Ακρίτας Καλούσης
▸Εν μέσω πανδημίας, η κυβέρνηση της ΝΔ ψήφισε μια σειρά από νόμους που στόχο έχουν τη διάλυση του δωρεάν και δημόσιου σχολείου και την ένταση των ταξικών φραγμών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ), βάσεις εισαγωγής ανά πανεπιστημιακό τμήμα, Τράπεζα Θεμάτων, εξετάσεις PISA, απλήρωτη μαθητεία-εργασία ανηλίκων μαθητών, πανεπιστημιακή αστυνομία, εξίσωση πτυχίων κολλεγίων με τα πτυχία ΑΕΙ κ.λπ.
Στο πλαίσιο αυτό, μόλις πριν λίγες μέρες ανακοίνωσε ένα νέο μέτρο-προκρούστη, σχετικά με την εισαγωγή μαθητών και μαθητριών στα ΑΕΙ, που καταδεικνύει την ταξικότητα των εξετάσεων. Από το υπουργείο Παιδείας έγινε γνωστός ο αριθμός των εισακτέων στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος είναι μειωμένος κατά 9.021 σε σύγκριση με το 2021. Οι εισακτέοι του 2021 ήταν 77.415, ενώ φέτος ορίστηκαν στους 68.394. Η συγκεκριμένη ανακοίνωση συνοδεύτηκε από μια αντίστοιχη που αφορούσε τη μείωση των θέσεων σε ΑΕΙ των μεγάλων πόλεων και δη του ΕΚΠΑ, του ΑΠΘ, του Γεωπονικού Πανεπιστημίου και του ΠΑΔΑ. Αυτό, επίσης, οδηγεί πολλούς στον αποκλεισμό από τα ΑΕΙ, μιας και ο ανταγωνισμός για λιγότερες θέσεις είναι μεγαλύτερος, αφού οι περισσότεροι υποψήφιοι διαμένουν στα μεγάλα αστικά κέντρα και δεν έχουν τη δυνατότητα να φύγουν και να σπουδάσουν μακριά από τον τόπο διαμονής τους, παρόλο που οι θέσεις στα ΑΕΙ της περιφέρειας παραμένουν σχεδόν ίδιες.
Έτσι, ολοκληρώνεται η σφαγή που έγινε πέρσι, με 40.000 υποψήφιους να μένουν εκτός ΑΕΙ και οι οποίοι αναμένεται για τη φετινή χρονιά να αυξηθούν ακόμη περισσότερο. Χιλιάδες υποψήφιοι οδηγούνται στην απόγνωση και μάλιστα λίγες μέρες πριν αρχίσουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, στις 3 Ιουνίου. Χιλιάδες νέοι και νέες βλέπουν το όνειρό τους για εισαγωγή στα ΑΕΙ να καταρρέει, θυσία στον βωμό της ταξικής επιλογής της κυβέρνησης. Ενώ, παράλληλα, οδηγούνται με αυτόν τον τρόπο, όπως και με την ΕΒΕ, στα διάφορα αδιαβάθμητα ινστιτούτα και κολλέγια, βορρά στις ορέξεις των σχολαρχών για να μπορέσουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Γιατί κανείς νέος και καμιά νέα δεν επιθυμεί να τις ολοκληρώσει μόλις στα 18 του/της χρόνια και με την αγορά εργασίας να στέκεται πάνω από το κεφάλι τους ως δαμόκλειος σπάθη.
Όπως γίνεται φανερό, η διαδικασία της ταξικής επιλογής είναι αυτή που κυριαρχεί ως γνώμονας στο σχεδιασμό που υλοποιεί η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, με βάση πάντα τις οδηγίες του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.