Σύσκεψη αγώνα συντονισμού εκπαιδευτικών σωματείων από όλη την Ελλάδα που κατέληξε και σε συγκεκριμένη πρόταση αγώνα πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 20/2.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν με αποφάσεις οι ΣΕΠΕ Αιγάλεω, «Αριστοτέλης», «Ηρώ Κωνσταντοπούλου», Ζ΄ Θεσσαλονίκης, «Κ. Σωτηρίου», Λαγκαδά, Νήσων Αργοσαρωνικού, «Παρθενώνας», «Περικλής» και οι ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής, Β΄ Αθήνας, Γ΄ Θεσσαλονίκης, Ε΄ Θεσσαλονίκης, Ε΄ Αθήνας, Ικαρίας-Φούρνων, Καλλιθέας-Ν. Σμύρνης-Μοσχάτου, Φωκίδας, Χανίων. Επιπλέον, ως παρατηρητές, συμμετείχαν και οι ΣΕΠΕ Ζακύνθου, Κορυδαλλού-Αγ. Βαρβάρας και οι ΕΛΜΕ Α΄ Δυτ. Αττικής, Ηλείας, Δ΄ Αν. Αττικής, Εύβοιας.
Τα σωματεία αποφάσισαν να τεθούν σε θέση μάχης ενάντια στην αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης καταθέτοντας πρόταση εγώνα για το επόμενο διάστημα.
Συγκεκριμένα προτείνουν:
1. Στις 23 Φεβρουαρίου η ΟΕΝΓΕ και η ΠΟΕΔΗΝ έχουν κηρύξει 24ωρη απεργία. Καλούμε ΑΔΕΔΥ,ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, άλλα σωματεία να κηρύξουν την ίδια μέρα 24ωρη απεργία για την υγεία, τα δικαιώματα, την κατάργηση και μη εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη. Αν οι δευτεροβάθμιες και τριτοβάθμιες οργανώσεις δεν ανταποκριθούν, με αποφάσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων να οργανωθούν απεργιακές κινητοποιήσεις
2. Συμμετοχή στην εργατική διαδήλωση Τρίτη 22 Φλεβάρη στις 6.30 μ.μ. στον πεζόδρομο της Κοραή, για την κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη
3. Απαίτηση από ΟΛΜΕ και ΔΟΕ να προκηρύξουν Γενικές Συνελεύσεις και ΓΣ των προέδρων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ και ΓΣ προέδρων στις 26/2. Υιοθέτηση και υπογραφό στο αίτημα των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ για σύγκλιση ολομελειών προέδρων των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ με βάση τα καταστατικά των ομοσπονδιών. Αν το αίτημα μας δεν γίνει αποδεκτό προχωράμε ως ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ σε έκτακτες ΓΣ τις επόμενες δύο εβδομάδες.
4. Πρόταση για απεργιακό αγώνα με πανδημοσιοϋπαλληλικά – πανεργατικά χαρακτηριστικά. Πρόταση για απεργιακό βήμα με 24ωρη απεργία στις 15 Μαρτίου και συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις. Αν οι δευτεροβάθμιες οργανώσεις δεν ανταποκριθούν, οργανώνουμε την ημέρα εκείνη με αποφάσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων κινητοποιήσεις σε όλες τις πόλεις με αιχμή το ν. Χατζηδάκη, την ακρίβεια, την προώθηση των διεκδικήσεων των σωματείων. Προχωράμε σε νέες Γ.Σ. αμέσως μετά την 24ωρη απεργία με πρόταση συνέχισης και κλιμάκωσης με νέο απεργιακό βήμα και πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΨΗΣ ΑΓΩΝΑ
Να μπούμε σε θέση μάχης ενάντια στην αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης!
ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ- ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ
Τα εκπαιδευτικά σωματεία, και οι συνάδελφοι-ισσες που τοποθετήθηκαν στη διάρκεια της σύσκεψης μετέφεραν τις εκτιμήσεις τους για το σύνολο των ζητημάτων. Συγκεκριμένα:
1. Οι εκπαιδευτικοί, όπως και ολόκληρος ο λαός, βρισκόμαστε αντιμέτωποι/ες με την ακραία αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Το κύμα ανατιμήσεων στην ενέργεια (ηλεκτρισμός, φυσικό αέριο), αλλά και σε βασικά προϊόντα και κοινωνικά αγαθά λεηλατούν το πενιχρό λαϊκό εισόδημα, τα οποία μαζί με την ανεργία, τους καθηλωμένους μισθούς πείνας, την ελαστική εργασία, βυθίζουν όλους/όλες σε καθεστώς ακόμα μεγαλύτερης φτώχειας. Η κυβέρνηση της ΝΔ με την πολιτική της στηρίζει ασύδοτα την κερδοφορία του κεφαλαίου σε βάρος του λαού κι από την άλλη, μοιράζει ψίχουλα που δεν φτάνουν να καλύψουν ούτε τα στοιχειώδη, ενώ σε όλα η απάντηση είναι μόνο καταστολή, αυταρχισμός και αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις.
