Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ “Ο Αριστοτέλης” καλεί σε διαδικτυακή σύσκεψη συντονισμού την Τρίτη 6/4, στις 6.30μμ για το θέμα της δίχρονης προσχολικής αγωγής στον δήμο της Αθήνας. Η πρόσκληση απευθύνεται σε Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ/ΕΛΜΕ/Συλλόγους και Ενώσεις Γονέων, Ομοσπονδία Γονέων/Συλλόγους Διδασκόντων, προϊσταμένες-ους, διευθυντές-ντριες, και κάθε εμπλεκόμενο φορέα.
Το link της σύσκεψης https://meet.jit.si/siskepsisyntonismoygiadixroni
Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ “Ο Αριστοτέλης”
Δίχρονη Προσχολική Αγωγή: Δήμος Αθηναίων και Υπουργείο Παιδείας παίρνουν αίθουσες από τα δημοτικά σχολεία, στοιβάζουν νήπια και προνήπια!
Τέσσερα χρόνια μετά την θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και ένα χρόνο μετά την τελεσίδικη κατά νόμο εφαρμογή της, ο μεγαλύτερος Δήμος της χώρας εξακολουθεί να κρατά τα προνήπια εκτός του Δημόσιου Νηπιαγωγείου, αφού εξασφάλισε εξαίρεση από το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση της Ν.Δ.
Η Δημαρχία Μπακογιάννη συνεχίζει την πολιτική απραξία της προηγούμενης δημοτικής αρχής του κ. Καμίνη στο θέμα της εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής αγωγής. Αντί να εξασφαλίζει τους απαραίτητους όρους για την εφαρμογή της δίχρονης πρσχολικής αγωγής/εκπαίδευσης, αγνοεί πλήρως τις ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης και δε δίνει δεκάρα τσακιστή για τη στέγαση και τη μόρφωση των νηπίων. Γι’ αυτό το λόγο, πέντε χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου, δεν εξασφάλισε ούτε μία αίθουσα και δεν εκπόνησε κανένα πρόγραμμα ενοικίασης ή ανέγερσης των πάνω από 120 αιθουσών που στοιχειωδώς απαιτούνται επιπλέον για τη λειτουργία του δίχρονου νηπιαγωγείου στο Δήμο της Αθήνας.
Ο Δήμος της Αθήνας, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Α’ Αθήνας, επιδίδεται μάλιστα μέσα στην πανδημία και με σχολεία κλειστά, σε συντονισμένη επιχείρηση απόσπασης και επίταξης αιθουσών από τα Δημοτικά σχολεία. Οι αίθουσες αυτές είναι απολύτως αναγκαίες για το εκπαιδευτικό έργο των Δημοτικών σχολείων και ακατάλληλες για χρήση από Νηπιαγωγεία, αίθουσες που επιτάσσονται κατόπιν αιφνιδιαστικών κλιμακίων της Δημαρχίας Μπακογιάννη, ερήμην των σχολικών μονάδων, των Δ/ντών των σχολείων και των συλλόγων διδασκόντων. Μιλάμε για αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, αίθουσες τμημάτων Ένταξης, τάξεων Υποδοχής, εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του καθημερινού ωρολογίου προγράμματος και άλλων αναγκαίων χώρων, όπως προαύλια που χρησιμοποιούνται κι ως χώροι για τη Φ. Αγωγή.
Οι συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και γενικά στην εκπαίδευση θα είναι ολέθριες.
Η μεθόδευση τους αυτή υποβαθμίζει την εκπαίδευση τόσο των νηπίων όσο και των μαθητών των Δημοτικών σχολείων. Τα Δημοτικά στερούνται δια παντός αναγκαίους χώρους κι εμποδίζεται αμετάκλητα η ανάπτυξη του μαθητικού δυναμικού που διαβιεί εντός των ορίων τους. Την ίδια στιγμή εγείρονται σοβαρά ζητήματα ασφάλειας από την κοινή συνύπαρξη, είσοδο, αποχώρηση και προαυλισμό νηπίων και μαθητών του Δημοτικού, λόγω του υπάρχοντος σχεδιασμού των κτηριακών υποδομών.
