Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός

 «Να με φωνάζεις με τ᾽ όνομά σου»: Στον ίσκιο των ανθισμένων αγοριών

11/02/2018
σε Πολιτισμός, Ταινίες-σειρές
 «Να με φωνάζεις με τ᾽ όνομά σου»: Στον ίσκιο των ανθισμένων αγοριών
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Τίποτα το νεοπλουτίστικο ή χολιγουντιανό δεν συναντάμε στο ντεκόρ και στα αισθήματα των χαρακτήρων.

Βίκυ Παπαδοπούλου

Σε κοινέςΚατηγορίες

Αντί Λιράζ: Αλληλεγγύη στους διαδηλωτές που σταμάτησαν την εκδήλωση της πρεσβείας του Ισραήλ

Ατομική εικαστική έκθεση του Βασίλη Παπαγεωργίου στη Γκαλερί Έρση

 

Όλα είναι όμορφα στην ταινία Να με φωνάζεις με τ᾽ όνομά σου: τα πρόσωπα, το σπίτι, η εξοχή, η μικρή και δίχως αυτοκίνητα πόλη στη βόρεια Ιταλία, η μουσική, το φαγητό ο σπιτικός χυμός από νωπά βερίκοκα (εδώ δεν πίνουν κόκα κόλα), τα ρούχα των ηθοποιών, ακόμα και ο καιρός: ένα γλυκό αλλά όχι αποπνιχτικά ζεστό καλοκαίρι του 1983. Εκλεπτυσμένη και διόλου γλυκανάλατη είναι και η ερωτική σχέση που θα αναπτυχθεί ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές της ταινίας, τον 17χρονο έφηβο Όλιο και τον Αμερικανό Όλιβερ, έναν μεταπτυχιακό φοιτητή (όπως υποθέτουμε) που θα φιλοξενηθεί για έξι εβδομάδες στην εξοχική βίλα του καθηγητή αρχαιολογίας, του πατέρα του Όλιο, για να τον βοηθήσει στην έρευνά του.

Τίποτα το νεοπλουτίστικο ή χολιγουντιανό δεν συναντάμε στο ντεκόρ και στα αισθήματα των χαρακτήρων. Ένα σπίτι γεμάτο αντίκες ρουστίκ, όχι σαλονιού, και παντού η πατίνα του χρόνου. Το ευρωπαϊκό αισθητικό ιδεώδες κυριαρχεί και μπροστά του υποκλίνεται και ο Αμερικανός επισκέπτης. Ο Όλιβερ, ωραίος σαν μοντέλο, είναι ψηλός, ξανθός, γαλανομάτης, αθλητικός, ευφυής, ακομπλεξάριστος και καλός χορευτής. Οι γονείς του Όλιο είναι σκληροπυρηνικοί διανοούμενοι αλλά ταυτόχρονα φιλικοί, εγκάρδιοι, απλοί και απροσποίητοι. Και φυσικά πλούσιοι.  O Παζολίνι, αν ζούσε, πιθανόν θα έβαζε σε κάποια ταινία του τον ηθοποιό που υποδύεται τον Όλιο, τον Αμερικανό Τιμοτέ Σαλαμέ, αν και μάλλον σε ρόλο αληταρά προλετάριου με πονηρό βλέμμα και όχι «καλού παιδιού».

Η οικογένεια είναι σφιχτοδεμένη. Πατέρας, μαμά και γιος ανταλλάσσουν φιλιά, αγκαλιές και χάδια, αλλά ταυτόχρονα είναι ανοιχτοί στον Άλλο, στους Άλλους. Νοιάζονται για την κουλτούρα και τους ανθρώπους. Και ο γιος, βιβλιοφάγος και μεγάλο μουσικό ταλέντο, παίζει πιάνο σαν άγγελος — ας υποθέσουμε ότι οι άγγελοι παίζουν πιάνο.

Μέσα στο παραδεισένιο περιβάλλον της αγρέπαυλης στη Λομβαρδία, μοιάζει σχεδόν φυσικό ο Όλιβερ και ο Όλιο να ερωτευθούν ο ένας τον άλλο με κομψότητα και αφοπλιστική απλότητα. Και οι γονείς θα δείξουν απέραντη κατανόηση, ιδίως ο πατέρας στο λογύδριό του προς τον γιο στο τέλος της ταινίας. Η οικογένεια απορροφά τους κραδασμούς.

Η ταινία, που είναι υποψήφια για Όσκαρ, αποθεώθηκε από την κριτική σε όλο τον κόσμο, όπως έχει συμβεί και με άλλες ταινίες του σκηνοθέτη της, του Ιταλού Λούκα Γκουαντανίνο. Δεν είναι μια τυπική «γκέι ταινία», αλλά ένας ύμνος στην ομορφιά των ανθρώπων, των κτιρίων, της φύσης, των αντικειμένων. Η κάμερα και ο φωτισμός μεταμορφώνουν τον Όλιο σε αρχαίο άγαλμα, που το κάλλος του υπερβαίνει την έννοια της αρρενωπότητας. Διόλου τυχαία, οι τίτλοι της ταινίας είναι μια διαδοχή φωτογραφιών με περίφημα αρχαιοελληνικά και ρωμαϊκά αγάλματα εφήβων και νέων. Ανάμεσα στις φωτογραφίες, μικρά προσωπικά αντικείμενα: ένα φιλμ Kodak, ένα κύπελλο με μολύβια, λίγα τραπουλόχαρτα, μια σελίδα της Corriere della sera, της εφημερίδας που διαβάζει κάθε πρωί ο πατέρας.

