κάποια αναφορά στο αιματοκύλισμα που συντελείται στη Γάζα, η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή «διείσδυσε» με πολλούς τρόπους και μέσα στην αίθουσα. Πολλοί ήταν οι ηθοποιοί και σκηνοθέτες που επέλεξαν να φορέσουν μαύρη κορδέλα, σύμβολο της αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη και της ανάγκης για εκεχειρία. Στην ανάγκη εκεχειρίας αναφέρθηκαν και καλλιτέχνες στις συνεντεύξεις που παραχώρησαν στο κόκκινο χαλί. ΠΙο εντυπωσιακή παρέμβαση ωστόσο ήταν αυτή του Τζόναθαν Γκλέιζερ, στην παραλαβή του βραβείου Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας για τη «Ζώνη Ενδιαφέροντος».
Ο εβραϊκής καταγωγής Γκλέιζερ δήλωσε χαρακτηριστικά στην ευχαριστήρια ομιλία του ότι «στεκόμαστε εδώ ως άνθρωποι που αρνούνται το να σφετερίζεται μια Κατοχή την εβραϊκότητά τους και το Ολακαύτωμα». Δίπλα στον Άγγλο δημιουργό στάθηκαν οι παραγωγοί του, Τζέιμς Γουίλσον και Λέοναρντ Μπλαβάτνικ. «Είτε μιλούμε για τα θύματα της 7ης Οκτωβρίου στο Ισραήλ, ή για την διαρκούσα επίθεση στην Γάζα, για όλα τα θύματα της απανθρωποποίησης, πώς αντιστεκόμαστε;», ρώτησε ο Γκλέιζερ.
Η βραδιά είχε πολιτικό άρωμα και με άλλους τρόπους με τους οργανωτές να επιλέγουν να τιμήσουν τον αντιφρονούντα Ρώσο πολιτικό Αλεξέι Ναβάλνι στο αφιέρωμα “In Memoriam” που συνήθως επικεντρώνεται στους καλλιτέχνες που πέθαναν. Επίσης καθαρά πολιτικό χρώμα είχε και η απονομή του βραβείο καλύτερου ντοκιμαντέρ με τη βράβευση της προπαγανδιστικής ουκρανικής παραγωγής 20 μέρες στη Μαριούπολη. Το ντοκιμαντέρ αποφεύγει να βάλει το νεοφασιστικό Τάγμα Αζόφ σε πρώτο πλάνο και επικεντρώνεται κυρίως σε εικόνες των θυμάτων στα νοσοκομεία και τις καταστροφές από την πολιορκία της πόλης.
🇵🇸Μεγάλη διαδήλωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη στη Sunset Boulevard στο Λος Άντζελες #oscars2024 pic.twitter.com/QcFfbyajOs
— Πριν (@PRINgr) March 11, 2024
Θρίαμβος για το Οπενχάιμερ, τέσσερα βραβεία για το Poor Things του Γιώργου Λάνθιμου
Μεγάλος νικητής της 96ης τελετής απονομής των Οσκαρ, ήταν όπως αναμενόταν το Οπενχάιμερ του Κρίστοφερ Νόλαν. Η ταινία απέσπασε 7 αγαλματίδια στις μεγάλες κατηγορίες «Καλύτερης Ταινίας», «Α’ Ανδρικού Ρόλου» στον Κίλιαν Μέρφι, «Β ‘ Ανδρικού Ρόλου» στον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, «Σκηνοθεσίας», «Μοντάζ», «Φωτογραφίας», «Μουσικής». Μάλιστα, αυτό ήταν το πρώτο Οσκαρ στην καριέρα του Ντάουνι Τζούνιορ.
Συνολικά τέσσερα βραβεία Οσκαρ κέρδισε η ταινία Poor Things του Γιώργου Λάνθιμου, μεταξύ των οποίων στις κατηγορίες «Α’ Γυναικείου Ρόλου» στην Εμα Στόουν για την ερμηνεία της ως Μπέλα Μπάξτερ, «Σκηνογραφίας», «Μακιγιάζ & Κομμώσεων» και «Κοστουμιών».
Poor things: Μια ιδιαίτερη ταινία ενηλικίωσης, αφύπνισης και ηδυπάθειας