Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Κοινωνία

Συγκοινωνίες: «Ούτε μία ρόδα, ούτε ένα μπουλόνι» δεν πρόσθεσε η κυβέρνηση

16/03/2021
σε Κοινωνία
Συγκοινωνίες: «Ούτε μία ρόδα, ούτε ένα μπουλόνι» δεν πρόσθεσε η κυβέρνηση
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Δημήτρης Σταμούλης

▸ Πάνω από 180 κρούσματα σε οδηγούς αστικών λεωφορείων το τελευταίο εξάμηνο, ένας θάνατος 54χρονου, ανύπαρκτα μέτρα προστασίας. Στόλος από σαράβαλα αλλά και μπάσιμο των ΚΤΕΛ στο συγκοινωνιακό έργο. Αυτή είναι η «απάντηση» της κυβέρνησης στο εκρηκτικό πρόβλημα των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Από το περασμένο καλοκαίρι ο ΕΟΔΥ έχει επισημάνει στις οδηγίες του ότι «ο συνωστισμός πολλών επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) μπορεί να συντελέσει στη διασπορά του ιού» αλλά και ότι «οι εργαζόμενοι των ΜΜΜ έχουν αυξημένο κίνδυνο να μολυνθούν με κορονοϊό». Ωστόσο η κυβέρνηση δεν έχει κάνει σχεδόν τίποτα έναν χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, με τον πρωθυπουργό μάλιστα να ισχυρίζεται από τη βουλή ότι… δεν κολλάει τόσο στα ΜΜΜ!

Τελικά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μόλις προ ημερών παραδέχτηκε ότι «η χρήση ΜΜΜ εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους διάδοσης του κορονοϊού», δρομολογώντας διαδικασίες προμήθειας συσκευών διασφάλισης συνεχούς απολύμανσης του εσωτερικού αέρα σε όλα τα Μέσα.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Allou Fun Park/Cosco/Speedex: Ο αποφασιστικός αγώνας έφερε νίκες

Άθλιες συνθήκες στην Πλάτη Έβρου

Για τη δραματική κατάσταση που βιώνουν εργαζόμενοι αλλά και επιβατικό κοινό μίλησε στο Πριν ο Σταύρος Μανίκας, μέλος ΔΣ του συνδικάτου ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ. Όπως τόνισε, πρόσφατα πέθανε 54χρονος οδηγός χωρίς υποκείμενο νόσημα, ένας 42χρονος βρέθηκε για 10 μέρες σε ΜΕΘ, ενώ 8 νέα κρούσματα εντοπίστηκαν πρόσφατα στο αμαξοστάσιο Πειραιά. Τουλάχιστον 180 εργαζόμενοι έχουν νοσήσει το τελευταίο εξάμηνο, με τη διοίκηση να προσπαθεί να τα αποκρύπτει. Όσο για την ιχνηλάτηση, αυτή είναι ανύπαρκτη. Στην περίπτωση του 54χρονου, τεστ ζητήθηκαν σε δύο μόλις οδηγούς της βάρδιας του.

Παρά τις προτάσεις του συνδικάτου προς τη διοίκηση να ληφθούν άμεσα μέτρα, όπως εγκατάσταση πλεξιγκλάς στην καμπίνα του οδηγού με αξιοποίηση της τεχνογνωσίας των συνεργείων, τίποτε δεν έγινε. Σήμερα το μόνο διαχωριστικό που υπάρχει είναι μία αλυσίδα ή διαφανής… μεμβράνη, ενώ στους οδηγούς παραδίδονται μόλις 50 μάσκες για ένα μήνα.

Πρόσφατα ο αρμόδιος υπουργός Κ. Καραμανλής προκειμένου να δείξει το… έργο της κυβέρνησης, είπε ότι «σε σχέση με τον περασμένο Σεπτέμβριο, έχουμε κάθε μέρα 3.000 περισσότερα δρομολόγια λεωφορείων στην Αθήνα». Ο Στ. Μανίκας ωστόσο αμφισβητεί αυτό το στοιχείο αφού «η τηλεματική εδώ και καιρό είναι προβληματική καθώς δεν υπάρχει σχετική συντήρηση, ούτε τεχνική υποστήριξη».

