Οργή στους χρήστες του διαδικτύου προκάλεσε η μετονομασία της πλατφόρμας του Τwitter…σε Χ (το όνομα πίσω από πολλά project του Ίλον Μασκ) και η αντικαταστάσταση του εμβληματικού εικονιδίου του μπλε ωδικού πτηνού με ένα Χ σε μαύρο φόντο.
Με όρους μάρκετινγκ η κίνηση μοιάζει αυτοκαταστροφική και σίγουρα αφήνει την πλατφόρμα βαθιά πληγωμένη καθώς η αναγνωρισιμότητά της στηριζόταν σε μεγάλο βαθμό στο όνομά της. Οι νεολογισμοί τουίτ και ριτουίτ άλλωστε είχαν γίνει πασίγνωστοι όροι ανάμεσα στους χρήστες των «μέσων κοινωνικής δικτύωσης» και όχι μόνο.
Είναι σαν να αγοράζει κάποιος την Coca Cola, το πιο εμβληματικό brand του παγκόσμιου καπιταλισμού και το πρώτο που να κάνει είναι να αλλάζει το όνομα σε Υ καταργώντας τα κόκκινα κουτάκια, αλλάζοντας τη φόρμουλα και τη γεύση και να αρχίσει να την πουλάει σε μαύρη συσκευασία.
Ωστόσο η στρατηγική του Ίλον Μασκ του πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμου έχει ευρύτερη στόχευση, πέρα από τα social media. Αν η πλατφόρμα Χ καταφέρει να επιβιώσει την επώδυνη μετάβαση, τότε σχεδιάζει να τη χρησιμοποιήσει ως αφετηρία για την επέκταση ή το λανσάρισμα νέας σειράς προϊόντων και υπηρεσιών. Οι νέες αυτές υπηρεσίες μπορεί να είναι συμπληρωματικές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla X και του διαστημικού-δορυφορικού project SpaceX ή να αφορούν και εντελώς νέες δραστηριότητες. Σε αυτό το πλαίσιο τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ που κόστισε το twitter παραμένουν μια πολύ φιλόδοξη αλλά όχι παράλογη επένδυση. Εξάλλου το Χ, (μέχρι πρότινος γνωστό ως Τwitter), παραμένει η πιο «επιδραστική» πλατφόρμα για πολιτικούς και δημοσιογράφους τομείς που σίγουρα ενδιαφέρουν τον Ίλον Μασκ.
Μεγάλοι χαμένοι στα «παιχνίδια» του Ίλον Μασκ είναι οι ίδιοι οι χρήστες του twitter και των κοινωνικών δικτύων που βλέπουν την αγαπημένη τους πλατφόρμα-μέσο επικοινωνίας να αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη και να μετατρέπεται σε κάτι που θυμίζει δυστοπικό εφιάλτη βγαλμένο από το black mirror.
Ανδρέας Κυρίτσης