Τη Τρίτη 16-1, μετά από πρόσκληση των ΣΕΠΕ: «Αριστοτέλης» και Πειραιά «Η πρόοδος» και των Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και ΕΛΜΕ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ- ΖΕΦΥΡΙΟΥ- ΦΥΛΗΣ, πραγματοποιήθηκε πανελλαδική σύσκεψη στο Συντονισμού Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ, δια ζώσης και διαδικτυακά.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν 22 Σύλλογοι Π.Ε. και 11 ΕΛΜΕ.:
Σύλλογοι Π.Ε.: Α΄ Αθηνών, Αθηνά, Αμαρουσίου, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής «Ηρώ Κωνσταντοπούλου», Αργοσαρωνικού, Αριστοτέλης, Γληνός, Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Ζ’ Θεσσαλονίκης, Ζακύνθου «Δ. Σολωμός», Κ. Σωτηρίου, Καλλιθέας-Μοσχάτου «ο Αριστοτέλης», Καρύστου, Κορινθίας, Λαγκαδά, Νέας Σμύρνης, Σύρου-Τήνου-Μυκόνου, Πειραιά «Η Πρόοδος», Περικλής, Πιερίας, Ροδόπης «Οι τρεις Ιεράρχες».
ΕΛΜΕ: Α’ Κυκλάδων, Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, Β’ Έβρου, Γ’ Θεσσαλονίκης, Ε’ Θεσσαλονίκης, Καστοριάς, Χανίων και ως παρατηρητές οι Σύλλογοι Π.Ε.: Α΄ Πειραιά «Ρήγας Φεραίος», Κεφαλονιάς – Ιθάκης και οι ΕΛΜΕ: Β’ Αθήνας, Γ’ Αθήνας, Γ’ Δυτικής Αθήνας, Καλλιθέας-Ν. Σμύρνης-Μοσχάτου
Σε σχετικό ανακοινωθέν, τα εκπαιδευτικά σωματεία τονίζουν τα ακόλουθα:
Η μαζική συμμετοχή των σωματείων και η πλούσια συζήτηση που έγινε επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα, μπροστά στη σφοδρότητα της επίθεσης της στο δημόσιο δωρεάν και καθολικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης, ενός πολύμορφου αγώνα διαρκείας για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης της Ν.Δ.
Τα σωματεία τοποθετήθηκαν στη σύσκεψη με βάση τις αποφάσεις τους, το πλαίσιο πάλης και δράσης τους και επικέντρωσαν στα παρακάτω ζητήματα:
• Χαιρετίζουμε τα μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια της 11ης Γενάρη στην Αθήνα και σε όλες τις πόλεις της χώρας. Το πανεκπαιδευτικό κίνημα, με αιχμή του δόρατος το φοιτητικό τμήμα του, έστειλε το πρώτο του μήνυμα πως το σχέδιο ιδιωτικοποίησης της παιδείας δε θα περάσει! Καταγγέλλουμε την εισβολή των ΜΑΤ στο Πολυτεχνείο το πρωί της Δευτέρας 15/1/2024, που επιτέθηκαν σε φοιτητές και επιχειρούν να τρομοκρατήσουν και να καταστείλουν το φοιτητικό κίνημα, φανερώνοντας τον πανικό της κυβέρνησης που νομίζει ότι με την καταστολή και την τρομοκρατία θα ανακόψει την οργή και τον αγώνα της νεολαίας. Τους διαψεύδουν εξάλλου οι μαζικές συνελεύσεις των φοιτητικών συλλόγων αυτή τη βδομάδα, η κλιμάκωση με νέες καταλήψεις και πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στις 18/1 και η δυναμική που αναπτύσσεται για έναν αγώνα αποφασιστικό διαρκείας.
• Το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί τομή στα πλαίσια της αντιδραστικής εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης- που με απροκάλυπτο κυνισμό παραβιάζει το άρθρο 16 του συντάγματος και στοχεύει στην ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ και την πλήρη εμπορευματοποίηση- επιχειρηματικοποίηση του δημόσιου πανεπιστημίου. Καταργεί επί της ουσίας η αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση, υπονομεύει δραστικά τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων και παραδίδει την παιδεία στις ανάγκες και τα κέρδη του κεφαλαίου.
• Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο που έφερε στη Βουλή ετοιμάζεται να χαρίσει τη δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στις δυνάμεις της αγοράς, του μικρού και μεγάλου κεφαλαίου. Με την επίνευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΟΟΣΑ, του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων και των εργοδοτικών ενώσεων, τρία χρόνια μετά τον νόμο Κεραμέως για τις μεταγυμνασιακές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης και την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση την αξιολόγηση, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την εμπορευματοποίηση και έμμεση ιδιωτικοποίηση των ΕΠΑΛ, βάζοντας λουκέτο σε ολόκληρα σχολεία και τινάζοντας στον αέρα οργανικές θέσεις συναδέλφων! Οι απόφοιτοι/ες μαθητές/τριες μας των ΕΠΑΛ θα είναι ακόμη πιο φθηνοί και αναλώσιμοι εργαζόμενοι!
• Εντείνεται και επεκτείνεται το υπάρχον αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο στην εκπαίδευση. Η ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της τεχνικής εκπαίδευσης, η αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, η ΕΒΕ, η τράπεζα θεμάτων, η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, οι πανεθνικές εξετάσεις τύπου «PISA», η επέκταση της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση (οι αναπληρωτές αποτελούν το 1/3 του εκπαιδευτικού σώματος), η κατάργηση των σχολικών επιτροπών, η ένταση του αυταρχισμού, των αυθαιρεσιών και των διώξεων, η προώθηση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών νομοσχεδίων το αμέσως επόμενο διάστημα ( νέος διαγωνισμός ΑΣΕΠ, «ελεύθερη» επιλογή σχολείων από τους γονείς, εθνικό απολυτήριο συνδεδεμένο με τη σκληρή εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων) δεν είναι αποσπασματικά μέτρα, αλλά εντάσσονται σε μια συνολική αντιεκπαιδευτική αναδιάρθρωση μετάλλαξης της δημόσιας εκπαίδευσης, δίνοντας τη βορρά στο κεφάλαιο και στις «ανάγκες» της αγοράς. Με την προώθηση τους από την κυβέρνηση της Ν.Δ., αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, τον ΟΟΣΑ και τα επιχειρηματικά συμφέροντα, επιδιώκουν να μετατρέψουν την εκπαίδευση σε εμπόρευμα, τους γονείς σε πελάτες και τους εκπαιδευτικούς σε άβουλους-υπάκουους κακοπληρωμένους υπαλλήλους, να απογειώσουν τους ταξικούς φραγμούς, να μεταλλάξουν ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο της προς συντηρητική κατεύθυνση.
• Η ίδρυση των ιδιωτικών ΑΕΙ που επιχειρεί η κυβέρνηση θα επιταχύνει τις αντιδραστικές αυτές αλλαγές πλήττοντας το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών. Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο και που εργάζονται ως αναπληρωτές/τριες με βάση το βασικό τους πτυχίο, συγκεντρώνοντας προϋπηρεσία, θα δουν μέσα σε μια μέρα τα πτυχία τους να εξισώνονται με αυτά κάθε λογής Ιδρυμάτων- κολεγίων- Ιδιωτικών ΑΕΙ
• Το εκπαιδευτικό κίνημα δίνει εδώ και τρία χρόνια με ενότητα, αποφασιστικότητα και μαζικότητα τη μάχη για το μπλοκάρισμα της ατομικής αξιολόγησης και της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Χαιρετίζουμε ιδιαίτερα τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους για τη συμμετοχή τους στο συλλογικό αγώνα για να μην μπουν στο σχολείο οι αξιολογητές. Απευθύνουμε μήνυμα ανυποχώρητου αγώνα και αντίστασης για να μην περάσει η αξιολόγηση. Ιδιαίτερα για την ατομική αξιολόγηση, καλούμε τους/τις διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία-αποχή των Ομοσπονδιών.
