Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Κοινωνία ΜΜΕ

Γιατί το Netflix δεν έχει ελληνικό σήριαλ;

13/04/2022
σε ΜΜΕ, Πίσω από τις κάμερες
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Ματίνα Παπαχριστούδη

Πριν λίγες ημέρες στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών σε συζήτηση για το μέλλον παραγωγής οπτικοακουστικού περιεχομένου μίλησε ο επικεφαλής του διεθνούς τμήματος του Netflix Alex Long ο οποίος επιβεβαίωσε πως υπάρχει ενδιαφέρον να εντάξει η διεθνής πλατφόρμα και ελληνικό πρόγραμμα. Το ερώτημα βέβαια είναι “γιατί μέχρι σήμερα” η διεθνής πλατφόρμα στην οποία το 90% του περιεχομένου της προέρχεται από τις τοπικές αγορές σε όλο τον κόσμο, δεν διαθέτει ελληνική σειρά. 

Σε κοινέςΚατηγορίες

Ένα νέο επικοινωνιακό δόγμα πάνω από τη διαπλοκή

Ένα ακόμη επικοινωνιακό φιάσκο για τα Τέμπη

Προσωπικά έχοντας ήδη παρακολουθήσει το περιεχόμενο του Netflix για χρόνια αλλά και εκατοντάδες σήριαλ σε άλλες πλατφόρμες, Amazon, Apple, Prime, HBO, η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Αιτία είναι το ελληνικό σενάριο. Να εξηγήσω. Μόνο τη φετινή σεζόν προβάλλονται περί τα 30 σήριαλ, κωμικά και δραματικά σε έξι ιδιωτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας και την κρατική ΕΡΤ. Η παραγωγή μυθοπλασίας εξαιτίας της γενναίας κρατικής επιδότησης μέσω ΕΚΟΜΕ, σχεδόν στο 40% της δαπάνης παραγωγής, γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη μετά την καθίζηση τουλάχιστον 8 ετών. Η βιβλιοθήκη σειρών μυθοπλασίας από την έκρηξη που έφερε η ιδιωτική τηλεόραση, από το 1994 και μετά, αριθμεί περισσότερους από 600 τίτλους σειρών μυθοπλασίας κάθε είδους. Κωμωδίες, δράματα, αστυνομικά, σαπουνόπερες…

Η πρώτη πλατφόρμα στρίμινγκ στην Ελλάδα είναι το Netflix, σύμφωνα με έρευνα της Metron Analysis για λογαριασμό της ΕΕΤΤ, 8 στους δέκα που παρακολουθούν streaming πρόγραμμα, αυτό επιλέγουν. Είναι ο ισχυρότερος στρίμινγκ στον κόσμο με 225 εκατομμύρια συνδρομητές και με μακροχρόνια παρουσία και στην Ελλάδα. Έχει ήδη αποκομίσει “κέρδη”, αξιοποιώντας την επιδότηση και τα φορολογικά κίνητρα του ΕΚΟΜΕ για κινηματογραφικές ταινίες με γυρίσματα στη χώρα μας. Κι όμως μέχρι σήμερα η παγκόσμια πλατφόρμα των 70 γλωσσών δεν ενδιαφέρθηκε να εντάξει κάποια ελληνική σειρά. Υπήρξαν συζητήσεις για το “Έτερος εγώ” της Cosmote, χωρίς ωστόσο επιτυχία.

Με μια βόλτα στο μενού χιλιάδων ωρών προγράμματος του Netflix μπορεί κάποιος να βρει σειρές κάθε είδους, από όλο τον κόσμο. Από Τουρκία, Ιταλία, Πορτογαλία, εκατοντάδες από σκανδιναβικές χώρες, αναρίθμητες αμερικάνικες, πάρα πολλές ισπανικές, γαλλικές, γερμανικές, ρώσικες, ακόμη και για τους Ιθαγενείς Γκούα στον Αμαζόνιο. Άρα δεν ευθύνεται το γλωσσικό εμπόδιο για την απουσία ελληνικών σήριαλ από το διεθνές μενού.

Το κοινό χαρακτηριστικό στην πλειονότητα των σειρών της πλατφόρμας είναι η άρτια παραγωγή. Φωτισμός, ήχος, εξωτερικά γυρίσματα, ελάχιστα εσωτερικά, τόποι γυρισμάτων, ερμηνείες ηθοποιών, σκηνοθεσία, εκτέλεση παραγωγής, όλα συγκλίνουν στην επιτυχία για πολλά από τα σήριαλ που διαθέτει. Κι όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να είναι η αιτία της απουσίας ελληνικών σειρών. Στην πλειονότητα των ελληνικών παραγωγών μυθοπλασίας προ ΕΚΟΜΕ, ο βασικός χώρος ήταν ένα στούντιο, ένα δωμάτιο στο οποίο εξελισσόταν όλες οι υποθέσεις. Τα εξωτερικά γυρίσματα ήταν ελάχιστα, ο ήχος πολύ κακός, ο φωτισμός επίσης, δεν χρησιμοποιούνταν φίλτρα, οι υποθέσεις στηρίζονταν αποκλειστικά στους πρώτους ρόλους.

