Πίσω από τις κάμερες
Επί 13 μήνες, από τον Οκτώβριο του 2016 έως και σήμερα, οι εκδότες και καναλάρχες δεν πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές υγείας για το προσωπικό τους. Το δε αγγελιόσημο, που ήταν εργοδοτική εισφορά, είχε καταργηθεί, μετά από απαίτηση του ΣΕΒ και της διαφημιστικής αγοράς. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως σε όλα τα άλλα θέματα, μετατράπηκε σε άριστο συνεργάτη της διαπλοκής, παλιάς και νέας, στερώντας από το ταμείο υγείας των ΜΜΕ πολύτιμους πόρους. Η λύση που τελικά δόθηκε, να λειτουργεί ένα υπερταμείο για όλους τους εργαζόμενους των ΜΜΕ, ο ΕΔΟΕΑΠ, υπό τη διοίκηση γραφειοκρατών κυβερνητικών, εργοδοτικών και νεοδημοκρατών συνδικαλιστών, δεν αλλάζει την πραγματικότητα.
Την πραγματικότητα αυτή την ομολογούν οι ίδιοι οι ωφελούμενοι. Η διαφημιστική δαπάνη τους πρώτους μήνες τους 2017 αυξήθηκε κατά 12%, δήλωσε υψηλό στέλεχος του ΑΝΤ1 σε πρόσφατο συνέδριο, παραδεχόμενος πως αυτό οφείλεται στην κατάργηση του αγγελιοσήμου, δηλαδή στην κατάργηση της εργοδοτικής εισφοράς! Αυτούς τους μήνες προφανώς και δεν μειώθηκε η τιμή σε κανένα προϊόν, αντιθέτως. Τα λεφτά της διαφήμισης των προϊόντων, που παρέμειναν τα ίδια, αύξησαν τα έσοδα των ιδιοκτητών ΜΜΕ σε Τύπο και κανάλια.
Η κατάργηση του αγγελιοσήμου πέρυσι τον Οκτώβριο είχε και άλλες επιπτώσεις. Αίφνης, σειρά εκδοτών και μάλιστα πολύ γνωστών, φέρονται να σταμάτησαν να αποδίδουν στα ταμεία και τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων τους. Παρακρατούσαν, δηλαδή, από τους μισθούς των εργαζομένων –αν τους πλήρωναν– το 3% για την ασφάλιση στον ΕΔΟΕΑΠ, αλλά δεν το απέδιδαν. Το ταμείο των ΜΜΕ κατέθεσε αγωγές στα δικαστήρια και ήδη οι βγήκαν οι πρώτες αποφάσεις. Μετά από αυτές, ο ΕΔΟΕΑΠ αναμένεται ότι θα προχωρήσει σε κατασχέσεις των περιουσιακών στοιχείων συγκεκριμένων συγκροτημάτων!
Ο δε υπουργός Νίκος Παππάς, ο οποίος δήθεν θα κυνηγούσε τη διαπλοκή και τελικά συντρώγει μαζί της στο νέο τραπέζι της χειραγώγησης του αναγνωστικού και τηλεοπτικού κοινού, δηλώνει περιχαρής πως ασφαλώς και θα δοθούν κίνητρα για τους εκδότες. Όπως δόθηκαν και στους καναλάρχες, οι οποίοι δέχθηκαν να αποδίδουν 2% (από το αρχικά 20% του αγγελιοσήμου) από τον ετήσιο τζίρο τους υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ.