Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Συνεντεύξεις

Κ. Παπακωνσταντίνου – Φ. Φασούλας: Παραδοσιακό τραγούδι σε μια μη «παραδοσιακή» κοινωνία

21/07/2021
σε Συνεντεύξεις
Κ. Παπακωνσταντίνου – Φ. Φασούλας: Παραδοσιακό τραγούδι σε μια  μη «παραδοσιακή» κοινωνία
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Ο Κωνσταντής Παπακωνσταντίνου και ο Φίλιππος Φασούλας μοιράζονται την αγάπη τους για την παραδοσιακή μουσική. Ο Κωνσταντής είναι μέλος των Transidelia και από κοινού με τον Φίλιππο στους Λάργκο και Γκιντίκι. Γράφει μουσική για κινηματογράφο και θέατρο. Ο Φίλιππος παίζει και με τους BandaEntopica και τη Βουκολική Διαταραχή. Ως δεξιοτέχνης του κλαρίνου συνεργάζεται με πλήθος μουσικών

Συνέντευξη στον Λάμπρο Αντάρα

▶ Είστε άνθρωποι που ασχολείστε με ένα πολύ ευρύ μουσικό φάσμα και αυτό το κάνετε με έναν συλλογικό τρόπο. Πώς προέκυψε αυτό;

Σε κοινέςΚατηγορίες

Οι εργαζόμενοι της Λάντζα στον αγώνα για μαχητικά συνδικάτα

Τάκης Πολίτης: Τρομοκρατική οργάνωση το Ισραήλ, βαθιά κατάπτωση της Ευρώπης

Φίλιππος: Στην οικογένειά μου δεν υπήρχε μουσική παράδοση και έτσι τη μουσική την ανακάλυψα μέσα από τις κοινωνικές μου σχέσεις και δράσεις. Διάλεξα να γίνω μουσικός με τον παραδοσιακό τρόπο, να μαθαίνω παίζοντας και να ζω από τη «χαρτούρα».

Κωνσταντής: Εγώ αντίθετα γεννήθηκα μέσα στη μουσική και ο πατέρας μου έκανε μεγάλη προσπάθεια να με μυήσει και στην παραδοσιακή μουσική. Το αρνιόμουν πεισματικά, έως ότου γνώρισα τα άτομα που παίζουμε μαζί στο Γκιντίκι και μου την σερβίραν στο πιάτο με τον δικό τους τρόπο.

▶ Υπάρχει συνέχεια σήμερα στη μουσική της λαϊκής μας παράδοσης; Δηλαδή υπάρχει σήμερα κάποιο μουσικό ρεύμα αντίστοιχο με την παραδοσιακή μουσική;

Φίλιππος: Το παραδοσιακό τραγούδι θέλει και την παραδοσιακή κοινωνία. Δηλαδή, δεν μπορεί σήμερα να υπάρχει ένας άλλος ανθρωπολογικός τύπος και αυτός να γράφει δημοτική μουσική. Παλιά δεν σκεφτόταν καν ο άνθρωπος ότι τα τραγούδια που δημιουργεί μπορεί να ηχογραφηθούν ή να βάλει το όνομά του από κάτω για να κερδίσει χρήματα. Σήμερα, μπορείς να δημιουργήσεις επιμέρους παραδόσεις μέσα από τις συλλογικές δραστηριότητες της δικής μας κοινότητας αλλά όχι παραδοσιακή μουσική.

Κωνσταντής: Συμφωνώντας με τον Φίλιππο, θα πρόσθετα ότι έχει αλλάξει τελείως ο τρόπος που ο σύγχρονος δημιουργός συνθέτει μουσική. Το παραδοσιακό γραφόταν στίχοι-μουσική ταυτόχρονα και στην πορεία εξελισσόταν, κανένας δεν ήξερε ακριβώς από πού προέρχεται.

▶ Από όλες τις ελληνικές παραδόσεις με ποια κριτήρια επιλέγετε τα στοιχεία που κρατάτε ή αλλάζετε;

Φίλιππος: Νομίζω τα κριτήρια είναι αποκλειστικά αισθητικά. Παίζουμε τα τραγούδια με τον τρόπο που θα θέλαμε να τα ακούμε.

Κωνσταντής: Εκτός από το αισθητικό κριτήριο που είπε και ο Φίλιππος, θα πρόσθετα ακόμα δύο λόγους. Ο πρώτος είναι όταν σου αρέσει ο πυρήνας του, αλλά όχι κάποια επιμέρους σημεία και θέλεις να τα αλλάξεις και ο δεύτερος, όταν σε αγγίζει τόσο πολύ ένα κομμάτι, ώστε να θέλεις να το κατακτήσεις, να βάλεις τον εαυτό σου μέσα σε αυτό.

▶ Να το κάνεις δικό σου σημαίνει ότι με έναν τρόπο είσαι κι εσύ ένας φορέας της παράδοσης, η μετάδοση αυτής της σχέσης στο κοινό είναι κάτι που σας απασχολεί; Διαλέγετε ένα τραγούδι για να διασωθεί στον χρόνο;

Κωνσταντής: Θα έλεγα πραγματικά ότι δεν με απασχολεί. Ότι δεν το σκέφτομαι. Ειδικά εγώ που δεν είμαι καθόλου επικοινωνιακός στα λάιβ.

