Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

«Έρημη χώρα»: Μια ταινία ασπρόμαυρη, όπως και οι ζωές των εργατών

10/02/2022
σε Ταινίες-σειρές
«Έρημη χώρα»: Μια ταινία ασπρόμαυρη, όπως και οι ζωές των εργατών
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Βασίλης Τσιράκης

Το ντεμπούτο του Ιρανού σκηνοθέτη Αχμάντ Μπαχραμί για το κλείσιμο μιας βιοτεχνίας, είναι μια ελεγεία για την εργατική τάξη και αποτελεί την έκπληξη της χρονιάς.

Σε μια απομακρυσμένη και υποβαθμισμένη περιοχή λειτουργεί μια παραδοσιακή βιοτεχνία κατασκευής τούβλων, όπου εργάζονται τέσσερις οικογένειες, εκ των οποίων η μία είναι μονογονεική, μια γυναίκα που μεγαλώνει μόνη το παιδί της.

Ο επιστάτης Λοτφολά έχει περάσει όλη τη ζωή του στη βιοτεχνία και αποτελεί πια το μάτι και το αυτί του ιδιοκτήτη, υπακούοντας τυφλά στις εντολές του. Κάποια μέρα ο Λοτφολά ενημερώνει τους εργάτες να μην επιστρέψουν στη δουλειά μετά το φαγητό, γιατί ο ιδιοκτήτης θέλει να τους μιλήσει. Στη συγκέντρωση ο ιδιοκτήτης τους ανακοινώνει πως αποφάσισε να κλείσει την βιοτεχνία, γιατί είναι πια ασύμφορη η συνέχιση της λειτουργίας της, και τους ενημερώνει πως δεν έχει να τους πληρώσει τα ουκ ολίγα χρωστούμενα μεροκάματα. Όμως οι εργάτες, απέναντι στη σκληρή στάση του αφεντικού τους, αντί να προκρίνουν τη συλλογική διεκδίκηση, δέχονται στωικά και αδιαμαρτύρητα την απόφασή του, πράγμα που έκαναν και παλιότερα, όταν δεν απαιτούσαν τα δεδουλευμένα, αποδεχόμενοι την απατηλή υπόσχεση του να εκπληρώσει προς τον καθένα τους κάποια του επιθυμία, που αποτελούσε κατά κάποιο τρόπο τον καημό της κάθε οικογένειας.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

Το αποτελούμενο από τούβλα και σκόνη σκηνικό, το άνυδρο ξερό τοπίο, οι πρόχειρα κατασκευασμένες σαν τρώγλες κάμαρες, μία για κάθε οικογένεια, σε συνδυασμό με την ασπρόμαυρη φωτογραφία, συνθέτουν μια ατμόσφαιρα βαριά, καταθλιπτική και παρακμιακή, που θυμίζει έντονα αυτή της Αναπαράστασης του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Κοινό χαρακτηριστικό και των δύο ταινιών το μεγάλο ειδικό βάρος και η εικαστική δύναμη του σκηνικού τοπίου, που διεισδύει στον ψυχικό κόσμο των ηρώων και αιτιολογεί τις συμπεριφορές τους.

Πρωτοποριακή σεναριακά η τετράκις επαναλαμβανόμενη σκηνή της ανακοίνωσης του κλεισίματος της βιοτεχνίας, της οποίας η επανάληψη –με τη σκηνοθετική μαεστρία του Μπαχραμί– δεν δημιουργεί δυσφορία στον θεατή, αλλά κρατά το ενδιαφέρον, περνώντας υποσυνείδητα το μήνυμα της ρουτινιάρικης και ισοπεδωτικής ζωής των εργατών. Ο Μπαχραμί με την οικονομία στην κίνηση της κάμερας, τα αργά τράβελιγκ και τα στατικά πλάνα με τις μεγάλες σε διάρκεια λήψεις, στοχεύει στη μονοτονία, για να μας μιλήσει για τους μηχανισμούς αλλοτρίωσης της εργασίας και σε ένα δεύτερο επίπεδο για το χρονικό ενός καταδικασμένου εξαρχής έρωτα.

Αν η Έρημη χώρα του Αχμάντ Μπαχραμί είναι ό,τι η Αναπαράσταση για τον Θόδωρο Αγγελόπουλο, τότε έχουμε να κάνουμε με το ντεμπούτο ενός ακόμα πολύ μεγάλου ιρανού σκηνοθέτη. Η ταινία κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο τμήμα Orizzonti, καθώς και το Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Fipresci, στο Φεστιβάλ Βενετίας.

Σημείωμα του σκηνοθέτη:
«Ο πατέρας μου δούλευε σαν εργάτης για 30 χρόνια. Έχω μεγαλώσει με εργάτες και ήθελα πάντα να κάνω μια ταινία γι’ αυτούς. Πιστεύω ότι η ζωή των εργατών είναι έτσι, ασπρόμαυρη. Όσον αφορά το κάδρο, οι χαρακτήρες φαίνονται πιο στριμωγμένοι σε αυτό το πλαίσιο, ένας άλλος τρόπος για να εκφράσω την καταπίεση που αισθάνονται. Παρ’ όλα αυτά, για να κάνω μια αναφορά στον αγαπημένο μου σκηνοθέτη, τον Μπέλα Ταρ, αν δεν είχα μεγάλη ελπίδα (για το μέλλον του κόσμου), δεν θα έκανα ταινίες».

