Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός Ταινίες-σειρές

Απάνθρωποι Πόροι: «Η ανεργία είναι βία»

24/05/2020
σε Ταινίες-σειρές
Απάνθρωποι Πόροι: «Η ανεργία είναι βία»
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Μια μίνι σειρά που προβάλλεται στο Νetflix,  με επίκεντρο το μεγάλο κοινωνικό ζήτημα της εποχής μας, την ανεργία, και με βαρύ πυροβολικό έναν πρώην άσο του γηπέδου, τον Ερίκ Καντονά.

 

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αφιέρωμα 1η Μάη: Ταινίες για την εργασία και την εργατική τάξη

Adolescence: Πώς η «σειρά φαινόμενο» έγινε το βολικό άλλοθι της βρετανικής κυβέρνησης

Μαριάννα Τζιαντζή

 

Oι Απάνθρωποι Πόροι (Dérapages ή Ιnhuman Resources) είναι μια νέα γαλλική μίνι σειρά έξι επεισοδίων του Netflix. Εδώ τα ατού είναι δύο: αφενός το ότι ένα ψυχαγωγικό προϊόν ασχολείται με σοβαρότητα με το μεγαλύτερο ίσως κοινωνικό πρόβλημα της εποχής μας, την ανεργία, και αφετέρου ότι πρωταγωνιστής της σειράς είναι ένας πρώην σταρ –για την ακρίβεια «βασιλιάς»– του ποδοσφαίρου, ο Ερίκ Καντονά, που ανταποκρίνεται θαυμάσια σε αυτόν το ρόλο. Επιπλέον, καθώς η πανδημία δικαιολόγησε και επιτάχυνε δεκάδες εκατομμύρια απολύσεις σε όλο τον κόσμο, η σειρά αποκτά μια ιδιαίτερη επικαιρότητα.

 

Ο κεντρικός χαρακτήρας, ο 57χρονος Αλέν, πρώην στέλεχος επιχειρήσεων, ειδικευμένος στους «ανθρώπινους πόρους», δηλαδή στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, είναι εδώ κι 7 χρόνια άνεργος, καθώς η εταιρεία του προχώρησε σε περικοπές. Συντηρείται χάρη στο μισθό της γυναίκας του, κινδυνεύει να χάσει το σπίτι του και εργάζεται προσωρινά σε μια αποθήκη για 560 ευρώ το μήνα μικτά. Όταν σκύβει για διαβάσει την ετικέτα σε ένα χαρτοκιβώτιο, τρώει μια κλοτσιά στον πισινό από τον προϊστάμενό του επειδή τάχα τεμπελιάζει. Όμως ο Αλέν, αγνοώντας τη βιβλική εντολή, δε στρέφει και το άλλο μάγουλο, αλλά βαρά μια γερή κουτουλιά στον επιστάτη, στέλνοντάς τον για δυο μέρες στο νοσοκομείο — κάτι παρόμοιο είχε κάνει και ο ποδοσφαιριστής Καντονά το 1995, όταν μεγαλουργούσε με τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, απαντώντας στο ρατσιστικό σχόλιο ενός φιλάθλου.   Κι από εδώ αρχίζει η –ακόμα μεγαλύτερη– κατρακύλα. Σαν από μηχανής θεός, του προσφέρεται μια ευκαιρία να προσληφθεί σε ένα βιομηχανικό κολοσσό. Εδώ δεν αρκεί να υποβάλει το βιογραφικό του και να περάσει από συνέντευξη (ή από διαδοχικές συνεντεύξεις όπως συνηθίζεται), αλλά πρέπει να συμμετάσχει σε ένα «παιχνίδι ρόλων», ένα είδος ριάλιτι, μια τεχνητή κατάσταση ομηρίας, ώστε να επιδείξει τις ικανότητές του στη διαχείριση κρίσεων, όπως η προβλεπόμενη απόλυση 1.500 εργαζομένων της εταιρείας από ένα εργοστάσιό της.