• Οι αυξήσεις-κοροϊδία που διαφημίζει η κυβέρνηση δεν αντιμετωπίζουν ούτε στο ελάχιστο την ακρίβεια, τις νέες αυξήσεις σε τρόφιμα και ενέργεια, τις υπέρογκες τιμές των ενοικίων των σπιτιών. Ο αγώνας για αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις και μέτρα κατά της ακρίβειας πρέπει να μπει πολύ ψηλά στις αγωνιστικές διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος. Με απαίτηση για γνήσιες συλλογικές συμβάσεις, αυξήσεις που θα καλύπτουν τις απώλειες της δεκαπενταετίας, 1200 ευρώ καθαρά στο εισαγωγικό κλιμάκιο με ανάλογη κλιμάκωση για όλες τις κατηγορίες- και αναπροσαρμογή όλων των ΜΚ με βάση το νέο κατώτατο καθαρό), κάλυψη των μνημονιακών απωλειών, επαναφορά 13ου-14ου μισθού και αυτόματη τιμαριθμική αναπροσαρμογή τους. Αφορολόγητο στα 12.000€. Αναδρομική επιστροφή του «κλεμμένου» Μ.Κ. 2016-2017. Κατάργηση των ΦΠΑ σε ρεύμα και φυσικό αέριο και στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης. Μείωση τιμών και πλαφόν στα βασικά είδη, στην ενέργεια, στα καύσιμα.
• Η επιτάχυνση των αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων με νέες απορυθμίσεις που θα προστεθούν στην ιδιωτικοποίηση -εμπορευματοποίηση μιας σειράς κοινωνικών αγαθών και υπηρεσιών (τρένα, ρεύμα, λιμάνια, αεροδρόμια, υγεία) πλήττουν σοβαρά τη ζωή και την υγεία της κοινωνικής πλειοψηφίας.
• Τα εργατικά ατυχήματα εκπαιδευτικών που συνέβησαν το τελευταίο διάστημα αποκαλύπτουν τόσο το ζήτημα των άθλιων, ακατάλληλων και επικίνδυνων κτιριακών υποδομών, όσο και το απαράδεκτο καθεστώς των πετσοκομμένων δικαιωμάτων των αναπληρωτών (μόνο 15 ημέρες αναρρωτικής άδειας). Οι αναπληρωτές/τριες, οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αναλώσιμοι. Απαιτούμε σχολικά κτίρια ασφαλή και λειτουργικά για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
• Το χτύπημα συνδικαλιστικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων, η επιβολή ενός αυταρχικού πλαισίου και η προσπάθεια τρομοκράτησης, ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής και κοινωνικής δράσης μέσω της βιομηχανίας των πειθαρχικών διώξεων, των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, είναι δομικό στοιχείο ενός σχολείου που θέλουν να λειτουργεί σαν επιχείρηση.
• Την ίδια στιγμή, η λωρίδα της Γάζας ισοπεδώνεται από τον ισραηλινό στρατό κατοχής ενώ η πολεμική σύγκρουση επεκτείνεται με την εμπλοκή των ΗΠΑ και τους βομβαρδισμούς σε Λίβανο, Υεμένη και αλλού. Οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί λιπαίνουν το έδαφος των πολεμικών συγκρούσεων στην Ουκρανία και αλλού, ενώ η ελληνική κυβέρνηση συμμετέχει στους ΝΑΤΟϊκούς σχεδιασμούς εμπλέκοντας τη χώρα σε πολεμικές περιπέτειες. Το εκπαιδευτικό κίνημα συμμετέχει στα συλλαλητήρια και τις δράσεις αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό.
Τα εκπαιδευτικά σωματεία τόνισαν την ανάγκη το εκπαιδευτικό κίνημα όλες οι ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, οι φοιτητικοί σύλλογοι, να οργανώσουμε άμεσα πανεκπαιδευτικό μαζικό πολύμορφο αγώνα με σχέδιο, επιμονή και διάρκεια ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Να συγκροτηθεί μέτωπο παιδείας με το φοιτητικό, εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Με πολύμορφο αγώνα διαρκείας που θα περιλαμβάνει ενημερώσεις του κλάδου και της κοινωνίας, εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, απεργιακά βήματα με αποφασιστικό ρόλο στη συνέχιση και κλιμάκωση του αγώνα ως το τέλος της χρονιάς .
Στα πλαίσια του αποφασιστικού αγώνα διαρκείας κατατέθηκαν οι παρακάτω προτάσεις:
– Συμμετοχή στις 18 Γενάρη, στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα.
– Κάλεσμα σε όλα τα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια με στάσεις. Συμμετοχή των σωματείων στις συνελεύσεις αγώνα των συντονιστικών των καταλήψεων των φοιτητικών συλλόγων μετά τις κινητοποιήσεις.
– Άμεσα σύγκληση γενικών συνελεύσεων και συνελεύσεις προέδρων σε ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΔΟΕ
– ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΡΑ! 24ωρη απεργία στις 25/01. Νέος γύρος Γ.Σ. μετά για την κλιμάκωση του