Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Κοινωνία Εκπαίδευση

Αξιολόγηση: Επαναφορά του επιθεωρητισμού για σχολεία της αγοράς

Ο κόσμος της ζωντανής εκπαίδευσης θα ακυρώσει τα σχέδιά τους

22/02/2021
σε Εκπαίδευση
Αξιολόγηση: Επαναφορά του επιθεωρητισμού για σχολεία της αγοράς
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Βαγγελίτσα Δινοπούλου

▸ Το νομοθετικό μπαράζ της κυβέρνησης που σαρώνει την εκπαίδευση, από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο, συνεχίζεται.

Ο νόμος Κεραμέως και υπουργική απόφαση με τίτλο «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», αποτελούν το «νέο» νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση.

Χρόνια μετά την κατάργηση του επιθεωρητισμού στα σχολεία, και παρά το γεγονός ότι η εκπαιδευτική κοινότητα έχει στείλει στον κάλαθο των αχρήστων δεκάδες απόπειρες εφαρμογής της αξιολόγησης με όποιο μανδύα και αν εμφανίστηκαν, η εφαρμογή της σε όλα τα επίπεδα αναδεικνύεται σε στρατηγικής σημασίας στόχος για το κράτος, το κεφάλαιο και τους υπερεθνικούς οργανισμούς.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ

Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ ενάντια σε αξιολόγηση και διώξεις στις 15/5

Ανατρέχοντας κανείς στο ΦΕΚ θα διαπιστώσει πως το ρήμα «διδάσκω» λείπει από το σχεδιάγραμμα που περιγράφει σχηματικά τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, αφού το βάρος δίνεται στο πολύπτυχο «ελέγχω, παρακολουθώ, εντοπίζω, ιεραρχώ, προσαρμόζω, αξιολογώ». Όλη η διαδικασία της εσωτερικής αυτοαξιολόγησης στηρίζεται σε άξονες που αφορούν στη διοικητική λειτουργία, στην ηγεσία της σχολικής μονάδας, στη διαχείριση των πόρων και την συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, δείχνοντας ξεκάθαρα το στίγμα του σχολείου που οραματίζονται.

αλούν τους εκπαιδευτικούς να αναλάβουν «δράσεις» και να επιλύσουν χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης, από το εκρηκτικό κτιριακό μέχρι την υποχρηματοδότηση, ανοίγοντας στην ουσία το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση και την επιχειρηματικότητα, μεταφέροντας έτσι την ευθύνη για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου!

Την ίδια στιγμή, οι ελάχιστοι δείκτες που αφορούν αυτή καθαυτή την εκπαιδευτική διαδικασία αναφέρονται στις καινοτόμες πρακτικές, τις ήπιες δεξιότητες (soft skills) και τις ψηφιακές δεξιότητες. Με άλλα λόγια στην στροφή της ολόπλευρης μόρφωσης στην εξειδίκευση, τον κατακερματισμό της γνώσης, την προσαρμογή του περιεχομένου του σχολείου στις δεξιότητες και την πληροφορία!

Έτσι τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών κατακερματίζονται, αν δεν εξαφανίζονται πλήρως, και τη θέση του μαζικού δημόσιου δωρεάν σχολείου παίρνει το φθηνό ανταγωνιστικό σχολείο της αγοράς, των ατελείωτων εξεταστικών φραγμών. Άλλωστε αυτό που μπορεί να ποσοτικοποιηθεί και μετρηθεί στις ρούμπρικές τους είναι οι επιδόσεις των μαθητών!

Προάγγελος της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που ακολουθεί, αποτελεί και ο άξονας που αναφέρεται στην «επαγγελματική ανάπτυξη» των εκπαιδευτικών. Με άλλα λόγια, το προσοντολόγιο για τις προσλήψεις αναπληρωτών που αμφισβητεί το δικαίωμα στην εργασία, καλώντας τους εργαζόμενους να αποδεικνύουν διαρκώς την «αξιοσύνη» και την καταλληλότητά τους να εργάζονται, κυνηγώντας αέναα προσόντα, επεκτείνεται και αφορά όλο το εκπαιδευτικό σώμα.