Δεν δημιουργούν υποδομές για τη λειτουργία του δημόσιου νηπιαγωγείου και δεν εξασφαλίζουν την ουσιαστική λειτουργία του, αλλά ανακυκλώνουν τις υπάρχουσες υποδομές του Δημόσιου σχολείου
Στο σύλλογό μας, στο 162ο ΔΣ Αθηνών, ο δήμος θέλει να πάρει την αίθουσα μουσικής, όπου με πολλά χρήματα έχει μετατραπεί με ειδική επένδυση για να απορροφά τον ήχο καθώς και ειδικές εγκαταστάσεις και τη βιβλιοθήκη. Να σημειώσουμε ότι και οι δύο αίθουσες βρίσκονται στον πρώτο όροφο, πράγμα εντελώς ακατάλληλο για παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Καταγγέλλουμε όσους απεργάζονται αυτά τα σχέδια που όχι μόνο δεν απαντούν στους αγώνες μας για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή κι εκπαίδευση, αλλά στην ουσία την υπονομεύουν, την ευτελίζουν, την απαξιώνουν. Δεν δημιουργούν υποδομές για τη λειτουργία του δημόσιου νηπιαγωγείου και δεν εξασφαλίζουν την ουσιαστική λειτουργία του, αλλά ανακυκλώνουν τις υπάρχουσες υποδομές του Δημόσιου σχολείου στερώντας ζωτικούς χώρους από άλλα παιδιά για να κρύψουν τις τεράστιες ευθύνες τους!
Η υποβάθμιση αυτή έρχεται να προστεθεί στις ήδη εξαιρετικά υποβαθμισμένες κτηριακές υποδομές σχολείων που έχουν τα περισσότερα κατασκευαστεί τη δεκαετία του ’60. Αρκετά νηπιαγωγεία της πόλης μας έχουν ήδη πολλά κτηριακά προβλήματα, αφού στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα και ακατάλληλα οικήματα, σε πολύ μικρές αίθουσες δημοτικών σχολείων κ.ά. Αντί ο δήμος λύσει τα υπάρχοντα κτιριακά προβλήματα, τα διογκώνει!
Τον Δεκέμβριο του 2020 το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε την ίδρυση 9 νηπιαγωγείων σε οικόπεδα ιδιοκτησίας του Δήμου. Αντί όμως, να απαιτήσει ένα εκταταμένο πρόγραμμα ανέγερσης νέων σύγχρονων κτηρίων, αποφάσισε να κάνει χρήση containers ελαφρού τύπου, εκμεταλλευόμενος τον νόμο 4610/2019 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, εισάγοντας έτσι στην πόλη 40 τέτοιες αίθουσες!
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στις 2/3 εστάλη από την Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Α’ Αθήνας το παρακάτω email στα νηπιαγωγεία
«ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2021-2022
Παρακαλούμε κατά την εγγραφή των μαθητών να ενημερώνετε τους γονείς ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.»
Αποδεικνύεται λοιπόν μετά από αυτή την κίνηση της Α/θμιας ότι η εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής στην Αθήνα δεν είναι καθόλου δεδομένη και ενδεχομένως να παγώσει ξανά, ενώ, αν τελικά εφαρμοστεί, αυτό θα γίνει με πολλές μετακινήσεις νηπίων/προνηπίων στα σχολεία αφού ο Δήμος Αθήνας μετά από 4 χρόνια δεν έχει εξασφαλίσει τις απαραίτητες κτιριακές υποδομές.
Να εφαρμοστεί η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή/εκπαίδευση στον δήμο της Αθήνας το 2021-22. Απαιτούμε όλες τις αναγκαίες, κατάλληλες υποδομές, χρηματοδότηση και προσωπικό.
