Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Λογοτεχνία

Ο Ηρακλής Πουαρό γίνεται 100 χρονών

19/10/2020
σε Λογοτεχνία
Ο Ηρακλής Πουαρό γίνεται 100 χρονών
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Μσριάννα Τζιαντζή

Ο Ηρακλής Πουαρό, ένας πασίγνωστος ήρωας της μυθοπλασίας, γίνεται φέτος 100 χρονών, αφού ένας αιώνας πέρασε από τον Οκτώβριο του 1920, τότε που πρωτοεμφανίστηκε στο μυθιστόρημα της Άγκαθα Κρίστι Η μυστηριώδης υπόθεση στο Στάιλς. Άφθονα είναι τα αφιερώματα στον διεθνή Τύπο για τον ιδιοφυή ντετέκτιβ, αφού τα βιβλία της Κρίστι επιδεικνύουν αξιοσημείωτη αντοχή στον χρόνο. Ο Πουαρό, αν και Βέλγος στην καταγωγή, έχει γίνει εθνικό –και μάλιστα εξαγώγιμο– προϊόν της Βρετανίας. Ακόμα και ο «υπερκατάσκοπος» Γκάι Μπάρτζες, το τελευταίο 24ωρο πριν εγκαταλείψει για πάντα την Αγγλία για να αποφύγει την επικείμενη αποκάλυψη και σύλληψή του, αυτοσυστήθηκε σε ένα σπίτι που επισκέφθηκε ως Ρότζερ Στάιλς, δανειζόμενος αυτό το ονοματεπώνυμο από δύο διάσημα μυθιστορήματα της Άγκαθα Κρίστι: τη Μυστηριώδη υπόθεση στο Στάιλς και το Ποιος σκότωσε τον Ρότζερ Ακρόιντ.
Ο Ηρακλής Πουαρό γεννήθηκε μέσα στις φλόγες του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου –τότε εκτυλίσσεται η ιστορία στο Στάιλς– και μάλιστα δεν είναι γηγενής Άγγλος αλλά Βέλγος πρόσφυγας. Όμως, παρόλο που στις φλέβες του δεν τρέχει βρετανικό αίμα, οι Άγγλοι τον δέχονται και τον παραδέχονται, γίνεται πλούσιος και πασίγνωστος ως δαιμόνιος ντετέκτιβ και τον καλούν στα καλύτερα τα σπίτια. Και να φανταστεί κανείς ότι οι Άγγλοι είναι από τους πιο σνομπ λαούς του κόσμου.

Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στα αμερικανικά νουάρ μυθιστορήματα, καθώς και στο λεγόμενο γαλλικό «νεονουάρ», στον κόσμο του Ηρακλή Πουαρό η κοινωνία με τις συγκρούσεις της απουσιάζουν. Ασφαλώς υπάρχουν κοινωνικές τάξεις, αφέντες και δούλοι, αριστοκράτες και πληβείοι, όμως η ύπαρξή τους μοιάζει να οφείλεται σε κάποιους αιώνιους νόμους. Και αυτό που επίσης υπάρχει –και το οποίο ανακαλύπτει ο Πουαρό– είναι το Κακό που φωλιάζει στο μυαλό των ανθρώπων. Ένα Κακό που το τρέφουν η απληστία, η δίψα για εκδίκηση ή ο φόβος κάποιας ολέθριας αποκάλυψης. Σε αντίθεση με τους σίριαλ κίλερ, τα κίνητρα των δολοφονιών τις οποίες εξιχνιάζει ο Πουαρό είναι απολύτως ορθολογικά και ερμηνεύσιμα, αν και σε καμία περίπτωση ο φόνος δεν συγχωρείται.