Φίλιππος: Θα πρόσθετα ακόμα ότι το να σωθεί ένα τραγούδι είναι υπόθεση άλλων, εμείς δεν είμαστε λαογράφοι. Η μετάδοση όμως της παράδοσης στο κοινό δεν προκύπτει μόνο από το τραγούδι αλλά και από τη συνολική συνθήκη που αυτό παρουσιάζεται.

▶ Οι γάμοι και τα πανηγύρια τι ρόλο παίζουν σήμερα στη διάδοση της παραδοσιακής μουσικής;

Φίλιππος: Οι γάμοι τις τελευταίες δεκαετίες έχουν εκφυλιστεί σε επικοινωνιακές τελετές, ενώ όσον αφορά τα πανηγύρια εξαρτάται από τις συνθήκες. Αν στο πανηγύρι του χωριού η πλειοψηφία είναι τουρίστες που έρχονται να εκτονωθούν, τότε χάνεται η αυθεντικότητα και στα τραγούδια και στο παίξιμό μας.

▶ Πώς σας επηρέασε όλη αυτή η κατάσταση με την καραντίνα και τη στάση της κυβέρνησης; Τι κρατάτε σε ατομικό αλλά και συλλογικό επίπεδο;

Κωνσταντής: Σήμερα, ενάμιση χρόνο μετά την πρώτη καραντίνα, έγινε φανερό πως την κυβέρνηση δεν την ενδιέφερε ούτε η υγεία ούτε η παιδεία αλλά μόνο ο τουρισμός. Η κυβέρνηση έδινε την εντύπωση πως μας μισεί, το επίδομα ήταν στάχτη στα μάτια, ενώ πάρα πολλοί συνάδελφοι δεν μπόρεσαν να το πάρουν. Σε ατομικό επίπεδο, η κατάσταση απομόνωσης με οδήγησε να γράψω μουσική, ενώ έκανα και κάποιες δουλειές σάουντρακ, κάτι που μου άρεσε πολύ.

Φίλιππος: Όταν άκουσα πως θα ανοίξουν τα μαγαζιά αλλά χωρίς μουσική, δεν το πίστευα. Το θέατρο του παραλόγου, ειδικά για τους μουσικούς που εργάζονται σε δύσκολες συνθήκες, με μειωμένα ή και καθόλου ένσημα σε έναν αχαρτογράφητο χώρο. Όσον αφορά εμένα, δούλεψα ως δάσκαλος σε παιδιά με ειδικές ανάγκες και έκανα κάποια βίντεο και κάποια πρότζεκτ.

Σήμερα μπορείς να δημιουργήσεις επιμέρους παραδόσεις μέσα από τις συλλογικές δραστηριότητες της δικής μας κοινότητας, αλλά όχι παραδοσιακή μουσική

▶ Τι γνώμη έχετε για τον λεγόμενο τρομονόμο στην τέχνη;

Κωνσταντής: Ο νόμος αυτός ήταν ακριβώς μια επιβεβαίωση πως, με αφορμή την καραντίνα, η κυβέρνηση επιχείρησε να περάσει αντιδραστικές ρυθμίσεις που δεν είχαν καμιά σχέση με την καταπολέμηση του κορονοϊού.

Φίλιππος: Αξίζει εδώ να σημειώσουμε πως η απόσυρση αυτής της φασιστικής έμπνευσης λογοκρισίας, οφείλεται στο κατέβασμα των καλλιτεχνών στον δρόμο και στη συλλογική τους αντίδραση, μαζί με την πλειοψηφία της κοινωνίας.

▶ Πώς σχολιάζετε τη μόνιμη και άμεση διάδρασή σας με τον κόσμο και του κινήματος.

Κωνσταντής: Νιώθω μεγάλη τιμή, όταν μου ζητάνε να παίξω για μια δράση του κινήματος, γιατί αισθάνομαι ότι είμαι κι εγώ στην ίδια μοίρα, αφού τις περισσότερες φορές το πρόβλημα έχει επιπτώσεις και σε εμένα, άμεσες ή έμμεσες. Αλλά παράλληλα σκέφτομαι ότι η βοήθεια που δίνω είναι και λίγο εκ του ασφαλούς, γιατί άλλοι διακυβεύουν περισσότερα πράγματα, όταν, π.χ., συγκρούονται με την αστυνομία.

Φίλιππος: Είναι το λιγότερο που μπορώ να κάνω και πιστεύω πως ένας λόγος που παίζω μουσική είναι για να διαδοθούν και κάποια μηνύματα. Και δεν το κρύβω πως χρησιμοποιώ τη μουσική και για τέτοιους σκοπούς. Γιατί εμάς ο κόσμος μας ακούει πολύ πιο εύκολα. Ως φοιτητής συμμετείχα στην ΕΑΑΚ και αργότερα στα φεστιβάλ των Αναιρέσεων τα οποία ήταν για μένα, αλλά και για πολλούς άλλους μουσικούς, ένα βήμα για να απευθυνθούμε σε ένα πλατύ κοινό πέρα από τα μαγαζιά

https://prin.gr/2021/07/paradosiako-tragoudi/

 

Ετικέτες: Λάμπρος ΑντάραςΜουσικήΤο Θέμα
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

«Θερμή υποδοχή» εργαζομένων του ΕΦΚΑ στον Χατζηδάκη!