2. Την ίδια ώρα με την εγκληματική πολιτική της στη διαχείριση της πανδημίας, την διάλυση των κοινωνικών δομών και του συστήματος υγείας, η κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει το λαό να συνηθίσει ως «κανονικότητα» τους εκατό – και πλέον – νεκρούς κάθε ημέρα. Οι εκατόμβες των νεκρών κατατάσσουν τη χώρα σε μια από τις χειρότερες θέσεις παγκοσμίως, όπως υποχρεώνονται άλλωστε να ομολογήσουν δημόσια και τα στελέχη της κυβέρνησης. Αφήνει δε εκτός ΕΣΥ το υγειονομικό προσωπικό που εδώ και έξι μήνες είναι σε αναστολή.
3. Παράλληλα, η κυβέρνηση και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συνεχίζουν το σφυροκόπημα της Δημόσιας Εκπαίδευσης, με το ΥΠΑΙΘ να έχει ως μοναδική προτεραιότητα να προχωρήσει την αντιδραστική μετάλλαξη του Δημόσιου Σχολείου. Ένα σχολείο πλήρως υποταγμένο στις ανάγκες της αγοράς, ένα σχολείο επιχείρηση, φτηνό, ευέλικτο, αυταρχικό, των δεξιοτήτων, της κατακερματισμένης γνώσης και πληροφορίας, με τεράστια κενά εκπαιδευτικών και προκλητικές προσλήψεις 3μηνιτών, με συγχωνεύσεις-κλείσιμο τμημάτων και απ’ ευθείας παρέμβαση στο περιεχόμενο της διδασκαλίας με σκοταδιστικά προγράμματα και νέα αντιδραστικά αναλυτικά προγράμματα, με εμπαιγμό των εκπαιδευτικών με εξευτελιστικά voucher.
4. Προωθούν την αξιολόγηση και τα αντιδραστικά σχέδια για την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας. Προετοιμάζουν την εφαρμογή της «Τράπεζας Θεμάτων», των εξετάσεων τύπου «PISA». Μεθοδεύουν τη νέα μεγάλη σφαγή δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων μέσω της ΕΒΕ. Η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης αλλάζει ριζικά προς το χειρότερο το DNA του Δημόσιου Σχολείου, πολλαπλασιάζει και εντείνει τους ταξικούς φραγμούς.
5. Η εφαρμογή του ν. Χατζηδάκη προωθεί τη βαθύτερη εκμετάλλευση της εργασίας με τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, απλήρωτες υπερωρίες, επέκταση της ελαστικής εργασίας και απολύσεις, συμβασιούχους, 3μηνες συμβάσεις κλπ, αλλά και χτύπημα της απεργίας και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων. Το εργατικό κίνημα πρέπει να προχωρήσει στον ευρύτερο δυνατό συντονισμό σε όλα τα επίπεδα με στόχο την ανατροπή του ν. Χατζηδάκη.
Η απεργία δεν τιμωρείται! Νικά!
Κάτω τα χέρια σας από τις/τους απεργούς! Η χουντικού τύπου ποινικοποποίηση της απεργίας δε θα περάσει! Καμιά κύρωση καμιά ποινή σε όσες/ους αγωνίζονται ενάντια στην αξιολόγηση και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου!
Σε μια απονενοημένη προσπάθεια να ξεμπερδεύει με τους χιλιάδες συμμετέχοντες στην Απεργία Αποχή, το Υπουργείο προχώρησε σε μια πρωτοφανή πράξη αυταρχισμού, απολυταρχίας και δεσποτισμού, παράνομη πράξη ποινικοποίησης του απεργιακού δικαιώματος. Αφού οι απειλές και οι εκβιασμοί δεν έπιασαν μέχρι τώρα, προχώρησε ένα βήμα παρακάτω. Έγγραφα -αποφάσεις στέλνονται απευθείας προς τους συναδέλφους-ισσες διευθυντ(ρι)ες-προϊσταμένες-ους που μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων των αντίστοιχων σχολείων συμμετέχουν καθολικά στην Απεργία-Αποχή που κήρυξαν τα πρωτοβάθμια σωματεία τους και δεν ανάρτησαν αξιολόγηση στις πλατφόρμες του ΙΕΠ, εκπαιδευτικούς που έμπρακτα δηλώνουν την αντίστασή τους στα σχέδια της κυβέρνησης.
