Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

Το Αγόρι και ο Ερωδιός: Η επιστροφή του Χαγιάο Μιγιαζάκι

11/02/2024
σε Ταινίες-σειρές
Το Αγόρι και ο Ερωδιός: Η επιστροφή του Χαγιάο Μιγιαζάκι
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

Έφη Καραχάλιου

Ένα σκοτεινό παραμύθι για την απώλεια και το τραύμα διάρκειας δυο ωρών, από τον σπουδαίο ιδρυτή του Studio Ghibli

Βασισμένη στο  μυθιστόρημα του Κενζαμπούρο Γιοσίνο Πώς Ζεις; αλλά και σε βιώματα της παιδικής ηλικίας του Μιγιαζάκι, η ιστορία ενηλικίωσης του μικρού Μαχίτο δεν σταματά να γοητεύει. Ο ήρωας χάνει την μητέρα του σε ένα βομβαρδισμό του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και έτσι καλείται να μείνει με την νέα σύζυγο του πατέρα του, η οποία είναι και αδελφή της αποθανούσας, σε ένα απομονωμένο σπίτι στην εξοχή. Ακολουθώντας τα γνωστά μοτίβα που χειρίζεται στις ταινίες του, το φιλμ αναζητά την χαμένη αθωότητα, στον απόηχο ενός ιδιαίτερα τραυματικού πολέμου για το θυμικό του ιαπωνικού λαού.

 Στο επίκεντρο η γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου, φαντασίας και οδυνηρής πραγματικότητας

Η προσωπική καλλιτεχνική φόρμα του Χαγιάο Μιγιαζάκι  κρατάει σταθερά απόσταση από τα δυτικά πρότυπα του animation, έτσι όπως καθιερώθηκε από τα μεγάλα αμερικανικά στούντιο αλλά και τα anime, ενώ επιμένει στην ζωγραφική κάθε καρέ στο χέρι. Στην εποχή των CGI και των οπτικών εφέ, τι μπορεί να προτείνει μια τέτοια –σχεδόν εμμονική– οπτική; Στην πραγματικότητα, σηματοδοτεί την συνειδητή επιλογή της επιστροφής στην παράδοση του σκίτσου σε αισθητικό επίπεδο αλλά και στο συλλογικό παρελθόν σαν αυτούσια θεματική. Οι φλόγες μιας ακατανόητης πολεμικής μηχανής οδήγησαν στα χαμό της μητρικής φιγούρας για τον Μαχίτο, τον γιο ενός εργοστασιάρχη που προμηθεύει την πολεμική αεροπορία. Μέσα από μια «φλεγόμενη» κοινωνική πραγματικότητα αλλά και μια έντονη αναζήτηση της ταυτότητας στην προεφηβική ηλικία, ο ήρωας βρίσκει την είσοδο από έναν παρατημένο πύργο και τελικά την διέξοδο σε ένα παράλληλο σύμπαν.

Ένας ερωδιός (πτηνό) πληροφορεί τον Μαχίτο ότι η μητέρα του ενδέχεται να είναι ζωντανή κάπου σε αυτόν τον πύργο και από εκεί ξεκινά ένα επικίνδυνο αλλά και ανακουφιστικό ταξίδι που αναπαρίσταται με λυρισμό και θεατρικότητα. Κοινή φιγούρα θα παραμείνει το ζώο του ερωδιού καθώς σύμφωνα με την βουδιστική παράδοση συμβολίζει την αγνότητα και την μεταμόρφωση, διατρέχοντας και τα τρία στοιχεία του νερού, της γης και του αέρα. Η ίσως τελευταία ταινία του Μιγιαζάκι, όντας πια 83, δεν θα μπορούσε να μην ασχοληθεί με τη διττή φύση της ζωής και του θανάτου, ως βιολογικό γεγονός αλλά και ως ψυχικό βίωμα.

Κομβικό στοιχείο που συμβάλλει δραματουργικά στην ταινία είναι η κατάτμηση και τελικά ανασύνθεση του κινηματογραφικού χρόνου, καθώς προβάλλεται το αγωνιώδες ταξίδι για την αναζήτηση της μητέρας. Αυτή η σύμπτυξη θεματικών, μοτίβων και συμβόλων μέσα στα 120 λεπτά μοιάζει αρκετά πεπιεσμένη, σε σημείο που ο θεατής να χάνει την αίσθηση των διάφορων αφηγηματικών επιπέδων και κόσμων που εξελίσσονται παράλληλα. Η ταινία δεν φιλοδοξεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί με παλαιότερα έργα όπως η Πριγκίπισσα Μονονόκε ή η Ναυσικά της Κοιλάδας του Ανέμου. Αυτό δεν αναιρεί όμως την κινηματογραφική της αξία, που ισορροπεί θαυμάσια στην αχνή γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου, κλείνοντας το μάτι στο αριστουργηματικό Ταξίδι στη Χώρα των Θαυμάτων. Προς το τέλος της ταινίας, ο Μαχίτο θα χρειαστεί να διαλέξει εάν θέλει να γίνει ο απόλυτος άρχοντας του φανταστικού κόσμου ή θα επιστρέψει στην οδυνηρή πραγματικότητα — και θα επιλέξει το δεύτερο. Με αυτή τη γλυκόπικρη συνειδητοποίηση του Μαχίτο, αλλά και την ελπιδοφόρα και πανανθρώπινη οπτική του ίδιου του Μιγιαζάκι, αντηχεί η δήλωσή του ότι «δεν θέλει να φτιάχνει ταινίες όπου θα λέει στα παιδιά, όταν απελπίζεστε να τρέχετε μακριά».

