Γιάννης Λαθήρας, Παναγιώτης Ξοπλίδης
Ο χαρακτήρας των Σαλονικιών είναι υπεύθυνος για την τραγική έξαρση της πανδημίας στην πόλη, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης και αντιπρόεδρο της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη. Η συνέντευξή του θα προκαλούσε μια ακόμα αφορμή για την τοπική ανεκδοτολογία αν η Θεσσαλονίκη δεν μετρούσε δεκάδες νεκρούς καθημερινά, με το υγειονομικό σύστημα να έχει καταρρεύσει, με την πόλη να έχει μπροστά της μια προοπτική ακόμα μεγαλύτερης κοινωνικής και οικονομικής καταστροφής και μετά το τέλος της πανδημίας.
Η άθλια συμμορία του Μητσοτάκη συνεχίζει να υποδεικνύει ως υπευθύνους τους νεολαίους, τους πολίτες και ιδιαίτερα τους ενεργούς και αγωνιζόμενους. Τα μόνα μέτρα που παίρνουν είναι οι απαγορεύσεις και τα δυσθεώρητα πρόστιμα, ενώ την ίδια στιγμή υβρίζοντας τον λαό, αξιοποιούν με χυδαίο, εκβιαστικό τρόπο την πανδημία, για να αδειάσουν τις τσέπες μας, να καταργήσουν το 8ωρο, να αφήνουν οι εργοδότες απλήρωτες τις υπερωρίες, να τσακίσουν και άλλο τις συντάξεις, να απαγορεύσουν τις απεργίες και τις διαδηλώσεις. Τι σχέση έχουν αυτά τα μέτρα με την πανδημία;
Η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική από αυτήν που παρουσιάζουν οι εγκληματίες κυβερνώντες και τα χρυσοπληρωμένα τους παπαγαλάκια στα ΜΜΕ.
Για ποια πόλη μιλάμε;
* μια πόλη που λόγω μνημονίων έκλεισαν δύο μεγάλα δημόσια νοσοκομεία (Λοιμωδών και Παναγία). Ο Άδωνις ήταν μάλιστα αυτός που έβαλε την υπογραφή του για αυτό και έλεγε τότε ότι πρέπει να κλείσουν κι άλλα. Όσα έμειναν δεν αναβαθμίστηκαν, δεν οχυρώθηκαν με προσωπικό και εξοπλισμό. Μια πόλη με ανύπαρκτη και κατεστραμμένη πρωτοβάθμια υγεία στις γειτονιές και τους γύρω Δήμους. Ο Άδωνις ως υπουργός Υγείας με την δημιουργία του ΠΕΔΥ διέλυσε τις δομές υγείας του ΙΚΑ βάζοντας π.χ. λουκέτο στα Ιατρεία Μενεμένης /Δενδροποτάμου και αφήνοντας το ΙΚΑ Αμπελοκήπων με μόλις 10 ιατρεία από 37. Την ίδια στιγμή η πόλη διαθέτει μεγάλα ιδιωτικά κέντρα με εμβέλεια σε όλα τα Βαλκάνια που κερδοσκοπούν ακόμα και αυτή την στιγμή ενώ διαφημίζονται από τους τοπικούς άρχοντες ως προορισμός τουρισμού υγείας!
* μια πόλη που έχει τις χειρότερες συγκοινωνίες στην Ευρώπη διαθέτοντας ένα και μοναδικό ΜΜΜ, τον ΟΑΣΘ, και αυτόν διαλυμένο με συνθήκες τριτοκοσμικές που χειροτέρεψαν ακόμα περισσότερο εν μέσω πανδημίας Τα υπερπλήρη σαράβαλα του ΟΑΣΘ συνιστούν την βασική εστία συνωστισμού και διάδοσης του ιού.
* μια πόλη με έντονη ατμοσφαιρική ρύπανση από τα ΕΛΠΕ και άλλες ρυπογόνες βιομηχανίες αλλά και τα ΙΧ που υποκαθιστούν την ανυπαρξία μαζικών μέσων μεταφοράς. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι η ρύπανση ευνοεί την διάδοση του ιού ενώ οι κάτοικοι βεβαρημένων περιβαλλοντικά περιοχών έχουν μικρότερη δυνατότητα αντίστασης στη νόσο λόγω εξασθενημένου ανοσοποιητικού.
* μια πόλη με έντονη συγκέντρωση εργατικού πληθυσμού στην βιομηχανική περιοχή της χωρίς μέσα προστασίας, μείωση ωραρίου κλπ.
* μια πόλη ιδιαίτερα πυκνοδομημένη, χωρίς ελεύθερους χώρους και πλατείες με ελάχιστα σημεία πρασίνου όπου κατέχει αρνητικό πανευρωπαϊκό ρεκόρ. Ακόμα κι αυτά τα εποφθαλμιά η λεγόμενη οικιστική ανάπτυξη (π.χ. ΔΕΘ), ενώ οι δήμαρχοι της περιοχές επιδίδονται μέσω των περιβόητων ΕΣΠΑ κυρίως σε ανακατασκευές και αναπλάσεις, όπου κυριαρχεί το μπετόν και η αντίληψη ενίσχυσης της αγοράς.
