Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός

Ρόμα: Αφέντες και δούλοι, κάποτε στο Μεξικό

02/01/2019
σε Πολιτισμός, Ταινίες-σειρές
Ρόμα: Αφέντες και δούλοι, κάποτε στο Μεξικό
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Το ιδιότυπο ασπρόμαυρο φιλμ του Αλφόνσο Κουαρόν γίνεται μια αυτοαναφορική τοποθέτηση για την δύναμη της παράδοσης και της πυρηνικής οικογένειας

Έφη Καραχάλιου

Σε κοινέςΚατηγορίες

«Άγριοι»: Κανίβαλοι με… ρούχα και ιδέες!

Γιώργος Ζώης: Αρνούμαι να είμαι καλεσμένος στο Ισραήλ ενώ ο στρατός του δολοφονεί

Οι τίτλοι αρχής της ταινίας συνίστανται από μια αργόσυρτη απεικόνιση ενός δαπέδου με πλακάκια που καθαρίζονται και ξεπλένονται υπό τους στρόβιλους νερού που σχηματίζονται νωχελικά. Αυτό το μονοπλάνο ίσως να είναι  το μοναδικό σημείο που δεν κυριαρχεί η φιγούρα της Κλεό και αυτό γιατί δεν έχει ακόμα «συστηθεί» ο χαρακτήρας της στον θεατή. Η υπηρέτρια μιας μεσοαστικής οικογένειας συγκεντρώνει στο πρόσωπό της το δράμα τόσο της εργατικής τάξης εν γένει όσο και των φυλών των ιθαγενών εν μέσω των γεγονότων του «βάναυσου πολέμου» του Μεξικού της δεκαετίας του ’70.  Η επιστροφή του σκηνοθέτη στις πολιτιστικές του ρίζες, τον ωθεί στο να ανασύρει μια σειρά αναμνήσεων, που με τα ασαφή τους όρια αποτελούν μια πολιτική τοποθέτηση και ένα δημόσιο «κατηγορώ» ενάντια στην εγκάθετη φιλοαμερικάνικη κυβέρνηση που κατέπνιξε την εξέγερση των Μεξικανών φοιτητών και οδήγησε στη σφαγή του Τλατέλολκο, παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων του 1968.

Η Κλεό λοιπόν είναι μια νεαρή γυναίκα που ωστόσο έχει επωμιστεί κάπως δυσανάλογα τα βάρη μιας εξαμελούς οικογένειας ενός γιατρού, τους οποίους καταλήγει να υπηρετεί ακούραστα. Ούτε μια αχτίδα γέλιου δεν ξεφεύγει από τα σφιγμένα της χείλη και το μονίμως συμπονετικό της βλέμμα παρακολουθεί αδιάκοπα τα τέσσερα μικρά παιδιά, το φαγητό που ζεσταίνεται στην φωτιά, την μπουγάδα που στεγνώνει. Εικόνες βγαλμένες από το παρελθόν θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό την σύγχρονη γυναίκα, μητέρα και σύζυγο, που σπεύδει καθημερινά να επιτελέσει τους πολλαπλούς κοινωνικούς της ρόλους. Η Κλεό ωστόσο καθίσταται τραγικό πρόσωπο της ιστορίας, εφόσον μοιάζει στερημένη οποιασδήποτε ικανοποίησης από την ίδια την ζωή που με τόση αυταπάρνηση υπηρετεί, οπότε και καθηλώνεται σε ένα ρόλο τροφού και θεραπαινίδας (υπηρέτριας). Η κάμερα κινείται αργά καταγράφοντας κάθε γωνιά του σπιτιού που αποτελεί τον θλιβερό μικρόκοσμο της ίδιας και διακόπτεται από τις διάφορες μικροαγγαρείες με τις οποίες πρέπει να ασχοληθεί. Σε αντίστιξη τοποθετείται η λευκή, μορφωμένη σύζυγος του γιατρού που προσπαθεί απουσία του συζύγου να ενσωματώσει αυτό τον ρόλο, οπότε χαίρει αρχικά προνομίων, αλλά καταλήγει μέσα στο βαθιά πατριαρχικό περιβάλλον να καταπιέζεται ανάλογα(;) και να συμφιλιώνεται με την Κλεό, λέγοντας ότι ως γυναίκες είναι «πάντοτε μόνες».  Αυτή η σεναριακή υπερβολή ίσως  να αποτελεί από τα ελάχιστα ψεγάδια της ταινίας και εξηγείται μερικώς από την ίδια την (ταξική)καταγωγή και τις μνήμες του σκηνοθέτη.

Ο Αλφόνσο Κουαρόν ψάχνει βαθιά στο ασυνείδητό του και αναπαράγει εξωραϊσμένες ομολογουμένως εικόνες από την δική του ανατροφή στην συνοικία Ρόμα του Μεξικού όπου τοποθετείται και η ιστορία. Το αποτέλεσμα είναι μια νεορεαλιστική απεικόνιση, η οποία εκμεταλλευόμενη τα καλύτερα αισθητικά στοιχεία του σινεμασκόπ των 65mm δημιουργεί μια εικόνα χωρίς εντάσεις, χωρίς έντονα κοντράστ, με απαλό φως που όμως διαπερνά πρόσωπα και πράγματα. Η αφοπλιστική ερμηνεία ενός καστ ερασιτεχνών ηθοποιών στα πρότυπα του μεγάλου Σεργκέι Αϊζενστάιν έρχεται απλά να επιβεβαιώσει τον κοινωνικά χειραφετητικό πυρήνα αυτού του αυτοβιογραφικού στοιχήματος με την λήθη που βάλθηκε να κερδίσει ο Κουαρόν. Τους θεατές και τους κριτικούς ωστόσο τους κέρδισε ήδη.

