Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

Επίσημη συμμετοχή: Ανταγωνισμός και ματαιοδοξία

08/09/2022
σε Ταινίες-σειρές
Επίσημη συμμετοχή: Ανταγωνισμός και ματαιοδοξία
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Βασίλης Τσιράκης

Ναρκισσισμός, ανταγωνισμός και ματαιοδοξία θα μπορούσε να ήταν ο τίτλος της ταινίας των Αργεντινών Γκαστόν Ντουπρά και Μαριάνο Κον (Ο Επιφανής Πολίτης, Το αριστούργημά μου), η οποία κέρδισε το βραβείο κοινού του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Ένας ηλικιωμένος πολυεκατομμυριούχος, αποσκοπώντας στην υστεροφημία του, αποφασίζει να χρηματοδοτήσει μια ταινία, στην οποία θα συμμετάσχει η αφρόκρεμα της κινηματογραφικής παραγωγής, με στόχο να γίνει «η μεγαλύτερη ταινία που έγινε ποτέ». Για τον σκοπό αυτό αγοράζει όσο-όσο τα δικαιώματα ενός best seller μυθιστορήματος –χωρίς να το έχει διαβάσει– του οποίου ο συγγραφέας έχει βραβευτεί με νόμπελ και επιλέγει ως σκηνοθέτιδα τη διάσημη, αλλά εκκεντρική, Λόλα Κουέβας (Πενέλοπε Κρουζ), η οποία όμως του ξεκαθαρίζει εξαρχής πως η ταινία θα έχει τη δική της οπτική πάνω στο βιβλίο.

Η δύστροπη σκηνοθέτις επιλέγει για τους ρόλους των δυο πρωταγωνιστών τον Ιβάν Τόρες (Όσκαρ Μαρτίνεζ), τον πιο καταξιωμένο ποιοτικό ηθοποιό, ο οποίος παραδίδει μαθήματα υποκριτικής στο θέατρο, και τον Φελίξ Ριβέρο (Αντόνιο Μπαντέρας), τον πιο δημοφιλή αστέρα της εμπορικής κινηματογραφικής βιομηχανίας και πλέι μπόι της σόουμπιζ. Ο ναρκισσισμός των τριών οδηγεί από την πρώτη κιόλας πρόβα σε έναν διαρκή τοξικό ανταγωνισμό με μοναδικό σκοπό την ικανοποίηση της υπερφίαλης ματαιοδοξίας τους, από τον οποίο δεν θα ξεφύγει ούτε ο θεατράνθρωπος Ιβάν, μια που το σταρ σίστεμ είναι αμείλικτο και δεν κάνει διακρίσεις ανάμεσα σε προοδευτικούς και μη καλλιτέχνες.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

 

«Μπλαζέ» σκηνοθεσία που ακροβατεί μεταξύ ελαφρότητας και σοβαροφάνειας

Οι δύο σκηνοθέτες, επιχειρώντας να αναδείξουν ένα έξυπνο και επίκαιρο σενάριο, που από τις πρώτες σεκάνς εγείρει προβληματισμούς για το έργο τέχνης ως εμπόρευμα στον βωμό του κέρδους της πολιτιστικής βιομηχανίας, ακροβατούν μεταξύ ελαφρότητας και σοβαροφάνειας, κωμωδίας και δράματος (βλέπε τραγικό φινάλε), σε μια σκηνοθεσία εκλεκτιστική που τελικά μένει σε μεγάλο βαθμό αμήχανη απέναντι στα ερωτήματα που εγείρει το σενάριο. Το πρόβλημα δεν αντισταθμίζεται από τα πραγματικά πολύ επιτυχημένα –και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεκαρδιστικά– σκηνοθετικά ευρήματα, όπως για παράδειγμα η «φασιστική» απόφαση της Κουέβας να καταστρέψει –χωρίς την σύμφωνη γνώμη τους– τα πολύτιμα βραβεία των δύο διάσημων ηθοποιών!
Το ότι η υπόθεση διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια των προβών πριν τα κανονικά γυρίσματα της ταινίας, δεν δικαιολογεί την υπερβολικά άδεια, ψυχρή και παγωμένη ατμόσφαιρα, αλλά και τους κινηματογραφημένους με μακρινά πλάνα κενούς χώρους, όπου κυριαρχεί το τσιμέντο και το γυαλί και κάποιοι πίνακες μοντέρνας τέχνης, δημιουργώντας έτσι μια αίσθηση επιτηδευμένης αποστασιοποίησης.

