Άννα Μπαχτή
Σε όλη τη χώρα από την Αττική μέχρι τη Φωκίδα, τα Ιωάννινα (σε 5 σχολεία), τη Σάμο (σε 15 σχολεία) , την Ηλεία (σε 18 σχολεία), την Κόρινθο, τα Χανιά, τα Δωδεκάνησα, την Κέρκυρα το υπουργείο διατάζει συγχωνεύσεις τμημάτων! Με στόχο τη δημιουργία τμημάτων με 27 μαθητές κι αυτό εν μέσω πανδημίας! Θέλει έτσι να κρύψει τις τουλάχιστον 6.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών. Η Ν. Κεραμέως και η κυβέρνηση υποβαθμίζουν κυνικά και άμεσα το δημόσιο σχολείο.
Να γιατί ο αγώνας των εκπαιδευτικών είναι αγώνας όλου του λαού και της νεολαίας!
Αποκαλυπτικό για το ποιόν της αξιολόγησης που θέλουν να επιβάλλουν με την ωμή βία παρά την άρνηση του 90% των εκπαιδευτικών: Ένα από τα θέματα που πρέπει να «αυτό-αξιολογηθούν» οι εκπαιδευτικοί είναι η σωστή… διαχείριση του προσωπικού. Δηλαδή πόσα τμήματα έκοψαν, πόσους μαθητές στοίβαξαν, πόσους εκπαιδευτικούς έκαναν «μη απαραίτητους».
Η κυβέρνηση της ΝΔ και το υπουργείο Παιδείας σέρνει στα δικαστήρια την ΑΔΕΔΥ και τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες για να βγάλει παράνομο και καταχρηστικό τον αγώνα χιλιάδων εκπαιδευτικών ενάντια στην ταξικά κυνική εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων και την ίδια στιγμή παίρνει σκληρά μέτρα κλεισίματος και συγχωνεύσεων τμημάτων και περικοπών προσλήψεων και θέσεων εργασίας.
Οι πανηγυρικές δηλώσεις της υπουργού Παιδείας, από τις αρχές του Σεπτεμβρίου, πως φέτος τα σχολεία θα ανοίξουν χωρίς κενά μετά από τις 11.000 διορισμούς και την έγκαιρη πρόσληψη αναπληρωτών, αποδεικνύεται ένα ακόμη επικοινωνιακό φιάσκο της κυβέρνησης. Πλησιάζουμε στα μέσα Οκτωβρίου και πάνω από 6.000 κενά εκπαιδευτικών παραμένουν στα δημόσια σχολεία με χιλιάδες μαθητών να στερούνται δασκάλους και καθηγητές. Η απάντηση του υπουργείου Παιδείας σε αυτή την κατάσταση είναι η πίεση και τα προφορικά «εντέλεσθαι» του τύπου «καταργείστε και συγχωνεύστε τμήματα ακόμη και στα ειδικά σχολεία».
Σε όλη τη χώρα από την Αττική μέχρι τη Φωκίδα, τα Ιωάννινα (σε 5 σχολεία), τη Σάμο (σε 15 σχολεία), την Ηλεία (σε 18 σχολεία), την Κόρινθο, τα Χανιά, τα Δωδεκάνησα, την Κέρκυρα και αλλού οι εντολές είναι πανομοιότυπες. Με βάση τα παραπάνω, αν για παράδειγμα ένα σχολείο είχε 83 μαθητές σε μία τάξη με 4 τμήματα των 20 και 21 μαθητών και για οποιονδήποτε λόγο έφυγαν δύο μαθητές και έμειναν 81 τότε συγχωνεύονται σε 3 τμήματα των 27 μαθητών. Σε αμφισβήτηση μπαίνουν ακόμη και ολιγομελή τμήματα σε κατευθύνσεις, ειδικότητες, ομάδες προσανατολισμού ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, που κατακτήθηκαν με κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων στην αρχή της χρονιάς.