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εξοικειωθούν στον ανταγωνισμό, τον διαχωρισμό, την προσωπική ανέλιξη σε βάρος των υπολοίπων. Κάθε συναδελφική και συλλογική σχέση θα διαταράσσεται κάτω από το βάρος της «ατομικής» ευθύνης του καθενός στην συνολική βαθμολογική κατάταξη του σχολείου.

Όλο τα παραπάνω δεν αποτελούν μια εσωτερική διαδικασία ανατροφοδότησης. Αντίθετα το πλαίσιο και τα κριτήρια είναι εξωτερικά και αυστηρά καθορισμένα. Η αυτοαξιολόγηση γίνεται αυτολογοκρισία, αυτοπεριορισμός, εν τέλει αυτοπροσδιορισμός του έργου του εκπαιδευτικού με βάση αυτό που πιστεύει ότι θέλει να ακούσει ο εξωτερικός αξιολογητής, εν προκειμένω το κράτος.

Η εξωτερική αξιολόγηση είναι μια αξιολογική διαδικασία που ποσοτικοποιεί, καταμετρά, κατανέμει και κατηγοριοποιεί τις σχολικές μονάδες με βάση το πανοπτικό σύστημα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με εκθέσεις ανά σχολείο, ανά ομάδα σχολείων, ανά περιφέρεια και τελικά ανά την επικράτεια. Η δημοσιοποίηση των εκθέσεων σε πλατφόρμες με ελεύθερη πρόσβαση, όπως δείχνει και η διεθνής εμπειρία χρήσης τέτοιων διαδικασιών δημοσιοποίησης, δεν είναι τίποτε άλλο παρά η δημόσια πια κατάταξη των σχολείων σε «καλά» και «κακά», με ό,τι αυτό σημαίνει για τις άλλες νεοφιλελεύθερες πρακτικές στην εκπαίδευση, όπως χρηματοδότηση ανάλογα με τα αποτελέσματα, γονεϊκή επιλογή κ.ο.κ.

Το υπουργείο Παιδείας προκαλεί! Την ώρα που η εγκληματική διαχείριση της πανδημίας αφήνει τα σημάδια της στο κορμί της εργαζόμενης/άνεργης κοινωνικής πλειοψηφίας, την ίδια στιγμή που τα σχολεία και τα πανεπιστήμια παραμένουν κλειστά για σχεδόν ένα χρόνο (!), συνεχίζει χωρίς σταματημό το καταστροφικό της έργο.

Ο κόσμος της ζωντανής εκπαίδευσης, η βάση των εκπαιδευτικών πρέπει να ανατρέψει κάθε τέτοιο σχέδιο με την αγωνιστική δυναμική του. Με φάρο την αγωνιστική στάση και συσπείρωση των 77 πρωτοβάθμιων σωματείων της εκπαίδευσης, η πρωτοβουλία των οποίων οδήγησε στις ομόφωνες αποφάσεις των ομοσπονδιών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) για απεργία-αποχή! Έχοντας την εμπειρία της νικηφόρας μάχης του 2013-2014, του 2017 και με όπλο την απεργία-αποχή, σαν ένας άνθρωπος, η ζωντανή εκπαίδευση πρέπει να ορθώσει αδιαπέραστο τείχος αντίστασης απέναντι στους αξιολογητές.

Ετικέτες: ΑξιολόγησηΒαγγελίτσα ΔινοπούλουεκπαίδευσηΣχολεία
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Εγκληματική βία και καταστολή των ΜΑΤ στο ΑΠΘ (φωτο+βίντεο)

Επόμενο

Με νέες κινητοποιήσεις απαντούν σήμερα οι φοιτητές στην κυβερνητική βαρβαρότητα

Σχετίζεται με Άρθρα

Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ ενάντια σε αξιολόγηση και διώξεις στις 15/5

Εκπαίδευση: Ανυποχώρητος αγώνας κόντρα στην αξιολόγηση
από Κυριάκος Νασόπουλος
14/05/2025
0

▸Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην αξιολόγηση, τις διώξεις και τα πειθαρχικά, τις ιδιωτικοποιήσεις και την αντιεκπαιδευτική πολιτική διοργανώνουν την Πέμπτη 15 Μαΐο στη 1.30 μ.μ.,...

