Γιώτα Ιωαννίδου
▸ Με μια κίνηση η οποία αποτελεί αντιδραστική πολιτική κλιμάκωση της κυβερνητικής τακτικής αλλά παράλληλα υποδηλώνει και φόβο απέναντι στις μαθητικές κινητοποιήσεις, η υπουργός Παιδείας ζητά από τους εκπαιδευτικούς να αποκλείουν τους καταληψίες από την «τηλετάξη».
Αδίστακτο και ξεδιάντροπο ΦΕΚ-Ιδιώνυμο προς τους εκπαιδευτικούς εξέδωσε η υπουργός Παιδείας για υποχρεωτική τηλεκπαίδευση στους μαθητές των κατειλημμένων σχολείων. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εξασφαλίσουν εκείνοι όλα τα μέσα για την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης και να κάνουν τους απουσιολόγους, αφού για την είσοδο στην «τηλετάξη» θα ζητούν πιστοποιητικό φρονημάτων κατάληψης, ώστε να αποκλείουν τους καταληψίες!
Με τον πιο ωμό τρόπο η κυβέρνηση δηλώνει ότι όχι μόνο δεν πρόκειται να υλοποιήσει κανένα από τα επείγοντα και δίκαια αιτήματα των μαθητών, αλλά σκοπεύει να καταστείλει και όποιον συνεχίσει να αντιδρά. Κι αφού αυτό δεν έγινε δυνατό με την επιστράτευση εισαγγελέων και «αγανακτισμένων γονιών», με τη λοιδορία και τη συκοφάντηση από τους πληρωμένους κονδυλοφόρους των ΜΜΕ, η κυβέρνηση επιχειρεί να το κάνει εκβιάζοντας τους εκπαιδευτικούς σε ρόλο απεργοσπασίας. Πρόκειται για μια αντιδραστική πολιτική κλιμάκωση της κυβερνητικής τακτικής, η οποία υποδηλώνει το φόβο της απέναντι σε μια μαθητική νεολαία που εν μέσω πανδημίας σηκώνει πάλι κεφάλι και αναγκάζει την κοινωνία να πάρει θέση. Στοχεύει στο κόψιμο οποιωνδήποτε αγωνιστικών δεσμών οικοδομούνται με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και δυναμώνουν ένα μαχόμενο μέτωπο ικανό να σπάσει το φράγμα της αντιλαϊκής πολιτικής τους και να επιβάλλει λύσεις. Θέλουν να εκδικηθούν το φάντασμα του Τεμπονέρα που ταράζει τον ύπνο τους και να διαμορφώσουν ένα εκπαιδευτικό προσωπικό αυλοκολάκων, θλιβερών παιδονόμων, απουσιολόγων, κατοχικών κουκουλοφόρων χωροφυλάκων και πρόθυμων απεργοσπαστών.
Μετά το σοκ του περσινού lockdown, την προσπάθεια πλήρους παθητικοποίησης των ανθρώπων απέναντι σε ένα «αόρατο» εχθρό και την ενοχοποίηση της ατομικής ευθύνης, τώρα απαιτούν από τους εκπαιδευτικούς να ακυρώσουν στην πράξη τον παιδαγωγικό τους ρόλο και να γίνουν τοποτηρητές κανόνων και εισαγγελείς συνειδήσεων στο σχολείο. Το στοίβαγμα 25 και 29 μαθητών στις τάξεις δεν υπονομεύει μόνο τα όποια μέτρα προστασίας της μάσκας από τον ιό αλλά ακυρώνει και την δυνατότητα μιας στοιχειώδους εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αντ’ αυτού οι εκπαιδευτικοί μετά τα πρώτα κρούσματα, καλούνται να μαθαίνουν γραφή και ανάγνωση εξ αποστάσεως στα παιδιά της Α΄ Δημοτικού, να προχωρούν την ύλη με τηλεκπαίδευση για τους μαθητές της Α΄ και της Γ΄ Λυκείου, που θα κληθούν στο τέλος να δώσουν εξετάσεις με Τράπεζα Θεμάτων ή πανελλαδικές αντίστοιχα. Δηλαδή να ακυρώσουν το ρόλο τους. Η διδασκαλία, η αγωγή παιδείας, πολιτισμού και αξιών περνά σε δεύτερη μοίρα, και πρώτιστο καθήκον γίνεται η επιβολή των αποφάσεων της κυβέρνησης, ο φόβος και η καταστολή όσων αντιδρούν.
Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να σταθούν στο πλευρό των μαθητών τους, διδάσκοντας συλλογικότητα, αγώνα και ελευθερία
Η κυβέρνηση και όλο το αστικό πολιτικό προσωπικό ελάχιστα απασχολείται με τη λήψη μέτρων στα σχολεία για να μείνει όρθια η εκπαίδευση, εν καιρώ πανδημίας. Τα χιλιάδες κενά, το στοίβαγμα των μαθητών στις τάξεις, η αποδυνάμωση της υγείας και τα απανωτά σκάνδαλα των μασκών είναι καταφανείς μάρτυρες της στάσης της. Η επιδίωξή της είναι με αφορμή την πανδημία να περάσει όλο το αντιδραστικό πλαίσιο εκπαιδευτικών μέτρων που θα οδηγήσει στη διάλυση του ήδη απαξιωμένου δημόσιου, υποχρεωτικού, δωρεάν σχολείου για όλα τα παιδιά, στην παράδοση του στις εταιρείες και την πλήρη καθυπόταξη όλων των ζωντανών του στοιχείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Ο ΣΕΒ, ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ, χρόνια τώρα προσπαθούν να πείσουν ότι το δημόσιο, δωρεάν σχολείο είναι περιττό έξοδο για την ανταγωνιστικότητα και την αγορά. Και προχωρούν στην απαξίωση του περιεχομένου και των δομών του και τη μετατροπή του σε σουπερμάρκετ δεξιοτήτων και εξεταστικό κέντρο ταξικής διαλογής. Τώρα θέλουν να του δώσουν τη χαριστική βολή, παρουσιάζοντάς την σαν αναπόφευκτο θάνατο λόγω Covid-19.
Η κυβέρνηση και η αστική τάξη θέλουν να καλύψουν τη βουή των επερχόμενων γεγονότων που κυοφορούνται με καταλύτη τη νέα γενιά, κάτω από εντολές υποταγής. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να σταθούν στο πλευρό των μαθητών τους, διδάσκοντας συλλογικότητα, αγώνα και ελευθερία. Να μη δεχθούν το ζόφο των κυβερνητικών και καπιταλιστικών προτεραιοτήτων ως κανονικότητα, υποθηκεύοντας το μέλλον. Αλλά να διεκδικήσουν μαχητικά και μέχρι τέλους το δικαίωμα στην παιδεία, την υγεία, την ελευθερία, τη ζωή!
Παρεμβάσεις: «Δεν θα γίνουμε “online” χωροφύλακες»
Ανακοίνωση που «ξεχειλίζει» οργή και αγανάκτηση για τα όσα ανακοίνωσε η Νίκη Κεραμέως εξέδωσαν οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Εκπαιδευτικών ΔΕ. «Τώρα που όλη η κυβερνητική εκστρατεία προσκρούει στα βράχια της αγωνιζόμενης νεολαίας, η υπουργός Παιδείας προχώρησε στο αδιανόητο. Με ένα χυδαίο και ανυπόγραφο σημείωμα λίγων γραμμών μετατρέπει τους εκπαιδευτικούς σε χωροφύλακες των μαθητών, σε όργανα καταστολής, σε ένα ιδιότυπο μηχανισμό “lock-out” που επιχειρεί να εκβιάσει τη νέα γενιά και να τσακίσει τις κινητοποιήσεις. Η ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ αποτελεί μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς», αναφέρει μεταξύ άλλων.
«Καλούμε τον κλάδο να καταγγείλει απερίφραστα τα αντιδημοκρατικά μέτρα καταστολής και ποινικοποίησης των μαθητικών κινητοποιήσεων που μετατρέπουν τους εκπαιδευτικούς σε χωροφύλακες των μαθητών. Καλούμε τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ άμεσα να καταδικάσουν και να απορρίψουν έμπρακτα τα νέα υπουργικά “φιρμάνια” {…} Είμαστε εκπαιδευτικοί και όχι οι χωροφύλακες των παιδιών μας! Αιδώς αργείοι!», καταλήγει.