Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

«Ανάμεσά μας»: Τζιχαντιστής χωρίς αιτία;

07/06/2021
σε Ταινίες-σειρές
«Ανάμεσά μας»: Τζιχαντιστής χωρίς αιτία;
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email
Δημήτρης Τζιαντζής

Η νέα ταινία των «μετρ του κοινωνικού ρεαλισμού» αδερφών Νταρντέν με θέμα την εφηβεία και τον ισλαμικό θρησκευτικό φανατισμό στην Ευρώπη πήρε το βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες, ωστόσο δίχασε κοινό και κριτικούς

Οι αδερφοί Νταρντέν που έχουν τιμηθεί, μεταξύ άλλων, δύο φορές με την ανώτατη διάκριση στο φεστιβάλ των Καννών, έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι δικαίως συγκαταλέγονται στους σημαντικότερους κινηματογραφιστές της εποχής μας. Στην προηγούμενη –σχεδόν– αριστουργηματική δημιουργία τους Δύο ημέρες, μία νύχτα δεν φοβήθηκαν να αγγίξουν τις αντιθέσεις στους κόλπους της εργατικής τάξης και τη μάχη επιβίωσης στη σύγχρονη αγορά εργασίας.

Στη νέα τους δημιουργία, Ανάμεσά μας (Le jeune Ahmed), που προβάλλεται ήδη στα θερινά σινεμά, ασχολούνται με ένα άλλο δύσκολο θέμα, αυτό του θρησκευτικού φανατισμού και της ένταξης ενός νεαρού μουσουλμάνου στο Βέλγιο σε μια σκληροπυρηνική εκδοχή του ισλάμ. Η νέα χαμηλού κόστους ταινία ακολουθεί ένα διαφορετικό μονοπάτι από τις πιο ρεαλιστικές ταινίες των Νταρντέν όπως η Ροζέτα και Το παιδί και με μια έννοια αποτελεί επιστροφή στις ερασιτεχνικές ντοκιμαντερίστικες ρίζες τους. Η ταινία απέσπασε το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας στις Κάννες, ωστόσο δέχτηκε σκληρή κριτική, για πρώτη φορά στην καριέρα τους.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

Τι έχουν να μας πουν δύο λευκοί μεσήλικες για την ψυχοσύνθεση ενός 13χρονου μουσουλμάνου; Οι Νταρντέν, υπερασπίζοντας το έργο τους απέναντι στις κατηγορίες για στερεότυπα απέναντι στο Ισλάμ, αναφέρονται στον οικουμενικό χαρακτήρα του έργου και εξηγούν πως στέκονται απέναντι σε κάθε μορφή θρησκευτικού φανατισμού. Η οπτική τους παραμένει ανθρωποκεντρική και παρουσιάζει τον νεαρό πρωταγωνιστή Αχμέντ με συμπάθεια, καθώς αυτός θυμίζει έντονα παραστρατημένο έφηβο. Ο Αχμέντ θαυμάζει τον τζιχαντιστή ξάδερφό του που πέθανε με μαρτυρικό θάνατο και δεν κρύβει την επιθυμία του να βαδίσει στα χνάρια του. Επηρεασμένος και από τη ρητορική μίσους του ιμάμη του, αποκτά εμμονή με την προσευχή και την «αγνότητα» απέναντι σε όλα όσα θεωρεί ακάθαρτα. Αρνείται ακόμα και να ανταλλάξει χειραψία με γυναίκες, γιατί αυτό «δεν είναι κάτι που κάνει ένας καλός μουσουλμάνος». Η λευκή μητέρα του προσπαθεί να τον σώσει χωρίς αποτέλεσμα.

Η τρικυμία της εφηβείας και η αναζήτηση ταυτότητας μέσω του ακραίου Ισλάμ

Η ταινία δεν εξηγεί τη διαδρομή ριζοσπαστικοποίησης του Αχμέντ, πέρα από το ότι είναι ευάλωτος στο κήρυγμα μίσους, μετά την εγκατάλειψή του από τον Άραβα πατέρα του. Σε αντίθεση με την παλαιότερη των Νταρντέν, Η υπόσχεση, με θέμα τη μετανάστευση, ο νεαρός Αχμέντ δεν εμφανίζεται να καταπιέζεται εξαιτίας της θρησκείας του ή της καταγωγής του. Απεναντίας, οι δομές κοινωνικής στήριξης φαίνονται ιδιαίτερα ανεκτικές απέναντι στις θρησκευτικές ελευθερίες.

Μέρος της ταινίας εξελίσσεται σε πραγματικό σωφρονιστικό κέντρο ανηλίκων, το οποίο παρουσιάζεται με ιδιαίτερα θετικό –έως ειδυλλιακό– τρόπο. Ο Αχμέντ, σε πολλά σημεία, θυμίζει τον «νεαρό παραβάτη» Αντουάν Ντουανέλ από τα 400 χτυπήματα του Φρανσουά Τριφό, που αναζητεί τη θέση του στον κόσμο, ενώ ο χαρακτήρας που θεωρεί ότι ο κόσμος δεν τον καταλαβαίνει έχει αναφορές και στον εμβληματικό ρόλο τουΤζέιμς Ντιν στον Επαναστάτη χωρίς αιτία. Κάποια στιγμή, ο νεαρός Αχμέντ ανακαλύπτει πως «αυτό που κάνει τη γη να γυρίζει» δεν είναι ένας παντοδύναμος θεός που τον παρακολουθεί από ψηλά. Κάτι που τον οδηγεί σε αναθεώρηση των θρησκευτικών εμμονών του. Η ταινία είναι άνιση και σε αρκετά σημεία μοιάζει επιφανειακή έως αφελής. Ωστόσο προκαλεί δυνατά συναισθήματα και προβληματισμό.

 

Ετικέτες: Δημήτρης Τζιαντζής
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Σχόλια στο ημίφως (5.6.2021)

Επόμενο

Με κλομπ και χημικά κτύπησε η ΕΛΑΣ τη διαδήλωση στα Άγραφα κατά της λεηλασίας του βουνού

Σχετίζεται με Άρθρα

Ο «πάπας των φτωχών» γίνεται το άλλοθι των αστών

Ο «πάπας των φτωχών» γίνεται το άλλοθι των αστών
από Δημήτρης Τζιαντζής
26/04/2025
0

«Ποντίφικας των φτωχών», «πάπας του ελέους» είναι μερικοί από τους διόλου φειδωλούς χαρακτηρισμούς που αποδίδουν τα ΜΜΕ στον προσφάτως εκλιπόντα πάπα Φραγκίσκο. Τέτοια αποθέωση...

ΣυνεχίστεDetails

«Κοσμογονία» φτωχοποίησης και κοινωνικού αποκλεισμού

«Κοσμογονία» φτωχοποίησης και κοινωνικού αποκλεισμού
από Δημήτρης Τζιαντζής
19/04/2025
0

Δημήτρης Τζιαντζής Η μαγική απατηλή εικόνα καναλιών-φορέων της κυβερνητικής προπαγάνδας. Βλέποντας τα δελτία ειδήσεων των κρατικών και των περισσότερων συστημικών καναλιών νιώθει κανείς σαν...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Με κλομπ και χημικά κτύπησε η ΕΛΑΣ τη διαδήλωση στα Άγραφα κατά της λεηλασίας του βουνού

Με κλομπ και χημικά κτύπησε η ΕΛΑΣ τη διαδήλωση στα Άγραφα κατά της λεηλασίας του βουνού

«Πανδημία» ιδιωτικοποιήσεων εξήγγειλε ο Μητσοτάκης

«Πανδημία» ιδιωτικοποιήσεων εξήγγειλε ο Μητσοτάκης

Τα συμπεράσματα βγαίνουν  από πραγματικούς αγώνες

Τα συμπεράσματα βγαίνουν από πραγματικούς αγώνες

Ελληνοτουρκικά: Εύθραυστο μορατόριουμ με νατοϊκή επιδιαιτησία

Ελληνοτουρκικά: Εύθραυστο μορατόριουμ με νατοϊκή επιδιαιτησία

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Ισχυρή Attack στα ΑΕΙ για να ρίξουμε σινιάλο ανατροπής
Η Άλλη Όψη

Ισχυρή Attack στα ΑΕΙ για να ρίξουμε σινιάλο ανατροπής

Στις 14 Μαΐου η σπουδάζουσα νεολαία καλείται να πάρει αποφάσεις σε δύο επίπεδα. Αρχικά, έχει τη δυνατότητα να «αξιολογήσει» το ...

13/05/2025
Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

Παναγιώτης Ξοπλίδης Η Ρωσία αποτελεί έναν αναμφισβήτητα υπολογίσιμο «παίκτη» στην πυραμίδα του σύγχρονου ολοκληρωτικού καπιταλισμού, παρά τα ιδιόμορφα χαρακτηριστικά του ...

13/05/2025
Αντί Λιράζ: Αλληλεγγύη στους διαδηλωτές που σταμάτησαν την εκδήλωση της πρεσβείας του Ισραήλ
Αναδημοσιεύσεις

Αντί Λιράζ: Αλληλεγγύη στους διαδηλωτές που σταμάτησαν την εκδήλωση της πρεσβείας του Ισραήλ

Παρέμβαση για το θέμα της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ που ακυρώθηκε. Από τη σελίδα των εκδόσεων Ισνάφι. Δήλωση της ...

12/05/2025
νΚΑ: Στις 14 Μάη… κάνουμε ATTACK!
Νεολαία

νΚΑ: Στις 14 Μάη… κάνουμε ATTACK!

Ανακοίνωση της νΚΑ για τις φετινές φοιτητικές εκλογές.  Στις 14 Μάη στηρίζουμε-ψηφίζουμε Attack στα ΑΕΙ ! Για δυνατή αντικαπιταλιστική – ...

12/05/2025
ΠΕΝΕΝ: Με απόλυτη επιτυχία ξεκίνησε η 48ωρη παναττική απεργία
Εργαζόμενοι

ΠΕΝΕΝ: Με απόλυτη επιτυχία ξεκίνησε η 48ωρη παναττική απεργία

Με απόλυτη επιτυχία ξεκίνησε στις 06:00 και εξελίσσεται η απεργία που έχει προκηρύξει η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ στα οχηματαγωγά πλοία. ...

12/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.