Εφημερίδα ΠΡΙΝ

Για την αντικαπιταλιστική ανατροπή
και την κομμουνιστική απελευθέρωση

  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
  • Πολιτική
    • Οικονομία
    • Αστική Πολιτική
    • Αριστερά
    • Ακροδεξιά – Φασισμός
    • Σπόντες
  • Κοινωνία
    • Υγεία
    • Εργαζόμενοι
    • Νεολαία
    • Πόλη – Δήμοι / Περιφέρειες
    • Εκπαίδευση
    • Γυναίκα – Φύλο
    • Αγρότες
    • Μετανάστες – Πρόσφυγες
    • Δικαιώματα
    • ΜΜΕ
    • Στρατευμένοι
    • Αθλητισμός
    • Μνήμη
    • Ατζέντα
  • Διεθνή
    • Περισκόπιο
    • Κόσμος Ανάποδα
    • Διεθνής Οικονομία
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Βαλκάνια – ΝΑ Μεσόγειος
    • Κόσμος
    • Πολεμικές Συγκρούσεις
    • Διεθνές εργατικό Κίνημα
    • Διεθνή Αριστερά
    • Διεθνισμός
    • Γράμμα από…
  • Πολιτισμός
    • Ταινίες-σειρές
    • Λογοτεχνία
    • Θέατρο
    • Μουσική
    • Εικαστικά
    • Παρεμβάσεις
  • Θεωρία
    • Ανάλυση
    • Κίνηση Ιδεών
    • Βιβλιοπαρουσιάσεις
    • Ρωγμές στον Χρόνο
    • Αφιερώματα
  • Στήλες – Άρθρα
    • Editorial
    • Σχόλιο Πρώτης Σελίδας
    • Αριστερό Εξτρέμ
    • Η δεύτερη ματιά
    • Η Αλλη Οψη
    • Σχόλια στο ημίφως
    • Πίσω από τις κάμερες
    • Ζητώ τον λόγο
    • Απόψεις
    • Διάλογος
    • Αναδημοσιεύσεις
    • Παλαιότερες Στήλες
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
    • Περιβάλλον
    • Επιστήμη
    • Τεχνολογία
  • International Texts
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Εφημερίδα ΠΡΙΝ
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Αρχική Πολιτισμός

 «Να με φωνάζεις με τ᾽ όνομά σου»: Στον ίσκιο των ανθισμένων αγοριών

11/02/2018
σε Πολιτισμός, Ταινίες-σειρές
 «Να με φωνάζεις με τ᾽ όνομά σου»: Στον ίσκιο των ανθισμένων αγοριών
Κοινοποίηση στο FacebookΚοινοποίηση στο TwitterΑποστολή σε Email

Τίποτα το νεοπλουτίστικο ή χολιγουντιανό δεν συναντάμε στο ντεκόρ και στα αισθήματα των χαρακτήρων.

Βίκυ Παπαδοπούλου

Σε κοινέςΚατηγορίες

«Άγριοι»: Κανίβαλοι με… ρούχα και ιδέες!

Γιώργος Ζώης: Αρνούμαι να είμαι καλεσμένος στο Ισραήλ ενώ ο στρατός του δολοφονεί

 

Όλα είναι όμορφα στην ταινία Να με φωνάζεις με τ᾽ όνομά σου: τα πρόσωπα, το σπίτι, η εξοχή, η μικρή και δίχως αυτοκίνητα πόλη στη βόρεια Ιταλία, η μουσική, το φαγητό ο σπιτικός χυμός από νωπά βερίκοκα (εδώ δεν πίνουν κόκα κόλα), τα ρούχα των ηθοποιών, ακόμα και ο καιρός: ένα γλυκό αλλά όχι αποπνιχτικά ζεστό καλοκαίρι του 1983. Εκλεπτυσμένη και διόλου γλυκανάλατη είναι και η ερωτική σχέση που θα αναπτυχθεί ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές της ταινίας, τον 17χρονο έφηβο Όλιο και τον Αμερικανό Όλιβερ, έναν μεταπτυχιακό φοιτητή (όπως υποθέτουμε) που θα φιλοξενηθεί για έξι εβδομάδες στην εξοχική βίλα του καθηγητή αρχαιολογίας, του πατέρα του Όλιο, για να τον βοηθήσει στην έρευνά του.

Τίποτα το νεοπλουτίστικο ή χολιγουντιανό δεν συναντάμε στο ντεκόρ και στα αισθήματα των χαρακτήρων. Ένα σπίτι γεμάτο αντίκες ρουστίκ, όχι σαλονιού, και παντού η πατίνα του χρόνου. Το ευρωπαϊκό αισθητικό ιδεώδες κυριαρχεί και μπροστά του υποκλίνεται και ο Αμερικανός επισκέπτης. Ο Όλιβερ, ωραίος σαν μοντέλο, είναι ψηλός, ξανθός, γαλανομάτης, αθλητικός, ευφυής, ακομπλεξάριστος και καλός χορευτής. Οι γονείς του Όλιο είναι σκληροπυρηνικοί διανοούμενοι αλλά ταυτόχρονα φιλικοί, εγκάρδιοι, απλοί και απροσποίητοι. Και φυσικά πλούσιοι.  O Παζολίνι, αν ζούσε, πιθανόν θα έβαζε σε κάποια ταινία του τον ηθοποιό που υποδύεται τον Όλιο, τον Αμερικανό Τιμοτέ Σαλαμέ, αν και μάλλον σε ρόλο αληταρά προλετάριου με πονηρό βλέμμα και όχι «καλού παιδιού».

Η οικογένεια είναι σφιχτοδεμένη. Πατέρας, μαμά και γιος ανταλλάσσουν φιλιά, αγκαλιές και χάδια, αλλά ταυτόχρονα είναι ανοιχτοί στον Άλλο, στους Άλλους. Νοιάζονται για την κουλτούρα και τους ανθρώπους. Και ο γιος, βιβλιοφάγος και μεγάλο μουσικό ταλέντο, παίζει πιάνο σαν άγγελος — ας υποθέσουμε ότι οι άγγελοι παίζουν πιάνο.

Μέσα στο παραδεισένιο περιβάλλον της αγρέπαυλης στη Λομβαρδία, μοιάζει σχεδόν φυσικό ο Όλιβερ και ο Όλιο να ερωτευθούν ο ένας τον άλλο με κομψότητα και αφοπλιστική απλότητα. Και οι γονείς θα δείξουν απέραντη κατανόηση, ιδίως ο πατέρας στο λογύδριό του προς τον γιο στο τέλος της ταινίας. Η οικογένεια απορροφά τους κραδασμούς.

Η ταινία, που είναι υποψήφια για Όσκαρ, αποθεώθηκε από την κριτική σε όλο τον κόσμο, όπως έχει συμβεί και με άλλες ταινίες του σκηνοθέτη της, του Ιταλού Λούκα Γκουαντανίνο. Δεν είναι μια τυπική «γκέι ταινία», αλλά ένας ύμνος στην ομορφιά των ανθρώπων, των κτιρίων, της φύσης, των αντικειμένων. Η κάμερα και ο φωτισμός μεταμορφώνουν τον Όλιο σε αρχαίο άγαλμα, που το κάλλος του υπερβαίνει την έννοια της αρρενωπότητας. Διόλου τυχαία, οι τίτλοι της ταινίας είναι μια διαδοχή φωτογραφιών με περίφημα αρχαιοελληνικά και ρωμαϊκά αγάλματα εφήβων και νέων. Ανάμεσα στις φωτογραφίες, μικρά προσωπικά αντικείμενα: ένα φιλμ Kodak, ένα κύπελλο με μολύβια, λίγα τραπουλόχαρτα, μια σελίδα της Corriere della sera, της εφημερίδας που διαβάζει κάθε πρωί ο πατέρας.

