Σταύρος Μανίκας*
▸Η κυβέρνηση της ΝΔ, με μια τροπολογία της τελευταίας στιγμής, παράκαμψε την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που είχε κηρύξει άκυρη την επέκταση του τρίτου χρόνου παραμονής των ΚΤΕΛ στις αστικές συγκοινωνίες και την επέκτεινε για έναν ακόμα χρόνο, χαρίζοντας και ένα επιπλέον 25% του συγκοινωνιακού έργου.
Χρησιμοποιώντας το ψεύτικο πρόσχημα «περί επιδημίας και προστασίας του επιβατικού κοινού» επιδοτεί τους νέους «νοικοκυραίους» της οικογένειας Μητσοτάκη με πολλαπλάσια ποσά έναντι των δημόσιων μεταφορών. Δίνουν 45 εκατ. ευρώ στα ΚΤΕΛ με τα 150 «σαραβαλάκια» και συνθήκες εργασιακής γαλέρας, έναντι μόλις 11 εκατ. ευρώ που κοστίζουν στον ΟΣΥ τα 950 λεωφορεία και οι 3.500 οδηγοί.
Η απάντηση των εργαζομένων του Οργανισμού στην τροπολογία ήταν η άμεση κήρυξη 24ωρης απεργίας, την οποία όπως αναμενόταν, η κυβέρνηση με τη βοήθεια της «στραβής» κι όχι τυφλής αστικής δικαιοσύνης, έβγαλε παράνομη.
Στη συγκέντρωση των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, ο εμπνευστής και οργανωτής της διάλυσης της δημόσιας συγκοινωνίας, πρώην πρύτανης του ΕΜΠ, Γ. Γκόλιας, φρόντισε να εξαφανιστεί. Αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να συναντηθούν με τη διευθύνουσα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, Αρ. Αντωνοπούλου, και να της εκθέσουν την ανησυχία τους και τις προτάσεις τους. Η τοποθέτηση της Ενωτικής Αγωνιστικής Συνεργασίας ήταν η εξής: Διαφωνούμε με τη δικαιολογία της κυβέρνησης ότι παραχωρήθηκε έργο στα ΚΤΕΛ, γιατί ο νόμος εισόδου ιδιωτών στη δημόσια συγκοινωνία ψηφίστηκε το 2011, τα ΚΤΕΛ στη Θεσσαλονίκη μπήκαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το 2018, και ο νόμος για την είσοδο των ΚΤΕΛ στην Αθήνα προωθήθηκε από την κυβέρνηση ΝΔ τέλη του 2019, πριν από την επιδημία.
Όλα τα παραπάνω είναι η εφαρμογή της πολιτικής επιλογής για την κατάργηση των κοινωνικών αγαθών και την ιδιωτικοποίησή τους στον βωμό της κερδοσκοπίας. Ούτε ένα μέτρο νέας λεωφορειακής γραμμής στα αστικά ΚΤΕΛ! Σε περίπτωση εφαρμογής της τροπολογίας, αγώνας διαρκείας. Άμεσα συμφωνία για χρονοδιάγραμμα απομάκρυνσης των ιδιωτικών ΚΤΕΛ από τις δημόσιες μεταφορές και οικονομική ενίσχυση των ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, με προσλήψεις και λεωφορεία, ώστε να παράσχουν αξιόπιστες και ποιοτικές συγκοινωνίες προς όφελος του λαού.
*μέλος ΔΣ συνδικάτου ΟΑΣΑ, Ενωτική Αγωνιστική Συνεργασία