Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός

Η θανάτωση του ιερού ελαφιού: Αίμα και θυσίες σε ανατολή και δύση

27/11/2017
σε Πολιτισμός, Ταινίες-σειρές
Η θανάτωση του ιερού ελαφιού: Αίμα και θυσίες σε ανατολή και δύση
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

Προσοχή: Η παρουσίαση περιέχει στοιχεία για την πλοκή της υπόθεσης που ο αναγνώστης που δεν έχει δει την ταινία είναι καλύτερο να αποφύγει. Warning: major spoilers! 

Σε κοινέςΚατηγορίες

Ο αγώνας για το δίκιο των λαών είναι δικός μας αγώνας – Για την ακύρωση της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ

Ο Γαβράς, ο Λάνθιμος και άλλοι 400 ηθοποιοί και σκηνοθέτες «σπάνε τη σιωπή» για τη Γάζα και τη δολοφονία της Φάτμα

Κάθε καινούρια ταινία του Γιώργου Λάνθιμου αποτελεί αντικείμενο συζήτησης. Ο σκηνοθέτης έχει καταφέρει να αποκτήσει φανατικούς υποστηρικτές και αντιπάλους. Η τελευταία του ταινία, «Ο θάνατος του ιερού ελαφιού», αποτελεί την πιο ώριμη και πολιτική ταινία του. Πολιτική; Ναι, ηθελημένα ή άθελα, με μια περισσότερο ή λιγότερο διασταλτική αντίληψη του όρου, πρόκειται για μια ταινία που αγγίζει πλευρές της σύγχρονης καπιταλιστικής παρακμής καυτηριάζοντάς τες. Η ταινία αποτελεί μια σύγχρονη μεταφορά της θυσίας της Ιφιγένειας, που οδηγήθηκε στη σφαγή προκειμένου να φυσήξει άνεμος και να κινηθούν τα πλοία των Αχαιών.

Επίκεντρο της ταινίας είναι μια καθωσπρέπει αστική οικογένεια. Πατέρας και μητέρα διαπρεπείς γιατροί, ένα σπίτι λαμπερό, πλήρως εξοπλισμένο, καθαρό, τακτοποιημένο. Οι γονείς και τα δύο παιδιά κινούνται βάση κανόνων, στο σπίτι επικρατεί τάξη. Η εικόνα αυτή αρχίζει βαθμιαία να τσαλακώνεται από τη σταδιακή αλλά καταλυτική εισδοχή σε αυτό το οικογενειακό κάδρο ενός εξωτερικού παράγοντα, του νεαρού γιου του θανόντα. Ο νεαρός αυτός έχει σκοπό να εκδικηθεί το θάνατο του πατέρα του, που έχει συγκαλυφθεί και για τον οποίο υπαίτιος είναι ο χειρουργός-πατέρας της κεντρικής οικογένειας. Η συγκάλυψη έχει επιτευχθεί και διά της δύναμης του χρήματος, δηλαδή με δώρα και οικονομική βοήθεια (ελεημοσύνη) προς την πληγείσα οικογένεια από τον υπεύθυνο για τον θάνατο μεγαλογιατρό. Ένα υποκριτικό ενδιαφέρον, με στόχο να αποσπαστεί η συναίνεση της πληγείσας οικογένειας.

Ο Λάνθιμος δεν κεντράρει στην ταξική διαφορά, αλλά την υπαινίσσεται σε δύο σημεία. Το πρώτο είναι ο θαυμασμός που εκδηλώνει ο γιος του θανόντα, όταν επισκέπτεται για πρώτη φορά το σπίτι του μεγαλογιατρού. Όπως παρατηρεί, η γειτονιά του είναι αρκετά φτωχότερη. Το δεύτερο, είναι το σημείο όπου ο μεγαλογιατρός διατείνεται πως υπήρξε μεγαλόκαρδος προς την οικογένεια στηρίζοντάς την οικονομικά μετά την απώλεια του πατέρα, αφού η μητέρα ήταν άνεργη. Μάλιστα, η σχέση αυτή γεννά αισθήματα έλξης από τη σύζυγο του θύματος προς τον θύτη.

Το σημείο που αλλάζει την ισορροπία είναι η απόφαση του γιου του θανόντα να εκδικηθεί τον θάνατο του πατέρα του. Αρχικά δημιουργεί ρήγμα στις οικογενειακές σχέσεις καταφέρνοντας πολύ εύκολα να πάρει την κόρη της οικογένειας με το μέρος του. Η τελευταία φαίνεται να απολαμβάνει μια πιο αληθινή ζωή μαζί του.

