Ματίνα Παπαχριστούδη
Δεν προκαλεί πλέον έκπληξη η ξετσίπωτη, στα όρια παράλογης υστερίας, υποστήριξη τηλεπαρουσιαστών-δημοσιολόγων στη συνεχιζόμενη εγκληματική διαχείριση της πανδημικής κρίσης από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Η συντριπτική πλειονότητα των μίντια, με τους τηλεοπτικούς σταθμούς, κρατικούς και ιδιωτικούς, στην εμπροσθοφυλακή εδώ και δυο χρόνια, διατυμπανίζουν αποκλειστικά το κυβερνητικό αφήγημα, λογοκρίνουν και φιμώνουν την οποιαδήποτε κριτική ή αντίθετη φωνή. Με το αζημίωτο, μετατράπηκαν από μέσα sενημέρωσης σε κρατικές υπηρεσίες χειραγώγησης. Με εξαίρεση τις εφsημερίδες, λοιπόν, το σύνολο των ΜΜΕ εμφανίζει κέρδη την περίοδο της πανδημίας, κέρδη που οφείλονται στο κρατικό χρήμα, είτε με απευθείας ενέσεις ρευστότητας μέσω διαφήμισης είτε με έμμεσες χρηματοδοτήσεις μέσω αναστολών εργασίας, πληρωμών ασφαλιστικών εισφορών, μείωσης φόρων και τελών.
Αυτές τις μέρες «τρέχει» η πληρωμή μιας ακόμη διαφημιστικής δόσης αποκλειστικά προς τα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας. Το καθαρό ποσό που θα μοιραστεί υπό τον τίτλο «καμπάνια υπέρ του εμβολιασμού» σε επτά εργολάβους- χειραγωγούς ανέρχεται σε 4 εκατ. ευρώ, το δε πρόσχημα στις μεταξύ τους συζητήσεις και διαβουλεύσεις είναι ότι τα κανάλια παραμένουν… ζημιογόνα. Αυτό είναι το πραγματικό κριτήριο για τη νέα επικοινωνιακή καμπάνια υπέρ του εμβολιασμού που εκπόνησε το υπουργείο Υγείας ως πρώτη φάση για το 2022, αυτό νοιάζει το Μέγαρο Μαξίμου. Να παραμείνουν κερδοφόρα και τα τηλεοπτικά κανάλια Κι όπως για την κυβέρνηση των αρίστων της ΝΔ η υγεία του λαού έχει ελάχιστη σημασία, έτσι και για τους ολιγάρχες και τους «ξεπουλημένους» των μίντια ελάχιστη σημασία έχουν δημοσιογραφία και ενημέρωση. Οι παρουσιαστές έχουν το δικαίωμα, να μαλώνουν τους καλεσμένους ή να τους κόβουν τον αέρα –όπως έκανε πρόσφατα ο Ευαγγελάτος με τον Νίκο Καπράβελο– και οι υπουργοί μπορούν να μαλώνουν τους δημοσιογράφους, όπως κάνει συχνά πια ο Γεωργιάδης.
Ενδεικτικά, πριν λίγες μέρες, ο τελευταίος, καλεσμένος στην κρατική τηλεόραση, έβαλε τις φωνές λέγοντας πως «δεν είναι δυνατόν να ακούγονται τέτοιες ερωτήσεις από την τηλεόραση της ΕΡΤ». Είναι ο ίδιος που ξετσίπωτα παραδέχθηκε στον Σκάι πως οι διαφημίσεις του Μητσοτάκη τους… πληρώνουν
Ειδήσεις πίσω από τις κάμερες
Η απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ για αναβολή των εκλογών, από τον Δεκέμβριο του 2021 στο τέλος Ιανουαρίου 2022, δημιουργεί προβλήματα στις κυρίαρχες παρατάξεις. Ο στόχος τους να επιβάλουν ηλεκτρονικές εκλογές απέτυχε κι έτσι θα πρέπει να διεξαχθούν δια ζώσης από τις 27 ως και τις 31 Ιανουαρίου στο κτίριο της Ένωσης. Η εφορευτική επιτροπή ανακοίνωσε τη διαδικασία, όμως διατυπώνονται δεύτερες σκέψεις…
Κρίσιμος είναι ο Ιανουάριος για την επόμενη ημέρα των ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ. Το πρόγραμμα της εθελούσιας εξόδου στην Αυγή έχει τυπικά κλείσει χωρίς μεγάλη επιτυχία. Κατά πληροφορίες, θα ακολουθήσουν συζητήσεις με όσους βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση, ενώ αναμένεται παρέμβαση και στον ραδιοφωνικό σταθμό Στο Κόκκινο. Η εκδοτική εταιρεία, πάντως, ανακοίνωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 957.990 ευρώ.
Και άλλη κυβερνητική εξυπηρέτηση στην ιδιωτική τηλεόραση, λίγο πριν εκπνεύσει το 2021. Στον τελευταίο νόμο περί Covid-19, στο τέλος Δεκεμβρίου, παρατάθηκε και για το 2022 η έκπτωση διαφημιστικής δαπάνης που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις. Η έκπτωση ανέρχεται σε ποσοστό 30% και προϋπόθεση για τις επιχειρήσεις-διαφημιζόμενους είναι να δαπανήσουν και φέτος ποσά σχεδόν ίσα ή ανώτερα από εκείνα που δαπάνησαν προ πανδημίας.