Σε πολλές γραμμές τα οχήματα δεν την «αναγνωρίζουν», στέλνουν λάθος μήνυμα στις στάσεις, με τραγελαφικό παράδειγμα λεωφορείο να φαίνεται ότι κάνει δρομολόγιο προς… Αίγινα! Να σημειωθεί δε ότι οι 60 γραμμές που έχουν παραδοθεί στα ΚΤΕΛ είναι εκτός τηλεματικής καθώς ενώ θα έπρεπε με δικά τους έξοδα να έχουν εγκαταστήσει τον αναγκαίο εξοπλισμό, δεν το έπραξαν.

Πόσα λεωφορεία ωστόσο κινούνται σήμερα στο λεκανοπέδιο; Εάν εξαιρέσουμε τα 300 «νοικιασμένα» των ΚΤΕΛ «ούτε ένα νέο όχημα, ούτε μία ρόδα, ούτε ένα μπουλόνι», όπως είπε χαρακτηριστικά, ο Στ. Μανίκας, «δεν έχουν προστεθεί στον στόλο του ΟΣΥ». Περίπου 400 λεωφορεία «σκουριάζουν» στα αποψιλωμένα, από τεχνίτες και ανταλλακτικά, συνεργεία. Η κυβέρνηση το μόνο για το οποίο μεριμνά είναι να παραδίδει τμήματα των δημόσιων συγκοινωνιών σε ιδιωτικά συμφέροντα.

Σήμερα υπάρχουν μόλις 2.500 ενεργοί οδηγοί όταν το 2008-09 υπήρχαν 5.500 οδηγοί και 2.000 ενεργά λεωφορεία

Μετά το «μπάσιμο» των ΚΤΕΛ, το επόμενο βήμα ήταν ο περίφημος διαγωνισμός leasing για προμήθεια 300 λεωφορείων, ο οποίος όμως δεν έλαβε έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού παρουσίασε οχήματα χωρίς ανοιγοκλειόμενα παράθυρα! Φυσικά το θέμα θα διευθετηθεί και θα γίνει πραγματικότητα η πανάκριβη ενοικίαση μεταχειρισμένων λεωφορείων δεκαετίας για 3 ή 4 χρόνια, με μηνιαίο κόστος έως 2.800 ευρώ και συνολικά περίπου 38 εκατ. ευρώ.

Ενώ από την μπίζνα αυτή θα βγουν αρκετοί ωφελημένοι «ανάδοχοι» του διαγωνισμού, κατά πληροφορίες οι Σαρακάκης, Παπαδάκης και Εθνική Leasing. Όσο για την αγορά νέων οχημάτων, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υποσχέθηκε δύο διαγωνισμούς για 800 και 700 οχήματα αντίστοιχα, τα οποία δεν πρόκειται να παραδοθούν όλα ως το… 2024!

Όμως δεν λείπουν μόνο λεωφορεία αλλά και οδηγοί. Σήμερα υπάρχουν μόλις 2.500 ενεργοί οδηγοί όταν το 2008-09 υπήρχαν 5.500 οδηγοί και 2.000 ενεργά λεωφορεία. Με τα μνημόνια και τη μαζική φυγή μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων, καμιά κυβέρνηση δεν προχώρησε σε προσλήψεις.

Βέβαια η παρούσα κυβέρνηση «καμαρώνει» για την fast track πρόσληψη 609 ατόμων, εκ των οποίων οι 367 ήδη προετοιμάζονται να πιάσουν τιμόνι. Όμως οι νέοι εργαζόμενοι θα οδηγούν τα… σαράβαλα που υπάρχουν. Ενώ και ο σχετικός διαγωνισμός δέχτηκε πολλές αμφισβητήσεις, έγινε εκτός ΑΣΕΠ, με μαζικές ενστάσεις, με «ελεγχόμενη» κυβερνητικά επιτροπή, ενώ ο τελικός πίνακας προσληφθέντων άλλαξε κατά 40% (!) λόγω των παρατυπιών που βρέθηκαν.

 «Μετρημένες» μάσκες και απολυμάνσεις

Προκαλεί σοβαρά ερωτήματα το γεγονός ότι οι γιατροί εργασίας της ΟΣΥ δεν συμμετέχουν στην επιτροπή διαχείρισης της επιδημίας, όπως καταγγέλλει η Ενωτική Αγωνιστική Συνεργασία ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ. Οι έμπειροι και επιστημονικά καταρτισμένοι γιατροί δεν έχουν αρμοδιότητα να δίνουν συμβουλές στους εργαζόμενους, καθώς το έργο αυτό ανατέθηκε σε άλλο τμήμα με επικεφαλής… μηχανικό! Οι εργαζόμενοι απαίτησαν επίσης τον έγκαιρο εμβολιασμό τους ως ομάδα υψηλού κινδύνου λόγω της φύσης του επαγγέλματός τους, ωστόσο και εδώ υπήρξε η αρνητική απάντηση των αρμοδίων αρχών.

