Με μεγάλη επιτυχία και μαζική συμμετοχή ολοκληρώθηκε την Κυριακή 1η Ιουνίου το φετινό φεστιβάλ των Αναιρέσεων στην πανεπιστημιούπολη του ΕΚΠΑ που πλημμύρισε από νιάτα και κόσμο και τις τρεις μέρες.
Από την Παρασκευή μέχρι και χθες Κυριακή πολλές χιλιάδες νέες και νέοι, άνθρωποι όλων των ηλικιών, κόσμος της αριστεράς και των κινημάτων πήραν μέρος και παρακολούθησαν μια σειρά συζητήσεων, workshop, εκδηλώσεων, συναυλιών, κινηματογραφικών προβολών σε ένα χώρο γεμάτο θεματικά περίπτερα, το βιβλιοπωλείο των Αναιρέσεων, τη παιδική γωνιά και πολλά ακόμα!
Οι Αναιρέσεις όπως κάθε χρόνο, κατάφεραν να εκφράσουν μια ανατρετπική πολιτιστική-πολιτική πρόταση και να δώσουν χώρο, φωνή, προτάσεις και ιδέες σε όσες και όσους «δεν έχουν οξυγόνο».
Το φεστιβάλ Αναιρέσεις «χρωματίστηκε» έντονα, από την αρχή μέχρι το τέλος, με την υπόθεση της Παλαιστίνης και ειδικά με τον μεγάλο αγώνα για να σπάσει ο αποκλεισμός της Γάζας και να σταματήσει το γενοκτονικό έργο του Ισραήλ.
Την Κυριακή τελευταία μέρα του φεστιβάλ, η κεντρική εκδήλωση ασχολήθηκε με το επίκαιρο ζήτημα της τεχνητής νοημοσύνης, σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τίτλο «Η τέχνη στον καιρό των αλγορίθμων. Τεχνητή νοημοσύνη: εργαλείο ή απειλή;». Ομιλητές ήταν ο Ίωνας Αγγελής από τη νΚΑ και το ΣΥΒΧΨΑ, ο δημιουργός κόμιξ Tasmar και ο Αλέξανδρος Μινωτάκης, ερευνητής στο AI και τη ψηφιακή πολιτική.
Το workshop της Κυριακής ήταν αφιερωμένο με τα κρατικά εγκλήματα σε Τέμπη και Πύλο με τη Κατερίνα Ζουρτσάνου και τον Κώστα Παπαδάκη να συζητούν για το αίτημα για δικαιοσύνη.
Φέτος στις Αναιρέσεις ξεκίνηση το καλοκαίρι και με θερινό σινεμά, με την προβολή της ταινίας μικρού μήκους ΔΗΚΕΟΣΙΝΙ της σκηνοθέτριας Χριστίνας Χαρχαρίδη.
Η τελευταία βραδιά στη πανεπιστημιούπολη ξεκίνηση με το ποιητικό αφιέρωμα για την Παλαιστίνη με τίτλο «Όταν τελειώσει ο πόλεμος, θα σου γράψω πάλι ποιήματα». Ακολούθησε η Μελίνα Κανά, ενώ τη σκυτάλη για το «κλείσιμο» της σκηνής πήραν οι Αρμανιάκ με τον Μανόλη Μανουσάκη με το γλέντι να συνεχίζεται για πολλές ώρες.
Με τη μοναδική Μελίνα Κανά η τρίτη μέρα των Αναιρέσεων να τραγουδάει τα «έρημα κορμιά, χαρούμενα θλιμμένα» του Θανάση Παπακωνσταντίνου
Στη δεύτερη σκηνή σε πιο ροκ ρυθμούς την ένταση ανέβασαν οι Βαλβολίνη, οι Lost Bodies και ο Ντίνος Σαδίκης.
Το φεστιβάλ και τις τρεις μέρες το φωτογραφικό αφιέρωμα του Μάριου Λώλου με τίτλο «Η δικαιοσύνη κρίνεται στον δρόμο».
Και φέτος στο Φεστιβάλ Αναιρέσεις το Πριν είχε την τιμητική του και είχαμε τη χαρά να τα πούμε από κοντά με εκατοντάδες φίλους-ες και συναγωνιστ(ρι)ες που πέρασαν από το περίπτερο μας. Στον ειδικό διαμορφωμένο χώρο που μας παραχώρησαν τα συντρόφια των Αναιρέσεων οι αναγνώστες-ριες μπορούσαν να προμηθευτούν το τελευταίο φύλλο της εφημερίδας μας, να ανανεώσουν τις συνδρομές τους κλπ.’

Αναιρέσεις 2025: Η εκδήλωση της πρώτης ημέρας για τα κοινωνικά αγαθά (βίντεο)