Καταγγέλλουμε το Δήμο της Αθήνας, το Υπουργείο Παιδείας και την Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Α΄ Αθήνας που αξιοποιούν το νόμο της κ. Κεραμέως για 25άρια τμήματα και την εγκληματική πολιτική για στοίβαγμα των νηπίων και προνηπίων και μαθητών του Δημοτικού εν μέσω πανδημίας, αφού τα σχολεία δεν θα μπορούν να μικρύνουν τα τμήματα τους καθώς δεν θα περισσεύει καμία αίθουσα. Επιχειρούν ταυτόχρονο σχέδιο για εκτεταμένες μετακινήσεις νηπίων και μαθητών και εγκατάσταση κάποιων κοντεινερς, ώστε σε συνδυασμό με την αρπαγή των αιθουσών από τα Δημοτικά, να πλαστογραφήσουν τις ανάγκες στέγασης του δίχρονου νηπιαγωγείου και να τις περιορίσουν στο μισό! Αυτή είναι η πολιτική τους: Υποβάθμιση και συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και του Νηπιαγωγείου! Ελάχιστα χρήματα για τις ανάγκες των παιδιών που φοιτούν ή θα φοιτήσουν στα δημόσια σχολεία της πόλης μας.
Απαιτούμε εδώ και τώρα η Δημοτική Αρχή του κ. Μπακογιάννη καθώς και οι εμπλεκόμενοι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι κ. Αποστολόπουλος, κ. Καλαμπόκας, κ. Σκιάδας να αναλάβουν την ευθύνη εύρεσης κατάλληλων χώρων για την στέγαση των νηπίων και την κάλυψη των αναγκών της λειτουργίας νέων τμημάτων, και να μην προβούν σε επιτάξεις αιθουσών χωρίς την έγκριση των συλλόγων διδασκόντων.
Λύσεις υπάρχουν και έχουν υποδειχθεί σε πολλές περιπτώσεις.
Διεκδικούμε:
• Να εφαρμοστεί η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή/εκπαίδευση στον δήμο της Αθήνας το 2021-22. Απαιτούμε όλες τις αναγκαίες, κατάλληλες υποδομές, χρηματοδότηση και προσωπικό.
• TΩΡΑ ο Δήμος της Αθήνας να προβεί σε ενεγέρσεις βαρέως τύπου νηπιαγωγείων στα οικόπεδα, απαλλοτριώσεις, ενοικιάσεις και διαμορφώσεις χώρων – ως παραρτήματα με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν σε κάθε νηπιαγωγείο και κάθε περιοχή. Ταυτόχρονα και χωρίς καμιά καθυστέρηση πρέπει να ξεκινήσει ο σχεδιασμός, η δέσμευση χώρων και το πρόγραμμα ανέγερσης νέων νηπιαγωγείων. Να αναζητηθεί και να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση, να λυθούν άμεσα όλα τα γραφειοκρατικά προβλήματα στην εξασφάλιση και απόδοση οικοπέδων για ανέγερση σχολικών κτιρίων. Toνίζουμε, επίσης, ξανά ότι ως Σύλλογος δεν θα ανεχθούμε να στοιβαχθούν νήπια, προνήπια και νηπιαγωγοί μέσα σε κοντέινερς σε οικόπεδα και σε αυλές Δημοτικών.
• Μέτρα για την ενημέρωση όλων των γονέων για την υποχρέωσή τους να εγγράψουν όλα τα παιδιά 4 ετών στα δημόσια νηπιαγωγεία της περιοχής τους στην περίοδο των εγγραφών 1-19 Μαρτίου.
• Να καταργηθεί το όριο των 16 μαθητών για την ίδρυση νηπιαγωγείου και να εφαρμοστεί η αναλογία εκπαιδευτικού/νηπίων στο 1/15.
• Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί/ μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία για την κάλυψη όλων των αναγκών (απόφαση ΓΣ Αριστοτέλη).
• Κάλυψη όλων των νηπιαγωγείων με το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό.
• Κρατική χρηματοδότηση για την πλήρη κάλυψη της λειτουργίας (υποδομές, εξοπλισμός, προσωπικό) όλων των νηπιαγωγείων.