Πανεκπαιδευτικός πολύμορφος Αγώνας Διαρκείας για τα δικαιώματά μας στον μισθό, στην εργασία, σε αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση!
Το εκπαιδευτικό κίνημα στο προσκήνιο
Χαιρετίζουμε τα μαζικά πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια όλου του προηγούμενου διαστήματος στην Αθήνα και σε όλες τις πόλεις της χώρας. Οι καταλήψεις δεκάδων πανεπιστημιακών σχολών, οι πολύμορφες μαθητικές κινητοποιήσεις και η συμμετοχή όλων –φοιτητών, μαθητών και εκπαιδευτικών- στα μεγάλα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια δείχνουν ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης κινείται και δίνει μια μεγάλη μάχη για την υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και πανεπιστημίου. Οι προσπάθειες της κυβέρνησης να τρομοκρατήσει το εκπαιδευτικό κίνημα με την εισβολή των ΜΑΤ στο Πολυτεχνείο τη Δευτέρα 15/1/2024, που επιτέθηκαν σε φοιτητές επιχειρώντας να τρομοκρατήσουν και να καταστείλουν το φοιτητικό κίνημα, φανερώνουν τον πανικό της κυβέρνησης που νομίζει ότι με την καταστολή και την τρομοκρατία θα ανακόψει την οργή και τον αγώνα της νεολαίας. Οι απειλές για τηλεμαθήματα και τηλεαπουσίες στους μαθητές και μαθήτριες από το υπουργείο και τη διοίκηση πέφτουν στο κενό. Επιθυμούν να μεταβάλουν τους εκπαιδευτικούς σε online χωροφύλακες που θα λειτουργούν απεργοσπαστικά απέναντι στις μαθητικές κινητοποιήσεις. Οι μαζικές συνελεύσεις των φοιτητικών συλλόγων, η κλιμάκωση με νέες καταλήψεις και πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια στις 18/1 και 25/1 και η δυναμική που αναπτύσσεται για έναν αποφασιστικό αγώνα διαρκείας ακυρώνουν τα σχέδια τους.
Η κυβέρνηση της ΝΔ μετά και το εκλογικό αποτέλεσμα επιδιώκει με επιμονή και αποφασιστικότητα να περάσει γρήγορα το σύνολο των αντιδραστικών καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων που έχει ανάγκη η αστική τάξη στη χώρα μας, φορτώνοντας την κρίση στον λαό και αυξάνοντας την κερδοφορία του κεφαλαίου.
Συμπληρώθηκε μισός χρόνος από τις εκλογές και έχει γίνει σαφές τι σημαίνει η πολιτική της Ν.Δ. και ποιοι είναι οι στόχοι της. Η μακροχρόνια ακρίβεια και οι αυξήσεις στην ενέργεια έκαναν ακόμα πιο δύσκολη τη διαβίωση των λαϊκών νοικοκυριών. Η ιδιωτικοποίηση – εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αγαθών, η πλήρης εγκατάλειψή τους και η παράδοσή τους στα επιχειρηματικά συμφέροντα, έγινε φανερή στις πυρκαγιές και τις πλημμύρες με την καταστροφή της φύσης και της λαϊκής περιουσίας, καθώς και την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Η εμπλοκή της χώρας στους ευρύτερους, διαρκώς εντεινόμενους ανταγωνισμούς μεταξύ των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων βάθυνε ακόμη περισσότερο, όπως φάνηκε στον πόλεμο στην Ουκρανία και στον πόλεμο στην Παλαιστίνη, όπου πήρε σαφή θέση υπέρ του κράτους τρομοκράτη Ισραήλ. Το νέο μισθολόγιο των Δ.Υ. που εφαρμόζεται από 1-1-2024 δίνει αυξήσεις-κοροϊδία, από 40-50 ευρώ, δηλ. 1,5 ευρώ τη μέρα κατά μέσο όρο, όταν οι απώλειες των μισθών έφτασαν να είναι 40%. Οι 800.000 πλειστηριασμοί και οι υπέρογκες αυξήσεις των ενοικίων απειλούν τη λαϊκή κατοικία. Ετοιμάζουν νέα αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.
ΟΧΙ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ
Η κυβέρνηση της ΝΔ, επιχειρώντας να παρακάμψει το Σύνταγμα, καταθέτει νομοσχέδιο -αντιδραστική τομή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας,με τίτλο «Ελεύθερο Πανεπιστήμιο», καταργώντας ουσιαστικά το άρθρο 16.
Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο:
Τα δημόσια Πανεπιστήμια θα υποχρεωθούν να υιοθετήσουν όλα τα κριτήρια των ιδιωτικών ΑΕΙ για να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό με αυτά. Αυξάνονται οι ταξικοί φραγμοίγια όσους/-ες που θέλουν να σπουδάσουν. Καταργείται επί της ουσίας η αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση μια και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν θα είναι προσβάσιμα για τη συντριπτική πλειοψηφία των λαϊκών τάξεων, αφού δε θα μπορούν να ανταποκριθούν στα δίδακτρα! Μπαίνει βόμβα στα θεμέλια της δωρεάν παιδείας, καθώς η κρατική επιδότηση που εξασφαλίζει τη δωρεάν πρόσβαση στην τριτοβάθμιας εκπαίδευση μπαίνει σε αμφισβήτηση λόγω του «αθέμιτου ανταγωνισμού». Η καταστολή, η επιτήρηση, η απαγόρευση θα είναι δομικό στοιχείο ενός πανεπιστημίου που λειτουργεί ως επιχείρηση. Είναι ένα πανεπιστήμιο βαθιά αντιδημοκρατικό. Μεταβάλλεται εντελώς ο χάρτης των επαγγελματικών δικαιωμάτων και για το εκπαιδευτικό προσωπικό. Υπονομεύονται τα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών. Η παιδεία αντιμετωπίζεται ως εμπορικό προϊόν και όχι ως κοινωνικό αγαθό που οφείλει να παρέχεται δημόσια και δωρεάν σε όλες και όλους. Το «ελεύθερο», «μη κρατικό», «μη κερδοσκοπικό» Πανεπιστήμιο εντάσσεται στο ίδιο πλαίσιο με το «αυτοαξιολούμενο» σχολείο που λειτουργεί ως αυτόνομη επιχειρηματική μονάδα.
Επαγγελματική τεχνική εκπαίδευση στις δαγκάνες του κεφαλαίου και της αγοράς
Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση με τον νόμο που ψηφίστηκε στη Βουλή ετοιμάζεται να χαρίσει τη δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση στις δυνάμεις της αγοράς, του μικρού και μεγάλου κεφαλαίου. Στόχος είναι η δημιουργία φθηνού ευέλικτου εργατικού δυναμικού. Με την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΟΟΣΑ, του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων και των εργοδοτικών ενώσεων, τρία χρόνια μετά τον νόμο Κεραμέως για τις μεταγυμνασιακές Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης και την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση την αξιολόγηση, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την εμπορευματοποίηση και έμμεση ιδιωτικοποίηση των ΕΠΑΛ, βάζοντας λουκέτο σε ολόκληρα σχολεία και τινάζοντας στον αέρα οργανικές θέσεις συναδέλφων! Οι απόφοιτοι/ες, μαθητές/τριες μας των ΕΠΑΛ θα είναι ακόμη πιο φθηνοί και αναλώσιμοι εργαζόμενοι! Αναδεικνύεται έτσι ο ενιαίος τρόπος με τον οποίο επιχειρείται τη μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου, ώστε να δοθούν βορρά στο κεφάλαιο και στις «ανάγκες» της αγοράς.
«Ανοιχτό σχολείο» στην ορέξεις των ιδιωτών, «κλειστό σχολείο» στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της κοινωνικής εργαζόμενης πλειοψηφίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, επαγγελματική εκπαίδευση βορρά στις δαγκάνες του κεφαλαίου και της αγοράς, εθνικό απολυτήριο συνδεδεμένο με τη σκληρή εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων ελεύθερη επιλογή σχολείων, διαγωνισμός ΑΣΕΠ- υβριδικό σύστημα διορισμών, ΕΒΕ με 40.000 νέους και νέες εκτός από τα δημόσια ΑΕΙ, η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, οι πανεθνικές εξετάσεις τύπου «PISA», η επέκταση της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση (οι αναπληρωτές αποτελούν το 1/3 του εκπαιδευτικού σώματος), η κατάργηση των σχολικών επιτροπών, η προώθηση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών νομοσχεδίων το αμέσως επόμενο διάστημα, αποτελούν ενιαία επιχείρηση αλλαγής του DNA του δημόσιου σχολείου. Βασικό κριτήριο της κυβέρνησης με βάση τον ΟΟΣΑ και την ΕΕ είναι η εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση λειτουργιών του και η σταδιακή αποσύνδεση της υποχρέωσης του κράτους της χρηματοδότησης των σχολείων ανάλογα με τις ανάγκες τους, αλλά η σύνδεσή της με την ανταπόκριση των σχολείων στα κριτήρια της αξιολόγησης και η κατηγοριοποίηση των σχολείων. Μαζί με όλα τα παραπάνω πάει και το χτύπημα συνδικαλιστικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων, η επιβολή ενός αυταρχικού πλαισίου και η προσπάθεια τρομοκράτησης, ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής και κοινωνικής δράσης μέσω της βιομηχανίας των πειθαρχικών διώξεων, των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, είναι δομικό στοιχείο ενός σχολείου που θέλουν να λειτουργεί σαν επιχείρηση.
