του Μάκη Γεωργιάδη
Νέα επικίνδυνα και απειλητικά δεδομένα δημιουργεί η παρουσία του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο με αφορμή το Προσφυγικό και το Μεταναστευτικό. Η εμπλοκή του ΝΑΤΟ ευνοεί, αντί να κατευνάζει την τουρκική επιθετικότητα, από την οποία πήρε μια γεύση ο ίδιος ο έλληνας πρωθυπουργός όταν υπέβαλε σχέδιο πτήσης για το ταξίδι του στο Ιράν, σύμφωνα με το οποίο το αεροσκάφος θα διέσχιζε τον εναέριο χώρο της Τουρκίας έπειτα από μια στάση για ανεφοδιασμό στη Ρόδο. Ο όρος των τουρκικών αρχών για τη διέλευση του πολεμικού αεροσκάφους από τον εναέριο χώρο τους ήταν να μην ανεφοδιαστεί στη Ρόδο, την οποία θεωρούν αποστρατιωτικοποιημένη ζώνη, αλλά στο Μποντρούμ! Με απαράμιλλο σθένος η ελληνική κυβέρνηση άλλαξε το σχέδιο πτήσης, δεν αποδέχτηκε τον όρο της Τουρκίας κι έτσι, μέσω Αιγύπτου, όπου και ανεφοδιάστηκε, Ιορδανίας, Σαουδικής Αραβίας και Ιράκ έφτασε τελικά στο Ισπαχάν της Περσίας.
Όλα αυτά ξεκίνησαν στις 6 Φεβρουαρίου, δηλαδή αρκετές ημέρες πριν η νατοϊκή δύναμη της Μεσογείου αναλάβει δράση στο Αιγαίο. Το ζήτημα είναι πως η ελληνική κυβέρνηση έπειτα από όλα όσα συνέβησαν με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος, τις πάγιες διεκδικήσεις και επιθετικές βλέψεις της Τουρκίας με την πολιτική των «γκρίζων ζωνών» στο Αιγαίο και την ολοένα αυξανόμενη επιθετικότητά της σε όλα τα μέτωπα, όπως με τη Συρία ή τη Ρωσία, αποδέχεται ως θετική την εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο και πανηγυρίζει που θα υπάρχει ένας ακόμη γερμανός διοικητής της ναυτικής δύναμης η οποία θα κάνει κουμάντο στα χωρικά μας ύδατα. Το ποια είναι η θέση και η βοήθεια του ΝΑΤΟ στην Ελλάδα δεν χρειάζεται και πολλές διευκρινίσεις. Η στάση «ευμενούς ουδετερότητας» είναι σχεδόν πάντα σύμφωνη με τα τουρκικά συμφέροντα κι επιδιώξεις, ενώ παράλληλα η Τουρκία δεν αναγνωρίζει παρά έξι ναυτικά μίλια ως εθνικό εναέριο χώρο αντί για δέκα. Για να μην αναφερθούμε στο ρόλο που έπαιξε το ΝΑΤΟ κατά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974. Επιπλέον, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα του υπουργού Εθνικής Άμυνας, τα νατοϊκά πολεμικά σκάφη περιπολούν πολύ κοντά στον 21ο μεσημβρινό, τον οποίο η Τουρκία θεωρεί ως σύνορο με την Ελλάδα στο κεντρικό Αιγαίο, και όχι ανατολικά των νησιών με κατεύθυνση τα τουρκικά παράλια!
Είναι προφανές πως οι πολεμικές επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή βαίνουν προς κλιμάκωση και τα γεράκια του πολέμου επιδιώκουν να έχουν μακροπρόθεσμα υπό πλήρη έλεγχο όλο το εύρος των θαλάσσιων διαδρόμων από τα Δαρδανέλια έως το Αιγαίο και την Κύπρο. Έτσι, η Τουρκία βλέπει ακόμα και το σχέδιο πτήσης του πρωθυπουργικού αεροσκάφους σαν κουρελόχαρτο ενώ η Ελλάδα υποδέχεται μετά βαϊων και κλάδων τον νατοϊκό λύκο που θα φυλάει τα πρόβατα…