Άννα Μπαχτή
▸ Οι «τηλεκλογές» εξελίχθηκαν σε Βατερλώ για την κυβέρνηση. Ο πρωτοφανής αυταρχισμός, η πραξικοπηματική άρνηση αποδοχής των παραιτήσεων όλων των υποψηφίων και η επιστράτευση του κομματικού μηχανισμού της ΝΔ δεν απέδωσαν.
Οι εκπαιδευτικοί με συντριπτικά ποσοστά αποχής πάνω από 92%, έδωσαν ηχηρή απάντηση στην αντιδραστική αντιεκπαιδευτική και αυταρχική πολιτική της κυβέρνησης. Οι δηλώσεις Πέτσα περί νίκης των μεταρρυθμιστικών δυνάμεων στη χώρα και ήττα εκείνων που δεν επιθυμούν να δουν την πρόοδο και έχουν φασίζουσες νοοτροπίες, είναι ένδειξη αλαζονείας αλλά και προϊόντος πανικού.
Δύο μέρες μετά, την Δευτέρα, η πολυδιαφημιζόμενη ετοιμότητα της κυβέρνησης για την «τηλεκπαίδευση» κατέρρευσε. Οι ευθύνες χάνονται ανάμεσα στους servers της Cisco Webex στο Λονδίνο και το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο. Αποδεικνύεται η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης, που συνεπικουρούμενη από λοιμωξιολόγους τύπου Μαγιορκίνη και τα καλοταϊσμένα ΜΜΕ, αντί να πάρει τα απαραίτητα μέτρα για να εξασφαλίσει ότι τα σχολεία θα μείνουν ανοιχτά και ασφαλή, προχώρησε σε lockdown στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η επιβολή της υποχρεωτικής λεγόμενης «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» ως «μονόδρομος αναγκαιότητας» που «ήρθε για να μείνει» αλλά και ισότιμης εκπαιδευτικής διαδικασίας, με κάλυψη της ύλης και απουσίες στους μαθητές, αποτελεί αντιδραστική απάντηση παραβλέποντας πως η «εξ αποστάσεως» δεν είναι εκπαίδευση.
Η εφαρμογή της λεγόμενης «τηλεκπαίδευσης» βαθαίνει τις ήδη οξυμένες κοινωνικές ανισότητες, όταν πάνω από το 30% των παιδιών δεν έχει καν τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό. Ταυτόχρονα είναι άλλοι οι όροι συμμετοχής, όταν έχεις laptop, άλλοι με κινητό και άλλοι με σταθερό τηλέφωνο(!). Οι εγκύκλιοι του υπουργείου Παιδείας καλούν τους εκπαιδευτικούς, ως φορολογικοί ελεγκτές να μοιράσουν τα ελάχιστα tablets που προμήθευσαν τα σχολεία μέσω «χορηγιών» με βάση το φορολογικό εισόδημα, την πολυτεκνία, την κάρτα ΟΑΕΔ κλπ. Το υπουργείο θεωρεί δεδομένο πως οι οικογένειες πρέπει να έχουν τρεις και τέσσερις υπολογιστές για να καλύψουν την «τηλεκπαίδευση» δύο παιδιών και την τηλεργασία του γονέα και βάζει απουσίες. Την ίδια στιγμή που πριν το κλείσιμο των σχολείων υπήρχαν μεγάλα κενά καθηγητών είναι εγκληματική η απαίτηση της κυβέρνησης για το προχώρημα δήθεν της ύλης ηλεκτρονικά, προκειμένου όχι μόνο να γίνουν όπως-όπως οι πανελλαδικές αλλά να λειτουργήσει από φέτος και η Τράπεζα Θεμάτων για την Ά Λυκείου. Η καθολική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση καταργείται στην πράξη και τα πιο φτωχά παιδιά πετιούνται εκτός σχολείου.
Η τηλεκπαίδευση είναι μία διαδικασία αποξενωτική. Με την πιστοποίηση των μαθητών πίσω από κλειστές κάμερες, την είσοδο «εξωσχολικών», την απουσία επαφής η παιδαγωγική πράξη διαλύεται. Ιδιαίτερα για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι συνθήκες είναι ισοπεδωτικές. Θεωρείται ατομική ευθύνη του εκπαιδευτικού να έχει όλο τον αναγκαίο τεχνολογικό εξοπλισμό για να δουλέψει σπίτι του, αφού το υπουργείο ενημέρωσε πως ο αριθμός των τηλεδιασκέψεων που μπορεί να πραγματοποιηθεί σε κάθε σχολείο εξαρτάται από την ταχύτητα του δικτύου. Έτσι, σε πάνω από το 60% των σχολείων μπορούν να πραγματοποιούν τηλεμαθήματα μέχρι πέντε καθηγητές από το χώρο εργασίας τους.
Η κυβέρνηση από το Μάρτιο δεν έδωσε δεκάρα τσακιστή για να ενισχύσει τη δημόσια εκπαίδευση. Όχι μόνο δεν πήρε μέτρα να κρατήσει τα σχολεία ανοιχτά, αλλά ούτε καν για να ενισχύσει με τεχνολογικό εξοπλισμό μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τα 80.000 laptops που διαφημίζει ότι εξασφάλισε είναι σταγόνα στον ωκεανό των 600.000 μαθητών και περίπου 70.000 εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Εξαιρετικής σημασίας ζήτημα είναι η πλήρης παράδοση της «τηλεκπαίδευσης» σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης στον ιδιωτικό κολοσσό της Cisco. Όσο τα κοινωνικά αγαθά αντιμετωπίζονται ως μπίζνες είναι σίγουρο ότι τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα θα λεηλατούνται. Απαιτούμε ανοικτά και ασφαλή σχολεία με 15 μαθητές στην τάξη, μαζικούς διορισμούς, μέτρα υγειονομικά. Δε συναινούμε στην ισοπέδωση των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων με την τηλεκπαίδευση. Απουσίες θα βάλουμε στην κυβέρνηση και όχι στους φτωχούς μαθητές μας. Καμία αποδοχή προχωρήματος της ύλης. Καμιά σκέψη για εξετάσεις και Τράπεζα Θεμάτων. Στο κοινωνικό lockdown της υπακοής σε μια εγκληματική πολιτική απαντάμε με αγωνιστικό lockdown στην πολιτική της κυβέρνησης!