Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

«Πεσμένα Φύλλα»: Η ομορφιά της απλότητας

10/12/2023
σε Ταινίες-σειρές
«Πεσμένα Φύλλα»: Η ομορφιά της απλότητας
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Βασίλης Τσιράκης

Ο σπουδαίος Φινλανδός δημιουργός Άκι Καουρισμάκι επιστρέφει στον κόσμο του προλεταριάτου, σε μια γλυκόπικρη ιστορία αγάπης και συντροφικότητας.

Ο Χολάπα, εργάτης στις κατασκευές, απολύεται επειδή συλλαμβάνεται να πίνει κατά την διάρκεια της δουλειάς. Η Άνσα, υπάλληλος σε σούπερ μάρκετ, απολύεται επίσης γιατί δίνει τα ληγμένα τρόφιμα της ημέρας σε έναν άστεγο. Οι δυο τους θα συναντηθούν σε ένα συνοικιακό μπαρ, όπου η Άνσα θα προσκαλέσει τον Χολάπα για φαγητό, όμως αυτός δεν θα πάει ποτέ στο γεύμα γιατί θα χάσει το χαρτάκι με το τηλέφωνό της και μηn γνωρίζοντας τη διεύθυνσή της θα προσπαθήσει να την ξανασυναντήσει. Η υπόθεση της ταινίας κάλλιστα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα ανάλαφρο love story, όμως ο Καουρισμάκι με αφορμή την απλή αυτή ερωτική ιστορία περνά με μαεστρία από το μερικό στο γενικό, από το ειδικό στο καθολικό, χαρακτηριστικό στοιχείο όλων των μεγάλων έργων τέχνης.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

Η μαεστρία του έγκειται πρώτα απ’ όλα στη «φιλοσοφία» της σκηνοθεσίας του. Στα Πεσμένα φύλλα, (Kuolleet lehdet), τα πράγματα δεν λέγονται, αλλά δείχνονται. Υπηρετώντας με συνέπεια την εκφραστική λιτότητα, ο Καουρισμάκι επιλέγει τους χαμηλούς τόνους, τον αργό σχετικά ρυθμό και τον μινιμαλισμό. Παράλληλα, αποφεύγοντας τα κουραστικά πλάνα σεκάνς και επιλέγοντας αρκετά κοντινά, η σκηνοθεσία ακροβατεί μεταξύ ενός ιδιόμορφου ποιητικού ρεαλισμού και του νατουραλισμού του σύγχρονου αγγλικού σινεμά. Η δράση απλουστευτική, συμβολική και σε αρκετές περιπτώσεις μη αληθοφανής, αποστασιοποιεί τον θεατή τόσο από την πλοκή όσο και από την εμβάθυνση στους χαρακτήρες, δίνοντας το βάρος στην υφολογική προσέγγιση του θέματος. Τα αργά πλάνα, η φειδωλή κίνηση της κάμερας, τα δειλά βλέμματα, οι χαμηλότονες φράσεις, οι αμήχανες σιωπές, οι μηχανικές κινήσεις, οι διακριτικές χειρονομίες, όλα μοιάζουν με ανορθογραφίες της σύγχρονης κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Η ταινία φωτίζει τις συνθήκες εργασίας της σύγχρονης-αόρατης εργατικής τάξης

Όμως ο Καουρισμάκι δεν μένει μόνο εκεί. Συνεχίζοντας την τριλογία του προλεταριάτου (Σκιές στον Παράδεισο, Άριελ, Η γυναίκα με τα σπίρτα), διεισδύει στα υπόγεια του αναπτυγμένου καπιταλισμού, βγάζοντας στο φως τις συνθήκες εργασίας της σύγχρονης-αόρατης εργατικής τάξης. Δείχνοντας μας εικόνες με εργάτες που ζουν σε κοντέινερς, που εργάζονται με εξαντλητικά ωράρια και τον συνεχή φόβο της απόλυσης, μας υπενθυμίζει πως η ταξική πάλη συνεχίζεται, ενώ παράλληλα παίρνει θέση στο σήμερα παρουσιάζοντάς μας τις μονόπλευρες ειδήσεις του φιλανδικού ραδιοφώνου για τον πόλεμο της Ουκρανίας. Να σημειώσουμε εδώ πως ο Καουρισμάκι –που πριν διακριθεί ως σκηνοθέτης είχε εργαστεί και ως οικοδόμος– είχε μποϊκοτάρει τη φιέστα των Όσκαρ σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον πόλεμο στο Ιράκ.

Οι ηθοποιοί της ταινίας «είναι», δεν «παίζουν». Είναι περισσότερο σύμβολα παρά χαρακτήρες, ενώ τα σκηνικά ρεαλιστικά, προσεγμένα και στην παραμικρή λεπτομέρεια, σε συνδυασμό με την ατμοσφαιρική φωτογραφία, έχουν τον δικό τους λόγο δίνοντας μας έντονα πολύχρωμα πλάνα όπου κυριαρχούν τα βασικά χρώματα.

 Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με τα πολλά όμορφα ρετρό τραγούδια, δίνουν ένα αποτέλεσμα λιτό, αλλά ουσιαστικό, γλυκόπικρο αλλά συνοδευόμενο από ζεστό χιούμορ που δεν εκβιάζει το γέλιο, προκαλώντας μας συναισθήματα χωρίς μελοδραματισμούς και ταυτίσεις. Έχει ειπωθεί πως ο υπαινιγμός και η ειρωνεία είναι βασικά εργαλεία της τέχνης και στα Πεσμένα φύλλα ο Καουρισμάκι μας παρουσιάζει ένα γυμνό από φτιασιδώματα και φιοριτούρες κινηματογράφο, κλείνοντας αυτή τη φορά ειρωνικά το μάτι και στους παραγωγούς της σύγχρονης κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πριν (9.12.23)

 

Ετικέτες: Βασίλης Τσιράκης
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Σαλαμίνα: Μία προαναγγελθείσα δολοφονία

Επόμενο

Φορολογικό: «Τσεκούρωμα» στους μικρούς, κανένα μέτρο για τους μεγάλους

Σχετίζεται με Άρθρα

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη
από Δημήτρης Τζιαντζής
30/04/2025
0

Με αφορμή την Εργατική Πρωτομαγιά, ας θυμηθούμε κάποιες εμβληματικές ταινίες που αναφέρονται στους εργατικούς αγώνες και γενικότερα στην εργασία. Από τον σοβιετικό σοσιαλιστικό ρεαλισμό...

ΣυνεχίστεDetails

Καββαδίας: 50 χρόνια από τον θάνατο του-Για τους «ναυαγούς της θάλασσας και της ζωής»

Καββαδίας: 50 χρόνια από τον θάνατο του-Για τους «ναυαγούς της θάλασσας και της ζωής»
από Δημήτρης Τζιαντζής
22/02/2025
0

Βασίλης Τσιράκης Πενήντα χρόνια συμπληρώθηκαν τον Φεβρουάριο από τον θάνατο του «ποιητή των θαλασσών» Νίκου Καββαδία, γραμματέα του ΕΑΜ Καλλιτεχνών το 1945. Πώς καταφέρνει...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Φορολογικό: «Τσεκούρωμα» στους μικρούς, κανένα μέτρο για τους μεγάλους

Φορολογικό: «Τσεκούρωμα» στους μικρούς, κανένα μέτρο για τους μεγάλους

Τα αποτελέσματα των εκλογών στην Ένωση Λογιστών Ελεγκτών Αττικής

Τα αποτελέσματα των εκλογών στην Ένωση Λογιστών Ελεγκτών Αττικής

«November»: Μια πολιτική σάτιρα του Ντέιβιντ Μάμετ στο θέατρο «Τζένη Καρέζη»

«November»: Μια πολιτική σάτιρα του Ντέιβιντ Μάμετ στο θέατρο «Τζένη Καρέζη»

Κ. Χατζηδάκης: Ο Ρομπέν των μισθωτών

Κ. Χατζηδάκης: Ο Ρομπέν των μισθωτών

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ
Εκπαίδευση

Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ

Την παρουσία της έξω ακριβώς από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο στην Κομοτηνή, έκανε γνωστή η ασφάλεια. Ανήμερα των εκλογών, η ασφάλεια ...

14/05/2025
Εκπαίδευση: Ανυποχώρητος αγώνας κόντρα στην αξιολόγηση
Εκπαίδευση

Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ ενάντια σε αξιολόγηση και διώξεις στις 15/5

▸Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην αξιολόγηση, τις διώξεις και τα πειθαρχικά, τις ιδιωτικοποιήσεις και την αντιεκπαιδευτική πολιτική διοργανώνουν την Πέμπτη 15 ...

14/05/2025
ΠΟΕ-ΟΤΑ: Συνέδριο με άδειες καρέκλες, χωρίς σχέδιο αγώνα – Η ΑΚΙΣ-ΟΤΑ εξέλεξε 1 έδρα στο Γενικό Συμβούλιο
Εργαζόμενοι

ΠΟΕ-ΟΤΑ: Συνέδριο με άδειες καρέκλες, χωρίς σχέδιο αγώνα – Η ΑΚΙΣ-ΟΤΑ εξέλεξε 1 έδρα στο Γενικό Συμβούλιο

Συνέδριο καταγραφής με άδεια καθίσματα και ανύπαρκτη πολιτική αντιπαράθεση για τα καίρια προβλήματα των εργαζομένων του κλάδου ήταν το 51ο ...

14/05/2025
ΠΕΝΕΝ
Εργαζόμενοι

ΠΕΝΕΝ: Καμιά δικαστική απόφαση δε σταματά την απεργία – Νέα συγκέντρωση στις 18.30 στη Δραπετσώνα

«Θεοί και (εργοδοτικοί) δαίμονες» έχουν στραφεί κατά της απεργίας που προκήρυξε η ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία τύπου Ro/Ro που ελλιμενίζονται ...

14/05/2025
Σήμερα οι φοιτητικές εκλογές σε όλους τους φοιτητικούς συλλόγους στη χώρα!
Εκπαίδευση

Σήμερα οι φοιτητικές εκλογές σε όλους τους φοιτητικούς συλλόγους στη χώρα!

Ομαλά κυλούν οι φοιτητικές εκλογές ανά τη χώρα, σήμερα 14 Μάη. Οι κάλπες άνοιξαν στις 07.00 το πρωί και θα ...

14/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.