Τη μεγάλη διαφορά όμως στις σειρές του Netflix αλλά και των άλλων πλατφορμών, ειδικά στις σειρές ευρωπαϊκής παραγωγής (βρετανικές, σουηδικές, δανέζικες, πορτογαλικές), την κάνει το σενάριο. Ιστορίες που πατάνε στα πραγματικά κοινωνικά προβλήματα της σημερινής κοινωνίας: Κακοποίηση και βία κατά των γυναικών, προσφυγιά-μετανάστευση, αστυνόμευση-καταστολή, διαφθορά στην πολιτική-δικαστική εξουσία, στην αστυνομία, εγκληματικότητα, ναρκωτικά, ανεργία. Αυτά είναι ο κεντρικός άξονας στον οποίο χτίζεται το μυθοπλαστικό στόρυ και με την προσωπική-συνήθως τραυματική, ιστορία των πρωταγωνιστών στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών σήριαλ. Υπάρχουν σειρές που βγάζουν πλήρως διεφθαρμένες αστυνομικές ηγεσίες (Νορβηγία), που αποκαλύπτουν τις ανισότητες του συστήματος απέναντι στους μετανάστες (βρετανικές, σουηδικές), που αναδεικνύουν τις σχέσεις ανάμεσα στο κράτος και τους νεοφασιστικούς θύλακες στην αστυνομία και τις δημοτικές εξουσίες (γερμανικές).

Είδατε ποτέ οποιαδήποτε τέτοια θεματική σε ελληνικό σήριαλ; Να έχει θέμα τις γυναικοκτονίες, τις επιθέσεις ναζιστών, τα προβλήματα μεταναστών, τη δολοφονία του Ζάκ Κωστόπουλου, τις επαναπροωθήσεις προσφύγων στον Έβρο; Στην ελληνική μυθοπλασία όπου κουμάντο κάνει ο “ελεγκτής” των τηλεοπτικών καναλιών που έχει παραγγείλει τη σειρά, οι κοινωνικές-πολιτικές συνθήκες αποκλείονται πλήρως. Τα αποστειρωμένα σενάρια εξαντλούνται στη μεγέθυνση ατομικών προσωπικών δραμάτων, με τράβηγμα από τα μαλλιά δραματικών στιγμών, με προβολή κραυγών και με εξωτερικά γυρίσματα σε …νεκροταφεία για να αναδειχθεί η εξαιρετική ερμηνεία των καθ’ όλα κατά τ’ άλλα, υπέροχων ηθοποιών.

Κεντρική ιδεολογική επιλογή της ιδιωτικής τηλεόρασης ήταν και συνεχίζει να είναι και στην ψυχαγωγία, την μυθοπλασία, να παράγει και να επιβάλλει στο τηλεοπτικό κοινό, μόνο εύπεπτες “κατασκευές” της πραγματικότητας. Υποχρεώνει ταλαντούχους δημιουργούς να γράψουν και να ερμηνεύσουν κωμωδίες ή δράματα που μοιάζουν να προέρχονται από άλλο πλανήτη. Καμία απολύτως σχέση με την πραγματικότητα που βιώνει η κοινωνία. Εξαίρεση αποτελούν οι αποκλειστικά ατομικές-προσωπικές “παρεμβάσεις” των δημιουργών, μέσα από ατάκες των πρωταγωνιστών που βρίσκονται σκόρπιες σε επιτυχημένες κωμικές σειρές.

Κι αυτή κατά τη γνώμη μου είναι η κύρια αιτία που το ελληνικό σενάριο δεν μπορεί να ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας και να βρει θέση στις διεθνείς πλατφόρμες.

Ειδήσεις πίσω από τις κάμερες

Η υποταγή των συνδικαλιστικών ηγεσιών στον δημοσιογραφικό κλάδο, που συγκροτούν δυνάμεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, καταδείχθηκε με αποκαλυπτικό τρόπο στη γενική απεργία της 6ης Απρίλη. Επέβαλαν, με τη χρησιμοποίηση όλων των άθλιων γραφειοκρατικών μεθόδων τους, την κήρυξη μιας 4ωρης στάσης εργασίας στα ΜΜΕ για τους δημοσιογράφους και ξεμπέρδεψαν…

Με τον τρόπο αυτό, έσπασαν το μέτωπο με τους τεχνικούς της τηλεόρασης και τους φωτορεπόρτερ, τα σωματεία των οποίων μετείχαν με 24ωρη απεργία. Σε ορισμένα τηλεοπτικά κανάλια, φυσικά, δεν έγινε ούτε καν η 4ωρη στάση εργασίας, με αποτέλεσμα για μια ακόμη φορά, η ΕΣΗΕΑ να ανακοινώνει υποκριτικά πως τα φαινόμενα απεργοσπασίας θα εξεταστούν στο πειθαρχικό συμβούλιο.