Τα νομοσχέδια αυτά μας αφορούν και θα μας βρουν απέναντι!
Ο αγώνας μας είναι αγώνας απέναντι στο σύνολο των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων που έχουν συντελεστεί όλα τα προηγούμενα χρόνια από την πλευρά της διεκδίκησης αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν Πανεπιστημίου και σχολείου που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας γενιάς, τη χειραφέτηση της εργασίας σε μια απελευθερωμένη κοινωνία έξω από τα δεσμά του κεφαλαίου και των κερδών του.
Οργανώνουμε την αντεπίθεσή μας! Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο και την προϋπηρεσία χιλιάδων αναπληρωτών/τριών εκπαιδευτικών κι απόφοιτων των δημοσίων πανεπιστημίων.
Το εκπαιδευτικό κίνημα, οι φοιτητικοί σύλλογοι, όλες οι ΣΕΠΕ και οι ΕΛΜΕ, η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, να οργανώσουμε πανεκπαιδευτικό μαζικό πολύμορφο αγώνα με σχέδιο, επιμονή και διάρκεια ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Να συγκροτηθεί μέτωπο παιδείας με το φοιτητικό, εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για την υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας. Δεν υπάρχουν περιθώρια καθυστερήσεων.
Μέτωπο παιδείας-εργασίας για μια αξιοβίωτη ζωή και δωρεάν δημόσια παιδεία των όλων, των ίσων, των διαφορετικών
Με βασικές διεκδικήσεις επιδιώκουμε κοινό πανεκπαιδευτικό αγωνιστικό βηματισμό το επόμενο διάστημα να απαιτήσουμε:
Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά με υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή και εκπαίδευση. Όχι στο σχολείο των δεξιοτήτων και των δήθεν «αρίστων» και της ταξικής διαλογής. Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων! Κατάργηση όλων των άλλων δομών κατάρτισης.Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων!
Κατάργηση του ν. 4763/2020, 4386/2016, 4186/2013, 5082/2024.
Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Με απαίτηση για γνήσιες συλλογικές συμβάσεις, αυξήσεις που θα καλύπτουν τις απώλειες της δεκαπενταετίας, 1200 ευρώ καθαρά στο εισαγωγικό κλιμάκιο με ανάλογη κλιμάκωση για όλες τις κατηγορίες- και αναπροσαρμογή όλων των ΜΚ με βάση το νέο κατώτατο καθαρό, κάλυψη των μνημονιακών απωλειών, επαναφορά 13ου -14ου μισθού και αυτόματη τιμαριθμική αναπροσαρμογή τους. Αφορολόγητο στα 12.000€. Αναδρομική επιστροφή του «κλεμμένου» Μ.Κ. 2016-2017.
Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή. Καμία σύνδεση της αξιολόγησης με τον μισθό – μπλοκάρουμε τις αξιολογικές διαδικασίες. Κάλυψη των απωλειών της μνημονιακής περιόδου, και του τιμάριθμου. Κατάργηση των ΦΠΑ σε ρεύμα και φυσικό αέριο και στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης.
Μείωση τιμών και πλαφόν στα βασικά είδη, στην ενέργεια, στα καύσιμα.
Να μειωθούν οι τιμές στα βασικά είδη και στην ενέργεια.
Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης. Κατάργηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην ενέργεια για τους εργαζόμενους. Να καταργηθεί το χρηματιστήριο ενέργειας και οι ρήτρες αναπροσαρμογής. Να επιβληθεί πλαφόν στις τιμές ρεύματος, πετρελαίου, φυσικού αερίου.
Όχι στις ιδιωτικοποιήσεις. Στο δημόσιο ρεύμα, νερό, ενέργεια.
Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου. Πλήρη σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς και χωρίς όριο ηλικίας.
Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ (20.000 για φέτος), για την κάλυψη όλων των αναγκών.
Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση, αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας. Όχι στο προσοντολόγιο και σε διαγωνισμό ΑΣΕΠ.
