▸Πολύ μεγάλες είναι οι αντιδράσεις στη Σαλαμίνα για τα σχέδια πολλαπλασιασμού των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας, που βρίσκονται στα νότια και στα δυτικά του νησιού, δηλαδή στις τελευταίες περιοχές που δεν έχουν υποβαθμιστεί βαριά.
Συγκεκριμένα, στην προτεινόμενη από το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος Περιοχή Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών σε Σαλαμίνα και Διαπόρια νησιά από τα 186 στρέμματα που καταλαμβάνουν σήμερα οι μονάδες η συνολική έκταση θα εκτοξευθεί στα 4.632 στρέμματα(!), εκ των οποίων τα 830 στρέμματα θα είναι ενεργές εγκαταστάσεις υδατοκαλλιέργειας, με δυνητική παραγωγή 22.079,88 τόνων ψαριών έναντι 2.442,5 τόνους σήμερα, δέκα φορές πάνω! Εάν περάσει κάτι τέτοιο, θα κλείσει ουσιαστικά όλο το νότιο και δυτικό παραλιακό μέτωπο της Σαλαμίνας, ενώ προφανώς η ρύπανση και μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τη λειτουργία των ιχθυοκαλλιεργειών θα απογειωθούν.
Πολλοί κάτοικοι έχουν δραστηριοποιηθεί κατά της επέκτασης των υδατοκαλλιεργειών, ζητώντας μάλιστα και απομάκρυνση των υφιστάμενων μετά τη λήξη της αδειοδότησής τους. Έχει συγκροτηθεί Συντονισμός Δράσης Πολιτών και Φορέων Σαλαμίνας, ο Περιβαλλοντικός Όμιλος Σαλαμίνας (ΠΕΡΙΒΟΣ) έχει συγκεντρώσει πάνω από 10.000 υπογραφές, έχουν γίνει συγκεντρώσεις στο υπουργείο και συναυλία στο νησί, ενώ υπάρχει ομόφωνα αρνητική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και αρνητική τοποθέτηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, με μόνη εξαίρεση τους συμβούλους του… Τζήμερου.
Οι κάτοικοι τονίζουν και τον κίνδυνο για το μεγάλο δάσος των Κανακίων από την αθρόα διέλευση φορτηγών εξυπηρέτησης των μονάδων, καθώς και την υποβάθμιση σημαντικών αρχαιολογικών χώροι, όπως της Μυκηναϊκής Ακρόπολης στα Κανάκια, περιοχές στις Κολώνες και στα Περιστέρια. Η οργή μεγαλώνει καθώς η Σαλαμίνα είναι ίσως το πιο περιβαλλοντικά υποβαθμισμένο νησί της χώρας, καθώς περικυκλώνεται από ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες (Πέραμα, Ελευσίνα, Σαλαμίνα), τη μονάδα φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα, παροπλισμένα πλοία, τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας, αγκυροβόλια πλοίων, διυλιστήρια σε Ελευσίνα και Ασπρόπυργο κλπ. Τελευταία διέξοδος για τη Σαλαμίνα, αυτό το νησί που κατοικούν εργαζόμενοι και παίρνει μια ανάσα το καλοκαίρι εργατο-λαϊκός κόσμος από την Αττική, είναι οι περιοχές που πάνε να κλείσουν οι υδατοκαλλιέργειες, γι’ αυτό και το σχέδιο πρέπει να ακυρωθεί.