Η αγωνία κορυφώνεται για τους 11 αγνοούμενους του τραγικού ναυαγίου του Euroferry Olympia με τις πιθανότητες να βρεθούν ζωντανοί να λιγοστεύουν όσο περνάνε οι ώρες. Φωτεινή αχτίδα σε αυτό το μαύρο σκηνικό ο απεγκλωβισμός ενός Λευκορώσου επιβάτη που βρέθηκε ζωντανός και καλά στην υγεία του στην πρύμνη του πλοίου, ανανεώνοντας τις ελπίδες ότι θα βρεθούν και άλλοι επιβάτες ζωντανοί.
Το ναυάγιο έχει τραγικές ομοιότητες με την πολύνεκρη τραγωδία του «Norman Atlantic» με 11 νεκρούς πριν οχτώ χρόνια. Και στην περίπτωση του «Euroferry Olympia» τα αίτια εκδήλωσης της πυρκαγιάς, παραμένουν άγνωστα ενώ όπως πολλοί σημειώνουν το επιβατηγό-οχηματαγωγό ήταν τόσο πρόχειρα συντηρημένο που το μόνο που προκαλεί έκπληξη είναι που δεν είχε συμβεί κάποιο ατύχημα μέχρι τώρα. Σοβαρά ερωτήματα επανέρχονται τόσο για την ποιότητα των «ελέγχων» που πραγματοποιεί το υπουργείο Ναυτιλίας όσο και για την μη τήρηση των απαραίτητων διαδικασιών συντήρησης και ασφάλειας από την ιδιοκτησία του Ομίλου Grimaldi.
Πέρα από τους 3 Έλληνες αγνοούμενους, δεν έχουν δώσει σημάδια ζωής 7 Βούλγαροι και 1 Τούρκος.
Οι οικογένειες των τριών Ελλήνων αγνοουμένων, με τη συνοδεία αξιωματικού του Λιμενικού- Ψυχολόγου και με μέριμνα του υπουργείου, έχουν μεταβεί στην Κέρκυρα
Ενώ το πλοίο φέρεται ότι επιθεωρήθηκε από τις αρμόδιες αρχές στις 24/1/2022, διαπιστώνεται ότι δεν λειτούργησε το σύστημα πυρανίχνευσης, πυρόσβεσης, δεν υπήρχε το διαθέσιμο προσωπικό για τον διαρκή έλεγχο στα γκαράζ, ενώ τα αυτοκίνητα δεν τηρούσαν τις προβλεπόμενες μεταξύ τους αποστάσεις!
Όπως σημειώνει η ΠΕΝΕΝ στην ανακοίνωσή της παράνομα, κατά εξοργιστική παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας, υπήρχαν οδηγοί οι οποίοι κοιμόντουσαν μέσα στα αυτοκίνητά τους στον χώρο του γκαράζ. Οι μόνοι που δεν έχουν ευθύνη για αυτό είναι οι εργαζόμενοι οδηγοί, η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στις κάκιστες συνθήκες ενδιαίτησης (καμπίνες), στα πανάκριβα εισιτήρια, χωρίς να παραγνωρίζεται και το γεγονός ότι πολλές φορές δεν υπάρχει επάρκεια στις καμπίνες.. Η ΠΕΝΕΝ υπογραμμίζει ότι στο συγκεκριμένο πλοίο ο αριθμός του πληρώματος απέχει παρασάγγας από τις πραγματικές ανάγκες, με αποτέλεσμα η ανεπάρκεια στον αριθμό των Ναυτεργατών να επιφέρει δραματικό και τραγικό αποτέλεσμα στην ασφάλεια των επιβατών, του πληρώματος και του ίδιου του πλοίου.
Με το πλοίο επίσης ταξίδευαν χωρίς εισιτήριο μικρός αριθμός μεταναστών, οι οποίοι στην απόγνωσή τους να βρουν διέξοδο για τις χώρες που έχουν προορισμό, είχαν μπει στο πλοίο και βρίσκονταν σε φορτηγά οχήματα με αποτέλεσμα να είναι και οι πρώτοι που κινδύνεψαν να καούν ζωντανοί.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, έκανε λόγο μιλώντας στην τηλεόραση για… αυστηρούς και συστηματικούς ελέγχους στα πλοία, οι οποίοι θα ενταθούν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, καθώς θα είναι περισσότερη η ακτοπλοϊκή κίνηση. Συνολικά διασώθηκαν 282 επιβάτες και πλήρωμα, ενώ ανάμεσα στους αγνοούμενους βρίσκονται τρεις Έλληνες υπήκοοι. Επίσης προληπτικά μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Κέρκυρας 22 Έλληνες (15 επιβάτες και 7 από το πλήρωμα) που ταξίδευαν με το πλοίο.
Η φωτιά στο επιβατηγό-οχηματαγωγό, σημαίας Ιταλίας και συμφερόντων του Ομίλου Grimaldi, ξεκίνησε την Παρασκευή τα ξημερώματα από τα γκαράζ στο τρίτο κατάστρωμα, κατά τη διάρκεια δρομολογίου Ηγουμενίτσα-Πρίντεζι, βορειοανατολικά της Ερεικούσας.
Το πλοίο ήταν παραδομένο στις φλόγες όταν το πλήρωμα πρόσφερε σωσίβια στους επιβάτες που επιβιβάστηκαν σε διασωστικές λέμβους και ύστερα επιβιβάστηκαν σε παραπλέοντα σκάφη και διασωστικά του Λιμενικού και της ιταλικής ακτοφυλακής.
Το νέο έγκλημα δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει αναπάντητο. Σωματεία όπως η ΠΕΝΕΝ απαιτούν να γίνει διεξοδικός έλεγχος από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες για την πραγματική κατάσταση του πλοίου και όχι από αυτούς που υπέγραψαν και νομιμοποίησαν τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου! Δεν πρέπει να επιτρέψουμε οι ευθύνες για το έγκλημα να περιοριστούν στο πλήρωμα του πλοίου και όχι στην ιδιοκτησία και τους πολιτικούς προστάτες τους!