(ακολουθούν “spoilers”) 

Αργότερα υπεισέρχεται το μεταφυσικό στοιχείο. Ο νεαρός, σαν προφήτης, προλέγει τη σταδιακή πορεία προς το θάνατο όλων των μελών της οικογένειας –πλην του πατέρα– με μια διαδικασία που χωρίζεται σε τρεις (μεταφορικές;) φάσεις. Παράλυση-άρνηση λήψης τροφής-αιμορραγία από τα μάτια. Πρόκειται για ενός τύπου νέμεση, έστω και τυφλή, χωρίς προοπτική. Για την αντιστροφή αυτής της πορείας, απαιτείται η θυσία ενός μέλους της οικογένειας. Την απόφαση θα πάρει ο πατέρας-θύτης, ο μόνος που δεν κινδυνεύει να πεθάνει. Η στάση του πατέρα ξεκινά από την άρνηση της ύπαρξης πραγματικού προβλήματος, συνεχίζεται με την πίστη ότι με τα υπάρχοντα ιατρικά μέσα η κατάσταση μπορεί να αντιστραφεί και, όταν το πρόβλημα δεν υποχωρεί, αποφασίζει να στραφεί εναντίον του νεαρού αιχμαλωτίζοντάς τον, κλειδώνοντάς τον στο υπόγειο του σπιτιού, βασανίζοντάς τον, απειλώντας τον για τη ζωή του. Όμως ο νεαρός αντιπροσωπεύει μια τραγική μορφή, ενός κατεστραμμένου ήρωα που δεν έχει τίποτα να χάσει. Μάλιστα, η διαδικασία ξεκληρίσματος της κεντρικής οικογένειας ξεπερνά τον ίδιο και θα συνεχιστεί ακόμη κι αν αυτός εκλείψει. Ταυτόχρονα, οι σχέσεις εντός της αστικής οικογένειας διαρρηγνύονται.

Όσο η κατάρρευση της υγείας τους προχωρά, το κάθε μέλος επιδιώκει να σώσει το τομάρι του. Τα αδέρφια χωρίζονται μεταξύ τους, ο καθένας προσπαθεί να κερδίσει την εύνοια του πατέρα εναντίον του άλλου. Ως αποκορύφωμα, η μητέρα προτείνει τη θυσία των παιδιών αφού …το συζυγικό ζεύγος μπορεί να αναπαραχθεί εκ νέου. Η απόφαση για τον πατέρα είναι δύσκολη. Πλέον είναι σαφές ότι απαιτείται κάποιου είδους θυσία προκειμένου να σταματήσει το σταδιακό σάπισμα όλης της οικογένειας μέχρι το ξεκλήρισμά της. Η ακινησία είναι καταστροφική. Πρέπει να «φυσήξει άνεμος».

Έτσι, η «δικαιοσύνη» αποδίδεται τυφλά. Με δεμένα τα μάτια, ο πατέρας πυροβολεί στην τύχη δολοφονώντας το νεαρότερο μέλος της οικογένειας, τον γιο (υπό μια έννοια τον συνεχιστή του). Στη σύγχρονη μεταφορά, η «Ιφιγένεια» δεν σώζεται από θεϊκή παρέμβαση, δεν υπάρχει ελάφι να αντικαταστήσει το θυσιαζόμενο πρόσωπο. Η θυσία είναι οριστική.

Η τελευταία ταινία του Γιώργου Λάνθιμου εντάσσεται, κατά τη γνώμη του γράφοντος, σε μια διαρκώς μεγεθυνόμενη τάση ανάδειξης των αδιεξόδων και της έλλειψης ανθρωπιάς στη σύγχρονη καπιταλιστική κοινωνία από διάφορους σκηνοθέτες. Δεν πρόκειται για μια στρατευμένη ταινία. Μάλλον πρόκειται, όμως, για την αντανάκλαση της κρίσης στη συνείδηση μιας σειράς δημιουργών.

 

 

«ΧΩΡΙΣ ΑΓΑΠΗ»

Mια ρωσική ταινία με κοινά μοτίβα με την ταινία του Λάνθιμου.

