Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός

Ρόμα: Αφέντες και δούλοι, κάποτε στο Μεξικό

02/01/2019
σε Πολιτισμός, Ταινίες-σειρές
Ρόμα: Αφέντες και δούλοι, κάποτε στο Μεξικό
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Το ιδιότυπο ασπρόμαυρο φιλμ του Αλφόνσο Κουαρόν γίνεται μια αυτοαναφορική τοποθέτηση για την δύναμη της παράδοσης και της πυρηνικής οικογένειας

Έφη Καραχάλιου

Σε κοινέςΚατηγορίες

Στη Θεσσαλονίκη στοχοποιήθηκε το ξέπλυμα της γενοκτονίας όχι ο Εβραϊσμός

Ο αγώνας για το δίκιο των λαών είναι δικός μας αγώνας – Για την ακύρωση της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ

Οι τίτλοι αρχής της ταινίας συνίστανται από μια αργόσυρτη απεικόνιση ενός δαπέδου με πλακάκια που καθαρίζονται και ξεπλένονται υπό τους στρόβιλους νερού που σχηματίζονται νωχελικά. Αυτό το μονοπλάνο ίσως να είναι  το μοναδικό σημείο που δεν κυριαρχεί η φιγούρα της Κλεό και αυτό γιατί δεν έχει ακόμα «συστηθεί» ο χαρακτήρας της στον θεατή. Η υπηρέτρια μιας μεσοαστικής οικογένειας συγκεντρώνει στο πρόσωπό της το δράμα τόσο της εργατικής τάξης εν γένει όσο και των φυλών των ιθαγενών εν μέσω των γεγονότων του «βάναυσου πολέμου» του Μεξικού της δεκαετίας του ’70.  Η επιστροφή του σκηνοθέτη στις πολιτιστικές του ρίζες, τον ωθεί στο να ανασύρει μια σειρά αναμνήσεων, που με τα ασαφή τους όρια αποτελούν μια πολιτική τοποθέτηση και ένα δημόσιο «κατηγορώ» ενάντια στην εγκάθετη φιλοαμερικάνικη κυβέρνηση που κατέπνιξε την εξέγερση των Μεξικανών φοιτητών και οδήγησε στη σφαγή του Τλατέλολκο, παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων του 1968.

Η Κλεό λοιπόν είναι μια νεαρή γυναίκα που ωστόσο έχει επωμιστεί κάπως δυσανάλογα τα βάρη μιας εξαμελούς οικογένειας ενός γιατρού, τους οποίους καταλήγει να υπηρετεί ακούραστα. Ούτε μια αχτίδα γέλιου δεν ξεφεύγει από τα σφιγμένα της χείλη και το μονίμως συμπονετικό της βλέμμα παρακολουθεί αδιάκοπα τα τέσσερα μικρά παιδιά, το φαγητό που ζεσταίνεται στην φωτιά, την μπουγάδα που στεγνώνει. Εικόνες βγαλμένες από το παρελθόν θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό την σύγχρονη γυναίκα, μητέρα και σύζυγο, που σπεύδει καθημερινά να επιτελέσει τους πολλαπλούς κοινωνικούς της ρόλους. Η Κλεό ωστόσο καθίσταται τραγικό πρόσωπο της ιστορίας, εφόσον μοιάζει στερημένη οποιασδήποτε ικανοποίησης από την ίδια την ζωή που με τόση αυταπάρνηση υπηρετεί, οπότε και καθηλώνεται σε ένα ρόλο τροφού και θεραπαινίδας (υπηρέτριας). Η κάμερα κινείται αργά καταγράφοντας κάθε γωνιά του σπιτιού που αποτελεί τον θλιβερό μικρόκοσμο της ίδιας και διακόπτεται από τις διάφορες μικροαγγαρείες με τις οποίες πρέπει να ασχοληθεί. Σε αντίστιξη τοποθετείται η λευκή, μορφωμένη σύζυγος του γιατρού που προσπαθεί απουσία του συζύγου να ενσωματώσει αυτό τον ρόλο, οπότε χαίρει αρχικά προνομίων, αλλά καταλήγει μέσα στο βαθιά πατριαρχικό περιβάλλον να καταπιέζεται ανάλογα(;) και να συμφιλιώνεται με την Κλεό, λέγοντας ότι ως γυναίκες είναι «πάντοτε μόνες».  Αυτή η σεναριακή υπερβολή ίσως  να αποτελεί από τα ελάχιστα ψεγάδια της ταινίας και εξηγείται μερικώς από την ίδια την (ταξική)καταγωγή και τις μνήμες του σκηνοθέτη.

Ο Αλφόνσο Κουαρόν ψάχνει βαθιά στο ασυνείδητό του και αναπαράγει εξωραϊσμένες ομολογουμένως εικόνες από την δική του ανατροφή στην συνοικία Ρόμα του Μεξικού όπου τοποθετείται και η ιστορία. Το αποτέλεσμα είναι μια νεορεαλιστική απεικόνιση, η οποία εκμεταλλευόμενη τα καλύτερα αισθητικά στοιχεία του σινεμασκόπ των 65mm δημιουργεί μια εικόνα χωρίς εντάσεις, χωρίς έντονα κοντράστ, με απαλό φως που όμως διαπερνά πρόσωπα και πράγματα. Η αφοπλιστική ερμηνεία ενός καστ ερασιτεχνών ηθοποιών στα πρότυπα του μεγάλου Σεργκέι Αϊζενστάιν έρχεται απλά να επιβεβαιώσει τον κοινωνικά χειραφετητικό πυρήνα αυτού του αυτοβιογραφικού στοιχήματος με την λήθη που βάλθηκε να κερδίσει ο Κουαρόν. Τους θεατές και τους κριτικούς ωστόσο τους κέρδισε ήδη.