 

 

Ετικέτες: ρομά
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Η επαναστατική θέληση, το ναυάγιο του Γκράνμα και ο θρίαμβος στην Αβάνα

Επόμενο

Μια παλιά ταινία, ένας ξεμαλλιάρης νεαρός και το κυρίως θέμα

Σχετίζεται με Άρθρα

Δολοφονία 11χρονης στην Ηλεία: Συνένοχοι πολιτεία και δικαιοσύνη

Δολοφονία 11χρονης στην Ηλεία: Συνένοχοι πολιτεία και δικαιοσύνη
από Κυριάκος Νασόπουλος
16/06/2024
0

▸Οργή και αποτροπιασμό προκαλεί η στυγερή δολοφονία 11χρονου κοριτσιού στην περιοχή Μυρτιά της Ηλείας από τον θείο της. Ο 37χρονος δολοφόνος είχε καταδικαστεί πρωτοδίκως...

ΣυνεχίστεDetails

Συνάντηση του ΝΑΡ με τον πρόεδρο της Πανελλαδικής Συνομοσπονδίας Ελλήνων Ρομά-Ελλάν Πασσέ, Βασίλη Πάντζο

Συνάντηση του ΝΑΡ με τον πρόεδρο της Πανελλαδικής Συνομοσπονδίας Ελλήνων Ρομά-Ελλάν Πασσέ, Βασίλη Πάντζο
από Δημήτρης Τζιαντζής
22/12/2023
0

▸Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19/12 συνάντηση αντιπροσωπείας του ΝΑΡ για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση με τον πρόεδρο της Πανελλαδικής Συνομοσπονδίας Ελλήνων Ρομά-Ελλάν Πασσέ, Βασίλη Πάντζο. Η...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Μια παλιά ταινία, ένας ξεμαλλιάρης νεαρός και το κυρίως θέμα

Μια παλιά ταινία, ένας ξεμαλλιάρης νεαρός και το κυρίως θέμα

Το τείχος γέμισε ρωγμές,ώρα να το γκρεμίσουμε!

Το τείχος γέμισε ρωγμές,ώρα να το γκρεμίσουμε!

The Americans: Σοβιετικοί κατάσκοποι με ανθρώπινο πρόσωπο

The Americans: Σοβιετικοί κατάσκοποι με ανθρώπινο πρόσωπο

Μαρία Δέγλερη: Δεν παραδίδουμε τις εισφορές μας στα golden boys  της Εθνικής

Μαρία Δέγλερη: Δεν παραδίδουμε τις εισφορές μας στα golden boys της Εθνικής

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»
Ατζέντα

Aνατρεπτική Συμμαχία για την Αθήνα: Εκδήλωση την Τρίτη «για την πόλη των αναγκών μας»

02/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025

Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»
Διεθνή

Πόλεμος μέχρι εξόντωσης μεταξύ Τραμπ και του «πολίτη Μασκ»

από Δημήτρης Τζιαντζής
06/06/2025

Αφιέρωμα

Αναιρέσεις 2025-Πόλεμος, ολοκληρωτισμός, εκμετάλλευση: Η εκδήλωση της 2ης ημέρας (Βίντεο)
Νεολαία

Αναιρέσεις 2025-Πόλεμος, ολοκληρωτισμός, εκμετάλλευση: Η εκδήλωση της 2ης ημέρας (Βίντεο)

Όλα τα βίντεο από την ενδιαφέρουσα εκδήλωση-συζήτηση για τις διεθνείς εξελίξεις Πόλεμος, ολοκληρωτισμός, εκμετάλλευση Αυτός ο κόσμος πρέπει να αλλάξει ...

06/06/2025
Νέο εργατικό δυστύχημα με εργαζόμενη ΟΤΑ – Στα 65 της δούλευε σε απορριμματοφόρο
Εργαζόμενοι

Νέο εργατικό δυστύχημα με εργαζόμενη ΟΤΑ – Στα 65 της δούλευε σε απορριμματοφόρο

Δεν έχουν τέλος οι θάνατοι εργαζομένων την ώρα του μεροκάματου με τελευταίο τραγικό περιστατικό το θανατηφόρο τροχαίο την Παρασκευή το ...

06/06/2025
Μπάσκετ: Ταξική σούζα στους τοξικούς προέδρους
Αθλητισμός

Μπάσκετ: Ταξική σούζα στους τοξικούς προέδρους

Κυριάκος Νασόπουλος Ξεκαθάρισμα λογαριασμών και επίδειξη ισχύος έκαναν στο παρκέ του μπάσκετ οι ιδιοκτήτες των ΚΑΕ Ολυμπιακού και Παναθηναϊκού. Η ...

06/06/2025
ΚΕΔΔΑ: Όχι στην ανάκληση ασύλου του πoλιτιικού-προσφυγα και δικηγόρου Günay Dağ
Δικαιώματα

ΚΕΔΔΑ: Όχι στην ανάκληση ασύλου του πoλιτιικού-προσφυγα και δικηγόρου Günay Dağ

Σε απεργία πείνας από τις 12 Μαΐου βρίσκεται ο Τούρκος αγωνιστής και δικηγόρος Günay Dağ, διαμαρτυρόμενος για την ανάκληση του ...

06/06/2025
Πριν: Μεγάλη στήριξη, συνεχίζουμε!
ΠΡΙΝ

Πριν: Μεγάλη στήριξη, συνεχίζουμε!

Πριν: Μεγάλη στήριξη, συνεχίζουμε! Μεγάλη είναι η ανταπόκριση των φίλων και συντρόφων του Πριν στο κάλεσμα για οικονομική ενίσχυση της ...

06/06/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.