 

Ο Αλέν «τσιμπάει» και, γαντζωμένος στην ελπίδα να βρει δουλειά, είναι αποφασισμένος να κάνει τα πάντα. Όταν όμως ανακαλύπτει ότι ο ίδιος είναι πιόνι σε ένα παιχνίδι που τον υπερβαίνει, θα γίνει από θύμα θύτης, θα σχεδιάσει και θα εφαρμόσει τους δικούς του κανόνες. «Η ανεργία είναι βία», θα πει αργότερα και «όποιος ψάχνει για δουλειά, είναι σε πόλεμο, οι νικητές επιβιώνουν, οι άλλοι ψοφάνε». Από επεισόδιο σε επεισόδιο, οι Απάνθρωποι Πόροι μεταλλάσσονται: από κοινωνικό και υπαρξιακό δράμα σε εταιρικό θρίλερ, σε οικογενειακό δράμα, σε θρίλερ φυλακής και τέλος σε δικαστικό θρίλερ και αντικαπιταλιστικό μανιφέστο, ικανοποιώντας τα γούστα κάθε θεατή. Ο Αλέν είναι ο άνεργος που αρνείται το ρόλο του «κακομοίρη». Αντεπιτίθεται. Σε ατομική βάση και σύμφωνα με τα κλασικά μοντέλα της μυθοπλασίας, αλλά το κάνει με πειστικότητα. Το σύστημα τον καταδικάζει λόγω της παραβατικής του συμπεριφοράς –που δεν εξαντλείται στην «κουτουλιά» αλλά έχει πλούσια συνέχεια– και, όπως διαπιστώνουμε, το ζήτημα δεν αφορά «έναν» παραβατικό άνεργο αλλά και το λεγόμενο «κοινωνικό συμβόλαιο» στο οποίο επί 40 χρόνια ο Αλέν υπάκουε: του ζήτησαν να σπουδάσει, να κάνει καριέρα, να κάνει παιδιά, να τα μορφώσει, να αγοράσει σπίτι με δάνειο, να είναι νομοταγής πολίτης. Όλα αυτά τα έκανε. Στα 50 του χρόνια, το σύστημα τον απέκλεισε, τον πέταξε έξω, όπως πέταξε στα σκουπίδια το «δικό του» κοινωνικό συμβόλαιο. Το σύμπαν του Αλέν γκρεμίζεται συθέμελα. Και να ‘ταν μόνο ο Αλέν…

«Όποιος ψάχνει για δουλειά, είναι σε πόλεμο. Οι νικητές επιβιώνουν. Οι άλλοι ψοφάνε».

 

Ο Αλέν δεν είναι «γλυκούλης». Δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο φιλανθρωπίας. Είναι χειριστικός, οξύθυμος, πληγώνει τα αγαπημένα του πρόσωπα χωρίς να είναι αυτή η πρόθεσή του. Όταν τα βράδια αργεί να γυρίσει σπίτι, επειδή ντρέπεται να πει στη γυναίκα του ότι μοιράζει φυλλάδια για πίτσες, δικαιολογείται ότι έπαιζε χαρτιά με φίλους και ότι «πέρασε καλά». Όταν κάποιος του δίνει συγχαρητήρια επειδή, αν και μεγάλης ηλικίας, επιμένει να ψάχνει για δουλειά, στέλνοντας βιογραφικά κ.λπ., του απαντά ότι απλώς κάνει ό,τι κάνει κι ένας σκύλος που τον βγάζουν βόλτα: κατουρά σε κάθε γωνία. Η σειρά βασίζεται στο μυθιστόρημα Cadres Noirs του βραβευμένου με Γκονκούρ Πιέρ Λεμέτρ, του οποίου επτά βιβλία έχουν εκδοθεί και στην Ελλάδα κι έχουν αποσπάσει πολύ θετικές κριτικές. Με λίγα λόγια, οι Απάνθρωποι Πόροι είναι μια πολιτική σειρά, με αντικαπιταλιστικές αιχμές, παρόλο που κάποιες στιγμές ρητορείας –πολύ σύντομες– θυμίζουν τον αθάνατο Νίκο Φώσκολο. Αξίζει να την δούμε και για την καθηλωτική ερμηνεία του Καντονά, ο οποίος εδώ δεν χρησιμοποιείται απλώς σαν «κράχτης» αλλά δίνει όγκο και πνοή στον ήρωα που υποδύεται. https://www.youtube.com/watch?v=8B7V3nIl8rs

