Τη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του Μετρό Θεσσαλονίκης με τη μορφή ΣΔΙΤ πριν καν λειτουργήσει καταγγέλλει η Ανταρσία στην Κεντρική Μακεδονία. Η περιφερειακή κίνηση καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Τετάρτη 4/10 στις 1 μ.μ στο σταθμό Αγίας Σοφίας
Θησαυρίζουν οι εργολάβοι, ενώ ο λαός περιμένει πληρώνοντας.
Το κωμικοτραγικό σίριαλ του Μετρό Θεσσαλονίκης συνεχίζεται με νέο επεισόδιο, καθώς η κυβέρνηση της ΝΔ ετοιμάζεται να προχωρήσει σε ιδιωτικοποίηση πριν καν λειτουργήσει! Ο Φορέας Λειτουργίας του θα ιδιωτικοποιηθεί με την μορφή ΣΔΙΤ. Πριν ακόμα οι κάτοικοι της πόλης δουν τα τρένα να περνούν, ανοίγει ο δρόμος για να παραδοθεί το Μετρό στην κερδοσκοπία του ιδιωτικού τομέα. Στήνεται μια ακόμα Hellinic Train, που βάζει το κέρδος πάνω από τις ανθρώπινες ζωές, ένας νέος ΟΑΣΘ με τα γνωστά αδιέξοδα.
Οι πρόσφατες εξαγγελίες Μητσοτάκη στη ΔΕΘ, υπό το χειροκρότημα δημάρχων και Τζιτζικώστα, μετέθεσαν κι άλλο την λειτουργία του Μετρό, για τον οποίο ο πρωθυπουργός το 2019 είχε «δεσμευτεί» ότι θα παραδοθεί τον Απρίλη του 2023… Ένα έργο που θα έπρεπε κανονικά να έχει τελειώσει εδώ και τουλάχιστον 8 χρόνια, και για το οποίο ο λαός πληρώνει όλο αυτό το διάστημα τα σπασμένα.
Έτσι και αλλιώς το βασικό ενδιαφέρον της κυβέρνηση της ΝΔ ήταν να μην βγει ζημιωμένη η εργολαβία. Παράλληλα, δεν απολογήθηκε κανείς τους για τη βάρβαρη επέμβαση στα αρχαία της Βενιζέλου, δήθεν για να ολοκληρωθεί στην ώρα του το έργο, παρά τις αντιδράσεις σύσσωμης της επιστημονικής κοινότητας και των αρχαιολόγων. Η καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου, που η ίδια η κυβέρνηση προκάλεσε,κόστισε στους πολίτες τουλάχιστον 90 εκατομμύρια ευρώ ως τώρα, που δόθηκαν σαν αποζημιώσεις στους εργολάβους για τη καθυστέρηση. Η κυβέρνηση ΝΔ κωλυσιεργεί, οι εργολάβοι πλουτίζουν και οι Θεσσαλονικείς πληρώνουν και περιμένουν.
Η άθλια κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες είναι αποτέλεσμα της χρεοκοπίας του μοντέλου της παράδοσης σε ιδιώτες των κοινωνικών υπηρεσιών. Δεν θα αλλάξει κάτι αν τους μικρομετόχους τους αντικαταστήσει ένα μονοπώλιο που μαζί με το Μετρό, θα πάρει σαν προίκα και τον ΟΑΣΘ. Εξάλλου το βασικό χαρακτηριστικό θα είναι πάλι η κερδοσκοπία και η κρατική επιχορήγηση. Οι αστικές συγκοινωνίες είναι κοινωνικό αγαθό και πρέπει να περάσουν ολοκληρωτικά στο δημόσιο, με εργατικό και κοινωνικό έλεγχο.
Είναι αναγκαίο να ολοκληρωθεί το μετρό με ευθύνη και σε όφελος του δημοσίου, έξω από τις απαιτήσεις και την χρόνια υποταγή στις απαιτήσεις του εργολάβου, που άλλωστε οδήγησε στο έγκλημα της καταστροφής της αρχαίας Εγνατίας.
· Όχι στην ιδιωτικοποίηση του μετρό της Θεσσαλονίκης μέσα από την παραχώρηση της λειτουργίας του σε εργολάβο.
· Αποκλειστικά δημόσια η ιδιοκτησία σε Μετρό και ΟΑΣΘ. Η λειτουργία να γίνεται με μέτρα ασφαλείας και δικαιώματα για τους εργαζόμενους.
· Για δωρεάν και ασφαλή μετακίνηση, φιλική στο περιβάλλον.