* μια πόλη που στηρίζει την οικονομία της στην αγορά του κέντρου με ανύπαρκτες υπηρεσίες και δομές στην περιφέρειά της, με κινητικότητα από όλη την Βόρεια Ελλάδα αλλά και τις βαλκανικές χώρες
* μια πόλη με σχολεία που λειτουργούν με άνω του μέσου όρου αριθμό μαθητών (πάνω από 25 ανά τάξη), ειδικά στις δυτικές συνοικίες αλλά και σε παμπάλαια, ακατάλληλα κτήρια στο κέντρο
* μια πόλη όπου η έντονη παρουσία της ακροδεξιάς και των ντόπιων υπερσυντηρητικών κύκλων της Εκκλησίας νομιμοποίησε και δημιούργησε πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη και διάδοση ανορθολογικών αντιλήψεων και στάσεων απέναντι στα μέτρα αυτοπροστασίας. Μια πόλη που ο Άδωνις, ο Άνθιμος, ο Βελόπουλος και το άθλιο σινάφι τους πουλούν μακεδονικές περικεφαλαίες, επιστολές του Ιησού, πασούμια του Παϊσίου για να γεμίζουν το πορτοφόλι τους από την απελπισία του λαού.
Η οφθαλμοφανής αρνητική επίδραση του ανεξέλεγκτου ανοίγματος του τουρισμού κατ’ απαίτηση των μεγιστάνων της «βαριάς βιομηχανίας μας» είχε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για την πόλη μας. Στις γειτονικές χώρες (Σερβία, Β. Μακεδονία, Ρουμανία, Βουλγαρία) το δεύτερο κύμα της πανδημίας ξεκίνησε από τα μέσα Ιουλίου, την ίδια εποχή που η Βόρεια Ελλάδα και η Θεσσαλονίκη άνοιγε για τουρισμό από αυτές τις χώρες!
Τέλος το φθινόπωρο, η ανάγκη για φθηνά εργατικά χέρια έφερε χιλιάδες εργάτες από τις ίδιες χώρες σε Πέλλα, Ημαθία κλπ. Πριν την Θεσσαλονίκη είχαμε έκρηξη της πανδημίας σε Χαλκιδική, Πέλλα όπου καταγράφηκαν συγκεκριμένες εστίες υπερμετάδοσης σε εργοστάσια επεξεργασίας αγροτικών προϊόντων.
Ακόμα και σήμερα μετά από δύο σχεδόν μήνες με εκατοντάδες καθημερινά κρούσματα στην πόλη, τα εργοστάσια στην Σίνδο, τα super market, μεγάλες επιχειρήσεις συνεχίζουν να λειτουργούν με συνωστισμό και υποτυπώδη υγειονομικά μέτρα. Υπό το φόβο της ανεργίας (που στην πόλη ήταν μεγαλύτερη του μέσου όρου και πριν την πανδημία) πολλοί εργαζόμενοι κρύβουν την ασθένειά τους ενώ εργοδότες εξαναγκάζουν άλλους να συνεχίσουν να δουλεύουν χωρίς μαζικά τεστ και μέσα προστασίας που στοιχίζουν.
Ας τελειώνει λοιπόν η ατομική ευθύνη, η Θεσσαλονίκη μετρά ήδη εκατοντάδες νεκρούς και για αυτό το έγκλημα οι υπεύθυνοι έχουν όνομα!
Είναι η κυβέρνηση στο σύνολό της, η κυρίαρχη τάξη και το πολιτικό της προσωπικό στην περιοχή.
Απαιτούμε:
- 30.000 μόνιμες προσλήψεις ιατρο-νοσηλευτικού προσωπικού
- Δημιουργία νέων Μ.Ε.Θ. και Μ.Α.Φ.
- Επίταξη των ιδιωτικών δομών υγείας και ένταξη τους στο σχεδιασμό αντιμετώπισης της πανδημίας
- Επαναλειτουργία των νοσοκομείων που έχουν κλείσει( Παναγία, Λοιμωδών) και ένταξη του 424 Γ.Σ.Ν στις νοσοκομειακές εφημερίες. Ολοκλήρωση της εγκαταλειμμένης πτέρυγας του νοσ. Παπανικολάου
- Συνταγογράφηση και μαζική δωρεάν διενέργεια τεστ covid.
- Κέντρα πρωτοβάθμιας δωρεάν υγείας πλήρως στελεχωμένα σε όλες τις γειτονιές και τους δήμους.
- Άμεση δημιουργία κέντρου covid σε κάθε Δήμο
- Άμεση γενναία χρηματοδότηση του Ε.Σ.Υ. Αποκλειστικά δημόσιο σύστημα υγείας για όλους ασφαλισμένους και ανασφάλιστους.
- Αύξηση του στόλου των λεωφορείων με νέα, σύγχρονα, φιλικά στο περιβάλλον οχήματα. Πύκνωση των δρομολογίων. Ενιαίο δημόσιο φορέα συγκοινωνιών με κοινωνικό χαρακτήρα.
- 15 μαθητές στο τμήμα στα σχολεία με όλα τα μέσα προστασίας μαθητών –εκπαιδευτικών για να παραμείνουν ανοιχτά.
- Άμεση ενίσχυση των αυτοαπασχολούμενων και των μικρών επιχειρήσεων.
- Μέσα προστασίας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς και μείωση του χρόνου εργασίας (6ωρο) χωρίς μείωση μισθού.
- Αποσυμφόρηση και μέσα προστασίας και φροντίδας για τα γηροκομεία, φυλακές, στρατόπεδα, δομές προσφύγων.
Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο pandiera.gr