Ο χαρακτηρισμός «αριστούργημα» και μάλιστα βισκοντικής απόχρωσης, ο οποίος έχει αποδοθεί στην ταινία, είναι υπερβολικός. Ασφαλώς η ταινία είναι προοδευτική, καθώς βρίσκεται στον αντίποδα της ομοφοβίας και της κοινωνικής προκατάληψης απέναντι στον ομοφυλοφιλικό έρωτα. Εδώ κανείς δεν αποπλανεί, δεν «διαφθείρει» κανέναν ή, μάλλον, η αποπλάνηση είναι αμοιβαία.

Τελικά, η ταινία αυτή φαίνεται να δικαιώνει τον Όσκαρ Ουάιλντ που έλεγε ότι «η ομορφιά είναι μια μορφή μεγαλοφυΐας, μάλιστα είναι ανώτερη από τη μεγαλοφυΐα γιατί δεν χρειάζεται εξήγηση». Όμως η ανοχή, η κατανόηση, η απενοχοποίηση της επιθυμίας εδώ συντελούνται σε ένα μυθικό περιβάλλον, πολύ μακριά από τη βουή, τις ανάγκες, τις μικρότητες και τη βία της πραγματικής ζωής.

ΚοινοποίησεTweetΑποστολή
Προηγούμενο

Εθνικιστική φιέστα, εστίες αντίστασης

Επόμενο

Κύμα μετανάστευσης από την Ελλάδα: το νέο μοντέλο περιπλανώμενης εργασίας

Σχετίζεται με Άρθρα

Ας πούμε κάτι άλλο, για αλλαγή

Ας πούμε κάτι άλλο, για αλλαγή
από Δημήτρης Τζιαντζής
01/06/2025
0

Γιώργος Τσαντίκος

ΣυνεχίστεDetails

«Ριζοσπάστης»: «Κρατικό σκοτάδι» ή όταν βγαίνουν λάδι οι ιδιωτικοποιήσεις

«Ριζοσπάστης»: «Κρατικό σκοτάδι» ή όταν βγαίνουν λάδι οι ιδιωτικοποιήσεις
από Γιάννης Ελαφρός
01/06/2025
0

Η επανακρατικοποίηση της «South Western Railway», που δραστηριοποιείται στη νοτιοδυτική Βρετανία, από την κυβέρνηση των Εργατικών, έγινε κάτω από το βάρος της εκκωφαντικής αποτυχίας της...

ΣυνεχίστεDetails
Επόμενο
Κύμα μετανάστευσης από την Ελλάδα: το νέο μοντέλο  περιπλανώμενης εργασίας

Κύμα μετανάστευσης από την Ελλάδα: το νέο μοντέλο περιπλανώμενης εργασίας

Πως θα ξεριζώσουμε τον φασισμό από τη νεολαία

Πως θα ξεριζώσουμε τον φασισμό από τη νεολαία

Η μάχη της Cable street

Η μάχη της Cable street

Σχόλια στο ημιφως (11.02)

Σχόλια στο ημιφως (11.02)

Φύλλο 31-5

Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό

«Στα μαλακά» από τη ΝΔ ο Καραμανλής

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κυβερνήσεις και ΕΕ θερμοκήπιο σκανδάλων

Το Φεστιβάλ Αναιρέσεις φέρνει το καλοκαίρι!

