Τα ναυπηγεία της χώρας διαλύονται και οι εργάτες μένουν απλήρωτοι και ουσιαστικά άνεργοι για μήνες ή και χρόνια. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελούν οι 600 εργάτες των Ναυπηγείων Ελευσίνας που, καθώς παραμένουν απλήρωτοι για εννιά μήνες, πριν από λίγες ημέρες απέκλεισαν την έξοδο των μελών της διοίκησης από τις εγκαταστάσεις. Τον Αύγουστο έλαβαν έναντι 250 ευρώ και έκτοτε έχουν βρεθεί στη διελκυστίνδα μεταξύ διοίκησης των ναυπηγείων και Υπουργείου Άμυνας. Είχε προηγηθεί τις προηγούμενες ημέρες συνάντηση του σωματείου με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, η οποία κατηγόρησε ως «φταίχτη» τον Ν. Ταβουλάρη, ιδιοκτήτη των ναυπηγείων, δηλώνοντας ότι το υπουργείο έχει καταβάλει το τίμημα για τις πυραυλακάτους που έχει παραλάβει. Από τη μεριά του ο Ν. Ταβουλάρης κάνει λόγο για συνολικές απαιτήσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνας από το Yπουργείο Εθνικής Άμυνας που ανέρχονται σε 40 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για μια τραγελαφική κατάσταση με το μερίδιο ευθύνης να μοιράζονται εξίσου η ιδιοκτησία και το υπουργείο, σε βάρος των εργαζομένων, αλλά και οι εφοπλιστές που πλέον ναυπηγούν στη «φθηνότερη» Ασία. Οι ιδιώτες που πήραν τα διάφορα ναυπηγεία, ως απόρροια της γραμμής ξεπουλήματος των άλλοτε κρατικών ναυπηγείων, «θα» έφερναν δουλειές, «θα» εξασφάλιζαν τις θέσεις εργασίας, «θα» έκαναν «επενδύσεις». Στην πράξη το μόνο τους μέλημα ήταν να τα ξεζουμίσουν βγάζοντας όσο το δυνατόν περισσότερα κέρδη. Η Ευρωπαϊκή Ένωση με τις αποφάσεις της ουσιαστικά εμποδίζει την πλήρη επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Δεν είναι τυχαίο ότι και οι εργαζόμενοι στον Σκαραμαγκά διεκδικούν δεδουλευμένα από τον Απρίλιο του 2012, με την κυβέρνηση να αρκείται σε φιέστες, όπως πρόσφατα με την παρουσία του Αντ. Σαμαρά με αφορμή την παράδοση του υποβρύχιου «Πιπίνος».
Οι εργαζόμενοι και τα σωματεία τους μπορούν να διεκδικήσουν εδώ και τώρα άμεση πληρωμή όλων των δεδουλευμένων, και μαζί με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα την εθνικοποίηση όλων των ναυπηγείων χωρίς αποζημίωση, τη λειτουργία τους υπό εργατικό και λαϊκό έλεγχο, το σπάσιμο των περιορισμών που θέτουν οι ντιρεκτίβες της ΕΕ καταδικάζοντας σε καταστροφή την εγχώρια ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία και την κατασκευή πλοίων για φτηνές συγκοινωνίες για τις ανάγκες της κοινωνίας.