Σε κοινέςΚατηγορίες

Ό,τι μπόρεσα να πάθω: Ένα οχυρό της σύγχρονης ποίησης

Ποίημα: Μαθήματα Ιστορίας

Η επιτυχία του Πουαρό δεν οφείλεται μόνο στη μαεστρία με την οποία ιχνηλατεί τον δολοφόνο στα βιβλία της Άγκαθα Κρίστι. Ο κινηματογράφος και η τηλεόραση έχουν επίσης συμβάλει στην κατασκευή του μύθου του. Ο Πουαρό, αν και απεικονίζεται ως άνθρωπος χωρίς παρελθόν και ρίζες, χωρίς προσωπική ζωή, χωρίς ερωτικές περιπέτειες, είναι ένας ολοκληρωμένος χαρακτήρας με τις συμπαθητικές εκκεντρικότητές του. Κορυφαίοι ηθοποιοί τον έχουν ζωντανέψει στο θέατρο και στη μεγάλη και τη μικρή οθόνη, όπως οι Τσαρλς Λότον, ο Πίτερ Ουστίνοφ, ο Άλμπερτ Φίνεϊ, ο Κένεθ Μπράνα. Όμως για πολλούς ο πιο πειστικός Πουαρό είναι ο Βρετανός Ντέιβιντ Σάτσετ, που πρωταγωνιστεί στη σειρά που προβάλλεται εδώ και αρκετούς μήνες στην ΕΡΤ1. Επί 25 χρόνια ο Σάτσετ υποδυόταν τον Πουαρό σε 70 τηλεταινίες, σε 13 κύκλους, τις οποίες έχουν παρακολουθήσει πάνω από 700 εκατομμύρια τηλεθεατές σε 100 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Με έναν τρόπο, τα βιβλία και οι ταινίες με τον Ηρακλή Πουαρό είναι ένας ύμνος στη δύναμη της ανθρώπινης διάνοιας. Ο Πουαρό εξιχνιάζει εγκλήματα, χωρίς να καταφεύγει στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, στις θεαματικές καταδιώξεις, στα υψηλής τεχνολογίας εγκληματολογικά εργαστήρια της αστυνομίας. Ούτε καν αυτοκίνητο δεν οδηγεί. Σε σύγκριση με τους περισσότερους ντετέκτιβ που βλέπουμε στις αμερικανικές ταινιές, μοιάζει με άνθρωπο των σπηλαίων. Ατσαλάκωτος, με το βαμμένο μαύρο μουστάκι του απ’ όπου δεν ξεφεύγει ούτε μια τρίχα, βρίσκει τον/την ένοχο χωρίς τα δεκανίκια του Ίντερνετ ή του DNA.

Με εξαίρεση τη Μυστηριώδη υπόθεση στο Στάιλς, όπου ο Ηρακλής Πουαρό κάνει το λογοτεχνικό ντεμπούτο του, οι περιπέτειές του εκτυλίσσονται σε έναν χώρο όπου ο χρόνος και η Ιστορία απουσιάζουν. Η βρετανική αυτοκρατορία ζει και βασιλεύει κι εμείς, οι μη περιούσιοι κάτοικοι άλλων χωρών, ρίχνουμε κλεφτές ματιές σε μια «βρετανικότητα» που μοιάζει με καρτ-ποστάλ: πύργοι, μπάτλερ, καμαριέρες, κομψά σερβίτσια, απόστρατοι στρατιωτικοί που υπηρέτησαν στην Ινδία, καλλιεργημένοι εφημέριοι, κοσμικές κυρίες. Ωστόσο, αυτό που φαίνεται αδυναμία του λογοτεχνικού σύμπαντος της Άγκαθα Κρίστι, εδώ λειτουργεί σαν πλεονέκτημα. Ο αναγνώστης ή ο τηλεθεατής ξέρει ότι δεν θα διαβάσει ούτε θα αντικρίσει αηδιαστικά ρεαλιστικές εικόνες και σκηνές φόνων, ότι ακόμα και τα πτώματα είναι τοποθετημένα με καλαισθησία. Επιπλέον, στη σειρά με τον Ντέιβιντ Σάτσετ, ο απόηχος του μοντερνισμού στην αρχιτεκτονική και την εσωτερική διακόσμηση είναι εμφανής.