Γίνεται φανερό πως η πολιτική της κυβέρνησης, τα παχιά λόγια της Κεραμέως και του νόμου 4823 για «ενδυνάμωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου», αποδεικνύονται ότι υπηρετούν με ευλάβεια τις μνημονιακές πολιτικές όλων των κυβερνήσεων και τις κατευθύνσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ-ΣΕΒ, για τσάκισμα του δημόσιου σχολείου με δραστικές περικοπές και μορφωτικούς αποκλεισμούς.
Εν μέσω έξαρσης της πανδημίας ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες και δύο χρόνων καταστροφικής για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών τηλε-«εκπαίδευσης», η κυβέρνηση όχι μόνο δεν υλοποιεί τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για 15 μαθητές στο τμήμα, ανασυγκρότηση της ύλης, ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική στήριξη, κατάργηση των εξεταστικών φραγμών (Τράπεζα Θεμάτων, ΕΒΕ, πανελλαδικές εξετάσεις PISA στην ΣΤ΄Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου) αλλά προχωρά σε στοίβαγμα μαθητών σε 28αρια και 29αρια τμήματα προκειμένου να περικόψει προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Θυσιάζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών στη λογική του εξορθολογισμού των δημοσιονομικών πλεονασμάτων και των δεσμεύσεων στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Την ίδια στιγμή που κλείνει συμφωνία δισεκατομμυρίων ευρώ για αγορά νέων εξοπλιστικών προγραμμάτων, οι μαθητές καταδικάζονται στην μορφωτική ερήμωση και την βίαιη εκδίωξη από τα 15 τους χρόνια προς την κατάρτιση, διαμορφώνοντας το μελλοντικό φθηνό, ευέλικτο εργαζόμενο στις ανάγκες του κεφαλαίου. 40.000 υποψήφιοι μένουν εκτός του δημόσιου Πανεπιστήμιου, ενώ η φετινή χρονιά θα είναι ακόμη πιο δυσοίωνη. Οι εργατικές λαϊκές οικογένειες όχι μόνο μαστίζονται από την φτώχεια και την ανεργία, αλλά βλέπουν και τα παιδιά τους να στερούνται και το δικαίωμα στο δημόσιο σχολείο.
Οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται στην ανεργία και στις εργασιακές σχέσεις λάστιχο. Είναι επίσης φανερό, πως η κυβέρνηση αξιοποιεί όχι μόνο το δικό της νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ, ΚΙΝΑΛ, ΣΥΡΙΖΑ των περικοπών και των μνημονιακών δεσμεύσεων στην κατεύθυνση του φτωχού υποβαθμισμένου δημόσιου σχολείου.
Οι Παρεμβάσεις καλούν σε άμεση κινητοποίηση όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία, συλλόγους γονέων και μαθητές για να αποτρέψουν με συλλογικό τρόπο τη νέα επίθεση της κυβέρνησης
Η μάχη της εκπαίδευσης ενάντια στην αξιολόγηση και την αυτονομία των σχολείων είναι μία μάχη ενάντια σε αυτή την πολιτική της υποβάθμισης και διάλυσης του σχολείου. Ένα από τα βασικά ζητήματα στα οποία καλούνται να «αυτοαξιολογηθούν» οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία είναι η σωστή διαχείριση του προσωπικού. Με άλλα λόγια κατά πόσο θα υποταχθούν στη λογική των περικοπών και της κάλυψης των κενών με κλείσιμο τμημάτων, υπερωρίες, περικοπή των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων αρκεί να μην διεκδικούν από την κυβέρνηση εκπαιδευτικό προσωπικό και χρήματα.
Οι Παρεμβάσεις καλούν σε άμεση κινητοποίηση όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία, συλλόγους γονέων και μαθητές για να αποτρέψουν με συλλογικό τρόπο τη νέα επίθεση της κυβέρνησης. Καλούν σε γενίκευση αγώνα και σε πανεκπαιδευτικό μέτωπο για να μην περάσουν οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις της αξιολόγησης, των περικοπών, των ταξικών εξεταστικών φραγμών στο δημόσιο σχολείο για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης, Ε.Ε, ΟΟΣΑ ΣΕΒ και του συνόλου του πολιτικού συστήματος που προωθούν και διαχειρίζονται αυτή την πολιτική.