Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

Επίσημη συμμετοχή: Ανταγωνισμός και ματαιοδοξία

08/09/2022
σε Ταινίες-σειρές
Επίσημη συμμετοχή: Ανταγωνισμός και ματαιοδοξία
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Βασίλης Τσιράκης

Ναρκισσισμός, ανταγωνισμός και ματαιοδοξία θα μπορούσε να ήταν ο τίτλος της ταινίας των Αργεντινών Γκαστόν Ντουπρά και Μαριάνο Κον (Ο Επιφανής Πολίτης, Το αριστούργημά μου), η οποία κέρδισε το βραβείο κοινού του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Ένας ηλικιωμένος πολυεκατομμυριούχος, αποσκοπώντας στην υστεροφημία του, αποφασίζει να χρηματοδοτήσει μια ταινία, στην οποία θα συμμετάσχει η αφρόκρεμα της κινηματογραφικής παραγωγής, με στόχο να γίνει «η μεγαλύτερη ταινία που έγινε ποτέ». Για τον σκοπό αυτό αγοράζει όσο-όσο τα δικαιώματα ενός best seller μυθιστορήματος –χωρίς να το έχει διαβάσει– του οποίου ο συγγραφέας έχει βραβευτεί με νόμπελ και επιλέγει ως σκηνοθέτιδα τη διάσημη, αλλά εκκεντρική, Λόλα Κουέβας (Πενέλοπε Κρουζ), η οποία όμως του ξεκαθαρίζει εξαρχής πως η ταινία θα έχει τη δική της οπτική πάνω στο βιβλίο.

Η δύστροπη σκηνοθέτις επιλέγει για τους ρόλους των δυο πρωταγωνιστών τον Ιβάν Τόρες (Όσκαρ Μαρτίνεζ), τον πιο καταξιωμένο ποιοτικό ηθοποιό, ο οποίος παραδίδει μαθήματα υποκριτικής στο θέατρο, και τον Φελίξ Ριβέρο (Αντόνιο Μπαντέρας), τον πιο δημοφιλή αστέρα της εμπορικής κινηματογραφικής βιομηχανίας και πλέι μπόι της σόουμπιζ. Ο ναρκισσισμός των τριών οδηγεί από την πρώτη κιόλας πρόβα σε έναν διαρκή τοξικό ανταγωνισμό με μοναδικό σκοπό την ικανοποίηση της υπερφίαλης ματαιοδοξίας τους, από τον οποίο δεν θα ξεφύγει ούτε ο θεατράνθρωπος Ιβάν, μια που το σταρ σίστεμ είναι αμείλικτο και δεν κάνει διακρίσεις ανάμεσα σε προοδευτικούς και μη καλλιτέχνες.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

 

«Μπλαζέ» σκηνοθεσία που ακροβατεί μεταξύ ελαφρότητας και σοβαροφάνειας

Οι δύο σκηνοθέτες, επιχειρώντας να αναδείξουν ένα έξυπνο και επίκαιρο σενάριο, που από τις πρώτες σεκάνς εγείρει προβληματισμούς για το έργο τέχνης ως εμπόρευμα στον βωμό του κέρδους της πολιτιστικής βιομηχανίας, ακροβατούν μεταξύ ελαφρότητας και σοβαροφάνειας, κωμωδίας και δράματος (βλέπε τραγικό φινάλε), σε μια σκηνοθεσία εκλεκτιστική που τελικά μένει σε μεγάλο βαθμό αμήχανη απέναντι στα ερωτήματα που εγείρει το σενάριο. Το πρόβλημα δεν αντισταθμίζεται από τα πραγματικά πολύ επιτυχημένα –και σε ορισμένες περιπτώσεις ξεκαρδιστικά– σκηνοθετικά ευρήματα, όπως για παράδειγμα η «φασιστική» απόφαση της Κουέβας να καταστρέψει –χωρίς την σύμφωνη γνώμη τους– τα πολύτιμα βραβεία των δύο διάσημων ηθοποιών!
Το ότι η υπόθεση διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια των προβών πριν τα κανονικά γυρίσματα της ταινίας, δεν δικαιολογεί την υπερβολικά άδεια, ψυχρή και παγωμένη ατμόσφαιρα, αλλά και τους κινηματογραφημένους με μακρινά πλάνα κενούς χώρους, όπου κυριαρχεί το τσιμέντο και το γυαλί και κάποιοι πίνακες μοντέρνας τέχνης, δημιουργώντας έτσι μια αίσθηση επιτηδευμένης αποστασιοποίησης.

