γράφει ο CaptainLinux
Η εξαγορά του Twitter από τον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο ολοκληρώθηκε. Ωστόσο, η σύγκρουση ανάμεσα σε κέντρα εξουσίας όπως η ΕΕ, οι ΗΠΑ και τα διαφημιστικά λόμπι για τον έλεγχο των μέσων κοινωνικών δικτύωσης κορυφώνεται!
Αρκετούς μήνες μετά την έναρξη του σόου της εξαγοράς της Twitter από τον Ίλον Μάσκ, τον χειμώνα του 2022, ήρθε τελικά ο καιρός για την ολοκλήρωσή της, μήνα Οκτώβρη. Το σόου όμως δεν σταματά. Μέσα από συνεχή παιχνίδια δημαγωγίας, ο δισεκατομμυριούχος προσπαθούσε να δημιουργήσει ένα φανατικό κοινό γύρω από την περσόνα του. Από δημόσιες προσβολές προς την πλατφόρμα και το επίπεδο ελευθερίας του λόγου σε αυτή, έως και τη διαρροή φημών ακύρωσης της εξαγοράς, όλους αυτούς τους μήνες ο Μασκ ασκούσε πίεση στην εταιρεία να αποδεχθεί την πρόταση του, δημιουργώντας ένα δράμα για να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας. Χαρακτηριστικό είναι πως την προηγούμενη εβδομάδα έκανε την πρώτη του είσοδο στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας ως νέος ιδιοκτήτης, κρατώντας έναν νιπτήρα κουζίνας, μόνο και μόνο για να κάνει ένα λογοπαίγνιο.
Παρά το γελοίο σόου του δισεκατομμυριούχου, τα πράγματα είναι πολύ σοβαρά για τους εργαζομένους της εταιρείας, αλλά και για τους χρήστες της εφαρμογής. Οι φόβοι που είχαν εκφράσει οι εργαζόμενοι πριν την εξαγορά, γίνονται ήδη πραγματικότητα. Η πρώτη παρέμβαση του Μασκ στην εταιρεία ήταν η απόλυση υψηλόβαθμων διοικητικών στελεχών, πιθανότατα με σκοπό να τα αντικαταστήσει με πρόσωπα επιρροής του.
Οι εργαζόμενοι τα πρώτα θύματα της «αναδιάρθρωσης» Μασκ
Εν συνεχεία, όλα τα τμήματα της εταιρείας έχουν κληθεί να παρουσιάσουν στον νέο ιδιοκτήτη λίστες με προσωπικό που θα μπορούσε να απολυθεί, με αποτέλεσμα στις 3/11 να απολυθεί το 50% των εργαζομένων (3700 απολύσεις).
Tην Παρασκευή 4/11 μέρα που ανακοινώθηκε το τσουνάμι απολύσεων ο Ίλον Μασκ και η νέα διοίκηση του Twitter αποφάσισαν να κλείσουν τα γραφεία της εταιρείας σε όλο τον κόσμο και οι εργαζόμενοι να μείνουν στα σπίτια τους για λόγους ασφαλείας, όπως υποστήριξαν.
Μάλιστα, δείχνοντας το πιο στυγνό πρόσωπο του νεοφιλελεύθερου καπιταλισμού, ο Μασκ έβαλε ως στόχο σε εργαζομένους της εταιρείας να υλοποιήσουν εντός 7 ημερών ένα σύστημα συνδρομών, για την απόδοση του μπλε σήματος πιστοποίησης χρηστών (Twitter Blue) επί πληρωμή. Αν οι εργαζόμενοι αποτύχουν να υλοποιήσουν το νέο σύστημα σε αυτή την υπερβολικά μικρή διορία, τότε θα απολυθούν και αυτοί, όπως τόνισε.
Ο Μασκ, που εδώ και χρόνια ευαγγελίζεται πως θα λύσει το πρόβλημα ελευθερίας του λόγου στο Twitter, είναι αυτός που πρώτος φέρνει ένα σύστημα συνδρομών και κλειδώνει ελευθερίες των χρηστών πίσω από μία τιμή. Μόλις το σύστημα για τη «μπλε στάμπα» επί πληρωμή τεθεί σε λειτουργία (με τη συνδρομή να ανακοινώνεται στα 8 δολάρια το μήνα), οι δωρεάν χρήστες θα έχουν περιορισμένες δυνατότητες, ωστόσο μέχρι στιγμής δεν έχουν ανακοινωθεί αναλυτικές λεπτομέρειες. Το Twitter, που αναδύθηκε στο προσκήνιο ως μία ελεύθερη πλατφόρμα γρήγορης ενημέρωσης, θα αλλάξει πλέον ριζικά.
Η κεντρική αλλαγή που σχεδιάζει ο Μασκ για το Twitter είναι γύρω από το ζήτημα του ελέγχου του περιεχομένου που αναρτάται. Στα πλαίσια της διασφάλισης της «ελευθερίας του λόγου» με βάση το ατομικό του κριτήριο, ο Μασκ θα επανασχεδιάσει τους όρους για τους οποίους μπλοκάρεται περιεχόμενο στο Twitter. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό πώς ακριβώς θα το κάνει αυτό. Ωστόσο, αυτό που πιθανολογείται είναι πως το επόμενο διάστημα θα αρθούν αποκλεισμοί από λογαριασμούς χρηστών που είχαν επιβληθεί για την παραβίαση των κανόνων κοινότητας του Twitter. Ανάμεσα σε αυτούς τους λογαριασμούς εικάζεται πως θα είναι και ο λογαριασμός του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, τον οποίο είχε αποκλείσει η πλατφόρμα για τα σχόλια του μετά την εισβολή των οπαδών του στο Καπιτώλιο.
Τέλος, φαίνεται πως το Twitter αποτελεί μόνο την αρχή για τον δισεκατομμυριούχο, που μάλλον επιθυμεί να μπει δυναμικά και αυτός στην αγορά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δημιουργώντας το δικό του οικοσύστημα εφαρμογών. Πλέον, έχει ξαναρχίσει ο διάλογος για την περαιτέρω ανάπτυξη της εφαρμογής Vine, που είχε λανσάρει η Twitter το 2013 και είχε τερματίσει τη λειτουργία της το 2016. Η ανάπτυξη της πλατφόρμας Vine θα έχει ως σκοπό να ανταγωνιστεί το Tiktok, το Youtube Shorts και το Instagram Reels, στον τομέα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, που βασίζονται στα μικρά βίντεο ως κεντρικό τους περιεχόμενο.