Όχι στο νέο σχολείο – εξεταστικό κέντρο. Να καταργηθούν τα εξεταστικά πλέγματα (ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, PISA).
Κατάργηση του ν. 4777 για τα ΑΕΙ και την πανεπιστημιακή αστυνομία.
Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Κατάργηση του νόμου 4823/2021 και του 4692/20. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
Απεργία Αποχή από την τηλε-«εκπαίδευση» και ειδικά στα υπό κατάληψη σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί δε θα γίνουν online χωροφύλακες και παιδονόμοι.
Να καταργηθούν οι υπουργικές αποφάσεις για τους μέντορες, ενδοσχολικούς συντονιστές και εκπαιδευτικούς ομίλους.
Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα
Στα πλαίσια του αποφασιστικού αγώνα διαρκείας :
ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Συμμετοχή στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια με 24ωρη απεργία με όποιον τρόπο μπορεί να γίνει (3+3 ή ΑΔΕΔΥ)
Συμμετοχή των σωματείων στις συνελεύσεις αγώνα των συντονιστικών των καταλήψεων των φοιτητικών συλλόγων μετά τις κινητοποιήσεις.
Ως επόμενο βήμα μετά τη συμμετοχή στις στάσεις εργασίας του προηγούμενου διαστήματος να γίνει γύρος Γ.Σ. (29/1-2/2/2024) και Γ.Σ. προέδρων στις 3/2 για την κλιμάκωση του αγώνα με 48ωρη απεργία ( ενδεικτική ημερομηνίες 8-9 ή 15-16 Φεβρουαρίου). Την πρώτη μέρα συγκεντρώσεις σε όλους του νομούς και τη δεύτερη ημέρα και σε συνεννόηση με τους αγωνιζόμενους μαθητές και φοιτητές πανεκπαιδευτικό πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα.
Αιτήματα αιχμές, τα ιδιωτικά ΑΕΙ, η αξιολόγηση, η ιδιωτικοποίηση της τεχνικής εκπαίδευσης, η αύξηση μισθών, ο διορισμός-μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, η άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, η άμεση εξίσωση των δικαιωμάτων τους με αυτά των μονίμων, σχολεία ασφαλή και λειτουργικά.
Παλλαϊκό πανεργατικό απογευματινό συλλαλητήριο μια βδομάδα πριν την απεργία και σε συντονισμό με εργατικά σωματεία και το φοιτητικό κίνημα. Ενδεικτική ημερομηνία (Δευτέρα 5/2/2024).
Εκδήλωση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου δωρεάν σχολείου.
Συντονισμός με σωματεία του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Άμεση απεργιακή κλιμάκωση με πανεργατική απεργία στις αρχές Φλεβάρη με στόχο τη συμβολή όλου του εργατικού κινήματος στη μάχη ενάντια στα ιδιωτικά ΑΕΙ, συνολικά τις ιδιωτικοποιήσεις στα κοινωνικά αγαθά και για το κεντρικό ζήτημα των αυξήσεων στους μισθούς κόντρα στη λιτότητα και την ακρίβεια.
Πανελλαδική μέρα δράσης για τις διώξεις με συγκεντρώσεις στις πόλεις ενδεικτική ημερομηνία 2/2 –
Εκδήλωση των ΕΛΜΕ- ΣΕΠΕ.
Καμπάνια και δράσεις σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο για τα θέματα των μισθών και της ακρίβειας
Συμμετοχή στις κινητοποιήσεις αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό.
Μεγάλη συγκέντρωση σε γήπεδο-θέατρο των νεοδιόριστων της Αττικής που υπογράφουν Α/Α ώστε να υπάρξει η απαραίτητη αγωνιστική συσπείρωση, το στοιχείο της συλλογικής και όχι ατομικής αντίστασης στην αξιολόγηση και να δοθεί πανελλαδικό μήνυμα ότι υπάρχουν χιλιάδες σε αυτή τη μάχη.
Στα πλαίσια της μάχης ενάντια στην αξιολόγηση καλούμε τις/τους διευθυντ(ρι)ες να δηλώσουν Α/Α από την ατομική αξιολόγηση και να μην αξιολογήσουν όταν τους καλέσει το υπουργείο.
Ακύρωση εξετάσεων PISA. Απεργία την ημέρα των εξετάσεων. Καμπάνια και κοινές συσκέψεις Συλλόγων Π.Ε., ΕΛΜΕ και γονεϊκών φορέων ανά περιοχή με στόχο την οργάνωση κοινού αγώνα για την ακύρωση των πανεθνικών εξετάσεων τύπου «PISA».