Ως συμπέρασμα, θα λέγαμε ότι η ταινία διαπραγματεύεται διάφορες πλευρές της σύγχρονης πραγματικότητας, όπως το «πρόσωπο» και το «προσωπείο», το «είναι» και το «φαίνεσθαι», αλλά και το κόστος της δόξας και της έκθεσης στη δημοσιότητα. Βέβαια και τον ανταγωνισμό, όχι ως στοιχείο της φύσης του ανθρώπου, αλλά ως αποτέλεσμα της κοινωνίας που ζούμε, ή όπως αναφέρει μια ισπανική ρήση «poner el arte a competir es atroz» (το να βάζεις την τέχνη σε ανταγωνισμό είναι αποκρουστικό), αφήνοντας να αιωρείται το κρίσιμο ερώτημα: Ποια τελικά είναι η πραγματική αιτία που ενεργοποιεί την καλλιτεχνική δημιουργία;

Ετικέτες: Βασίλης Τσιράκης
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Οι εχθροί δημοσιογράφοι

Επόμενο

Μεγάλη φοιτητική διαδήλωση, «ποτέ στις σχολές» η πανεπιστημιακή αστυνομία (φωτο+βίντεο)

Σχετίζεται με Άρθρα

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη
από Δημήτρης Τζιαντζής
30/04/2025
0

Με αφορμή την Εργατική Πρωτομαγιά, ας θυμηθούμε κάποιες εμβληματικές ταινίες που αναφέρονται στους εργατικούς αγώνες και γενικότερα στην εργασία. Από τον σοβιετικό σοσιαλιστικό ρεαλισμό...

ΣυνεχίστεDetails

Καββαδίας: 50 χρόνια από τον θάνατο του-Για τους «ναυαγούς της θάλασσας και της ζωής»

Καββαδίας: 50 χρόνια από τον θάνατο του-Για τους «ναυαγούς της θάλασσας και της ζωής»
από Δημήτρης Τζιαντζής
22/02/2025
0

Βασίλης Τσιράκης Πενήντα χρόνια συμπληρώθηκαν τον Φεβρουάριο από τον θάνατο του «ποιητή των θαλασσών» Νίκου Καββαδία, γραμματέα του ΕΑΜ Καλλιτεχνών το 1945. Πώς καταφέρνει...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Μεγάλη φοιτητική διαδήλωση, «ποτέ στις σχολές» η πανεπιστημιακή αστυνομία (φωτο+βίντεο)

Μεγάλη φοιτητική διαδήλωση, «ποτέ στις σχολές» η πανεπιστημιακή αστυνομία (φωτο+βίντεο)

Πανδημία: «Σφαγή» μακριά από τις κάμερες

Πανδημία: «Σφαγή» μακριά από τις κάμερες

Εξάρχεια: «Καταστρέφουν την πλατεία της γειτονιάς»

Εξάρχεια: «Καταστρέφουν την πλατεία της γειτονιάς»

ΔΕΘ-Συγκέντρωση Καμάρας: Ρίχνουμε «τίτλους τέλους« στις λογικές ανακωχής και αναμονής

ΔΕΘ-Συγκέντρωση Καμάρας: Ρίχνουμε «τίτλους τέλους« στις λογικές ανακωχής και αναμονής

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»
Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»

από Δημήτρης Τζιαντζής
06/06/2025

Αφιέρωμα

Κομμουνιστική Απελευθέρωση-νΚΑ: Στηρίζουμε την πρωτοβουλία March to Gaza
Κίνημα

Κομμουνιστική Απελευθέρωση-νΚΑ: Στηρίζουμε την πρωτοβουλία March to Gaza

H οργάνωση Κομμουνιστική Απελευθέρωση και η νΚΑ ανακοινώνουν την ολόψυχη στήριξή τους στην πρωτοβουλία March to Gaza-Πορεία στη Γάζα και ...

06/06/2025
Αναιρέσεις 2025-Πόλεμος, ολοκληρωτισμός, εκμετάλλευση: Η εκδήλωση της 2ης ημέρας (Βίντεο)
Νεολαία

Αναιρέσεις 2025-Πόλεμος, ολοκληρωτισμός, εκμετάλλευση: Η εκδήλωση της 2ης ημέρας (Βίντεο)

Όλα τα βίντεο από την ενδιαφέρουσα εκδήλωση-συζήτηση για τις διεθνείς εξελίξεις Πόλεμος, ολοκληρωτισμός, εκμετάλλευση Αυτός ο κόσμος πρέπει να αλλάξει ...

06/06/2025
Νέο εργατικό δυστύχημα με εργαζόμενη ΟΤΑ – Στα 65 της δούλευε σε απορριμματοφόρο
Εργαζόμενοι

Νέο εργατικό δυστύχημα με εργαζόμενη ΟΤΑ – Στα 65 της δούλευε σε απορριμματοφόρο

Δεν έχουν τέλος οι θάνατοι εργαζομένων την ώρα του μεροκάματου με τελευταίο τραγικό περιστατικό το θανατηφόρο τροχαίο την Παρασκευή το ...

06/06/2025
Μπάσκετ: Ταξική σούζα στους τοξικούς προέδρους
Αθλητισμός

Μπάσκετ: Ταξική σούζα στους τοξικούς προέδρους

Κυριάκος Νασόπουλος Ξεκαθάρισμα λογαριασμών και επίδειξη ισχύος έκαναν στο παρκέ του μπάσκετ οι ιδιοκτήτες των ΚΑΕ Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού. Η ...

06/06/2025
ΚΕΔΔΑ: Όχι στην ανάκληση ασύλου του πoλιτιικού-προσφυγα και δικηγόρου Günay Dağ
Δικαιώματα

ΚΕΔΔΑ: Όχι στην ανάκληση ασύλου του πoλιτιικού-προσφυγα και δικηγόρου Günay Dağ

Σε απεργία πείνας από τις 12 Μαΐου βρίσκεται ο Τούρκος αγωνιστής και δικηγόρος Günay Dağ, διαμαρτυρόμενος για την ανάκληση του ...

06/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.