 

Παραμύθια για ενήλικες οι ιστορίες του Πουαρό, αλλά αυτό δεν τις καθιστά λιγότερο απολαυστικές

Ξέρουμε ότι στην πραγματική ζωή δεν συμβαίνουν αυτά, ιδίως σήμερα που όλοι υμνούν τις θαυματουργές ιδιότητες της τεχνολογίας. Ό,τι δεν βλέπει το μάτι του ντετέκτιβ, το εντοπίζουν οι κάμερες και τα παγκόσμια δίκτυα παρακολούθησης. Παραμύθια για ενήλικες είναι οι ιστορίες του Ηρακλή Πουαρό, όμως αυτό δεν τις καθιστά λιγότερο απολαυστικές.

Ετικέτες: Μαριάννα Τζιαντζή
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Eλεύθεροι οι 8 μαθητές, παραμένουν οι στημένες κατηγορίες (Photos/Video)

Επόμενο

Δύο χρόνια μετά τη δολοφονία της Ζάκι ζητείται δικαιοσύνη!

Σχετίζεται με Άρθρα

Φωνές που δεν βοούν στην έρημο

Φωνές που δεν βοούν στην έρημο
από Δημήτρης Τζιαντζής
25/05/2025
0

Μαριάννα Τζιαντζή

ΣυνεχίστεDetails

O Τραμπ ανοίγει ξανά το κολαστήριο του Αλκατράζ

O Τραμπ ανοίγει ξανά το κολαστήριο του Αλκατράζ
από Δημήτρης Τζιαντζής
06/05/2025
0

Μαριάννα Τζιαντζή

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Δύο χρόνια μετά τη δολοφονία της Ζάκι ζητείται δικαιοσύνη!

Δύο χρόνια μετά τη δολοφονία της Ζάκι ζητείται δικαιοσύνη!

Η τηλεργασία αυξάνει κέρδη και εκμετάλλευση

Η τηλεργασία αυξάνει κέρδη και εκμετάλλευση

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 15-16 Οκτωβρίου

Ο κομμουνιστής «διευθυντής» που σέβονταν και οι αστοί

Ο όψιμος αντιφασισμός  των ΜΜΕ δεν τα «ξεπλένει»

Ο όψιμος αντιφασισμός των ΜΜΕ δεν τα «ξεπλένει»

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025
Διήμερο εκδηλώσεων στο Στέκι των Αναιρέσεων στη Θεσσαλονίκη
Ατζέντα

Διήμερο εκδηλώσεων στο Στέκι των Αναιρέσεων στη Θεσσαλονίκη

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων
Αγρότες

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Μαρία Δημάκου Πως τα κυβερνητικά λαμόγια βόσκησαν στον ΟΠΕΚΕΠΕ και ποιες είναι οι μεγάλες ευθύνες της ΚΑΠ και της ΕΕ ...

01/06/2025
Ας πούμε κάτι άλλο, για αλλαγή
Η δεύτερη ματιά

Ας πούμε κάτι άλλο, για αλλαγή

Γιώργος Τσαντίκος

01/06/2025
«Ριζοσπάστης»: «Κρατικό σκοτάδι» ή όταν βγαίνουν λάδι οι ιδιωτικοποιήσεις
Αριστερά

«Ριζοσπάστης»: «Κρατικό σκοτάδι» ή όταν βγαίνουν λάδι οι ιδιωτικοποιήσεις

Η επανακρατικοποίηση της «South Western Railway», που δραστηριοποιείται στη νοτιοδυτική Βρετανία, από την κυβέρνηση των Εργατικών, έγινε κάτω από το βάρος ...

01/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

Με το  Φεστιβάλ Αναιρέσεις  2025 φέρνουμε το καλοκαίρι στην πόλη της Πάτρας! Για μία ακόμα χρονιά επιστρέφουμε στο καλοκαιρινό ραντεβού ...

31/05/2025
Σχόλιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ σχετικά με την πρωτοβουλία του ΚΚΕ για την Παλαιστίνη
Αριστερά

Σχόλιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ σχετικά με την πρωτοβουλία του ΚΚΕ για την Παλαιστίνη

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ σημειώνει ότι η κοινή επιστολή κομμάτων για τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή αντανακλά το εύρος της αλληλεγγύης στον ...

31/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.