Άννα Μπαχτή
▸Το υπουργείο καταργεί τμήματα, στοιβάζει τα παιδιά, για να κρύψουν τα κενά 6.000 εκπαιδευτικών
Από άκρη σε άκρη σε όλη τη χώρα το υπουργείο Παιδείας αποφασίζει και διατάζει την κατάργηση, συγχώνευση χιλιάδων τμημάτων σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια. Στην Αττική, στη Φωκίδα, τα Ιωάννινα (5 σχολεία), τη Σάμο (σε 15 σχολεία), στην Ηλιεία (σε 18 σχολεία), στα Δωδεκάνησα, στην Κέρκυρα κλπ. με ένα click στο myschool στοιβάζει 27 μαθητές στα τμήματα εν μέσω πανδημίας, μετακινεί εκπαιδευτικούς από σχολείο σε σχολείο, περικόπτει τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών προκειμένου να καλύψει τα 6.000 κενά που υπάρχουν ακόμη στα μέσα Οκτωβρίου.
Η επικοινωνιακή προπαγάνδα στις αρχές της σχολικής χρονιάς πως δήθεν «επανέρχεται η κανονικότητα» και όλοι οι μαθητές και εκπαιδευτικοί θα είναι στην ώρα τους στα σχολεία προστίθεται στα πολλά ψέματα της κυβέρνησης. Τα εκπαιδευτικά σωματεία ήδη από πέρσι είχαν καταγγείλει πως οι 11.000 διορισμοί είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα κενά γενικής και ειδικής αγωγής.
Τα παχιά λόγια της Κεραμέως περί ενδυνάμωσης και αναβάθμισης των εκπαιδευτικών και των σχολείων σημαίνουν πρωτίστως αποψίλωση του δημόσιου σχολείου με δραστικές περικοπές στις δαπάνες για την εκπαίδευση και μορφωτικούς αποκλεισμούς σύμφωνα με τις οδηγίες ΕΕ, ΟΟΣΑ, ΣΕΒ. Η κυβέρνηση αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα εν μέσω πανδημίας και μετά από δύο χρόνια τηλεκπαίδευσης δεν ικανοποιεί τα αιτήματα του πανεκπαιδευτικού κινήματος για 15 μαθητές στο τμήμα, ανασυγκρότηση της ύλης, ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική στήριξη, κατάργηση των εξεταστικών φραγμών (Τράπεζα Θεμάτων, ΕΒΕ, πανελλαδικές εξετάσεις PISA στην Στ΄Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου) και προχωρά σε συγχωνεύσεις. Με περίσσιο θράσος και ψέματα ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας δηλώνει σε τηλεοπτική συνέντευξη πως συγχωνεύουν τμήματα των 10 και 10 παιδιών, όταν το υπουργείο Παιδείας δεν επιτρέπει τη δημιουργία τέτοιων τμημάτων με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις νησιωτικών και δυσπρόσιτων περιοχών.
Το εύστοχο σύνθημα των απεργών εκπαιδευτικών μπροστά από την Αμερικανική Πρεσβεία «Δώστε λεφτά για την Παιδεία και όχι για του ΝΑΤΟ τα σφαγεία» αποτυπώνει μια πολιτική που μειώνει δραστικά τις κοινωνικές δαπάνες όπως υγεία, παιδεία και ξοδεύει δισεκατομμύρια ευρώ για νέα εξοπλιστικά προγράμματα.
Η εικόνα των μαθητών που εγκαταλείπουν την τάξη κοντέινερ για να γλυτώσουν από την πλημμύρα φτιάχνοντας έναν αυτοσχέδιο διάδρομο με θρανία δείχνει σε όλη την έκταση την εγκατάλειψη του δημόσιου σχολείου και όλων των δημόσιων κοινωνικών αγαθών. Η μάχη της εκπαίδευσης ενάντια στην αξιολόγηση και την αυτονομία των σχολείων είναι μία μάχη ενάντια σε αυτή την πολιτική της υποβάθμισης και διάλυσης του σχολείου.
Ήδη εκπαιδευτικοί γονείς και μαθητές είναι σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις για την ανατροπή των αυταρχικών, αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων. Γονείς σε Ηλεία και Χαλκιδική προχωρούν σε καταλήψεις προκειμένου να μην υλοποιηθεί η κατάργηση των τμημάτων.