ΣυνεχίστεDetails

Γυρίζει στο σχολείο της η εκπαιδευτικός Χρύσα Χοτζόγλου-Δεκτή η αναστολή της δυνητικής αργίας

Γυρίζει στο σχολείο της η εκπαιδευτικός Χρύσα Χοτζόγλου-Δεκτή η αναστολή της δυνητικής αργίας
από Δημήτρης Τζιαντζής
12/05/2025
0

Μια σημαντική πρώτη νίκη του πανεκπαιδευτικού κινήματος αλληλεγγύης ενάντια στις διώξεις εκπαιδευτικών και τον κυβερνητικό αυταρχισμό-εμπορευματοποίηση της παιδείας αποτελεί η αποδοχή από το  Εφετείο...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Με νέες κινητοποιήσεις απαντούν σήμερα οι φοιτητές στην κυβερνητική βαρβαρότητα

Με νέες κινητοποιήσεις απαντούν σήμερα οι φοιτητές στην κυβερνητική βαρβαρότητα

Η αστυνομία δεν ταυτίζεται με τη δημοκρατία, το αντίθετο

Η αστυνομία δεν ταυτίζεται με τη δημοκρατία, το αντίθετο

Το απελευθερωτικό έργο της ΕΠΟΝ μέσα από τα μάτια της Άλκης Ζέη

Το απελευθερωτικό έργο της ΕΠΟΝ μέσα από τα μάτια της Άλκης Ζέη

Ξένη Μητσοβασίλη: Βράχος ασμίλευτος

Ξένη Μητσοβασίλη: Βράχος ασμίλευτος

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Το «πόρισμα» Καρώνη ξεπλένει την κυβέρνηση των δολοφόνων
Πολιτική

ΑΝΤΑΡΣΥΑ: Το «πόρισμα» Καρώνη ξεπλένει την κυβέρνηση των δολοφόνων

Ανακοίνωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ για το πόρισμα του Δημήτρη Καρώνη που χρειάστηκε 14 ολόκληρους μήνες για να πει ότι...υπάρχει «υψηλό ενδεχόμενο» ...

14/05/2025
Καμπάνια για δημόσιο σιδηρόδρομο, ακύρωση ιδιωτικοποιήσεων και εμπορευματοποίησης αγαθών
Κοινωνία

Καμπάνια για δημόσιο σιδηρόδρομο, ακύρωση ιδιωτικοποιήσεων και εμπορευματοποίησης αγαθών

Μια μεγάλη καμπάνια αποφάσισαν να οργανώσουν μια σειρά από πρωτοβάθμια σωματεία επιδιώκοντας την ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων εδώ και τώρα, με ...

14/05/2025
Εθνική Στρατηγική με στόχο τους «εγκληματίες» νέους
Νεολαία

Εθνική Στρατηγική με στόχο τους «εγκληματίες» νέους

Γιώργος Μουρμούρης ▸Η Εθνική Στρατηγική για την πρόληψη της βίας των ανηλίκων απαντά σε ένα πρόβλημα που πλάθει στα μέτρα ...

14/05/2025
Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ
Εκπαίδευση

Στοχοποίηση αγωνιστή από την ασφάλεια στο ΔΠΘ

Την παρουσία της έξω ακριβώς από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο στην Κομοτηνή, έκανε γνωστή η ασφάλεια. Ανήμερα των εκλογών, η ασφάλεια ...

14/05/2025
Εκπαίδευση: Ανυποχώρητος αγώνας κόντρα στην αξιολόγηση
Εκπαίδευση

Θεσσαλονίκη: Συγκέντρωση ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ ενάντια σε αξιολόγηση και διώξεις στις 15/5

▸Συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην αξιολόγηση, τις διώξεις και τα πειθαρχικά, τις ιδιωτικοποιήσεις και την αντιεκπαιδευτική πολιτική διοργανώνουν την Πέμπτη 15 ...

14/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.