Η επιλογή να επιβάλλει κυρώσεις σε απεργούς στοχεύει στην τρομοκράτηση και την υποταγή. Ακόμη και η ελάχιστη κύρωση σηματοδοτεί την προσβολή του δικαιώματος στην απεργία και αποτελεί αιτία πολέμου για τα σωματεία. Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση μπαίνει σε τροχιά πλήρους κατάργησης του συνταγματικού δικαιώματος της απεργίας. Οι κυρώσεις αυτές ξεκινούν μια «νέα εποχή» που το υπουργείο και η κυβέρνηση θα εγκαλεί και θα επιβάλει κυρώσεις σε οποιανδήποτε απεργό και σε όποια μορφή απεργίας επιλέγει να συμμετέχει. Το ζήτημα αυτό είναι ακόμα πιο σοβαρό και ξεπερνάει ακόμα και το νόμο έκτρωμα Χατζηδάκη καθώς οι κυρώσεις σε απεργούς επιβάλλονται χωρίς να υπάρχει ακόμα και η τυπική δικαστική απόφαση που χαρακτηρίζει την απεργία παράνομη!!!
Δεν πρέπει να χαθεί άλλος χρόνος!
ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ-ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
Δεν αρκεί μια απλή καταγραφή της κατάστασης, η γκρίνια και η διαμαρτυρία, με συμβολικές-κατακερματισμένες ενέργειες. Ούτε αντιστοιχεί η υποταγή στην αναμονή της μάχης, που τώρα πρέπει να οργανωθεί και να ξεδιπλωθεί, στο απροσδιόριστο μέλλον. Τα σωματεία να μπουν σε θέσεις μάχης! Πρέπει να σπάσει άμεσα το καθεστώς της αδράνειας, να υπάρξει άμεσα μαζικός ξεσηκωμός των εργαζομένων και απεργιακός αγώνας για την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΩΝΑ
Με βάση τα παραπάνω κατατέθηκαν οι παρακάτω προτάσεις στο πλαίσιο ενός ανυποχώρητου, πολύμορφου απεργιακού αγώνα διάρκειας ως το τέλος της χρονιάς, θα είναι ανοιχτό στις εξελίξεις και θα καθορίζεται κάθε φορά από τις Γενικές Συνελεύσεις. Επιδιώκουμε οι αγώνες να έχουν πανεργατικά, πανεκπαιδευτικά και όχι μόνο κλαδικά χαρακτηριστικά και παίρνουμε αντίστοιχες πρωτοβουλίες συντονισμού με σωματεία, φοιτητές και άλλες συλλογικότητες. Σε μια τέτοια κατεύθυνση:
1. Στις 23 Φεβρουαρίου η ΟΕΝΓΕ και η ΠΟΕΔΗΝ έχουν κηρύξει 24ωρη απεργία. Καλούμε ΑΔΕΔΥ,ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, άλλα σωματεία να κηρύξουν την ίδια μέρα 24ωρη απεργία για την υγεία, τα δικαιώματα, την κατάργηση και μη εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη. Αν οι δευτεροβάθμιες και τριτοβάθμιες οργανώσεις δεν ανταποκριθούν, με αποφάσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων να οργανωθούν απεργιακές κινητοποιήσεις
2. Συμμετέχουμε στην εργατική διαδήλωση Τρίτη 22 Φλεβάρη στις 6.30 μ.μ. στον πεζόδρομο της Κοραή, για την κατάργηση του νόμου Χατζηδάκη
3. Απαιτούμε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ να προκηρύξουν Γενικές Συνελεύσεις και ΓΣ των προέδρων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ και ΓΣ προέδρων στις 26/2. Υιοθετούμε και υπογράφουμε το αίτημα των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ για σύγκλιση ολομελειών προέδρων των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ με βάση τα καταστατικά των ομοσπονδιών. Αν το αίτημα μας δεν γίνει αποδεκτό προχωράμε ως ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ σε έκτακτες ΓΣ τις επόμενες δύο εβδομάδες.