Πλήρη Περιεχόμενα
\

Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου
Ανάλυση

Ακροδεξιά «κανονικότητα» στην ΕΕ του κεφαλαίου

από Γιάννης Ελαφρός
27/05/2025

Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

31/05/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Ραντεβού στα γρασίδια του Νότιου Πάρκου 31/5-1/6

30/05/2025
Διήμερο εκδηλώσεων στο Στέκι των Αναιρέσεων στη Θεσσαλονίκη
Ατζέντα

Διήμερο εκδηλώσεων στο Στέκι των Αναιρέσεων στη Θεσσαλονίκη

30/05/2025

Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα
Διεθνή

Στόλος της Ελευθερίας: Νέα αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στη Γάζα

από Κυριάκος Νασόπουλος
29/05/2025

Αφιέρωμα

Ας πούμε κάτι άλλο, για αλλαγή
Η δεύτερη ματιά

Ας πούμε κάτι άλλο, για αλλαγή

Γιώργος Τσαντίκος

01/06/2025
«Ριζοσπάστης»: «Κρατικό σκοτάδι» ή όταν βγαίνουν λάδι οι ιδιωτικοποιήσεις
Αριστερά

«Ριζοσπάστης»: «Κρατικό σκοτάδι» ή όταν βγαίνουν λάδι οι ιδιωτικοποιήσεις

Η επανακρατικοποίηση της «South Western Railway», που δραστηριοποιείται στη νοτιοδυτική Βρετανία, από την κυβέρνηση των Εργατικών, έγινε κάτω από το βάρος ...

01/06/2025
Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6
Ατζέντα

Φεστιβάλ Αναιρέσεις στην Πάτρα: Καλοκαιρινό ραντεβού στο Νότιο Πάρκο 1/6

Με το  Φεστιβάλ Αναιρέσεις  2025 φέρνουμε το καλοκαίρι στην πόλη της Πάτρας! Για μία ακόμα χρονιά επιστρέφουμε στο καλοκαιρινό ραντεβού ...

31/05/2025
Σχόλιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ σχετικά με την πρωτοβουλία του ΚΚΕ για την Παλαιστίνη
Αριστερά

Σχόλιο της ΑΝΤΑΡΣΥΑ σχετικά με την πρωτοβουλία του ΚΚΕ για την Παλαιστίνη

Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ σημειώνει ότι η κοινή επιστολή κομμάτων για τη σύγκρουση στη Μέση Ανατολή αντανακλά το εύρος της αλληλεγγύης στον ...

31/05/2025
Περιεχόμενα

Διαβάστε στο Πριν που κυκλοφορεί το διήμερο 31 Μαΐου-1 Ιουνίου

Γάζα: Τελευταίο σύνορο ανθρωπιάς κι ελευθερίας Ολομέτωπη σύγκρουση με τον κυβερνητικό κυνισμό Οι «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι» συνεγείρουν στον αγώνα Φεστιβάλ Αναιρέσεις: ...

31/05/2025
Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
Facebook Instagram Twitter Youtube RSS

Εβδομαδιαία πολιτική εφημερίδα ΠΡΙΝ

Κυκλοφορεί όλο το Σαββατοκύριακο

Αναζητείστε την στα περίπτερα

Συνδρομές και ενισχύσεις

Δικαιούχος: Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες «Πριν»

ALPHA BANK Αρ. Λογαριασμού: 260002002006023
IBAN: GR1801402600260002002006023

Τρόποι επικοινωνίας

Τηλ. 2108227949

Email: ipringr@gmail.com
Κλεισόβης 9, πλησίον Κάνιγγος, 10677 Αθήνα

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα Αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα Αποτελέσματα
  • Αρχική
  • Κύρια Θέματα
  • Επικαιρότητα
  • Πολιτική
  • Κοινωνία
  • Διεθνή
  • Πολιτισμός
  • Θεωρία
  • Στήλες – Άρθρα
  • Περιβάλλον – Επιστήμη
  • Αριστερό Εξτρέμ

© 1990 - 2024 Εκδόσεις-Μελέτες-Έρευνες ΠΡΙΝ - Power by WordPress & Jegtheme - Web Developer & Designer Vaspha.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Διαβάστε την Πολιτική Απορρήτου.