Ετικέτες: Καντονά
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Περισκόπιο 24.05

Επόμενο

Support Art Workers: Παγκόσμια ημέρα πολιτισμού και δράσης

Σχετίζεται με Άρθρα

Επόμενο
Support Art Workers: Παγκόσμια ημέρα πολιτισμού και δράσης

Support Art Workers: Παγκόσμια ημέρα πολιτισμού και δράσης

Ενεργοποίηση της ακροδεξιάς με συνωμοσιολογία και ρατσισμό

Ενεργοποίηση της ακροδεξιάς με συνωμοσιολογία και ρατσισμό

Αναβάλλεται η συγκέντρωση αλληλεγγύης για το Grup Yorum στα Προπύλαια

Αναβάλλεται η συγκέντρωση αλληλεγγύης για το Grup Yorum στα Προπύλαια

Τρέχουν να προλάβουν τα χειρότερα στην ΕΕ

Τρέχουν να προλάβουν τα χειρότερα στην ΕΕ

Φύλλο 17-18.5

Μαύρο στη ΔΑΠ, δυνατότητες για την Attack στις φοιτητικές εκλογές

Ρατσιστικά τείχη και απελάσεις εξπρές

Ανατρεπτική απάντηση στην περίεργη εποχή

Πολιτικό γεγονός το Φεστιβάλ Αναιρέσεις

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Camping Αναιρέσεις: 12 με 20 Ιουλίου ετοιμαστείτε για Ερέτρια Ευβοίας
Ατζέντα

Camping Αναιρέσεις: 12 με 20 Ιουλίου ετοιμαστείτε για Ερέτρια Ευβοίας

16/05/2025
Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025

Διεθνή

Το καθεστώς Ερντογάν θέλει  τους Κούρδους ως «ανάχωμα»
Διεθνή

Το καθεστώς Ερντογάν θέλει τους Κούρδους ως «ανάχωμα»

από Χρίστος Κρανάκης
17/05/2025

Αφιέρωμα

H Eurovision ως «κολυμβήθρα του Σιλωάμ»
Παρεμβάσεις

H Eurovision ως «κολυμβήθρα του Σιλωάμ»

«Ενωμένοι από τη μουσική», διχασμένοι και φέτος από τη συμμετοχή του Ισραήλ στον διαγωνισμό παρά τη μονομερή καταπάτηση της εκεχειρίας ...

17/05/2025
Δίωξη Χρύσας Χοτζόγλου: Πρώτη νίκη, νέα μεθόδευση τιμωρίας
Εκπαίδευση

Δίωξη Χρύσας Χοτζόγλου: Πρώτη νίκη, νέα μεθόδευση τιμωρίας

Ακρίτας Καλούσης ▸ Εσπευσμένα την Τρίτη 20/5 η οριστική εκδίκαση,  νέα συγκέντρωση στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά (11.30 π.μ.) Σε συγκέντρωση ...

17/05/2025
Απαισιοδοξία και κοινωνική ρωγμή
Η δεύτερη ματιά

Απαισιοδοξία και κοινωνική ρωγμή

Γιώτα Ιωαννίδου

17/05/2025
Χιλιάδες διαδήλωσαν για την Παλαιστίνη και κατά της γενοκτονίας από Ισραήλ
Σχόλιο Πρώτης Σελίδας

Χιλιάδες διαδήλωσαν για την Παλαιστίνη και κατά της γενοκτονίας από Ισραήλ

Ήταν μία από τις πιο μαζικές κινητοποιήσεις αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη αυτή που έγινε στην Αθήνα, το μεσημέρι του Σαββάτου. 77 ...

17/05/2025
Χρύσα Χοτζόγλου: Με οργάνωση και επιμονή προχωράμε!
Εκπαίδευση

Χρύσα Χοτζόγλου: Με οργάνωση και επιμονή προχωράμε!

Χρύσα Χοτζόγλου

17/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.