 

H ρωσική αυτή ταινία δεν συζητήθηκε τόσο όσο η τελευταία ταινία του Λάνθιμου, όμως δείχνει ότι η πρόσληψη της σήψης με επίκεντρο τα μεσοαστικά και μικροαστικά στρώματα των χωρών του αναπτυγμένου καπιταλισμού δεν διαφέρει και πολύ μεταξύ «Ανατολής» και «Δύσης».

 

 

Την ίδια περίοδο στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες προβάλλεται και η ρωσική ταινία «Χωρίς Αγάπη», του Αντρέι Σβιάγκιντσεφ. Και εδώ μπορούν να παρατηρηθούν αντίστοιχα μοτίβα όπως στην ταινία του Λάνθιμου. Ατομισμός, εγωισμός, βαθιά δυστυχία, με πλαίσιο πλήρως εξοπλισμένα, μοντέρνα σπίτια.

Με κέντρο μια αλλοτριωμένη οικογένεια, όπου η σύγχρονη «απανθρωποποίηση» της ζωής στις μεγαλουπόλεις προκαλεί την αποξένωση μεταξύ των συζύγων-γονιών με θύμα το παιδί (ή πιο μεταφορικά τη νέα γενιά), ο σύγχρονος τρόπος ζωής αποδομείται. Μια αρκετά αποκαλυπτική λεπτομέρεια της ταινίας του Λάνθιμου είναι ότι κανένα ζευγάρι δεν κάνει ολοκληρωμένο έρωτα, στην καλύτερη περίπτωση έχουμε αυνανισμό, σαν να μην μπορούν τα δύο μέρη να ενωθούν. Και πάλι, στη ρωσική ταινία, η νέα γενιά με έναν τρόπο θυσιάζεται αλλά πριν θυσιαστεί δείχνει σημάδια άρνησης κι εναντίωσης στην πραγματικότητα που βιώνει. Και αυτή η ρήξη υποκρύπτει –και πάλι ηθελημένα ή άθελα– ένα πολιτικό σχόλιο. Είναι τυχαίο, άραγε, ότι σε μια από τις τελευταίες σκηνές ο σκηνοθέτης διαλέγει να στήσει την αντίθεση μεταξύ των υπό βομβαρδισμό κατοίκων του Ντονμπάς που φωνάζουν μέσα απ’ τους τηλεοπτικούς δέκτες «Γιατί μας βομβαρδίζετε; Εμείς είμαστε η εργατική τάξη…» και ενός αποχαυνωμένου μικροαστού πατέρα που παρακολουθεί απαθής τη σκηνή στην τηλεόρασή του και μιας απολίτικης κι επίσης αλλοτριωμένης Ρωσίδας που κάνει τζόγκινγκ στον διάδρομό της στο μπαλκόνι του πολυτελούς σπιτιού της φορώντας μια αθλητική φόρμα της Εθνικής Ρωσίας;

Όπως φαίνεται, η πρόσληψη της σήψης με επίκεντρο τα μεσοαστικά και μικροαστικά στρώματα των χωρών του αναπτυγμένου καπιταλισμού δεν διαφέρει και πολύ μεταξύ «Ανατολής» και «Δύσης». Σε κάθε περίπτωση και κατανοώντας την πιθανότητα να προβάλλουμε πράγματα που δεν υφίστανται πάνω στα συγκεκριμένα έργα, δεν πιστεύουμε στις συμπτώσεις.

 

Ετικέτες: λανθιμοςπρωτοσέλιδο
ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Εργαζόμενοι σπάνε την αναμονή, ζητούμενο ο συντονισμός

Επόμενο

Για ένα σύγχρονο και συλλογικό «Τι να κάνουμε»

Σχετίζεται με Άρθρα

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση

Καλοκαιρινοί εκβιασμοί και απειλητικά «ραβασάκια» από την κυβέρνηση για την αξιολόγηση
από Δημήτρης Τζιαντζής
06/08/2024
0

Παράνομες εντολές ενώ οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε άδεια και τα σχολεία είναι κλειστά Παρά την απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών...

