Όλγα Σεβαστίδου
Φέτος τα σχολεία στη Θεσσαλία, όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή το υπουργείο Παιδείας θα ανοίξουν πιθανά στις 25/9 σε συνθήκες περιβάλλοντος ολοκληρωτικής καταστροφής. Οι πρώτες καταγραφές των εκπαιδευτικών σωματείων, αλλά και δημοσιεύματα στον τοπικό Τύπο κάνουν λόγο για σχολεία που μπορεί να χρειαστούν ακόμα και μήνες για να λειτουργήσουν.
Πιο συγκεκριμένα, η ΕΛΜΕ Μαγνησίας, σε ανακοίνωσή της στις 14/9, διατυπώνει προς τις δημοτικές αρχές ερωτήματα για την εξασφάλιση της ασφαλούς μεταφοράς μαθητών/τριών σε σχολικές μονάδες που δεν έχουν υποστεί ζημιές ή προς τις σχολικές μονάδες που το οδικό δίκτυο έχει καταρρεύσει, την ευρύτερη ασφάλεια λειτουργίας των σχολείων, ενώ την ίδια στιγμή ο Ιατρικός Σύλλογος Μαγνησίας συνιστά την περαιτέρω αναβολή έναρξης της σχολικής χρονιάς. Οι ΕΛΜΕ Καρδίτσας και Τρικάλων επισημαίνουν την άμεση ανάγκη πολυεπίπεδης στήριξης εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών και των οικογενειών τους, κάνοντας λόγο για όξυνση υπαρχόντων κοινωνικών/μορφωτικών ανισοτήτων, την ίδια στιγμή που έχουν καταγράψει σχολεία με ανεπανόρθωτες ζημιές.
Η επιστροφή σε μία κανονικότητα, που ποτέ βέβαια δεν υπήρξε αξιοβίωτη για την πλειοψηφία της πληττόμενων φτωχών οικογενειών και των εργαζόμενων (ιδίως αναπληρωτών/τριών) εκπαιδευτικών, οφείλει να θέτει στο προσκήνιο την ολόπλευρη κοινωνική, ψυχολογική και εκπαιδευτική στήριξη των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και κυρίως των μαθητών/τριών, σύμφωνα με τις ανάγκες που έχουν προκύψει και όχι την έναρξη των μαθημάτων με όρους κάλυψης της διδακτέας ύλης. Στο φόντο της κοινωνικοοικονομικής καταστροφής, της έλλειψης στέγης και της υγειονομικής απειλής από τα λιμνάζοντα νερά σε περιοχές που έχουν πνιγεί από τη λάσπη, μόνο ως εξωφρενικά διαστρεμμένη σκέψη μπορεί να εκληφθεί η πρόταση του σχεδίου του υπουργού Παιδείας, για «τηλεκπαίδευση, όπου αυτό είναι εφικτό».
Την ίδια στιγμή, εκπαιδευτικοί που προέρχονται ή μεταβαίνουν δια μέσου ή έχουν προορισμό πληγείσες περιοχές βρίσκονται στον αέρα, περιμένοντας ανακοινώσεις της τελευταίας στιγμής. Ένα κράτος διαλυμένο από πολιτικές επιλογές κυβερνήσεων και τοπικών αρχών που κομπάζουν για τα ΕΣΠΑ μιας ολέθριας «ανάπτυξης», απαιτεί από γονείς, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς που έχουν πληγεί να βάλουν ξανά πλάτη.
Δημοσιεύθηκε στο ΠΡΙΝ στις 16-09-2023