Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Θέατρο

Περικλής Μουστάκης: Σε αυτό τον αγώνα κανείς δεν μπορεί να μείνει αμέτοχος!

20/03/2023
σε Θέατρο, Συνεντεύξεις
Περικλής Μουστάκης: Σε αυτό τον αγώνα κανείς δεν μπορεί να μείνει αμέτοχος!
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Περικλής Μουστάκης το 2019 ανέλαβε τα ηνία της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας ως διευθυντής σπουδών. Στις 13 Φλεβάρη, με συναίσθηση παιδαγωγικής και κοινωνικής ευθύνης, υπέβαλε την παραίτησή του μαζί με όλους τους καθηγητές και καθηγήτριες της Ανώτατης Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πατρών και άλλων σχολών εκφράζοντας την αντίθεσή του στο κυβερνητικό Π.Δ. 85/22 και στην απαξίωση του επιπέδου σπουδών των παραστατικών σχολών. Μας παραχωρεί συνέντευξη με αφορμή όχι μόνο τον αγώνα του καλλιτεχνικού κινήματος αλλά και τις γενικότερες δραματικές εξελίξεις

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τζιαντζή

▶ Πως βλέπετε αυτό το συγκλονιστικό ξέσπασμα εργαζομένων και νεολαίας που ζούμε;

Σε κοινέςΚατηγορίες

Τάκης Πολίτης: Τρομοκρατική οργάνωση το Ισραήλ, βαθιά κατάπτωση της Ευρώπης

Υπάρχει κοντά μας Μια «άλλη Θήβα»

Είναι μια υγιής και ελπιδοφόρα αντίδραση που αποκαλύπτει τις παθογένειες του πολιτικού συστήματος. Μπροστά σε αυτό το γεγονός κανείς δεν μπορεί να μείνει αμέτοχος. Και ο αγώνας του καλλιτεχνικού κόσμου, σε αυτή τη φάση, υπερβαίνει την αντίδραση απέναντι στο προεδρικό διάταγμα και επεκτείνεται σε όλες αυτές τις παθογένειες.

▶ Η τραγωδία στα Τέμπη ήταν ο καταλύτης;

Εννοείται. Αυτό που συνέβη είναι αδιανόητο. Είναι ένα μέγα εθνικό τραύμα που μας αναγκάζει να αντιδράσουμε. Αποκαλύπτει όλη τη σαθρότητα και του πολιτικού συστήματος αλλά και μιας ολόκληρης κοινωνίας. Εύχομαι και θέλω να πιστεύω ότι δεν θα λησμονηθεί αυτό που έγινε.

▶ Αυτή η οργή, όπως εκφράζεται στους δρόμους, τελικά θα ξεθυμάνει ή θα σφραγίσει τις εξελίξεις στο επόμενο χρονικό διάστημα;

Πιστεύω πως θα λειτουργήσει καταλυτικά. Αυτό που βιώνω ως πολίτης είναι ένα πένθος γενικότερο που ξεφεύγει από αυτό το τραγικό συμβάν και ξεσκεπάζει όλη την αδιαφορία της πολιτείας και όλη αυτή τη διακύμανση μιας ολόκληρης χώρας μεταξύ πάθους και επιπολαιότητας.

▶ Σε τι κατάσταση έχει αφήσει την κοινωνία και τις τέχνες η παρατεταμένη περίοδος «καραντίνας» που βιώσαμε;

Έχοντας περάσει τα τελευταία χρόνια και μια παρατεταμένη περίοδο εγκλεισμού λόγω covid, δεν μας απασχόλησε, δεν αναστοχαστήκαμε πάνω σε βασικά ερωτήματα ξεκινώντας από τον μικρόκοσμό μας. Όπως τι είναι θέατρο, τι σημαίνει θέατρο το 2023; Τι σημαίνει δημοκρατία, τι σημαίνουν θεσμοί μιας πολιτείας, τι τελικά σημαίνει ατομική ευθύνη.

Είναι φανερό ότι υπάρχει μια υπεκφυγή στην ανάληψη προσωπικής-πολιτικής ευθύνης με αποκορύφωμα την παραίτηση του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή ο οποίος, όπως μας ανακοίνωσαν, θα είναι ξανά υποψήφιος στο ψηφοδέλτιο της ΝΔ σαν να μην συνέβη τίποτα. Ουσιαστικά, έτσι ακυρώνεται η ανάληψη ευθύνης.

O Περικλής Μουστάκης (στη φωτό μαζί με τη Ναταλία Τσαλίκη) στην παράσταση «Βρυκόλακες» του Ίψεν που είχε ανέβει στο Εθνικό θέατρο το χειμώνα

▶ Πριν από περίπου έναν μήνα, ως διευθυντής σπουδών του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, μαζί με όλους τους καθηγητές και καθηγήτριες, δηλώσατε την παραίτησή σας. Τι σας οδήγησε σε αυτή την κίνηση;

Η παραίτηση ήταν μονόδρομος, δεν υπήρχε άλλη επιλογή για μένα και για όλους τους καθηγητές που παραιτήθηκαν. Μου είναι αδιανόητο σε αυτή τη συγκυρία να μη γίνεται ο παιδαγωγός ένα σώμα με τον σπουδαστή.