ΣυνεχίστεDetails

35 χρόνια 1989: Μια βρόμικη συγκυβέρνηση για την κάθαρση της αστικής τάξης

35 χρόνια 1989: Μια βρόμικη συγκυβέρνηση για την κάθαρση της αστικής τάξης
από vaspha
02/07/2024
0

Γιώργος Κρεασίδης Η ανακοίνωση του σχηματισμού της κυβέρνησης Τζαννετάκη, στις 2 Ιούλη 1989, προκάλεσε ένα πραγματικό πολιτικό σοκ με τη σύμπραξη της νεοφιλελεύθερης ΝΔ...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Για ένα σύγχρονο και συλλογικό «Τι να κάνουμε»

Για ένα σύγχρονο και συλλογικό «Τι να κάνουμε»

Ατομική βία με αντικοινωνικά χαρακτηριστικά

Ατομική βία με αντικοινωνικά χαρακτηριστικά

Το «εξεγερμένο άτομο» ως αντανάκλαση του αστικού εγωιστικού ατόμου

Το «εξεγερμένο άτομο» ως αντανάκλαση του αστικού εγωιστικού ατόμου

Δυο Οδυσσείς στο ίδιο σκάφος

Δυο Οδυσσείς στο ίδιο σκάφος

Φύλλο 10-11.5

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ισχυρή Attack για μήνυμα ανατροπής

Συγκίνηση κι έμπνευση στη Μακρόνησο

Η καπιταλιστική «ταυτότητα» της Ρωσίας του Πούτιν

Πλήρη Περιεχόμενα

Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση
Ανάλυση

Ρωσία: Ιμπεριαλιστική χώρα, με σκληρή εκμετάλλευση

από Γιάννης Ελαφρός
13/05/2025

Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ
Ατζέντα

Εκδήλωση σήμερα 12/5 για Παλαιστίνη , με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Μετώπου για Ειρήνη και Ισότητα και βουλευτή του ΚΚ Ισραήλ

12/05/2025
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία
Ατζέντα

Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Βατικιώτη για την Ουκρανία

09/05/2025
“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5
Ατζέντα

“Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας” – προβολή ντοκιμαντέρ για τη Μακρόνησο στη Λέσχη Αναιρέσεις στις 6/5

06/05/2025

Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι
Διεθνή

Σάλπισμα πολέμου από Βερολίνο και Παρίσι

από Χρίστος Κρανάκης
11/05/2025

Αφιέρωμα

Χωρίς νερό και καθαριότητα και με άθλια συμπεριφορά
Στρατευμένοι

Χωρίς νερό και καθαριότητα και με άθλια συμπεριφορά

Δίκτυο Ελεύθερων Φαντάρων «Σπάρτακος» ▸Καταγγελίες φαντάρων από Κάρπαθο, Λέσβο και Έβρο για συνεχείς καταπατήσεις δικαιωμάτων Δέκτες τριών ακόμη επιστολών καταγγελίας ...

15/05/2025
Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη
Μνήμη

Ένας χρόνος χωρίς τον Σπύρο Χαϊκάλη

Ένας χρόνος συμπληρώνεται σήμερα από την ημέρα που έφυγε από κοντά μας ο σύντροφος Σπύρος Χαϊκάλης. Ο Σπύρος γεννήθηκε και ...

15/05/2025
Ο αγώνας για το δίκιο των λαών είναι δικός μας αγώνας – Για την ακύρωση της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ
Παρεμβάσεις

Ο αγώνας για το δίκιο των λαών είναι δικός μας αγώνας – Για την ακύρωση της εκδήλωσης της πρεσβείας του Ισραήλ

Ανακοίνωση του Σωματείου Υπαλλήλων Βιβλίου-Χάρτου Θεσσαλονίκης για την παρέμβαση ενάντια στην πραγματοποίηση εκδήλωσης στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου από την πρεσβεία ...

15/05/2025
Σπύρος Χαϊκάλης: Ένας σύντροφος που στεκόταν δίπλα μας
Μνήμη

Σπύρος Χαϊκάλης: Ένας σύντροφος που στεκόταν δίπλα μας

Σήμερα 15 Μαϊου συμπληρώνεται ένας χρόνος από τη μέρα που ο Σπύρος Χαϊκάλης έφυγε από κοντά μας σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα ...

15/05/2025
Οι Ανανεώσιμες Πηγές στο σύγχρονο οικονομικό χρηματιστήριο ενέργειας
Περιβάλλον

Οι Ανανεώσιμες Πηγές στο σύγχρονο οικονομικό χρηματιστήριο ενέργειας

Δημήτρης Κοιλάκος, Δρ. Γεωλογίας-Υδρογεωλογίας στην Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) Καθώς τα ορυκτά καύσιμα πρέπει να ξεπεραστούν οι ...

15/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.