Επόμενο

Η Μεσόγειος παραμένει νεκροταφείο, η ΕΕ συνεχίζει το έγκλημα

Σχετίζεται με Άρθρα

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία στα ΜΜΕ-Αγωνιστικό κάλεσμα από Πρωτοβουλία για την Ανατροπή

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία στα ΜΜΕ-Αγωνιστικό κάλεσμα από Πρωτοβουλία για την Ανατροπή
από Δημήτρης Τζιαντζής
05/06/2025
0

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξε η ΠΟΕΣΥ, και συμμετέχει το σύνολο των δημοσιογραφικών Ενώσεων της χώρας, ΕΣΗΕΑ, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣτΕΕ και...

ΣυνεχίστεDetails

Δημόσιο: Δικαστική μάχη για 13ο-14ο μισθό και 13η-14η σύνταξη

Δημόσιο: Δικαστική μάχη για 13ο-14ο μισθό και 13η-14η σύνταξη
από Κυριάκος Νασόπουλος
05/06/2025
0

Δημήτρης Σταμούλης ▸Στάση εργασίας την Παρασκευή 6 Ιουνίου, πρωτοβάθμια σωματεία διεκδικούν τα κλεμμένα εισοδήματα Πανελλαδική στάση εργασίας πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο στις 6...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Η Μεσόγειος παραμένει νεκροταφείο, η ΕΕ συνεχίζει το έγκλημα

Η Μεσόγειος παραμένει νεκροταφείο, η ΕΕ συνεχίζει το έγκλημα

ΣΥΡΙΖΑ: Η συστημική πολιτική του, αιτία της δημοσκοπικής στασιμότητας

ΣΥΡΙΖΑ: Η συστημική πολιτική του, αιτία της δημοσκοπικής στασιμότητας

Eπιστολή μητέρας στην Κεραμέως: «Παιδιά σε αδιέξοδο τόσο άδικα και παράδοξα!»

Eπιστολή μητέρας στην Κεραμέως: «Παιδιά σε αδιέξοδο τόσο άδικα και παράδοξα!»

Στη μάχη ο νέος κλαδικός ΣΕΦΚ

Στη μάχη ο νέος κλαδικός ΣΕΦΚ

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία στα ΜΜΕ-Αγωνιστικό κάλεσμα από Πρωτοβουλία για την Ανατροπή
ΠΡΙΝ

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία στα ΜΜΕ-Αγωνιστικό κάλεσμα από Πρωτοβουλία για την Ανατροπή

Το prin.gr συμμετέχει στην 24ωρη απεργία που κήρυξε η ΠΟΕΣΥ, και συμμετέχει το σύνολο των δημοσιογραφικών Ενώσεων της χώρας, ΕΣΗΕΑ, ...

05/06/2025
Δημόσιο: Δικαστική μάχη για 13ο-14ο μισθό και 13η-14η σύνταξη
Εργαζόμενοι

Δημόσιο: Δικαστική μάχη για 13ο-14ο μισθό και 13η-14η σύνταξη

Δημήτρης Σταμούλης ▸Στάση εργασίας την Παρασκευή 6 Ιουνίου, πρωτοβάθμια σωματεία διεκδικούν τα κλεμμένα εισοδήματα Πανελλαδική στάση εργασίας πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι ...

05/06/2025
Με την Παλαιστίνη ως τη λευτεριά: Μαχητικό συλλαλητήριο αλληλεγγύης στο Σύνταγμα! (βίντεο)
Κίνημα

Με την Παλαιστίνη ως τη λευτεριά: Μαχητικό συλλαλητήριο αλληλεγγύης στο Σύνταγμα! (βίντεο)

Πολλές εκατοντάδες διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν και πάλι στο κέντρο της Αθήνας σε μια μαχητική διαδήλωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη και καταδίκης της ...

04/06/2025
Από την πράσινη στη χακί «ανάπτυξη»
Αφιερώματα

Από την πράσινη στη χακί «ανάπτυξη»

  Φάκελος: Περιβάλλον κερδών Γιάννης Ελαφρός Ο πλανήτης φλέγεται από πυρετό, άρρωστος από καπιταλιστική υπερμεγέθυνση Τα προηγούμενα χρόνια η παγκόσμια ...

04/06/2025
Διαβεβαιώσεις για ασφαλή διέλευση ζητάει ο στολίσκος της ελευθερίας
Κίνημα

Διαβεβαιώσεις για ασφαλή διέλευση ζητάει ο στολίσκος της ελευθερίας

Επείγουσα έκκληση του Freedom Flotilla Coalition (Στολίσκου της Ελευθερίας) για άσκηση πίεσης στις κυβερνήσεις ώστε να δεσμευτούν για την ασφαλή ...

04/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.