Μια γνήσια ταινία νουάρ, που εκτυλίσσεται στην Αίγυπτο λίγες μέρες πριν την έκρηξη της εξέγερσης της Πλατείας Ταχρίρ, με ευθύβολο πολιτικό σχολιασμό, χωρίς να χάνει τον ρυθμό της αστυνομικής πλοκής είναι η ταινία του αιγυπτιο-σουηδού σκηνοθέτη Ταρίκ Σαλέχ με τίτλο Κάιρο Εμπιστευτικό (The Nile Hilton Incident). Η ταινία προβάλλεται εδώ και καιρό αποκλειστικά στον παλιό κινηματογράφο Παλλάς –που παλεύει να επιζήσει– αλλά αξίζει τον κόπο. Ο τίτλος, και όχι μόνο, παραπέμπει στο Λος Άντζελες Εμπιστευτικό του Τζέιμς Ελρόι, ενώ σκηνές θυμίζουν την Γκίλντα (Gilda), με την όμορφη όσο και μοιραία τραγουδίστρια-ντίβα να κατεβαίνει σαγηνευτικά τη σκάλα ενός κλαμπ.
Ο Σαλέχ όμως δεν κάνει ένα εξω-τοπικό φιλμ νουάρ αλλά χρησιμοποιεί τη μανιέρα του αστυνομικού για να αποκαλύψει μπροστά στον θεατή όλη τη σαπίλα του καθεστώτος Μουμπάρακ, την ασυδοσία μιας αδίστακτης αστυνομίας που λειτουργεί ως μαφία και μια επιχειρηματική ελίτ πρωτοπόρα στη λεηλασία, το έγκλημα και τη διαφθορά. Μέσα σε όλα αυτά, ο μπάτσος Νορεντίν δεν αποτελεί εξαίρεση, δεν είναι ο «καλός» κόντρα στους κακούς, αλλά είναι τα ίδια τα γεγονότα που τον οδηγούν σε ανατρεπτική τροχιά.
Το θετικό πρόσωπο του έργου είναι μια αφρικανή μετανάστρια καθαρίστρια χωρίς χαρτιά, αυτόπτης μάρτυρας του φόνου, ενώ καταλυτική και ελπιδοφόρα εμφανίζεται (ακόμα) η εξέγερση της Πλατείας Ταχρίρ, στις 25 Γενάρη 2011. Όταν το πλήθος πάει να λιντσάρει έναν αστυνομικό, μια φωνή ακούγεται και τον αφήνουν: «Φτάνει, δεν είμαστε σαν αυτούς!»