 

 

Ετικέτες: ρομά
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Η επαναστατική θέληση, το ναυάγιο του Γκράνμα και ο θρίαμβος στην Αβάνα

Επόμενο

Μια παλιά ταινία, ένας ξεμαλλιάρης νεαρός και το κυρίως θέμα

Σχετίζεται με Άρθρα

Δολοφονία 11χρονης στην Ηλεία: Συνένοχοι πολιτεία και δικαιοσύνη

Δολοφονία 11χρονης στην Ηλεία: Συνένοχοι πολιτεία και δικαιοσύνη
από Κυριάκος Νασόπουλος
16/06/2024
0

▸Οργή και αποτροπιασμό προκαλεί η στυγερή δολοφονία 11χρονου κοριτσιού στην περιοχή Μυρτιά της Ηλείας από τον θείο της. Ο 37χρονος δολοφόνος είχε καταδικαστεί πρωτοδίκως...

ΣυνεχίστεDetails

Συνάντηση του ΝΑΡ με τον πρόεδρο της Πανελλαδικής Συνομοσπονδίας Ελλήνων Ρομά-Ελλάν Πασσέ, Βασίλη Πάντζο

Συνάντηση του ΝΑΡ με τον πρόεδρο της Πανελλαδικής Συνομοσπονδίας Ελλήνων Ρομά-Ελλάν Πασσέ, Βασίλη Πάντζο
από Δημήτρης Τζιαντζής
22/12/2023
0

▸Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19/12 συνάντηση αντιπροσωπείας του ΝΑΡ για την Κομμουνιστική Απελευθέρωση με τον πρόεδρο της Πανελλαδικής Συνομοσπονδίας Ελλήνων Ρομά-Ελλάν Πασσέ, Βασίλη Πάντζο. Η...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Μια παλιά ταινία, ένας ξεμαλλιάρης νεαρός και το κυρίως θέμα

Μια παλιά ταινία, ένας ξεμαλλιάρης νεαρός και το κυρίως θέμα

Το τείχος γέμισε ρωγμές,ώρα να το γκρεμίσουμε!

Το τείχος γέμισε ρωγμές,ώρα να το γκρεμίσουμε!

The Americans: Σοβιετικοί κατάσκοποι με ανθρώπινο πρόσωπο

The Americans: Σοβιετικοί κατάσκοποι με ανθρώπινο πρόσωπο

Μαρία Δέγλερη: Δεν παραδίδουμε τις εισφορές μας στα golden boys  της Εθνικής

Μαρία Δέγλερη: Δεν παραδίδουμε τις εισφορές μας στα golden boys της Εθνικής

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Camping Αναιρέσεις: 12 με 20 Ιουλίου ετοιμαστείτε για Ερέτρια Ευβοίας
Ατζέντα

Camping Αναιρέσεις: 12 με 20 Ιουλίου ετοιμαστείτε για Ερέτρια Ευβοίας

16/05/2025
Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Camping Αναιρέσεις: 12 με 20 Ιουλίου ετοιμαστείτε για Ερέτρια Ευβοίας
Ατζέντα

Camping Αναιρέσεις: 12 με 20 Ιουλίου ετοιμαστείτε για Ερέτρια Ευβοίας

Το θερινό ραντεβού του Camping Αναιρέσεις επιστρέφει έτοιμο να φιλοξενήσει μαθητές/ριες, φοιτητές/τριες και εργαζόμενους/ες που αναζητούν μια εναλλακτική, οικονομική και ...

16/05/2025
Στη Θεσσαλονίκη στοχοποιήθηκε το ξέπλυμα της γενοκτονίας όχι ο Εβραϊσμός
Παρεμβάσεις

Στη Θεσσαλονίκη στοχοποιήθηκε το ξέπλυμα της γενοκτονίας όχι ο Εβραϊσμός

Με αφορμή μια διαμαρτυρία Η παρέμβαση ενάντια στην  πραγματοποίηση εκδήλωσης στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Θεσσαλονίκης (ΔΕΒΘ) υπό την αιγίδα ...

16/05/2025
ADIDAS: Για 380 ευρώ το σόου με drones πάνω από την Ακρόπολη – Ιδού ποιοι υπέγραψαν
Κοινωνία

ADIDAS: Για 380 ευρώ το σόου με drones πάνω από την Ακρόπολη – Ιδού ποιοι υπέγραψαν

Τουλάχιστον από την Τετάρτη 30 Απριλίου ήταν γνωστό ότι η ADIDAS ετοίμαζε σόου προώθησης των προϊόντων της με drones στον ...

16/05/2025
Διαδήλωση το Σάββατο 17/5 ενάντια στη νέα Νάκμπα για την Παλαιστίνη – Ανακοίνωση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης
Κίνημα

Διαδήλωση το Σάββατο 17/5 ενάντια στη νέα Νάκμπα για την Παλαιστίνη – Ανακοίνωση της Κομμουνιστικής Απελευθέρωσης

Συμπληρώθηκαν 77 χρόνια από τη Νάκμπα (καταστροφή) του Παλαιστινιακού λαού και το Ισραήλ και οι σύμμαχοί του σε ΗΠΑ και ...

16/05/2025
Οι Ανανεώσιμες Πηγές στο σύγχρονο οικονομικό χρηματιστήριο ενέργειας
Περιβάλλον

Οι Ανανεώσιμες Πηγές στο σύγχρονο οικονομικό χρηματιστήριο ενέργειας

Δημήτρης Κοιλάκος, Δρ. Γεωλογίας-Υδρογεωλογίας στην Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) Καθώς τα ορυκτά καύσιμα πρέπει να ξεπεραστούν οι ...

16/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.