Εξι μήνες μετά παραμένει το σοβαρό πρόβλημα ασφαλείας που υφίσταται στον προβλήτα Ro Ro του Κερατσινίου, στη θέση Γ1.
Όπως επισημαίνει η ΠΕΝΕΝ, στον συγκεκριμένο προβλήτα εξυπηρετούνται εκ περιτροπής έξι (6) πλοία τύπου Ro Ro τις περισσότερες ημέρες προσδένουν ταυτοχρόνως τρία πλοία και περιστασιακά φτάνουν τα τέσσερα.
Στα τέλη Οκτωβρίου αρχές Νοεμβρίου 2024 καταστράφηκε λόγω θραύσης η δέστρα που βρίσκεται μεταξύ της τρίτης και της τέταρτης θέσης πρυμνοδέτησης. Παρά το πέρας άνω των έξι μηνών, η δέστρα δεν έχει αντικατασταθεί, ούτε έχει ληφθεί οποιαδήποτε ουσιαστική προσωρινή μέριμνα.
Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ, τα πληρώματα, για να καταφέρουν να ασφαλίσουν τα πλοία, αναγκάζονται να περνούν συρματόσχοινα στη βάση στήριξης του πλησιέστερου προσκρουστήρα (μπαλονιού) και, κατόπιν, να προσαρμόζουν έναν ή περισσότερους κάβους επ’ αυτών.
Η αυτοσχέδια αυτή πρακτική είναι αυταπόδεικτα εξαιρετικά επικίνδυνη διότι:
-Θέτει σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια και την σωματική ακεραιότητα των Ναυτεργατών κατά τη διάρκεια χειρισμών και συχνά υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
-Αυξάνει την πιθανότητα αστοχίας των κάβων, με αποτέλεσμα δυνητική μετακίνηση πλοίου με όλους τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται .
-Παραβιάζει τα ελάχιστα πρότυπα που ορίζουν η Διεθνής Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS) και ο Κανονισμός Λειτουργίας Λιμένος, τα οποία απαιτούν επαρκή και πιστοποιημένα μέσα πρόσδεσης.
Η παρατεταμένη αδράνεια καταδεικνύει απαράδεκτη ολιγωρία στη συντήρηση κρίσιμων υποδομών. Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψιν την αυξημένη κυκλοφορία πολλών εκατοντάδων οχημάτων που φορτοεκφορτώνονται καθημερινά, η έλλειψη λειτουργικής δέστρας συνιστά σοβαρή απειλή για την ομαλή και ασφαλή εμπορική δραστηριότητα του λιμένα.
Η ΠΕΝΕΝ καταλήγει:
«Ο Β. Κικίλιας ομιλεί διαρκώς για την ασφάλεια των πλοίων. Έως τώρα στις 5 καταγγελίες που του έχουμε στείλει δεν έχει δώσει απάντηση σε καμία! Εάν συμβεί ατύχημα οι ευθύνες του θα είναι τεράστιες και ανυπολόγιστες!
Κατόπιν των ανωτέρω, απαιτούμε:
-Να προχωρήσετε άμεσα στην τοποθέτηση νέας δέστρας προδιαγραφών ικανών να εξυπηρετήσουν τα φορτία ελκύσεως των πλοίων που εξυπηρετούνται στον προβλήτα Γ1.
-Να μας ενημερώσετε γραπτώς για το ακριβές χρονοδιάγραμμα αντικατάστασης της κομμένης δέστρας.»