Ματίνα Παπαχριστούδη
Πέρασε πια μήνας και το στόρι της Ρούλας Πισπιρίγκου συνεχίζει να πουλιέται κομμάτι το κομμάτι σε κρατική και ιδιωτική τηλεόραση. Η φερόμενη ως δολοφόνος, κατηγορούμενη παιδοκτόνος, έχει αναχθεί στο απόλυτο προϊόν τηλεοπτικής κατανάλωσης και κέρδους. Για ένα τηλεοπτικό κοινό έτοιμο να «ψυχαγωγηθεί» έως θανάτου, γεμάτο αδηφαγία να τρυπώσει στις πιο αβάσταχτες λεπτομέρειες του δράματος. Για τηλεθεατές πεινασμένους να γευτούν τη «βαρβαρότητα του άλλου», προκειμένου να σιωπήσουν τη βαρβαρότητα που υφίστανται στη ζωή τους.
Η κανιβαλική εμμονή στην υπόθεση της Πάτρας από το σύνολο των τηλεοπτικών σταθμών, που με τη σειρά τους παρασύρουν στην επιτυχή πώληση του θεαματοθηρικού προϊόντος «Ρούλα Πισπιρίγκου» και τα έντυπα Μέσα, δεν οφείλεται μόνο στα πιστοποιημένα χαρακτηριστικά της infotainment (ενημεροδιασκεδαστικής) τηλεοπτικής πληροφόρησης. στο απώτερο αλλά και στο πρόσφατο παρελθόν, τα γεγονότα δολοφονιών είναι τα πλέον αγαπητά και προσοδοφόρα, μέσω της μετατροπής τους σε μελοδραματικά στόρι. Η κάλυψή τους γίνεται σήριαλ, δραματοποιούνται και ανακατασκευάζονται στο στούντιο με καταπάτηση όλων των κανόνων δεοντολογίας. Αρκεί να θυμηθούμε την τρομολαγνική κάλυψη των εγκλημάτων «σατανιστών» και «παιδοκτονίας Δουρή» το 1994, όταν η ιδιωτική τηλεόραση προσδέθηκε στο άρμα της αμερικάνικης δραματοποιημένης ενημέρωσης. Αυτής που σύμφωνα με τον Τζον ΜακΜάνους αποτελεί τη «δημοσιογραφία των δυνάμεων της αγοράς», που ο Λανς Μπένετ ονοματίζει «μελόδραμα των ειδήσεων», το οποίο στέκεται σε επεισόδια και όχι σε θέματα, με τη δραματοποίηση των γεγονότων.
Ωστόσο, οι παραπάνω παρατηρήσεις δεν αρκούν για να εξηγήσουν τη φονική ανάλγητη εμμονή στην υπόθεση της Πάτρας. Κατά τη γνώμη μας, συντελεί ένας επιπλέον παράγοντας: Η «πρωταγωνίστρια» είναι φτωχή. «Δείγμα» μιας κατακερματισμένης, «πτωχής τω πνεύματι» και με παντελή απουσία δράσης, κοινωνίας. Δεν έχει γνωριμίες, πάρε-δώσε και σχέσεις με εταιρείες, γόνους, δημόσιες σχέσεις, υπουργικά γραφεία κι όλα αυτά που προσφέρουν ασφάλεια και ασυλία σε πολλά άλλα τρομερά εγκλήματα βιασμών γυναικών και ανηλίκων, δολοφονιών οικογενειών μεταναστών…
Ειδήσεις πίσω από τις κάμερες
Μεγάλη αναστάτωση από την παραίτηση του διευθυντή του σταθμού του ΣΥΡΙΖΑ Στο Κόκκινο, Νίκου Ξυδάκη, που απάντησε έτσι στις διαρροές ότι θα κατέβει ως υποψήφιος στις εκλογές. Η έξοδος συνοδεύτηκε από την απάντησή του πως αιτία είναι το σχέδιο εκσυγχρονισμού για το οποίο δεν ρωτήθηκε. Το κύμα «αντιδράσεων
αποχαιρετισμού» από τους εργαζόμενους ήταν ασυνήθιστο, λειτουργώντας και ως βαρόμετρο στην επόμενη φάση σύγκρουσης.
Συνεχίζει το Μαξίμου τις προσπάθειες να υποβαθμίσει το μείζον θέμα της παρακολούθησης δημοσιογράφων από την ΕΥΠ, μετά την αποκάλυψη του inside story ότι παραβιάστηκε με το λογισμικό Predator το τηλέφωνο του δημοσιογράφου Θανάση Κουκάκη. Κι ενώ οι αποκαλύψεις συνδέουν άμεσα την παραβίαση του απόρρητου με κρατικές υπηρεσίες, η κυβέρνηση επιχειρεί να υποβαθμίσει το ζήτημα σε «προσωπικό». Στην υπόθεση παρενέβη εισαγγελέας.
Το πολιτικό τοπίο καθορίζει πάλι τις εξελίξεις στα ΜΜΕ. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, προς πώληση βαίνουν δυο περιφερειακά κανάλια της Αττικής με αξιόλογη απόδοση, το Kontra Channel και το Action TV. Φερόμενοι ως αγοραστές είναι οι επιχειρηματίες Γιάννης Καϋμενάκης και Δημήτρης Μπάκος, που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και για το Open. Ενδιαφέρον είναι ότι οι δυο επιχειρηματίες είχαν συναντήσεις με στελέχη τόσο της κυβέρνησης όσο και του ΣΥΡΙΖΑ…