Ο χαρακτηρισμός «αριστούργημα» και μάλιστα βισκοντικής απόχρωσης, ο οποίος έχει αποδοθεί στην ταινία, είναι υπερβολικός. Ασφαλώς η ταινία είναι προοδευτική, καθώς βρίσκεται στον αντίποδα της ομοφοβίας και της κοινωνικής προκατάληψης απέναντι στον ομοφυλοφιλικό έρωτα. Εδώ κανείς δεν αποπλανεί, δεν «διαφθείρει» κανέναν ή, μάλλον, η αποπλάνηση είναι αμοιβαία.

Τελικά, η ταινία αυτή φαίνεται να δικαιώνει τον Όσκαρ Ουάιλντ που έλεγε ότι «η ομορφιά είναι μια μορφή μεγαλοφυΐας, μάλιστα είναι ανώτερη από τη μεγαλοφυΐα γιατί δεν χρειάζεται εξήγηση». Όμως η ανοχή, η κατανόηση, η απενοχοποίηση της επιθυμίας εδώ συντελούνται σε ένα μυθικό περιβάλλον, πολύ μακριά από τη βουή, τις ανάγκες, τις μικρότητες και τη βία της πραγματικής ζωής.

ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Εθνικιστική φιέστα, εστίες αντίστασης

Επόμενο

Κύμα μετανάστευσης από την Ελλάδα: το νέο μοντέλο περιπλανώμενης εργασίας

Σχετίζεται με Άρθρα

ΚΕΔΔΑ: Για τη σύλληψη και τη δίκη του υποψήφιου διδάκτορα και της κοπέλας που τον φιλοξενούσε

ΚΕΔΔΑ: Για τη σύλληψη και τη δίκη του υποψήφιου διδάκτορα και της κοπέλας που τον φιλοξενούσε
από Δημήτρης Τζιαντζής
13/05/2025
0

H ΚΕΔΔΑ- Κίνηση για τις Ελευθερίες, τα Δημοκρατικά Δικαιώματα, την Αλληλεγγύη καταγγέλλει την πολιτικά υποκινούμενη δίωξη υποψήφιου διδάκτορα και μέλους του ΣΕΡΕΤΕ την προπερασμένη...

ΣυνεχίστεDetails

Ισχυρή Attack στα ΑΕΙ για να ρίξουμε σινιάλο ανατροπής

Ισχυρή Attack στα ΑΕΙ για να ρίξουμε σινιάλο ανατροπής
από Χρίστος Κρανάκης
13/05/2025
0

Στις 14 Μαΐου η σπουδάζουσα νεολαία καλείται να πάρει αποφάσεις σε δύο επίπεδα. Αρχικά, έχει τη δυνατότητα να «αξιολογήσει» το κυβερνητικό έργο. Ένα έργο...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Κύμα μετανάστευσης από την Ελλάδα: το νέο μοντέλο  περιπλανώμενης εργασίας

Κύμα μετανάστευσης από την Ελλάδα: το νέο μοντέλο περιπλανώμενης εργασίας

Πως θα ξεριζώσουμε τον φασισμό από τη νεολαία

Πως θα ξεριζώσουμε τον φασισμό από τη νεολαία

Η μάχη της Cable street

Η μάχη της Cable street

Σχόλια στο ημιφως (11.02)

Σχόλια στο ημιφως (11.02)

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

ΚΕΔΔΑ: Για τη σύλληψη και τη δίκη του υποψήφιου διδάκτορα και της κοπέλας που τον φιλοξενούσε
Δικαιώματα

ΚΕΔΔΑ: Για τη σύλληψη και τη δίκη του υποψήφιου διδάκτορα και της κοπέλας που τον φιλοξενούσε

H ΚΕΔΔΑ- Κίνηση για τις Ελευθερίες, τα Δημοκρατικά Δικαιώματα, την Αλληλεγγύη καταγγέλλει την πολιτικά υποκινούμενη δίωξη υποψήφιου διδάκτορα και μέλους ...

13/05/2025
Ισχυρή Attack στα ΑΕΙ για να ρίξουμε σινιάλο ανατροπής
Η Άλλη Όψη

Ισχυρή Attack στα ΑΕΙ για να ρίξουμε σινιάλο ανατροπής

Στις 14 Μαΐου η σπουδάζουσα νεολαία καλείται να πάρει αποφάσεις σε δύο επίπεδα. Αρχικά, έχει τη δυνατότητα να «αξιολογήσει» το ...

13/05/2025
Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

Παναγιώτης Ξοπλίδης Η Ρωσία αποτελεί έναν αναμφισβήτητα υπολογίσιμο «παίκτη» στην πυραμίδα του σύγχρονου ολοκληρωτικού καπιταλισμού, παρά τα ιδιόμορφα χαρακτηριστικά του ...

13/05/2025
Αντί Λιράζ: Αλληλεγγύη στους διαδηλωτές που σταμάτησαν την εκδήλωση της πρεσβείας του Ισραήλ
Αναδημοσιεύσεις

Αντί Λιράζ: Αλληλεγγύη στους διαδηλωτές που σταμάτησαν την εκδήλωση της πρεσβείας του Ισραήλ

Παρέμβαση για το θέμα της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ που ακυρώθηκε. Από τη σελίδα των εκδόσεων Ισνάφι. Δήλωση της ...

12/05/2025
νΚΑ: Στις 14 Μάη… κάνουμε ATTACK!
Νεολαία

νΚΑ: Στις 14 Μάη… κάνουμε ATTACK!

Ανακοίνωση της νΚΑ για τις φετινές φοιτητικές εκλογές.  Στις 14 Μάη στηρίζουμε-ψηφίζουμε Attack στα ΑΕΙ ! Για δυνατή αντικαπιταλιστική – ...

12/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.