Μαρία Ξιφαρά*
Η κατάσταση έχει ξεφύγει πλέον στο δίκτυο της Εθνικής Τράπεζας (ΕΤΕ) με την πίεση για στόχους και πωλήσεις. Στα πλαίσια της «κοινωνικής πολιτικής» της ΕΤΕ, ο πελάτης πρέπει με το ζόρι να αγοράζει προϊόντα και οι εργαζόμενοι «έχουν αδιαπραγμάτευτη υποχρέωση» να πιάνουν τους στόχους. Υπενθυμίζουμε στα στελέχη της τράπεζας ότι ο κανονισμός εργασίας δεν προβλέπει τίποτα από αυτά, ούτε θα τους κάνουμε τη χάρη να αποδεχτούμε ότι θα πληρωνόμαστε με βάση ό,τι πουλάμε. Δεν χαρίζουμε τα δικαιώματά μας! Δεν φτάνει που κλείνουν τα καταστήματα το ένα μετά το άλλο και οι πελάτες ψάχνουν κατάστημα με το κυάλι και ταλαιπωρούνται, δεν φτάνει που μειώνουν το προσωπικό και τον μισθό σε τόσους συναδέλφους στο δίκτυο, πιέζουν και για πωλήσεις!
«Ωραίος ο μετασχηματισμός, ευχαριστούμε δεν θα πάρουμε, δεν θα μεταλλαχτούμε σε κοράκια της τράπεζας. Έχουμε συνείδηση απέναντι στην κοινωνία, σε πολύ δύσκολες συνθήκες προσπαθούμε να εξυπηρετούμε τους πελάτες», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Πρόταση Προοπτικής εργαζομένων ΕΤΕ.
Ακολουθεί ενδεικτικό μήνυμα που στάλθηκε πριν λίγες μέρες σε καταστήματα της Βόρειας Ελλάδας, όπου μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής, και το επιστρέφουμε ως απαράδεκτο: «Εξυπακούεται ότι η στοχοθεσία είναι το ελάχιστο που απαιτεί η τράπεζα από εμάς, επομένως η επίτευξή της (τουλάχιστον) είναι αδιαπραγμάτευτη υποχρέωσή μας(!)». Επίσης, υπενθυμίζουμε κάποια σημεία από το μήνυμα του περιφερειακού διευθυντή από τις αρχές Απριλίου: «Η προσπάθεια πρέπει να είναι οργανωμένη και συνεχής. Να μην σταθείτε στα υπαρκτά προβλήματα –τα οποία άλλωστε υπάρχουν παντού– και να ασχοληθείτε θετικά και ενεργά με τα προϊόντα αυτά. Η προσπάθεια αφορά όλους τους εργαζόμενους στο κατάστημά σας και όλες τις ομάδες. Μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν […] Μιλάμε=Πουλάμε. Σε κάθε πελάτη Business πρέπει να επιδιώκουμε έντονα και αποτελεσματικά ασφαλίσεις αυτοκινήτων για τα αυτοκίνητα της επιχείρησης και των φορέων της αλλά και ασφάλιση υγείας για τους φορείς».
*μέλος ΔΣ του Συλλόγου Υπαλλήλων Εθνικής Τράπεζας (ΣΥΕΤΕ)