Στο μεταξύ, την ώρα που τα σωματεία αντιπαλεύουν τον νόμο Χατζηδάκη και έχουν προσφύγει στο ΣτΕ ενάντια στο ηλεκτρονικό φακέλωμα, η ηγεσία Νουδουσυριζαίων στην Ένωση Συντακτών αποφάσισε να εγγράψει εσπευσμένα την ΕΣΗΕΑ στο ΓΕΜΗΣΟΕ, με πρόσχημα τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Στόχος τους είναι να την μετατρέψουν σε «κρατικό» εποπτευόμενο συνδικαλιστικό φορέα, που θα έχει πρόσβαση σε κονδύλια επιδοτήσεων.

 

Ετικέτες: NetflixΆρθραΜατίνα Παπαχριστούδηπίσω από τις κάμερες
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Όχι κατάργηση, αλλά ρηγμάτωση της διεθνοποίησης

Επόμενο

Άλλο ήθελα να γράψω, η νέα ποιητική συλλογή του Κίμωνα Ρηγόπουλου

Σχετίζεται με Άρθρα

Γιατί είμαι υποψήφιος με την Παντειέρα-ATTACK στις φοιτητικές εκλογές

Γιατί είμαι υποψήφιος με την Παντειέρα-ATTACK στις φοιτητικές εκλογές
από Δημήτρης Τζιαντζής
11/05/2025
0

Βασίλης Τσουκαλάς

ΣυνεχίστεDetails

Σχολεία-φυλακές για πατρίκιους και πληβείους

Σχολεία-φυλακές για πατρίκιους και πληβείους
από Δημήτρης Τζιαντζής
11/05/2025
0

Αιμιλία Καραλή

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Άλλο ήθελα να γράψω, η νέα ποιητική συλλογή του Κίμωνα Ρηγόπουλου

Άλλο ήθελα να γράψω, η νέα ποιητική συλλογή του Κίμωνα Ρηγόπουλου

Πανελλαδική ημέρα δράσης το Σάββατο ενάντια σε πόλεμο και ακρίβεια

Πανελλαδική ημέρα δράσης το Σάββατο ενάντια σε πόλεμο και ακρίβεια

Βιβλιοπαρουσίαση: «Οι θεωρητικές προϋποθέσεις της ναζιστικής παιδαγωγικής» του Δ. Νικολούδη

Βιβλιοπαρουσίαση: «Οι θεωρητικές προϋποθέσεις της ναζιστικής παιδαγωγικής» του Δ. Νικολούδη

Η διπλή γλώσσα του «ΣΥΡΙΖΑ Βρυξελλών»

Η διπλή γλώσσα του «ΣΥΡΙΖΑ Βρυξελλών»

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Το «πόρισμα» Καρώνη ξεπλένει την κυβέρνηση των δολοφόνων
Πολιτική

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Το «πόρισμα» Καρώνη ξεπλένει την κυβέρνηση των δολοφόνων

Ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για το πόρισμα του Δημήτρη Καρώνη που χρειάστηκε 14 ολόκληρους μήνες για να πει ότι...υπάρχει «υψηλό ενδεχόμενο» ...

14/05/2025
Καμπάνια για δημόσιο σιδηρόδρομο, ακύρωση ιδιωτικοποιήσεων και εμπορευματοποίησης αγαθών
Κοινωνία

Καμπάνια για δημόσιο σιδηρόδρομο, ακύρωση ιδιωτικοποιήσεων και εμπορευματοποίησης αγαθών

Μια μεγάλη καμπάνια αποφάσισαν να οργανώσουν μια σειρά από πρωτοβάθμια σωματεία επιδιώκοντας την ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων εδώ και τώρα, με ...

14/05/2025
Εθνική Στρατηγική με στόχο τους «εγκληματίες» νέους
Νεολαία

Εθνική Στρατηγική με στόχο τους «εγκληματίες» νέους

Γιώργος Μουρμούρης ▸Η Εθνική Στρατηγική για την πρόληψη της βίας των ανηλίκων απαντά σε ένα πρόβλημα που πλάθει στα μέτρα ...

14/05/2025
Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ
Εκπαίδευση

Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ

Την παρουσία της έξω ακριβώς από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο στην Κομοτηνή, έκανε γνωστή η ασφάλεια. Ανήμερα των εκλογών, η ασφάλεια ...

14/05/2025
Εκπαίδευση: Ανυποχώρητος αγώνας κόντρα στην αξιολόγηση
Εκπαίδευση

Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ ενάντια σε αξιολόγηση και διώξεις στις 15/5

▸Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην αξιολόγηση, τις διώξεις και τα πειθαρχικά, τις ιδιωτικοποιήσεις και την αντιεκπαιδευτική πολιτική διοργανώνουν την Πέμπτη 15 ...

14/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.