Σταύρος Μανίκας*
▸Με μια κουτοπόνηρη τακτική, όπως καταγγέλλει η Ενωτική Αγωνιστική Συνεργασία (ΕΑΣ) ΟΑΣΑ-ΕΘΕΛ, που αποδεικνύεται και από την «αλληλογραφία» μεταξύ διοίκησης ΟΣΥ και ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚΕ του συνδικάτου ΟΑΣΑ-ΕΘΕΛ, προσπαθούν να εφαρμόσουν το άρθρο 94 του νόμου Χατζηδάκη «περί προσωπικού ελάχιστης εγγυημένης εργασίας», ώστε να καταργήσουν το δικαίωμα των εργαζόμενων στην απεργία.
Η εφαρμογή του «χουντικής» έμπνευσης νόμου σημαίνει: Σε ημέρα εργασίας, ούτως η άλλως, το 28% των οδηγών απουσιάζει (άδειες, ασθένειες, ρεπό κλπ) και εργάζεται το 72%. Σε ημέρα απεργίας, το 37% του συνόλου θέλουν να είναι είτε προσωπικό ασφαλείας είτε εγγυημένης εργασίας, δηλαδή πάνω από το 50% από όσους έχουν βάρδια τη μέρα της απεργίας. Σε συνδυασμό με τη βέβαιη απεργοσπασία των ιδιωτικών ΚΤΕΛ, αυτό σημαίνει πως σε μέρα απεργίας στην πραγματικότητα θα υπάρχει συγκοινωνία.
Το ιστορικό έχει ως εξής: Στις 3 Μάη 2022 επιδόθηκε με δικαστικό επιμελητή από την ΟΣΥ στο συνδικάτο, εξώδικη κλήση-πρόκληση για διαπραγμάτευση της παραγράφου 7 του άρθρου 21 του νόμου 1264/1982. Η διαπραγμάτευση αφορούσε στο προσωπικό ασφαλείας κατά τη διάρκεια απεργίας.
Το προεδρείο του συνδικάτου (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚΕ) αντί, ως όφειλε, να συγκαλέσει άμεσα το διοικητικό συμβούλιο, απέκρυψε επί έναν μήνα το εξώδικο και ανταπάντησε με εξώδικη γνωστοποίηση-δήλωση που είχε ένα κατάπτυστο και άθλιο περιεχόμενο. Αντί να υπερασπιστούν το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία, λένε: «Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη να εξασφαλίσει την ασφαλή και απρόσκοπτη για τους εργαζόμενους στο τιμόνι, ημιλειτουργία της συγκοινωνίας σε καιρό απεργίας».
Το κουτοπόνηρο είναι ότι για να μην τους πάρουν χαμπάρι (φοβούμενοι αντιδράσεις) ότι θέλουν να εφαρμόσουν τον νόμο Χατζηδάκη, σε κανένα από τα δύο εξώδικα δεν κάνουν αναφορά στον νόμο 4808/21, αλλά η μεν ΟΣΥ μιλάει για το άρθρο 21 του 1264/82, με την προσθήκη «ως ισχύει», στο δε εξώδικο του συνδικάτου δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά για τον νόμο Χατζηδάκη!
* Μέλος ΔΣ συνδικάτου ΟΑΣΑ-ΕΘΕΛ, εκλεγμένος με την ΕΑΣ