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (5.2.24)

ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Ξεχειλίζουν από οργή τα αγροτικά μπλόκα

Επόμενο

Έκθεση φωτογραφίας Μ. Μιλτσακάκη: «Άνθρωποι σε κίνηση και κίνημα»

Σχετίζεται με Άρθρα

Με την Παλαιστίνη ως τη λευτεριά: Μαχητικό συλλαλητήριο αλληλεγγύης στο Σύνταγμα! (βίντεο)

Με την Παλαιστίνη ως τη λευτεριά: Μαχητικό συλλαλητήριο αλληλεγγύης στο Σύνταγμα! (βίντεο)
από Δημήτρης Τζιαντζής
04/06/2025
0

Πολλές εκατοντάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν και πάλι στο κέντρο της Αθήνας σε μια μαχητική διαδήλωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη και καταδίκης της σφαγής που συντελείται από...

ΣυνεχίστεDetails

Από την πράσινη στη χακί «ανάπτυξη»

Από την πράσινη στη χακί «ανάπτυξη»
από Γιάννης Ελαφρός
04/06/2025
0

  Φάκελος: Περιβάλλον κερδών Γιάννης Ελαφρός Ο πλανήτης φλέγεται από πυρετό, άρρωστος από καπιταλιστική υπερμεγέθυνση Τα προηγούμενα χρόνια η παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος στις 5...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Έκθεση φωτογραφίας Μ. Μιλτσακάκη:  «Άνθρωποι σε κίνηση και κίνημα»

Έκθεση φωτογραφίας Μ. Μιλτσακάκη: «Άνθρωποι σε κίνηση και κίνημα»

Σχόλια στο Ημίφως 10/2/2024

Ακροβασίες 10/2/2024

Ατζέντα 10.02

Ατζέντα 10.02

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

Με την Παλαιστίνη ως τη λευτεριά: Μαχητικό συλλαλητήριο αλληλεγγύης στο Σύνταγμα! (βίντεο)
Κίνημα

Με την Παλαιστίνη ως τη λευτεριά: Μαχητικό συλλαλητήριο αλληλεγγύης στο Σύνταγμα! (βίντεο)

Πολλές εκατοντάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν και πάλι στο κέντρο της Αθήνας σε μια μαχητική διαδήλωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη και καταδίκης της ...

04/06/2025
Από την πράσινη στη χακί «ανάπτυξη»
Αφιερώματα

Από την πράσινη στη χακί «ανάπτυξη»

  Φάκελος: Περιβάλλον κερδών Γιάννης Ελαφρός Ο πλανήτης φλέγεται από πυρετό, άρρωστος από καπιταλιστική υπερμεγέθυνση Τα προηγούμενα χρόνια η παγκόσμια ...

04/06/2025
Διαβεβαιώσεις για ασφαλή διέλευση ζητάει ο στολίσκος της ελευθερίας
Κίνημα

Διαβεβαιώσεις για ασφαλή διέλευση ζητάει ο στολίσκος της ελευθερίας

Επείγουσα έκκληση του Freedom Flotilla Coalition (Στολίσκου της Ελευθερίας) για άσκηση πίεσης στις κυβερνήσεις ώστε να δεσμευτούν για την ασφαλή ...

04/06/2025
Νέο συλλαλητήριο για την Παλαιστίνη την Τετάρτη 4/6 στο Σύνταγμα – Δεν σταματάμε να διαδηλώνουμε για τη Γάζα
Κίνημα

Νέο συλλαλητήριο για την Παλαιστίνη την Τετάρτη 4/6 στο Σύνταγμα – Δεν σταματάμε να διαδηλώνουμε για τη Γάζα

Αγωνιστικά καλέσματα από την Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό Λαό Εργατικών Σωματείων και Συλλογικοτήτων, την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και την οργάνωση Κομμουνιστική Απελευθέρωση Καθώς ...

04/06/2025
Νίκη Εκδοτική: Τρεις μήνες απλήρωτοι οι εργαζόμενοι
ΠΡΙΝ

Νίκη Εκδοτική: Τρεις μήνες απλήρωτοι οι εργαζόμενοι

Άτυπη παύση πληρωμών φαίνεται να έχει κηρύξει ο όμιλος Νίκη εκδοτική. Η εργοδοσία καθυστερεί συστηματικά τις πληρωμές των εργαζομένων σε ...

04/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.