Η μεγαλύτερη τραγωδία στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, το παρατημένο και ιδιωτικοποιημένο, συνέβη λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Τρίτης 28/2 προς Τετάρτη 1/3, όταν μια επιβατική αμαξοστοιχία με «περίπου 350 επιβάτες» (η ιδιωτική Hellenic Train δεν ξέρει καν τον αριθμό!) συγκρούστηκε μετωπικά και με μεγάλη ταχύτητα με εμπορικό συρμό, που κινούνταν στην ίδια γραμμή.
Ενημέρωση 2/3 9 μ.μ : Ο επίσημος αριθμός των νεκρών σύμφωνα με την ενημέρωση της Πυροσβεστικής είναι 57. Μάχη να κρατηθούν στην ζωή δίνουν στις μονάδες εντατικής θεραπείας στα Νοσοκομεία της Λάρισας έξι νέοι άνθρωποι ηλικίας 20-25 ετών. 47 εξακολουθούν να νοσηλεύονται.
Ο πόνος από τις απώλειες ανθρώπινων ζωών είναιι τεράστιος, ενώ η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο τραγική καθώς το μεγαλύτερο μέρος των επιβατών ήταν νέες και νέοι ηλικίας 20-30 ετών! Οι εικόνες από το σημείο είναι τρομακτικές, καθώς τα μπροστινά βαγόνια έχουν καεί και συνθλιβεί!
16:00: Την αυτονόητη και καθυστερημένη παραίτησή του από το υπουργείο Μεταφορών υπέβαλε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής
Στα δυο νοσοκομεία της Λάρισας : 38 νεκροί, 45 νοσηλευόμενοι τραυματίες εκ των οποίων 6 διασωληνωμένοι.
Ασύλληπτη η τραγωδία.
Η ΟΕΝΓΕ καλεί τους πολίτες στην έκτακτη αιμοδοσία (κεντρική πλατεία Λάρισας ως 2μμ). Επίσης και στις υπηρεσίες αιμοδοσίας όλων των νοσοκομείων της χώρας.— P.G. Papanikolaou (@PGPapanikolaou) March 1, 2023
Συγκλονιστικά είναι όσα βγαίνουν ήδη στην επιφάνεια για τις συνέπειες της ιδιωτικοποίησης των τρένων στη χώρα μας.
«Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα χειροκίνητα, από ανθρώπινο παράγοντα. Είμαστε στο manual, σ’ όλο το Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν στα φωτοσήματα λειτουργούν, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας λειτουργεί. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρωn-1 χιλιόμετρο… Δεν λειτουργεί, είναι κενό. Μάλλιασε η γλώσσα μας να το λέμε», είπε ο πρόεδρος μηχανοδηγών ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας, μιλώντας το πρωί στην ΕΡΤ. Μάλιστα, σε ερώτηση αν υπήρχε κεντρικό σύστημα ελέγχου των δρομολογίων απάντησε πως «υπήρχαν και λειτουργούσαν. Θα πρέπει να ρωτήσετε τους αρμόδιους. Εμείς συνεχώς διαμαρτυρόμαστε»!
Η χθεσινή τραγωδία έρχεται μετά από μια σειρά καταγγελιών για σοβαρά προβλήματα στη διαχείριση των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, ειδικά μετά την ιδιωτικοποίησή τους.
Το 2017, επί κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane Group εξαγόρασε αντί 45 εκατομμυρίων ευρώ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνοι στην ιδιωτικοποίηση ήταν βεβαίως και η ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ-ΠΑΣΟΚ, σε μια ακόμα έκφραση της βαθύτερης αντιλαϊκής συναίνεσης. Είχε προηγηθεί μια πορεία κατακερματισμού και διάλυσης του ΟΣΕ από τις κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι ώστε να χωριστεί σε κομμάτια και να πουληθεί.
Το ιταλικό μονοπώλιο Ferrovie επιδοτείται μάλιστα με 50 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση για να εκτελεί συγκεκριμένα δρομολόγια, αλλά –όπως έχει φανεί από τα πολλά συμβάντα και ατυχήματα- κινείται με βασικό κριτήριο το κέρδος, αφήνοντας τον ΟΣΕ να παρακμάζει, φτάνοντας στη χθεσινή πολύνεκρη σύγκρουση, που μπορεί να χαρακτηριστεί ένα έγκλημα λόγω ιδιωτικοποίησης.
Η τωρινή σιδηροδρομική τραγωδία έξω από τη Λάρισα είναι το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα μας. Το δεύτερο σε απώλειες ανθρώπινων ζωών είχε συμβεί το 1972, όταν είχαν σκοτωθεί 19 άνθρωποι κατά τη μετωπική σύγκρουση δύο τρένων έξω από τη Λάρισα.
Καταγγελία επιβάτη: «Πάμε και όπου βγει…» άκουσε από τον ασύρματο επικοινωνίας των υπευθύνων.