Ετικέτες: ιράν
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Γκάμπριελ Σαλασάρ: Μια νέα κοινωνική έκρηξη είναι πιθανή στη Χιλή

Επόμενο

Καναδάς: Η Αριστερά είναι ανύπαρκτη στην υγειονομική κρίση. Και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα

Σχετίζεται με Άρθρα

Βαπτίζουν την προσάρτηση εδαφών «ζώνες ασφαλείας» (Περισκόπιο 18/4/2025)

Βαπτίζουν την προσάρτηση εδαφών «ζώνες ασφαλείας» (Περισκόπιο 18/4/2025)
από Δημήτρης Τζιαντζής
18/04/2025
0

Οριστική και αμετάκλητη θεωρεί το Ισραήλ την προσάρτηση σημαντικών τμημάτων της Λωρίδας της Γάζας, τα οποία έχει χαρακτηρίσει «ζώνες ασφαλείας». Η τελευταία δε «ειρηνευτική...

ΣυνεχίστεDetails

Σε φυγή εξωθεί το Ισραήλ του Παλαιστινίους (Περισκόπιο 5/4/2025)

Σε φυγή εξωθεί το Ισραήλ του Παλαιστινίους (Περισκόπιο 5/4/2025)
από Δημήτρης Τζιαντζής
09/04/2025
0

Διεύρυνση των στρατιωτικών επιχειρήσεων, εκκένωση περισσότερων περιοχών από τους Παλαιστίνιους κατοίκους τους και μετατροπή τους σε ασφαλείς ζώνες, εκβιαστικά τελεσίγραφα και εξώθηση σε φυγή....

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Καναδάς: Η Αριστερά είναι ανύπαρκτη στην υγειονομική κρίση. Και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα

Καναδάς: Η Αριστερά είναι ανύπαρκτη στην υγειονομική κρίση. Και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα

Αντιπολεμική μέρα δράσης στις 17 Απρίλη-συγκέντρωση στα Προπύλαια 12 μ. και πορεία

Δίκτυο Σπάρτακος: Να αρνηθούμε την πολεμική εμπλοκή της Ελλάδας στην κρίση της Ουκρανίας

Λιγνάδης-ΑΣΟΕΕ-Θεσσαλονίκη: Η κυβέρνηση ξέρει να συγκαλύπτει

Λιγνάδης-ΑΣΟΕΕ-Θεσσαλονίκη: Η κυβέρνηση ξέρει να συγκαλύπτει

Αυξήσεις στους μισθούς, στο δημόσιο η ενέργεια!

Αυξήσεις στους μισθούς, στο δημόσιο η ενέργεια!

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»
Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»

από Δημήτρης Τζιαντζής
06/06/2025

Αφιέρωμα

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»
Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»

Εχθροί τάχα γίναν διαλύσαν το τραστ Η σύγκρουση των δύο πρώην συμμάχων Ντόναλντ Τραμπ και Ίλον Μασκ έμοιαζε από την ...

06/06/2025
Πριν: Μεγάλη στήριξη, συνεχίζουμε!
ΠΡΙΝ

Πριν: Μεγάλη στήριξη, συνεχίζουμε!

Πριν: Μεγάλη στήριξη, συνεχίζουμε! Μεγάλη είναι η ανταπόκριση των φίλων και συντρόφων του Πριν στο κάλεσμα για οικονομική ενίσχυση της ...

06/06/2025
Πρώτες αποφάσεις από τη Σύσκεψη Συντονισμού ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ
Εκπαίδευση

Πρώτες αποφάσεις από τη Σύσκεψη Συντονισμού ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ

Πραγματοποιήθηκε η πανελλαδική σύσκεψη συντονισμού ΕΛΜΕ & ΣΕΠΕ την Τρίτη 3/6. Καταγράφονται οι πρώτες αποφάσεις.  Αποφασίστηκε μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις ...

06/06/2025
Μαύρος Μάιος δυστυχημάτων στην εργασία και άλλα σχόλια στο ημίφως (17.5.25)
Σχόλια στο ημίφως

Μαύρος Μάιος δυστυχημάτων στην εργασία και άλλα σχόλια στο ημίφως (17.5.25)

 Νεκροί στην εργασία: Μαύρο ρεκόρ Μαΐου Μόνο τις τρεις πρώτες εβδομάδες του Μαΐου 19 εργαζόμενοι σκοτώθηκαν και 20 τραυματίστηκαν σοβαρά σε ...

06/06/2025
Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία στα ΜΜΕ-Αγωνιστικό κάλεσμα από Πρωτοβουλία για την Ανατροπή
ΠΡΙΝ

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία στα ΜΜΕ-Αγωνιστικό κάλεσμα από Πρωτοβουλία για την Ανατροπή

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξε η ΠΟΕΣΥ, και συμμετέχει το σύνολο των δημοσιογραφικών Ενώσεων της χώρας, ΕΣΗΕΑ, ...

05/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.