▶ Πως κρίνετε τη στάση της κυβέρνησης απέναντι στα δίκαια αιτήματα και τις δικές σας προειδοποιήσεις;

Όλοι οι καλλιτέχνες έχουν απαξιωθεί με αυτή την ταφόπλακα που έπεσε με το προεδρικό διάταγμα. Η ιστορία της ανώτερης παιδείας είναι μια υπόθεση που συνεχίζεται από το 2003 και καμία κυβέρνηση δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει αυτό το θέμα, αυτή την «καυτή πατάτα». Ξαφνικά, εν έτει 2023, εξομοιώθηκαν οι σπουδές μας με σπουδές λυκείου Αυτό που με εκνευρίζει και με θίγει ως καλλιτέχνη είναι η «λογιστική λογική» αντιμετώπισης της κυβέρνησης απέναντι σε αυτό το μείζον πρόβλημά μας. Δεν είναι μόνο η μισθολογική προσαρμογή.

Κάθε άτομο, παρά τις δυσκολίες, πρέπει να δίνει και έναν προσωπικό αγώνα ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν γύρω του και τον κοινωνικό ντετερμινισμό

▶ Ο αγώνας του καλλιτεχνικού κινήματος νομίζετε μπορεί να αγγίξει αυτό που λέμε «βαθιά κοινωνία»;

Μια ολόκληρη πολιτεία παιδαγωγεί τον πολίτη σε έναν οριζόντιο άξονα αξιών και αποφεύγει τους κάθετους άξονες. Δηλαδή τις έννοιες της πίστης σε ένα ιδανικό, της αλληλεγγύης, της ευθιξίας, της αφοσίωσης. Όλες αυτές είναι έννοιες που άπτονται ενός ανθρωποκεντρικού αξιακού συστήματος οι οποίες είναι ξεχασμένες. Αυτό που δεσπόζει, αυτό που μετράει σήμερα είναι το χρήμα. Όμως δεν είναι χρήμα όλα τα πράγματα. Αυτή η διαπάλη, αυτός ο εσωτερικός αγώνας μεταξύ της αναγκαιότητας και της υπερβατικότητας μας καθιστά τραγικά πρόσωπα. Η δεύτερη αυτή λέξη δεν ακούγεται στις μέρες μας. Στον οριζόντιο άξονα, όπου κινούμαστε, δεχόμαστε μια καθημερινή πλύση εγκεφάλου ώστε το άτομο να μην έχει τη δυνατότητα να αναπτύξει την ελεύθερη βούληση, την προσωπική του βούληση, και κατά συνέπεια χειραγωγείται. Είναι ένα πλέγμα πραγμάτων που δεν αφήνει ντε και καλά τον άνθρωπο να γίνει δημιουργικός. Και όλα συντείνουν στο να μην υπάρχει αυτή η δημιουργικότητα. Οπότε χρειάζεται να έχει κανείς μεγάλο ψυχικό, πνευματικό και σωματικό σθένος και επαγρύπνηση για να παλεύει συνεχώς μπροστά σε αυτές τις αντιξοότητες.

▶ Είστε αισιόδοξος για τις προοπτικές που ανοίγονται μπροστά μας;

Παρά τον ζόφο που υπάρχει και τη γενικότερη πολιτική και πνευματική δυστοπία, είμαι αισιόδοξος. Είμαι αισιόδοξος με την έννοια ότι πιστεύω ότι κάθε άτομο, παρά τις δυσκολίες, πρέπει να δίνει και έναν προσωπικό αγώνα ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν γύρω του και από τον κοινωνικό ντετερμινισμό. Ο καθένας πρέπει να εναντιώνεται διαρκώς σε ό,τι είναι αντίθετο με την ηθική του. Αντί να περιμένουμε «μεσσίες» να μας σώσουν, ο καθένας πρέπει να ξεκινήσει από τον ίδιο του τον εαυτό. Σε μια διαπροσωπική σχέση μπορεί να λειτουργήσει το σχήμα ότι «εγώ θα είμαι αλληλέγγυος σε σένα και εσύ αλληλέγγυος σε μένα». Αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μπορείς να το υπογράψεις. Όμως εγώ είμαι αλληλέγγυος σε σένα. Οπότε το τι θα κάνεις εσύ είναι δική σου ιστορία.

ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

«Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό»: Ξεσηκωμός τη Δευτέρα κατά της ιδιωτικοποίησης του νερού

Επόμενο

Όσκαρ: Πόλεμος, προπαγάνδα και ασκήσεις συμπερίληψης.

Σχετίζεται με Άρθρα

Άντι Λιράζ: Αλληλεγγύη στους διαδηλωτές που σταμάτησαν την εκδήλωση της πρεσβείας του Ισραήλ

Άντι Λιράζ: Αλληλεγγύη στους διαδηλωτές που σταμάτησαν την εκδήλωση της πρεσβείας του Ισραήλ
από Δημήτρης Τζιαντζής
12/05/2025
0

Παρέμβαση για το θέμα της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ που ακυρώθηκε. Από τη σελίδα των εκδόσεων Ισνάφι. Δήλωση της Ισραηλινής καλλιτέχνιδας και παιδαγωγού...

ΣυνεχίστεDetails

ΠΕΝΕΝ: Με απόλυτη επιτυχία ξεκίνησε η 48ωρη παναττική απεργία

ΠΕΝΕΝ: Με απόλυτη επιτυχία ξεκίνησε η 48ωρη παναττική απεργία
από Δημήτρης Σταμούλης
12/05/2025
0

Με απόλυτη επιτυχία ξεκίνησε στις 06:00 και εξελίσσεται η απεργία που έχει προκηρύξει η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία. Ήδη 5 πλοία που...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Όσκαρ: Πόλεμος, προπαγάνδα και ασκήσεις συμπερίληψης.

Όσκαρ: Πόλεμος, προπαγάνδα και ασκήσεις συμπερίληψης.

Συγκέντρωση αλληλεγγύης στο Ειρηνοδικείο Αθήνας για την πρώτη κατοικία μονογονεϊκής οικογένειας

Συγκέντρωση αλληλεγγύης στο Ειρηνοδικείο Αθήνας για την πρώτη κατοικία μονογονεϊκής οικογένειας

Φωτογραφία από σύσκεψη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Περιβάλλον: Φωτογραφικές ρυθμίσεις... καταπατήσεων

ΣΕΑ: Αντιδράσεις για τον μαφιόζικο ξυλοδαρμό

ΣΕΑ: Αντιδράσεις για τον μαφιόζικο ξυλοδαρμό

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

9 Μάη: Η ΕΕ εξισώνει ναζισμό και …κομμουνισμό!
Ανάλυση

9 Μάη: Η ΕΕ εξισώνει ναζισμό και …κομμουνισμό!

από Γιάννης Ελαφρός
09/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Άντι Λιράζ: Αλληλεγγύη στους διαδηλωτές που σταμάτησαν την εκδήλωση της πρεσβείας του Ισραήλ
Αναδημοσιεύσεις

Άντι Λιράζ: Αλληλεγγύη στους διαδηλωτές που σταμάτησαν την εκδήλωση της πρεσβείας του Ισραήλ

Παρέμβαση για το θέμα της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ που ακυρώθηκε. Από τη σελίδα των εκδόσεων Ισνάφι. Δήλωση της ...

12/05/2025
ΠΕΝΕΝ: Με απόλυτη επιτυχία ξεκίνησε η 48ωρη παναττική απεργία
Εργαζόμενοι

ΠΕΝΕΝ: Με απόλυτη επιτυχία ξεκίνησε η 48ωρη παναττική απεργία

Με απόλυτη επιτυχία ξεκίνησε στις 06:00 και εξελίσσεται η απεργία που έχει προκηρύξει η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία. ...

12/05/2025
Γυρίζει στο σχολείο της η εκπαιδευτικός Χρύσα Χοτζόγλου-Δεκτή η αναστολή της δυνητικής αργίας
Εκπαίδευση

Γυρίζει στο σχολείο της η εκπαιδευτικός Χρύσα Χοτζόγλου-Δεκτή η αναστολή της δυνητικής αργίας

Μια σημαντική πρώτη νίκη του πανεκπαιδευτικού κινήματος αλληλεγγύης ενάντια στις διώξεις εκπαιδευτικών και τον κυβερνητικό αυταρχισμό-εμπορευματοποίηση της παιδείας αποτελεί η ...

12/05/2025
Τάκης Πολίτης: Τρομοκρατική οργάνωση το Ισραήλ, βαθιά κατάπτωση της Ευρώπης
Συνεντεύξεις

Τάκης Πολίτης: Τρομοκρατική οργάνωση το Ισραήλ, βαθιά κατάπτωση της Ευρώπης

Kαθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, μέλος της διεθνιστικής αποστολής στην Παλαιστίνη Μετά την ισραηλινή επίθεση στα ανοικτά της Μάλτας στο πλοίο «Συνείδηση» ...

12/05/2025
Αγώνας, όχι σιωπή, για  τον λιμό και τη γενοκτονία στην Παλαιστίνη
Πολιτικη

Αγώνας, όχι σιωπή, για τον λιμό και τη γενοκτονία στην Παλαιστίνη

Γιάννης Ελαφρός  Σημαντική εκδήλωση στο Πάντειο, διαδηλώσεις για τη Νάκμπα στις 17/5 Αφού τους έδιωξαν από τα χωριά τους, αφού ...

12/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.