4. Προτείνουμε απεργιακό αγώνα και επιδιώκουμε να πάρει πανδημοσιοϋπαλληλικά – πανεργατικά χαρακτηριστικά. Πρόταση για απεργιακό βήμα με 24ωρη απεργία στις 15 Μαρτίου και συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις. Αν οι δευτεροβάθμιες οργανώσεις δεν ανταποκριθούν, οργανώνουμε την ημέρα εκείνη με αποφάσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων κινητοποιήσεις σε όλες τις πόλεις με αιχμή το ν. Χατζηδάκη, την ακρίβεια, την προώθηση των διεκδικήσεων των σωματείων. Προχωράμε σε νέες Γ.Σ. αμέσως μετά την 24ωρη απεργία με πρόταση συνέχισης και κλιμάκωσης με νέο απεργιακό βήμα και πανελλαδική συγκέντρωση στην Αθήνα.
5. Καλούμε τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να προχωρήσουν τώρα: σε κήρυξη Απεργίας Αποχής για να στηρίξουν τις αποφάσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων και των απεργών, σε πολιτικές αποφάσεις καταγγελίας της κυβερνητικής επίθεσης στο απεργιακό δικαίωμα, να δηλώσουν ότι θα μπουν μπροστά και θα υπερασπίσουν κάθε συνάδελφο/ισσα που δεν συμμετέχει στην αξιολόγηση, με όποιο τρόπο και με όποιο ρόλο, και να ξεκαθαρίσει ότι κάθε ενέργεια εναντίον συναδέλφων/ισσων θα λογιστεί και θα αντιμετωπιστεί συλλογικά ως ενέργεια ενάντια στο εκπαιδευτικό και το συνδικαλιστικό κίνημα. Να δηλώσουν πλήρη συνδικαλιστική, νομική και οικονομική στήριξη των σωματείων και των εκπαιδευτικών.
6. Στις 8 Μάρτη, ημέρα της γυναίκας συμμετέχουμε στις απεργιακές συγκεντρώσεις.
7. Στις 19 Μάρτη, ημέρα κατά του ρατσισμού και φασισμού συμμετέχουμε στις αντιφασιστικές – αντιρατσιστικές συγκεντρώσεις και προτείνουμε να αναδειχθεί στα σχολεία ημέρα αντιφασιστικών και αντιρατσιστικών εκδηλώσεων.
8. Να βγει κοινή αφίσα των σωματείων για το θέμα της αξιολόγησης και του διαγωνισμού PISA οργανώνοντας καμπάνια για την ακύρωση – μη πραγματοποίηση των εξετάσεων.
9. Οργανώνουμε κοινή διαδικτυακή εκδήλωση για τις εξετάσεις PISA και την αποκάλυψη των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών στα μέσα του Μάρτη
10. Διεκδικούμε το δίκαιο αίτημα των συναδέλφων/ισσών νηπιαγωγών με ανακοινώσεις, αφίσα, κείμενο για υπογραφές και οργάνωση κινητοποιήσεων στις Δ/νσεις απαιτώντας την μείωση ωραρίου αλλά και την πληρωμή των απλήρωτων υπερωριών για τα 4θεσια νηπιαγωγεία του συλλόγου μας.
11. Καμία συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση σε περίοδο μαθητικών καταλήψεων. Δε θα μετατραπούμε σε ψηφιακούς χωροφύλακες των μαθητών μας.
12. Για την αποφασιστική στήριξη του αγώνα συγκροτούμε παντού Επιτροπές Αγώνα και προωθούμε το συντονισμό σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο των ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με γονείς, φοιτητές και μαθητές για την ανατροπή του μοντέλου της Παιδείας της αγοράς.
13. Οργανώνουμε παντού καμπάνιες ενημέρωσης με συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις από κοινού ΕΛΜΕ-ΣΕΠΕ, γονείς και μαθητές για την αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική πολιτική και την εγκληματική διαχείριση της πανδημίας.
14. Σχετικά με τα χουντικής έμπνευσης έγγραφα Κόπτση-Κεραμέως ενάντια στους/στις απεργούς εκπαιδευτικούς το αμέσως επόμενο διάστημα οργανώνουμε:
– Παραστάσεις στις Διευθύνσεις μαζί με τους/τις απεργούς που καλούνται να παραλάβουν τα έγγραφα Κόπτση-Κεραμέως για να δηλώσουμε: Είμαστε όλοι/όλες απεργοί!
– Πανελλαδική διαδικτυακή σύσκεψη όλων των διευθυντ(ρι)ων/προϊσταμένων με όλα τα σωματεία και δικηγόρους την Τετάρτη 23/2 για συζήτηση πάνω στη νομική κάλυψη του θέματος
– Συνέντευξη τύπου των σωματείων
– Έκδοση κοινής αφίσας και υλικού προπαγάνδας
– Κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ και αίτημα συνάντησης με τον ΓΓ Κόπτση
– Ψήφισμα και απεύθυνση σε όλα τα σωματεία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα