▸Νέους περιορισμούς στη δωρεάν και ελεύθερη πρόσβαση των χρηστών στο Twitter ανακοίνωσε το Σάββατο ο ιδιοκτήτης του Ίλον Μασκ «προσωρινά» με πρόφαση την αντιμετώπιση των τεχνικών προβλήματων που αντιμετωπίζει η πλατφόρμα λόγω των περικοπών θέσεων εργασίας. Συγκεκριμένα ο Μασκ ανακοίνωσε για πρώτη φορά σε μεγάλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης ότι περιορίζει τον αριθμό των tweet που θα εμφανίζονται σε κάθε χρήστη στο όνομα της καταπολέμησης της «κατάχρησης και χειραγώγησης των δεδομένων» προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων! Αρχικά έθεσε τον «περιορισμό ανάγνωσης» σε μόλις 300-600 tweet την ημέρα, για τους χρήστες που δεν πληρώνουν συνδρομή.
To address extreme levels of data scraping & system manipulation, we’ve applied the following temporary limits:
– Verified accounts are limited to reading 6000 posts/day
– Unverified accounts to 600 posts/day
– New unverified accounts to 300/day— Elon Musk (@elonmusk) July 1, 2023
Με αυτό τον τρόπο επιθυμεί να υποχρεώσει όλο και μεγαλύτερο αριθμό χρηστών να «επαληθεύσουν» τον λογαριασμό τους, δηλαδή να γραφτούν συνδρομητές στην υπηρεσία “Twitter Blue” και να πληρώνουν 10-13 ευρώ κάθε μήνα ή 104 ευρώ για ένα χρόνο. Η νέα πρακτική στην πράξη “σκοτώνει το Twitter” για μεγάλο αριθμό χρηστών όπως τους δημοσιογράφους και τους πιο ενεργούς λογαριασμούς που μέχρι σήμερα επέλεγαν την πλατφόρμα για να ενημερώνονται άμεσα για μεγάλα γεγονότα όπως η εξέγερση στη Γαλλία. Ταυτόχρονα όπως ανακοίνωσε ανεβάζει το όριο χαρακτήρων σε κάθε ανάρτηση για τους συνδρομητές στις…25.000 (από τους 240 για τους χρήστες που δεν πληρώνουν) ενισχύοντας τη λογική του twitter δύο ταχυτήτων που υποβαθμίζει τη συνολική εμπειρία χρήσης.
Τους τελευταίους μήνες επί ιδιοκτησίας Μασκ το twitter, ο χαρακτήρας της πλατφόρμας έχει αλλοιωθεί σε σημαντικό βαθμό και
έχει γίνει «καταφύγιο» ακραίων ρατσιστικών, ομοφοβικών και ξενοφοβικών φωνών, οπαδών της «λευκής υπεροχής». Στην πράξη θα φανεί αν το «πείραμα Μασκ» θα «σκοτώσει» το twitter ή αν θα γίνει πρότυπο και για τις υπόλοιπες ψηφιακές πλατφόρμες με τους χρήστες να αναγκάζοντας πέρα από το να βλέπουν διαφημίσεις να πληρώνουν συνδρομή για να ακούγεται η φωνή τους.