Ως συμπέρασμα, θα λέγαμε ότι η ταινία διαπραγματεύεται διάφορες πλευρές της σύγχρονης πραγματικότητας, όπως το «πρόσωπο» και το «προσωπείο», το «είναι» και το «φαίνεσθαι», αλλά και το κόστος της δόξας και της έκθεσης στη δημοσιότητα. Βέβαια και τον ανταγωνισμό, όχι ως στοιχείο της φύσης του ανθρώπου, αλλά ως αποτέλεσμα της κοινωνίας που ζούμε, ή όπως αναφέρει μια ισπανική ρήση «poner el arte a competir es atroz» (το να βάζεις την τέχνη σε ανταγωνισμό είναι αποκρουστικό), αφήνοντας να αιωρείται το κρίσιμο ερώτημα: Ποια τελικά είναι η πραγματική αιτία που ενεργοποιεί την καλλιτεχνική δημιουργία;

Ετικέτες: Βασίλης Τσιράκης
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Οι εχθροί δημοσιογράφοι

Επόμενο

Μεγάλη φοιτητική διαδήλωση, «ποτέ στις σχολές» η πανεπιστημιακή αστυνομία (φωτο+βίντεο)

Σχετίζεται με Άρθρα

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη
από Δημήτρης Τζιαντζής
30/04/2025
0

Με αφορμή την Εργατική Πρωτομαγιά, ας θυμηθούμε κάποιες εμβληματικές ταινίες που αναφέρονται στους εργατικούς αγώνες και γενικότερα στην εργασία. Από τον σοβιετικό σοσιαλιστικό ρεαλισμό...

ΣυνεχίστεDetails

Καββαδίας: 50 χρόνια από τον θάνατο του-Για τους «ναυαγούς της θάλασσας και της ζωής»

Καββαδίας: 50 χρόνια από τον θάνατο του-Για τους «ναυαγούς της θάλασσας και της ζωής»
από Δημήτρης Τζιαντζής
22/02/2025
0

Βασίλης Τσιράκης Πενήντα χρόνια συμπληρώθηκαν τον Φεβρουάριο από τον θάνατο του «ποιητή των θαλασσών» Νίκου Καββαδία, γραμματέα του ΕΑΜ Καλλιτεχνών το 1945. Πώς καταφέρνει...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Μεγάλη φοιτητική διαδήλωση, «ποτέ στις σχολές» η πανεπιστημιακή αστυνομία (φωτο+βίντεο)

Μεγάλη φοιτητική διαδήλωση, «ποτέ στις σχολές» η πανεπιστημιακή αστυνομία (φωτο+βίντεο)

Πανδημία: «Σφαγή» μακριά από τις κάμερες

Πανδημία: «Σφαγή» μακριά από τις κάμερες

Εξάρχεια: «Καταστρέφουν την πλατεία της γειτονιάς»

Εξάρχεια: «Καταστρέφουν την πλατεία της γειτονιάς»

ΔΕΘ-Συγκέντρωση Καμάρας: Ρίχνουμε «τίτλους τέλους« στις λογικές ανακωχής και αναμονής

ΔΕΘ-Συγκέντρωση Καμάρας: Ρίχνουμε «τίτλους τέλους« στις λογικές ανακωχής και αναμονής

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Διαδήλωση το Σάββατο 17/5 ενάντια στη νέα Νάκμπα για την Παλαιστίνη – Ανακοίνωση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης
Κίνημα

Διαδήλωση το Σάββατο 17/5 ενάντια στη νέα Νάκμπα για την Παλαιστίνη – Ανακοίνωση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης

Συμπληρώθηκαν 77 χρόνια από τη Νάκμπα (καταστροφή) του Παλαιστινιακού λαού και το Ισραήλ και οι σύμμαχοί του σε ΗΠΑ και ...

16/05/2025
Οι Ανανεώσιμες Πηγές στο σύγχρονο οικονομικό χρηματιστήριο ενέργειας
Περιβάλλον

Οι Ανανεώσιμες Πηγές στο σύγχρονο οικονομικό χρηματιστήριο ενέργειας

Δημήτρης Κοιλάκος, Δρ. Γεωλογίας-Υδρογεωλογίας στην Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) Καθώς τα ορυκτά καύσιμα πρέπει να ξεπεραστούν οι ...

16/05/2025
Κλιμάκωση αγώνα για ΣΣΕ στα ΜΜΕ
Ζητώ τον λόγο

Κλιμάκωση αγώνα για ΣΣΕ στα ΜΜΕ

Λένα Βερδέ

15/05/2025
Κομμουνιστική Απελευθέρωση: Εδώ και τώρα μέτρα για τους πυρόπληκτους μετανάστες εργάτες γης στη Νέα Μανωλάδα Ηλείας!
Μετανάστες - Πρόσφυγες

Κομμουνιστική Απελευθέρωση: Εδώ και τώρα μέτρα για τους πυρόπληκτους μετανάστες εργάτες γης στη Νέα Μανωλάδα Ηλείας!

Ανακοίνωση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης Δυτικής Ελλάδας Εδώ και τώρα μέτρα για τους πυρόπληκτους μετανάστες εργάτες γης στην Νέα Μανωλάδα Ηλείας! ...

15/05/2025
Χωρίς νερό και καθαριότητα και με άθλια συμπεριφορά
Στρατευμένοι

Χωρίς νερό και καθαριότητα και με άθλια συμπεριφορά

Δίκτυο Ελεύθερων Φαντάρων «Σπάρτακος» ▸Καταγγελίες φαντάρων από Κάρπαθο, Λέσβο και Έβρο για συνεχείς καταπατήσεις δικαιωμάτων Δέκτες τριών ακόμη επιστολών καταγγελίας ...

15/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.