Οι ταινίες που παίρνουν διανομή το καλοκαίρι είναι συνήθως είτε επανεκδόσεις κλασσικών έργων ή εύπεπτες κομεντί. Με το κινηματογραφικό τοπίο μετά την πανδημία να γίνεται αρκετά θολό, οι επιλογές για τα θερινά σινεμά και τις κλειστές αίθουσες είναι από φτωχές έως ελάχιστες. Το Pari του Ελληνο-Ιρανού σκηνοθέτη Σιαμάκ Ετεμάντι ξεχωρίζει στις ταινίες της εβδομάδας, τόσο για τις πολιτισμικές όσο και για τις πολιτικές του προεκτάσεις.
Η Παρί, μαζί με τον σύζυγό της, πιστοί μουσουλμάνοι και οι δυο, έρχονται στην Αθήνα από το Ιράν για να επισκεφτούν τον γιο τους που σπουδάζει στο Πολυτεχνείο. Μόνο που εκείνος έχει εξαφανιστεί, οπότε η μητέρα του θα ξεκινήσει μια ατέρμονη αναζήτηση στις πολυπολιτισμικές γειτονιές και τα αναρχικά στέκια της μεγαλούπολης, η οποία τελικά θα μεταμορφώσει και την ίδια.
▸ Πορτραίτο μιας Ιρανής μητέρας που ψάχνει τον γιο της στην Αθήνα της κρίσης
Κυρίαρχο πλεονέκτημα της ταινίας είναι η στιβαρή ερμηνεία της Γερμανο-Ιρανής πρωταγωνίστριας Μελίκα Φορουτάν που καταφέρνει να ισορροπήσει, μαζί με τους δεύτερους ρόλους της Σοφίας Κόκκαλη και της Λένας Κιτσοπούλου, την κατά τόπους χαοτική και παρωχημένη διαχείριση της πλοκής. Μέσα από μια διαδρομή στα γνωστά αλλά τελικά αφιλόξενα στενά του κέντρου, η γυναίκα συγκρούεται με τις φυλετικές και έμφυλες διακρίσεις αλλά και με τις διαφορετικές πολιτισμικές αφετηρίες των δυο λαών. Η σκηνοθεσία του Σιαμάκ Ετεμάντι δίνει έναn προσωπικό τόνο στο δράμα που εκτυλίσσεται, καθώς και ο ίδιος, αν και γεννημένος στην Τεχεράνη, ήρθε στην Αθήνα να σπουδάσει σκηνοθεσία.