Γιώργος Μουρμούρης
▸ Σε «κοινή γραμμή» με Μητσοτάκη για αναδιαπραγμάτευση με την Hellenic Train
Δεν χρειάζεται να είναι ιδιαιτέρως παρατηρητικός κανείς για να αντιληφθεί ότι, από τις τοποθετήσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, απουσιάζει κατά κανόνα μία λέξη: Η ιδιωτικοποίηση. Πράγματι, στα 67 λεπτά που διήρκεσε η ομιλία του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, το πρωί της Δευτέρας στην επιτροπή θεσμών και διαφάνειας της Βουλής, είναι ζήτημα αν υπήρξε έστω και μία αναφορά στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς της FSI το 2017, έναντι μόλις 45 εκατ. ευρώ.
Άλλωστε, μία εβδομάδα νωρίτερα κατά τη συνέντευξή του στο MEGA, ερωτηθείς σχετικά ο Αλέξης Τσίπρας είχε κάνει λόγο για… «σχεδόν εξαναγκαστική ιδιωτικοποίηση», λόγω των πιέσεων από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του τρίτου μνημονίου. Ένα πλαίσιο όμως που ο ίδιος και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δημιούργησαν, έχοντας επιλέξει να υπηρετήσουν και να προωθήσουν τη σαρωτική επίθεση του κεφαλαίου σε βάρος εργαζομένων και λαϊκών στρωμάτων, που κωδικοποιήθηκε ως «εποχή των Μνημονίων». Εξάλλου, ο ίδιος ο πρώην πρωθυπουργός επαίρετο για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ,
παρουσιάζοντάς την ως την «αρχή μιας σειράς πολύ σημαντικών ιταλικών επενδύσεων».
Έτσι, καθώς η ιδιωτικοποίηση έχει βρεθεί στο στόχαστρο των δεκάδων χιλιάδων διαδηλωτών που κατέκλυσαν τις τελευταίες εβδομάδες τους δρόμους και της πλατείας ολόκληρης της χώρας, είναι έκδηλη η αμηχανία στην οποία βρίσκεται το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που για ακόμα μία φορά αδυνατεί να επικοινωνήσει στοιχειωδώς με τις λαϊκές διαθέσεις —κάτι που αποτυπώνεται και στις δημοσκοπήσεις.
Αμηχανία στην Κουμουνδούρου, καθώς η ιδιωτικοποίηση έχει τεθεί στο στόχαστρο των μαζικών διαδηλώσεων
Όντας συνένοχος σε όλες τις πτυχές του κεντρικού πολιτικού ζητήματος, δηλαδή την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την απαξίωση και υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ, τις ελλείψεις προσωπικού και την αποδοχή του «πάρτι» των εργολάβων στο θνήσκον σώμα του Οργανισμού, ο ΣΥΡΙΖΑ εστιάζει την αντιπολιτευτική του τακτική σε ζητήματα όπως σε ποιο βαθμό προχώρησαν επί των ημερών του τα έργα ασφάλειας του σιδηροδρόμου ή ποια εκδοχή της σύμβασης με την ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν πιο συμφέρουσα για το δημόσιο. Στο ξεδίπλωμα αυτής της στρατηγικής τον βοηθά το απύθμενο θράσος της κυβέρνησης και προσωπικά του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Κώστα Καραμανλή, που προκλητικά εμφανίζουν το κυβερνητικό-
καπιταλιστικό έγκλημα άλλοτε ως «θυσία» και άλλοτε ως κάτι σαν «συλλογική τιμωρία» για «παθογένειες δεκαετιών».
Με την ιδιωτικοποίηση να παραμένει «ιερό τοτέμ» για τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Αλέξης Τσίπρας κάνει λόγο μόνο για επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με τη Hellenic Train, ταυτιζόμενος κατ’ αυτόν τον τρόπο με τον Κ. Μητσοτάκη. Άλλωστε, η Κουμουνδούρου ασπάζεται και τη ρητορεία περί «κομματικού κράτους», που η κυβέρνηση προωθεί ως ερμηνευτικό σχήμα για το δυστύχημα στα Τέμπη, εμφανιζόμενη απλώς ως η μόνη αυθεντική δύναμη «κάθαρσης». «Εμείς δεν επιθυμούμε στο γαλάζιο αναποτελεσματικό, κομματικό, πελατειακό κράτος να βάλουμε ένα άλλο κομματικό κράτος, αλλά επιθυμούμε να αλλάξουμε το κομματικό κράτος», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια ομιλίας του στη συνεδρίαση της πολιτικής γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ, το προηγούμενο Σάββατο. Υπό το πρίσμα όλων των παραπάνω, μόνο ως επικοινωνιακό σόου μπορεί να εκληφθεί και η επίσκεψη Τσίπρα στο υπό διαμόρφωση κτίριο της τηλεδιοίκησης Λάρισας την προηγούμενη Δευτέρα, καθώς στόχος ήταν να σταλεί το μήνυμα ότι μέχρι το 2019 όλα στον σιδηρόδρομο λειτουργούσαν… «ρολόι».