Αλλά και τη λήψη μιας σειράς μέτρων προστασίας όπως επαρκής αριθμός μασκών στους οδηγούς, τακτική απολύμανση οχημάτων ανά δύο ημέρες και όχι ανά εβδομάδα ή και δεκαήμερο όπως συμβαίνει στην πράξη. Δυστυχώς απέναντί τους οι εργαζόμενοι δεν έχουν μόνο τη διοίκηση αλλά και την πλειοψηφία του συνδικάτου που αρνείται να οργανώσει την αγωνιστική διεκδίκηση ακόμα και των πιο στοιχειωδών αιτημάτων.

Ετικέτες: Covid-19Δημήτρης ΣταμούληςεργαζόμενοιΛεωφορείαΣταύρος ΜανίκαςσυγκοινωνίεςΤο Θέμα
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Ρεκόρ θανάτων στην Ελλάδα το 2020

Επόμενο

Το πανόραμα των κινητοποιήσεων: Οι γειτονιές της οργής και της ελπίδας

Σχετίζεται με Άρθρα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων
από Δημήτρης Τζιαντζής
03/06/2025
0

Μαρία Δημάκου

ΣυνεχίστεDetails

Βασίλης Μάγγος: Δικάζονται στις 5/6 στην Καρδίτσα οι αστυνομικοί – βασανιστές

Βασίλης Μάγγος: Δικάζονται στις 5/6 στην Καρδίτσα οι αστυνομικοί – βασανιστές
από Κυριάκος Νασόπουλος
02/06/2025
0

Θεοπίστη Καπέτα ▸ Γιάννης Μάγγος στο Πριν: «Ο κόσμος φωνάζει και απαιτεί δικαιοσύνη» Την Πέμπτη 5 Ιουνίου στο εδώλιο του κατηγορουμένου πρόκειται να καθίσουν...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Το πανόραμα των κινητοποιήσεων: Οι γειτονιές της οργής και της ελπίδας

Το πανόραμα των κινητοποιήσεων: Οι γειτονιές της οργής και της ελπίδας

Ναρκοθετημένες διερευνητικές επαφές

Ναρκοθετημένες διερευνητικές επαφές

Σύγχρονη σκλαβιά για έλληνες μετανάστες στην Ολλανδία

Σύγχρονη σκλαβιά για έλληνες μετανάστες στην Ολλανδία

Πανδημία: Σε βαθύ «κόκκινο» τα νοσοκομεία, ενόχους κατασκευάζει η κυβέρνηση

17 Μάρτη-Σύνταγμα (6.30 μ.μ.): Μαζί με τους νοσοκομειακούς γιατρούς για την υγεία του λαού

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη
Αφιερώματα

Νερό… από κοινωνικό αγαθό σε ευκαιρία για νέα κέρδη

Φάκελος: Περιβάλλον Κερδών Δημήτρης Κοιλάκος* Μεγάλοι αγώνες για το νερό Το ότι το νερό είναι πηγή ζωής είναι αυτονόητο. Μάλιστα ...

03/06/2025
Εργαζόμενοι στην Cosco: Συνεχίζουν αγωνιστικά απαιτώντας νέα ΣΣΕ
Εργαζόμενοι

Allou Fun Park/Cosco/Speedex: Ο αποφασιστικός αγώνας έφερε νίκες

▸ Σημαντικές νίκες πέτυχαν το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι σε τρεις χώρους εργασίας του «σκληρού» ιδιωτικού τομέα, στο λιμάνι του ...

03/06/2025
Ακροβασίες 31/5/2025
Σκίτσο Ακροβασίες Βασίλης Παπαγεωργίου

Ακροβασίες 31/5/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

03/06/2025
Σχόλια στο Ημίφως 31/5/2025
Σκίτσο Σχόλια στο Ημίφως Βασίλης Παπαγεωργίου

Σχόλια στο Ημίφως 31/5/2025

Σκίτσο του Βασίλη Παπαγεωργίου

03/06/2025
ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων
Πολιτική

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Μαρία Δημάκου

03/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.